Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 nykii ja on välillä tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MunBemu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 27
    • Varkaus

    #31
    Entäs kaikki moottorinohjaukseen tms liittyvät sähköliittimet, ovatko hapettuneet? entäs itse boksi? ja tuohan on suht uusi auto.. voisiko olla että se tarvitseee vielä jonkun ohjelmoinnin tai huoltovalon nollauksen tms?

    interwebistä löytyi tällainenkin, eli et ole ainoa samanlaisten ongelmien kanssa..



    http://en.allexperts.com/q/BMW-Repai...fault-code.htm < tässä epäillään nokka-akselin asentotunnistinta, eli ilmeisesti VANOSin suuntaan kannattaisi katsoa seuraavaksi. kuulostaa ihanan kalliilta..

    http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=84544 > tuolla taas imupuolen nokan asentotunnistinta, johdotuksia tai moottorinohjain yksikköä..


    ja jos autosi on saksantuonti, niin kuka tietää, kenties siihen otettiin moottorinohjauksyksikkö ulkona seisoneesta kolariyksilöstä. tämä on tosin mututuntumalla spekulointia.. joten ei mennä siihen. jatkan googlailua ja katson mitä voin löytää. Crank case ventilation valve on yksi useimmiten epäillyistä, samoin DME. Idle Control Valve on myös usein mainittu..

    my car had a bad idle when it was cold and when it was warm, i took my idle control valve off to clean it and found that the intake boot after the idle control valve had a huge hole in it, i replaced that and continued with cleaning my ICV and it fixed the warm bad idle but i had to replace my VANOS unit to cure the cold bad idle and loss of low end power. I used a DR VANOS unit, apart from one hick-up soon after installing it has been fine, low end power is back and it idles like a dream, still is and i fitting the unit about 7-8 months ago. Its also a fun DIY job

    I would suggest looking for somthing similar to what i experienced before diving into miss-fire faults as it can turn out expensive and stressfull. There is a brilliant DIY on here for how to remove and clean the ICV.

    I found the DIY for ya - http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798
    http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=8984776 > joku onnistui korjaamaan ongelmansa.

    http://en.allexperts.com/q/BMW-Repai...-EML-light.htm ja lisää..
    Last edited by MunBemu; 06-03-2009, 04:15.
    BMW - Ajamisen iloa

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #32
      Originally posted by MunBemu View Post
      ja jos autosi on saksantuonti, niin kuka tietää, kenties siihen otettiin moottorinohjauksyksikkö ulkona seisoneesta kolariyksilöstä. tämä on tosin mututuntumalla spekulointia.. joten ei mennä siihen. jatkan googlailua ja katson mitä voin löytää.
      Tältä pallolta vaan ei löydy montaa ihmistä keltä onnistuu EWS:n tietojen siirto käytettyyn boksiin.. eli todennäköisyys 0,00000001%
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • neukka
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 89
        • Kajaani

        #33
        Kiitoksia linkeistä.

        ICV on putsattu ja vaikutti kyllä toimivalta. Jatketaan etsintöjä.
        Jos vanos "rikki", korjaantuuko se tiivistesarjalla, vai meneekö sieltä usein fyysisestikin jotain rikki muutakin kuin tiivisteet?

        edit. ton läppämoottorin tiivistämistä vois kokeilla, samaisia vikakoodeja ollut kavereilla.
        Last edited by neukka; 06-03-2009, 10:22.

        Comment

        • MunBemu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 27
          • Varkaus

          #34
          eipä kestä. kielipäätä kun piisaa niin passaa etsiä muidenkin maiden bemusivustoilta.

          En osaa sanoa että olisiko sieltä mennyt Vanoksen puolelta jotain fyysisesti rikki, tuo vaikuttaa enemmän sytty/bensapuolen ongelmalta. oletkos koettanut noita Forte-käsittelyjä? ne ainakin putsaisivat koneenja bensalaitteiston sisäisesti noista karstoittumista tms jos siellä sellaisia on.
          Last edited by MunBemu; 06-03-2009, 14:16.
          BMW - Ajamisen iloa

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #35
            Originally posted by neukka View Post
            Täysin vakioputkisto, pakosarjat ja katalysaattorit vaihdettu 5tkm takaperin.
            Ja polttoainesuodatin on vaihdettu.

            Misfiret tulee aivan sekaisin, joskus löytyy jokaiselle sylinterille => ei puola vika.
            Käykö se todellisuudessa oikealla seoksella, ts. onko tuo seos-herja aiheellinen?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #36
              Oliko uusimasi Maf-anturi tarvike vai alkuperäinen?Itse nuukuuksissani "kokeilin" tarvike-Maffia e39 525ia malliin eikä se toiminut oikein mitenkään.Antoi vähän samanmoisia vikakoodeja, Lambda control tolerance bank 1&2.Toimiiko auto yhtään paremmin maf:n johto irti?
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • neukka
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 89
                • Kajaani

                #37
                Forte-käsittelyjä ei oo kokeiltu.

                Todellisuudessaan oikealla seoksella, mitä sillä meinasit?

                Tarvike-maf, mun mielestä toimii paremmin maf paikoillaan, mutta pitänee taas kokeilla :/ ikäviä nuo.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Originally posted by neukka View Post
                  Forte-käsittelyjä ei oo kokeiltu.

                  Todellisuudessaan oikealla seoksella, mitä sillä meinasit?

                  Tarvike-maf, mun mielestä toimii paremmin maf paikoillaan, mutta pitänee taas kokeilla :/ ikäviä nuo.
                  Jos auto herjaa liian laihaa seosta.. Millä seoksella se todellisuudessa käy voipi selvittää päästötesterillä niin saa vähän osviittaa.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • neukka
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 89
                    • Kajaani

                    #39
                    Päästöt oli "hyvät" ts. alitti katsastukseen vaadittavat arvot. Siitä en osaa sanoa paljonko ne oli ja mitä, mutta maanantaina sais laput otettua jos joku niistä osaa jotain sanoa?

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #40
                      Originally posted by neukka View Post
                      Päästöt oli "hyvät" ts. alitti katsastukseen vaadittavat arvot. Siitä en osaa sanoa paljonko ne oli ja mitä, mutta maanantaina sais laput otettua jos joku niistä osaa jotain sanoa?
                      lambda-arvo yli 1 = laiha

                      lambda-arvo alle 1 = rikas
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • MunBemu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 27
                        • Varkaus

                        #41
                        http://www.bmw-planet.com/?p=34 ja lisää tietoa sitä etsivälle, tällä kertaa kuvaus oireilevasta Vanoksesta.
                        BMW - Ajamisen iloa

                        Comment

                        • neukka
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2005
                          • 89
                          • Kajaani

                          #42
                          Samaa käsitelty myös meidän foorumilla:


                          Tuon Beisan tiivistesarjan ajattelin tilata ja vaihtaa, kuitenkin ovat jo joka tapauksessa hapristuneet, vaikkei vika välttämättä tulisikaan sieltä.

                          Voiko tuo separaattori tms (huohotinjärjestelmässä) vaikuttaa noihin tehoihin antaa misfirejä?
                          Last edited by neukka; 08-03-2009, 17:49.

                          Comment

                          • neukka
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 89
                            • Kajaani

                            #43
                            No niin. Käytiin päästöjä mittaamassa.

                            Vikakoodeja löytyi seuraavasti:
                            - Fuel and air metering - manufacturer controller
                            - o2 sensor circuit malfunction (bank1 sensor1)
                            - Vehicle speed, idle control and auxiliary inputs - manufacturer controlled
                            - fuel trim malfunction (bank1) kaks kertaa
                            - random/multiple cylinder misfire detected 1, 5, 2, 3, 6


                            Päästöt mitattiin vikakoodit päällä:
                            Tyhjäkäynti
                            Lambda 1,267

                            Kierroksilla (2500rpm)
                            Lambda 1,350


                            Vika koodien poiston jälkeen:
                            Tyhjäkäynti
                            Lambda 0,973

                            Kierroksilla
                            Lambda 1,041

                            Vikakoodien poiston jälkeen auton HC arvot oli suuret (ei olisi läpäissyt vaadittuja) siihen asti kunnes tuli vikakoodi:
                            - fuel trim malfunction (bank1)

                            Ja välittömästi sen jälkeen nousi lambda arvo tyhjäkäynnillä 1,03 ja päästöt tasoittui.

                            Voiko putkisto olla tukossa esim. vai toiselta puolelta? Katti rikki vai onko tuo puhtaasti bensansaanti vika? Onko vaarallista ajaa autolla noin laihalla, mitä seuraavaksi?

                            Comment

                            • neukka
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 89
                              • Kajaani

                              #44
                              samalla bongasin että osa numero #5 oli korjattu sikajankilla tms tuosta haitarikohdasta, kävin tilaamassa uuden, tiedä sitten vuotaako, mutta uusi ainakin varmempi.

                              Comment

                              • MunBemu
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 27
                                • Varkaus

                                #45
                                no onpas toi nyt solmussa tuo sun autos.
                                BMW - Ajamisen iloa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎