eli 330d vm:2001!polttoaine haisee konehuoneessa ja kun auton jättää ajon jälkeen parkkiin niin seuraavan kerran kun lähtee ja tarkastaa niin on jättänyt märän läntin aika lailla koneen keskelle maahan!mistäs vuotoa vois lähteä paikallistamaan?ja voiko kyseinen vuoto vaikuttaa tyhjäkäyntiin kun se heijaa tasaisen välein?vai meinaako suutin vikaa??onkohan helsingin seudulla edullista paikkaa missä kandeis korjuuttaa??tai joku kuka tekee iltahommia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330d polttoainevuoto
Collapse
X
-
Omassa 530d myös ollut ongelmana tuota. Vika löytyi letkunpäästä joka oli löysällä. Polttoaine suodattimelta lähtee letku haaroittimelle, josta lähtee letku webastolle ja moottorille (vai häh?). Moottorille menevä letku tihkutti moottorin kyljessä, korjaantui klemmari jumpalla.
Nyt on omassakin taas sama homma, pitänee tutkia mistä tälläkertaa tihkuttaa."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by tipe82 View Posteli 330d vm:2001!polttoaine haisee konehuoneessa ja kun auton jättää ajon jälkeen parkkiin niin seuraavan kerran kun lähtee ja tarkastaa niin on jättänyt märän läntin aika lailla koneen keskelle maahan!mistäs vuotoa vois lähteä paikallistamaan?ja voiko kyseinen vuoto vaikuttaa tyhjäkäyntiin kun se heijaa tasaisen välein?vai meinaako suutin vikaa??onkohan helsingin seudulla edullista paikkaa missä kandeis korjuuttaa??tai joku kuka tekee iltahommia?
Tulee mieleen että onko noi kaikki koneen kylkeä pitkin menevät pa linjat tarkistettu? Suuttimilta? Jakotukista? Siellähän on tuollaisessa laitteessa aikasta kova paine ja ei se tavatonta olis että aikaa myöden joku noista liitoksista nitkuis auki tai jopa murtuisi.
Itse olin muakna tuollaisen koneen kasaamisessa joku aika sitten ja niiden liitosten kanssa sai olla aika skarppina, ettei jää vuotamaan.==========
Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.
Comment
-
-
Moottori käyntiin (tai ainakin virta päälle niin että lähtee siirtopumppu tulille), konepelti auki ja fikkari käteen. Suuttimien päältä suojamuovi pois. Seuraat pa-linjaa suodattimelta kp-pumpulle, siitä suuttimille ja paluulinjastoa (suuttimien päällä) pitkin takaisin.
Syksyllä alkoi omassa kiesissä toistamiseen vuotamaan suodattimelta kp-pumpulle menevä letku pumpun päästä ja tarkoitus oli vaihtaa vain ko. letku. Lopputuloksena uusin kaikki ei-metalliset pa-letkut suodattimen ja moottorin väliltä, ekaa kun alkoi vaihtamaan niin hajosi seuraava liitoksesta jne...
Samalla tuli vaihdettua muutama idioottimainen "klemmari" jotka sai kyllä auki muttei enää kiinni ilman jotain erikoisavainta (tai lukkopihtejä ja v*tun pitkää pinnaa)Last edited by jms-btcf; 08-01-2009, 22:51.e61 535d
Comment
-
-
Itsellä oli vastaavanlaista vuotoa ja syyllinen oli commonrail pumpun päällä oleva letkukara. Korjausarviot oli paikallisessa, vantaa, dieselkorjaamossa 900e, vein riihimäen dieselkorjaamolle jossa korjaus maksoi 100e. Irrottivat letkun, putsasivat ja liimasivat kiinni. Hienosti on toiminut sen jälkeen.
Korjaamo sanoi että nuo letkukarat alkavat sillon tällöin vuotamaan ja niitä on useita korjattu liimalla. Jos liimaus ei auta niin pumppu uusiksi.
Comment
-
-
Tarkoitatko letkukaralla sitä messinkiholkkia kp-pumpussa mihin tulee letku pa-suotimelta ?
Itsellä irtosi ko. osa, kun pajalla uusivat ko. letkun välille pa-suodin kp-pumppu.
letkua paikoilleen nysvätessä hajos sitten se paluulinjassa oleva "paineensäädin".....uusia letkuja odotellessa.....
-Teijo
Comment
-
-
Vastaavasta koneesta vuoto löytyi kp-pumpulta jakotukille menevästä liitoksesta. Kyseisessä tapauksessa riitti kiristys, oli päässyt hieman löystymään.
Helppoa tuo ei silti ollut imusarja kiinni, piti yksi avolenkkiavain poikkasta ja hitsata 90asteen kulmaan- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment