Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d polttoainevuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tipe82
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 100
    • Helsinki

    e46 330d polttoainevuoto

    eli 330d vm:2001!polttoaine haisee konehuoneessa ja kun auton jättää ajon jälkeen parkkiin niin seuraavan kerran kun lähtee ja tarkastaa niin on jättänyt märän läntin aika lailla koneen keskelle maahan!mistäs vuotoa vois lähteä paikallistamaan?ja voiko kyseinen vuoto vaikuttaa tyhjäkäyntiin kun se heijaa tasaisen välein?vai meinaako suutin vikaa??onkohan helsingin seudulla edullista paikkaa missä kandeis korjuuttaa??tai joku kuka tekee iltahommia?
  • Huastola
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 62
    • Oulu/Kempele

    #2
    Katsoppa polttoaine suodattimen päältä onko siinä diisseliä?? Itsellä haisi nafta konehuoneessa ja suodattimella oli klemmari rikki josta letku tiputti diiseliä suodattimen päälle.
    -e46 330d-
    -Toyota Carina -73 -

    Comment

    • tipe82
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 100
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Huastola View Post
      Katsoppa polttoaine suodattimen päältä onko siinä diisseliä?? Itsellä haisi nafta konehuoneessa ja suodattimella oli klemmari rikki josta letku tiputti diiseliä suodattimen päälle.

      se oli kuiva!

      Comment

      • Huastola
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 62
        • Oulu/Kempele

        #4
        Originally posted by tipe82 View Post
        se oli kuiva!
        No sitten en kyllä osaa sanoa...
        -e46 330d-
        -Toyota Carina -73 -

        Comment

        • Nisti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 705
          • På Gränsen

          #5
          Omassa 530d myös ollut ongelmana tuota. Vika löytyi letkunpäästä joka oli löysällä. Polttoaine suodattimelta lähtee letku haaroittimelle, josta lähtee letku webastolle ja moottorille (vai häh?). Moottorille menevä letku tihkutti moottorin kyljessä, korjaantui klemmari jumpalla.

          Nyt on omassakin taas sama homma, pitänee tutkia mistä tälläkertaa tihkuttaa.
          "MURPHY'S LAW"
          "Whatever can go wrong will go wrong,
          and at the worst possible time,
          in the worst possible way"

          Comment

          • parjan_fin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 86
            • Rajamäki

            #6
            Originally posted by tipe82 View Post
            eli 330d vm:2001!polttoaine haisee konehuoneessa ja kun auton jättää ajon jälkeen parkkiin niin seuraavan kerran kun lähtee ja tarkastaa niin on jättänyt märän läntin aika lailla koneen keskelle maahan!mistäs vuotoa vois lähteä paikallistamaan?ja voiko kyseinen vuoto vaikuttaa tyhjäkäyntiin kun se heijaa tasaisen välein?vai meinaako suutin vikaa??onkohan helsingin seudulla edullista paikkaa missä kandeis korjuuttaa??tai joku kuka tekee iltahommia?

            Tulee mieleen että onko noi kaikki koneen kylkeä pitkin menevät pa linjat tarkistettu? Suuttimilta? Jakotukista? Siellähän on tuollaisessa laitteessa aikasta kova paine ja ei se tavatonta olis että aikaa myöden joku noista liitoksista nitkuis auki tai jopa murtuisi.

            Itse olin muakna tuollaisen koneen kasaamisessa joku aika sitten ja niiden liitosten kanssa sai olla aika skarppina, ettei jää vuotamaan.
            ==========
            Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #7
              Moottori käyntiin (tai ainakin virta päälle niin että lähtee siirtopumppu tulille), konepelti auki ja fikkari käteen. Suuttimien päältä suojamuovi pois. Seuraat pa-linjaa suodattimelta kp-pumpulle, siitä suuttimille ja paluulinjastoa (suuttimien päällä) pitkin takaisin.
              Syksyllä alkoi omassa kiesissä toistamiseen vuotamaan suodattimelta kp-pumpulle menevä letku pumpun päästä ja tarkoitus oli vaihtaa vain ko. letku. Lopputuloksena uusin kaikki ei-metalliset pa-letkut suodattimen ja moottorin väliltä, ekaa kun alkoi vaihtamaan niin hajosi seuraava liitoksesta jne...
              Samalla tuli vaihdettua muutama idioottimainen "klemmari" jotka sai kyllä auki muttei enää kiinni ilman jotain erikoisavainta (tai lukkopihtejä ja v*tun pitkää pinnaa)
              Last edited by jms-btcf; 08-01-2009, 21:51.
              e61 535d

              Comment

              • Laurikl
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 36

                #8
                Itsellä oli vastaavanlaista vuotoa ja syyllinen oli commonrail pumpun päällä oleva letkukara. Korjausarviot oli paikallisessa, vantaa, dieselkorjaamossa 900e, vein riihimäen dieselkorjaamolle jossa korjaus maksoi 100e. Irrottivat letkun, putsasivat ja liimasivat kiinni. Hienosti on toiminut sen jälkeen.

                Korjaamo sanoi että nuo letkukarat alkavat sillon tällöin vuotamaan ja niitä on useita korjattu liimalla. Jos liimaus ei auta niin pumppu uusiksi.

                Comment

                • TMW
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 145
                  • Kempele

                  #9
                  Tarkoitatko letkukaralla sitä messinkiholkkia kp-pumpussa mihin tulee letku pa-suotimelta ?
                  Itsellä irtosi ko. osa, kun pajalla uusivat ko. letkun välille pa-suodin kp-pumppu.
                  letkua paikoilleen nysvätessä hajos sitten se paluulinjassa oleva "paineensäädin".....uusia letkuja odotellessa.....

                  -Teijo

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #10
                    katsos suuttimien paluu linjan letkut
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Vastaavasta koneesta vuoto löytyi kp-pumpulta jakotukille menevästä liitoksesta. Kyseisessä tapauksessa riitti kiristys, oli päässyt hieman löystymään.
                      Helppoa tuo ei silti ollut imusarja kiinni, piti yksi avolenkkiavain poikkasta ja hitsata 90asteen kulmaan
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • tipe82
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 100
                        • Helsinki

                        #12
                        joo kiitosta vinkeistä täytyy huomenna vähän tutkiskella!!

                        Comment

                        • tipe82
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 100
                          • Helsinki

                          #13
                          eli yksi vuoto paikallistettu ja se oli letkun klemmari!!ja nyt täytyy seurata tilannetta et lakkasiko vuoto vai vieläkö jostain tihkuttaa!!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎