Jos autoon on vaihdettu vain 330 levyt ja satulat niin ei siitä minkään DSC:n tai ASC:n pitäisi mieltään pahoittaa. Oletettavasti vain anturi on hajalla ja senkin tietäisi lukemalla vikakoodit.
Eli siis autosta on luettu vikakoodit ja tulos oli seuraava;
Taka ABS- antureiden vastukset eri kuin edessä, joten järjestelmä ei toimi. Herjaa taka-antureita. Etu-antureihin ei ole koskettu, voisiko syy olla niissä?
Eli siis autosta on luettu vikakoodit ja tulos oli seuraava;
Taka ABS- antureiden vastukset eri kuin edessä, joten järjestelmä ei toimi. Herjaa taka-antureita. Etu-antureihin ei ole koskettu, voisiko syy olla niissä?
Kerrataanpa vielä, eli oliko molemmissa päissä anturit 330stä vaiko 320sta. Luulisi DSC anturin olevan erilainen kuin ASC anturin, koska DSC toimii myös etuakselilla kun taas ASC ei.
Vai mikä DSCn saa jarruttelemaan yksittäisiä pyöriä luistonalkaessa?
Mun mielestä tää menee niin, että siellä on kiihtyvyysanturi, joka tarkkailee
auton kulkusuuntaa etupyöriin nähden.
Esim.
Pyöriä käännetään vasemmalle kääntyvässä mutkassa vasemmalle.
Perä ajautuu oikealle, jolloin DSC huomaa, että auton kulkukulma on eri kuin
pyörien kääntymiskulma. Tällöin tilanne korjataan jarruttamalla takapyöriä,
sekä oikeaa etupyörää.
Eli DSC tarvitsee kiihtyvyysanturin ja ohjauspyörän asentotunnistimen.
Ja ASC käyttää ABS tunnistimia.
Nä mä tän olen ymmärtänyt, korjatkaa joku jos olen väärässä.
Kerrataanpa vielä, eli oliko molemmissa päissä anturit 330stä vaiko 320sta. Luulisi DSC anturin olevan erilainen kuin ASC anturin, koska DSC toimii myös etuakselilla kun taas ASC ei.
Melko varmasti anturit ovat 320 mallista enkä tiedä minkä takia jarrupäivityksen yhteydessä auutoon olisi vaihdettu 330 mallin anturit?
Comment