kun starttaa alle -5, ni joutuu sahata pitkään ja monesti, et saa käyntiin. startti jaksaa pyörittää hyvin ( akku mitattu kuormituksella), vikakoodot luettu-> ei ollut mitään. Suuttimien ohivuoto tehty-> OK. Searchilla etitty ja löytynytkin "apuja", mutta vielä oireet jatkuu. APUA TARVITAAN
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 startti vaikeuksia
Collapse
X
-
Originally posted by Orvix View PostOnkos hehkut missä kunnossa? Mulla oli sellasta oiretta M47N koneessa että ei tahtonut jäädä käyntiin kun oli pakkasta ja yön seissyt ilman lämmitystä. Vaihdoin kaikki hehkut ja nyt pelaa hyvin. Autolla ajettu 5,5 v. ja 135tkm.
Comment
-
-
rail paine
ei nouse tarpeeksi ylös startatessa kylmänä, kun koneelta katsoi ( en nyt muista niitä arvoja ) -> voiko olla muuta vikaa kun suuttimien vuoto tai korkeapainepumpun "vika"? letkuilla testattu ovivuoto ja ohivuotoa ei ollut. Huomenna irrotan suuttimet ja vien korjaamolle testipenkki mittaukseen
( eilen lähti hyvin käyntiin, kun kaveri heilutteli rail putken takapäässä olevan paine-anturin? johtoja mutta tänään jäi käynnistymättä )
Comment
-
-
Originally posted by juhuli5 View Postei nouse tarpeeksi ylös startatessa kylmänä, kun koneelta katsoi ( en nyt muista niitä arvoja ) -> voiko olla muuta vikaa kun suuttimien vuoto tai korkeapainepumpun "vika"? letkuilla testattu ovivuoto ja ohivuotoa ei ollut. Huomenna irrotan suuttimet ja vien korjaamolle testipenkki mittaukseen
( eilen lähti hyvin käyntiin, kun kaveri heilutteli rail putken takapäässä olevan paine-anturin? johtoja mutta tänään jäi käynnistymättä )
Ensin auto alkoi startata huonosti pakkasella (autoon vaihdettiin tästä syystä akku, ei auttanut) ja ei ollut väliä miten pitkään oli lämmityksessä. Juuri ennenkuin autoon ruvettiin vaihtamaan hehkuja niin kone teki täyden stopin, ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan. Merkkiliikkeessä ensin luulivat että korkeapainepumppu olisi rikki, koska paineet polttoainejärjestelmässä olivat liian alhaiset (90 baaria normaalin ~200 sijaan). Onneksi tarkastivat suuttimet ennen korkeapainepumpun vaihtamista....Last edited by miccou; 18-02-2009, 14:55.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by juhuli5 View Postei nouse tarpeeksi ylös startatessa kylmänä, kun koneelta katsoi ( en nyt muista niitä arvoja ) -> voiko olla muuta vikaa kun suuttimien vuoto tai korkeapainepumpun "vika"? letkuilla testattu ovivuoto ja ohivuotoa ei ollut. Huomenna irrotan suuttimet ja vien korjaamolle testipenkki mittaukseen
( eilen lähti hyvin käyntiin, kun kaveri heilutteli rail putken takapäässä olevan paine-anturin? johtoja mutta tänään jäi käynnistymättä )
Onko muuten käyntihäiriöitä, ilmeneekö niitä, jos jakotukin paineanturin liitintä heiluttelee auton käydessä? Jos liittimen irrottaa, menee kiinteälle painekartalle ja pitäisi kyllä lähteä käyntiin. Jos imusarja on irti suuttimien irrotuksen takia, kannattaisi samalla irrottaa ja tutkia korkeapainepumpun kyljestä paineensäätöventtiili.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
rail paineet
nousi 100bar ja tipahti heti kohta 20bar. Tänään testattu suuttimet penkissä ja oli OK. Muita vikoja / häiriöitä esim ajon aikaan ei ole. Äskön kyllä rupesin kuuntelemaan sitä siirtopumppua, kun aiemmin piti huomattavasti hiljaisemman äänen kun nyt. Nyt tuntuu että aine liikkuu-> se kai vois olla yksi syyllinen, et aina ei ole ainetta mennyt (siirtopumppu vaihdettu 1kk sitten). tutkin myös sitä korkeapainepumpun perässä olevaa "anturia" ja näytti päälisin puolin ehjältä ( o-rengas yms )tilasin sen nyt kuitenkin uuden
Comment
-
-
Originally posted by juhuli5 View Postnousi 100bar ja tipahti heti kohta 20bar. Tänään testattu suuttimet penkissä ja oli OK. Muita vikoja / häiriöitä esim ajon aikaan ei ole. Äskön kyllä rupesin kuuntelemaan sitä siirtopumppua, kun aiemmin piti huomattavasti hiljaisemman äänen kun nyt. Nyt tuntuu että aine liikkuu-> se kai vois olla yksi syyllinen, et aina ei ole ainetta mennyt (siirtopumppu vaihdettu 1kk sitten). tutkin myös sitä korkeapainepumpun perässä olevaa "anturia" ja näytti päälisin puolin ehjältä ( o-rengas yms )tilasin sen nyt kuitenkin uuden
Ota se jakotukin paineanturin liitin irti, niin saat paineanturin pois pelistä. Suuttimien pitäisi olla aivan seulat, että ne tiputtaisivat rail-paineen noin alas. Oireet viittaisi enemmänkin korkeapainepumpun painesäätimeen tai itse pumppuun.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by juhuli5 View Postirrotin sen jakotukin paineanturin ( tukin takapuolella ) liittimen ja auto EI LÄHTENYT KÄYNTIIN->pitäskö varmasti lähteä??? liittimen kun tökkäs takas ni johan taas starttas mukavastiE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Huriseeko siirtopumppu aina kun käännät virrat??
Itsellä M47N koneessa samat oireet. Vika polttoainepumpun rele. Sen siirtopumpun omassani ainakin on lähdettävä päälle joka starttauksen yhteydessä..jos ei virrat käännettynä pumppu hurissut ei myöskään startatessa auto käynnistynyt. Käsittääkseni syöttöpumpulla on jonkinlainen magneetti venttiili joka lauetakseen tarvitsee tietyn paineen siirtopumpulta ennen kuin järjestelmä alkaa toimia, jos paine ei riitä ei pumppu myöskään tuota railille painetta ollenkaan, eikä myöskään tietokone anna auton käynnistyä. Eli kannattaa se releen toiminta tarkastaa vielä myös maksoi 9,90e marmori tiskillä. Luultavasti kutos dieselissä samanlaiset systeemit kuin nelosessakin...
Comment
-
Comment