Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d ei sammu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    E46 330d ei sammu

    Tällänen ongelma ilmeni. Eli auto käy 5-10sek sen jälkeen kun kääntää avaimesta
    moottorin sammuksiin. missä vika?
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    #2
    Sammutussolenoidi.

    Löytyy suodattimen läheltä muistaakseni.
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • turboix
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 581
      • p-laidun

      #3
      Originally posted by ttw View Post
      Sammutussolenoidi.

      Löytyy suodattimen läheltä muistaakseni.
      Mistä moisen saa uuden ja maksaako (tai siis maksaa) maltaita?
      BMW E46 330dA touring -00
      BMW e30 325tbo -86
      BMW e30 323ia cabriolet -83
      BMW e30 318i touring -89

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Ei ole mitään sammutussolenoidia commonrail-koneessa. Kun virrat katkaistaan, suuttimet eivät enää saa avautumisaktivointia DDE:ltä ja PA-siirtopumput sammuvat. Ongelma kuulostaa erikoiselta, enkä siihen osaa vastausta tähän hätään antaa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          Sellaisenkin tapauksen olen kuullut että, turbovikaisessa alkoi öljy palaa ennen turbon vaihtoa ja kävi niin kauan kierrokset tapissa kunnes kone laukesi...
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • Jisv
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 461
            • Pori

            #6
            Originally posted by aapok View Post
            Sellaisenkin tapauksen olen kuullut että, turbovikaisessa alkoi öljy palaa ennen turbon vaihtoa ja kävi niin kauan kierrokset tapissa kunnes kone laukesi...
            Toi ei oo mitenkään harvinaista dieseleissä. Tai no on tietenkin, muttei ennenkuulumatonta. Tosin en ole ennen kuullut autoissa moista tapahtuneen. Öljyä polttamalla kone voi kiertää ihan helvetisti ja äkkiä se sitten hajoaakin. Käytännössä ainoa tapa sammuttaa kone on tukkia ilmanotto.
            e46 non m-sport touring
            Dieselin kulutus

            Comment

            • Toni Markus
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 17

              #7
              Originally posted by Jisv View Post
              Toi ei oo mitenkään harvinaista dieseleissä. Tai no on tietenkin, muttei ennenkuulumatonta. Tosin en ole ennen kuullut autoissa moista tapahtuneen. Öljyä polttamalla kone voi kiertää ihan helvetisti ja äkkiä se sitten hajoaakin. Käytännössä ainoa tapa sammuttaa kone on tukkia ilmanotto.
              Youtubessa löytyy videopätkiäkin todennäköisesti vastaavanlaisista tapauksista. Runoilee sinne Lontoonmurteella 3.0d ei sammu tms... X5:sta ainakin pari pätkää olen kattonu em. tavalla.

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                #8
                Originally posted by Jisv View Post
                Toi ei oo mitenkään harvinaista dieseleissä. Tai no on tietenkin, muttei ennenkuulumatonta. Tosin en ole ennen kuullut autoissa moista tapahtuneen. Öljyä polttamalla kone voi kiertää ihan helvetisti ja äkkiä se sitten hajoaakin. Käytännössä ainoa tapa sammuttaa kone on tukkia ilmanotto.
                Manuaalilla 5. silmään ja kytkin ylös jarru pohjassa? eiköhän se siihen tussahda..
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Exami View Post
                  Manuaalilla 5. silmään ja kytkin ylös jarru pohjassa? eiköhän se siihen tussahda..
                  Voi tussahtaa huonolla tuurilla paljon muutakin

                  Itse en ole kokenut, mutta muutama ammattiautoilija kertonut tarinaa, ei saa jarrulla pyähtymään jos sattuu vauhdista ja vapaalle laittamalla kiertää itsensä hengiltä.
                  Olli.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Puukolla ahtoletku ennen imusarjaa poikki. Ruiskii öljyt kartanolle, mutta kone voi säästyä. Voi sitä ilmanottoakin koittaa tukehduttaa, mutta älkää ainakaan omaa kättä siihen laittako.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by Toni Markus View Post
                      Youtubessa löytyy videopätkiäkin todennäköisesti vastaavanlaisista tapauksista. Runoilee sinne Lontoonmurteella 3.0d ei sammu tms... X5:sta ainakin pari pätkää olen kattonu em. tavalla.
                      Linkkivinkki: http://www.youtube.com/watch?v=YmI7Nx026jU
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • turboix
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 581
                        • p-laidun

                        #12
                        Ei ole turbo paskana.
                        BMW E46 330dA touring -00
                        BMW e30 325tbo -86
                        BMW e30 323ia cabriolet -83
                        BMW e30 318i touring -89

                        Comment

                        • maukka86
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 488
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Meillä aikoinaan olleessa ford p100 1.8td pick-upissa kävi juuri tuolleen, että alkoi polttaa öljyä. Koneessa oli perustavaa laatua oleva vika, mistä tuo johtui. Eli koneen vanhetessa ja väljistyessä, pääsi öljyä jonnekin väärään paikkaan ilmeisesti huohottimen kautta. Kun öljyä kerääntyi tarpeeksi, alkoi se palaa. Autosta pukkasi silloin aivan pikimustaa savua, mutta onneksi menoa pystyi kuitenkin jarrulla vielä hillitsemään, sillä tuo öljyn poltto loppui muutaman sekunnin kuluttua, ilmeisesti väärään paikkaan joutunut öljy loppui. Kuolonisku kyseiselle koneelle tuli, kun se teki saman tempun kaupungissa, missä menoa ei pystynyt jarrulla hillitsemään, vaan täytyi painaa kytkin pohjaan. Kone kävi muutaman sekunnin aivan tajuttomilla kierroksilla, joka päätyi pahaan kolinaan ja moottorin kuolemaan.

                          Eli kannattaa laittaa kuntoon turbot ym. paikat, ettei moottori pääse polttaan öljyä. Bemareissa on sen verta tehokkaat myllyt, että niitä ei varmaan pysty jarrulla pysäyttämään ja jos vielä saa kokoajan uutta öljyä poltettavakseen, niin moottorin tuho on enemmän kuin todennäköinen.
                          f22 220i

                          Comment

                          • jussi_r
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1655
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by maukka86 View Post
                            Eli kannattaa laittaa kuntoon turbot ym. paikat, ettei moottori pääse polttaan öljyä. Bemareissa on sen verta tehokkaat myllyt, että niitä ei varmaan pysty jarrulla pysäyttämään ja jos vielä saa kokoajan uutta öljyä poltettavakseen, niin moottorin tuho on enemmän kuin todennäköinen.
                            Kyllä jarruissa löytyy voimaa kone sammuttaa. Tämä tietenkin edellyttää, että voimansiirto on manuaalinen ja kytkinkin on ehjä. Automaatin tapauksessa en halua edes arvailla mi(t)kä osa(t) hajoaisi(vat) prosessissa.
                            M3 Cabrio Individual
                            530d GT xDrive
                            GL420 CDI
                            ZX-12R

                            Comment

                            • Jisv
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Pori

                              #15
                              Juu ei käsiä parane mihinkään työnnellä, työntää vaikka haalarit. Taannoin eräässä yleisötapahtumassa yks viritelty traktori, kasikoneinen, villiinty ja eihän sitä mikään jarruilla kikkailu pysäytä. Tilanne näytti varsin uhkaavalta, kun yleisö ei tajunnu, että kohta saattaa lentää kyljestä rautaa pihalle ja lujaa. Onneksi paikalta löytyi kovahermoinen vanhan koulukunnan konemies, marssi takaa koneen luo ja löi haalarit ilmanottoon.
                              Tässä tapauksessa ei olis turbon putken katkaisu auttanut, koska kone oli muistaakseni vapari. Öljyä saadaan polttoaineeksi muualtakin.
                              Last edited by Jisv; 02-01-2009, 22:59. Reason: typo
                              e46 non m-sport touring
                              Dieselin kulutus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎