Auto BMW E46 328 2/1999. Saksan tulijainen, 158tkm ajettu.
Välillä auto toimii loistavasti, tyhjäkäynti tuntuu hieman oudolta kuin ehkä pientä pätkintää tai vast. Välillä taas kun kiihdyttää osakaasulla/täyskaasulla (ei väliä) niin nykii ja tärisee niin että tekarit tippuu. Virrat pois ja yleensä vika häviää.
Tänään vaihdoin ilmamäärämittarin, kun se ei testauksen jälkeen ei vaikuttanut enää toimivan kunnolla ja kävin sit nollaa vikakoodit, jolloin seuraavia löytyi. Itse mittarin vaihdon jälkeen vetoja persdynossa huomattavasti enemmän, jotenkin terävämmin toimii, mutta taas löytyi se tärinä kun härnäsi. Vaikuttaisi että kun konettaa väännättää 1-1500rpm ylöspäin useasti peräkkäin niin alkaa taas tärinä. Usein tärinä lakkaa 2500rpm. Tärinä on todella kova, kuin kävisi enää muutamalla pytyllä
Vikakoodeista selvisi seuraavaa:
- o2 sensor circuit malfunction (bank1 sensor1)
- Vehicle speed, idle control and auxiliary inputs - manufacturer controlled
- fuel trim malfunction (bank1)
- random/multiple cylinder misfire detected 1, 5, 2 (voisko johtua maffista?)
Nämä siis löytyi, heti ei uusia koodeja tullut katsotaan taas huomenna/ylihuomenna uudestaan, oliko maffin vaihdolla muuta kuin tehollista hyötyä.
Jo vaihdettuja osia:
Happianturit 3tkm sitten, uudet alkuperäiset.
Tulpat alkuperäisiin n. 1tkm sitten.
Ilmansuodatin, öljynsuodatin vaihdettu 500km sitten.
Bensansuodatin 50km sitten.
Ilmamäärämittari
Apuja kaipaillaan. Kiitos.
Välillä auto toimii loistavasti, tyhjäkäynti tuntuu hieman oudolta kuin ehkä pientä pätkintää tai vast. Välillä taas kun kiihdyttää osakaasulla/täyskaasulla (ei väliä) niin nykii ja tärisee niin että tekarit tippuu. Virrat pois ja yleensä vika häviää.
Tänään vaihdoin ilmamäärämittarin, kun se ei testauksen jälkeen ei vaikuttanut enää toimivan kunnolla ja kävin sit nollaa vikakoodit, jolloin seuraavia löytyi. Itse mittarin vaihdon jälkeen vetoja persdynossa huomattavasti enemmän, jotenkin terävämmin toimii, mutta taas löytyi se tärinä kun härnäsi. Vaikuttaisi että kun konettaa väännättää 1-1500rpm ylöspäin useasti peräkkäin niin alkaa taas tärinä. Usein tärinä lakkaa 2500rpm. Tärinä on todella kova, kuin kävisi enää muutamalla pytyllä
Vikakoodeista selvisi seuraavaa:
- o2 sensor circuit malfunction (bank1 sensor1)
- Vehicle speed, idle control and auxiliary inputs - manufacturer controlled
- fuel trim malfunction (bank1)
- random/multiple cylinder misfire detected 1, 5, 2 (voisko johtua maffista?)
Nämä siis löytyi, heti ei uusia koodeja tullut katsotaan taas huomenna/ylihuomenna uudestaan, oliko maffin vaihdolla muuta kuin tehollista hyötyä.
Jo vaihdettuja osia:
Happianturit 3tkm sitten, uudet alkuperäiset.
Tulpat alkuperäisiin n. 1tkm sitten.
Ilmansuodatin, öljynsuodatin vaihdettu 500km sitten.
Bensansuodatin 50km sitten.
Ilmamäärämittari
Apuja kaipaillaan. Kiitos.
Comment