Entäs kaikki moottorinohjaukseen tms liittyvät sähköliittimet, ovatko hapettuneet? entäs itse boksi? ja tuohan on suht uusi auto.. voisiko olla että se tarvitseee vielä jonkun ohjelmoinnin tai huoltovalon nollauksen tms?
interwebistä löytyi tällainenkin, eli et ole ainoa samanlaisten ongelmien kanssa..
http://en.allexperts.com/q/BMW-Repai...fault-code.htm < tässä epäillään nokka-akselin asentotunnistinta, eli ilmeisesti VANOSin suuntaan kannattaisi katsoa seuraavaksi. kuulostaa ihanan kalliilta..
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=84544 > tuolla taas imupuolen nokan asentotunnistinta, johdotuksia tai moottorinohjain yksikköä..
ja jos autosi on saksantuonti, niin kuka tietää, kenties siihen otettiin moottorinohjauksyksikkö ulkona seisoneesta kolariyksilöstä. tämä on tosin mututuntumalla spekulointia.. joten ei mennä siihen. jatkan googlailua ja katson mitä voin löytää. Crank case ventilation valve on yksi useimmiten epäillyistä, samoin DME. Idle Control Valve on myös usein mainittu..
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=8984776 > joku onnistui korjaamaan ongelmansa.
http://en.allexperts.com/q/BMW-Repai...-EML-light.htm ja lisää..
interwebistä löytyi tällainenkin, eli et ole ainoa samanlaisten ongelmien kanssa..
http://en.allexperts.com/q/BMW-Repai...fault-code.htm < tässä epäillään nokka-akselin asentotunnistinta, eli ilmeisesti VANOSin suuntaan kannattaisi katsoa seuraavaksi. kuulostaa ihanan kalliilta..
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=84544 > tuolla taas imupuolen nokan asentotunnistinta, johdotuksia tai moottorinohjain yksikköä..
ja jos autosi on saksantuonti, niin kuka tietää, kenties siihen otettiin moottorinohjauksyksikkö ulkona seisoneesta kolariyksilöstä. tämä on tosin mututuntumalla spekulointia.. joten ei mennä siihen. jatkan googlailua ja katson mitä voin löytää. Crank case ventilation valve on yksi useimmiten epäillyistä, samoin DME. Idle Control Valve on myös usein mainittu..
my car had a bad idle when it was cold and when it was warm, i took my idle control valve off to clean it and found that the intake boot after the idle control valve had a huge hole in it, i replaced that and continued with cleaning my ICV and it fixed the warm bad idle but i had to replace my VANOS unit to cure the cold bad idle and loss of low end power. I used a DR VANOS unit, apart from one hick-up soon after installing it has been fine, low end power is back and it idles like a dream, still is and i fitting the unit about 7-8 months ago. Its also a fun DIY job ![](http://images.bimmerforums.com/smilies/smile.gif)
I would suggest looking for somthing similar to what i experienced before diving into miss-fire faults as it can turn out expensive and stressfull. There is a brilliant DIY on here for how to remove and clean the ICV.
I found the DIY for ya - http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798
![](http://images.bimmerforums.com/smilies/smile.gif)
I would suggest looking for somthing similar to what i experienced before diving into miss-fire faults as it can turn out expensive and stressfull. There is a brilliant DIY on here for how to remove and clean the ICV.
I found the DIY for ya - http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798
http://en.allexperts.com/q/BMW-Repai...-EML-light.htm ja lisää..
Comment