Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 startti vaikeuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhuli5
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 22

    e46 startti vaikeuksia

    kun starttaa alle -5, ni joutuu sahata pitkään ja monesti, et saa käyntiin. startti jaksaa pyörittää hyvin ( akku mitattu kuormituksella), vikakoodot luettu-> ei ollut mitään. Suuttimien ohivuoto tehty-> OK. Searchilla etitty ja löytynytkin "apuja", mutta vielä oireet jatkuu. APUA TARVITAAN
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Mikä kone ?

    Comment

    • juhuli5
      Newbiemmer
      • Nov 2008
      • 22

      #3
      nii, konetietohan kai helpottaa

      Originally posted by jr66 View Post
      Mikä kone ?
      eli 330D M57N

      Comment

      • Orvix
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 140
        • Akaa

        #4
        Hehkut?

        Onkos hehkut missä kunnossa? Mulla oli sellasta oiretta M47N koneessa että ei tahtonut jäädä käyntiin kun oli pakkasta ja yön seissyt ilman lämmitystä. Vaihdoin kaikki hehkut ja nyt pelaa hyvin. Autolla ajettu 5,5 v. ja 135tkm.
        E91 325d -10 M-Sport

        Comment

        • juhuli5
          Newbiemmer
          • Nov 2008
          • 22

          #5
          Originally posted by Orvix View Post
          Onkos hehkut missä kunnossa? Mulla oli sellasta oiretta M47N koneessa että ei tahtonut jäädä käyntiin kun oli pakkasta ja yön seissyt ilman lämmitystä. Vaihdoin kaikki hehkut ja nyt pelaa hyvin. Autolla ajettu 5,5 v. ja 135tkm.
          Hehkuja ei oo tutkittu muuten kun piuhan päässä ollut. Tässä mallissa ei kai ollu mitään erillistä hehkun relettä.

          Comment

          • juhuli5
            Newbiemmer
            • Nov 2008
            • 22

            #6
            kampiakselin

            asentotunnistimen ohmit. Mittailin niitä ja sain 2,5-8 ja 18ohm. Anturia kun "heiluttelee"/ pyörittelee, ni välillä tulee noita arvoja ja välillä ei. ONKO NORMAALIA vai pitäskö arvot ola samat koko ajan ( mittaa vaikka päällään seisoen )

            Comment

            • bmwtiimi
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 17
              • Seinäjoki

              #7
              TDS ajoituksen tarkistaminen

              Osaako joku sanoa, kuinka tarkastetaan ajoitus M51d25 e34 -94 mallisesta koneesta?
              Vikakoodin lukua!
              Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
              Vetokoukut asennettuna.

              Seinäjoki

              Comment

              • juhuli5
                Newbiemmer
                • Nov 2008
                • 22

                #8
                rail paine

                ei nouse tarpeeksi ylös startatessa kylmänä, kun koneelta katsoi ( en nyt muista niitä arvoja ) -> voiko olla muuta vikaa kun suuttimien vuoto tai korkeapainepumpun "vika"? letkuilla testattu ovivuoto ja ohivuotoa ei ollut. Huomenna irrotan suuttimet ja vien korjaamolle testipenkki mittaukseen
                ( eilen lähti hyvin käyntiin, kun kaveri heilutteli rail putken takapäässä olevan paine-anturin? johtoja mutta tänään jäi käynnistymättä )

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by juhuli5 View Post
                  ei nouse tarpeeksi ylös startatessa kylmänä, kun koneelta katsoi ( en nyt muista niitä arvoja ) -> voiko olla muuta vikaa kun suuttimien vuoto tai korkeapainepumpun "vika"? letkuilla testattu ovivuoto ja ohivuotoa ei ollut. Huomenna irrotan suuttimet ja vien korjaamolle testipenkki mittaukseen
                  ( eilen lähti hyvin käyntiin, kun kaveri heilutteli rail putken takapäässä olevan paine-anturin? johtoja mutta tänään jäi käynnistymättä )
                  isän 320D -02:ssa oli samantyyppisiä oireita ja vika löytyi yhdestä suuttimesta: suutin päästi polttoainetta suoraan läpi.

                  Ensin auto alkoi startata huonosti pakkasella (autoon vaihdettiin tästä syystä akku, ei auttanut) ja ei ollut väliä miten pitkään oli lämmityksessä. Juuri ennenkuin autoon ruvettiin vaihtamaan hehkuja niin kone teki täyden stopin, ei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan. Merkkiliikkeessä ensin luulivat että korkeapainepumppu olisi rikki, koska paineet polttoainejärjestelmässä olivat liian alhaiset (90 baaria normaalin ~200 sijaan). Onneksi tarkastivat suuttimet ennen korkeapainepumpun vaihtamista....
                  Last edited by miccou; 18-02-2009, 14:55.
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by juhuli5 View Post
                    ei nouse tarpeeksi ylös startatessa kylmänä, kun koneelta katsoi ( en nyt muista niitä arvoja ) -> voiko olla muuta vikaa kun suuttimien vuoto tai korkeapainepumpun "vika"? letkuilla testattu ovivuoto ja ohivuotoa ei ollut. Huomenna irrotan suuttimet ja vien korjaamolle testipenkki mittaukseen
                    ( eilen lähti hyvin käyntiin, kun kaveri heilutteli rail putken takapäässä olevan paine-anturin? johtoja mutta tänään jäi käynnistymättä )
                    Niin mitähän luokkaa se rail-paine oli käynnistäessä, pitäisi olla ~300 bar.

                    Onko muuten käyntihäiriöitä, ilmeneekö niitä, jos jakotukin paineanturin liitintä heiluttelee auton käydessä? Jos liittimen irrottaa, menee kiinteälle painekartalle ja pitäisi kyllä lähteä käyntiin. Jos imusarja on irti suuttimien irrotuksen takia, kannattaisi samalla irrottaa ja tutkia korkeapainepumpun kyljestä paineensäätöventtiili.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • juhuli5
                      Newbiemmer
                      • Nov 2008
                      • 22

                      #11
                      rail paineet

                      nousi 100bar ja tipahti heti kohta 20bar. Tänään testattu suuttimet penkissä ja oli OK. Muita vikoja / häiriöitä esim ajon aikaan ei ole. Äskön kyllä rupesin kuuntelemaan sitä siirtopumppua, kun aiemmin piti huomattavasti hiljaisemman äänen kun nyt. Nyt tuntuu että aine liikkuu-> se kai vois olla yksi syyllinen, et aina ei ole ainetta mennyt (siirtopumppu vaihdettu 1kk sitten). tutkin myös sitä korkeapainepumpun perässä olevaa "anturia" ja näytti päälisin puolin ehjältä ( o-rengas yms )tilasin sen nyt kuitenkin uuden

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by juhuli5 View Post
                        nousi 100bar ja tipahti heti kohta 20bar. Tänään testattu suuttimet penkissä ja oli OK. Muita vikoja / häiriöitä esim ajon aikaan ei ole. Äskön kyllä rupesin kuuntelemaan sitä siirtopumppua, kun aiemmin piti huomattavasti hiljaisemman äänen kun nyt. Nyt tuntuu että aine liikkuu-> se kai vois olla yksi syyllinen, et aina ei ole ainetta mennyt (siirtopumppu vaihdettu 1kk sitten). tutkin myös sitä korkeapainepumpun perässä olevaa "anturia" ja näytti päälisin puolin ehjältä ( o-rengas yms )tilasin sen nyt kuitenkin uuden
                        Tietysti samalla pitää katsoa myös siirtopainearvoa, jotta pysyy >3 bar:ssa.
                        Ota se jakotukin paineanturin liitin irti, niin saat paineanturin pois pelistä. Suuttimien pitäisi olla aivan seulat, että ne tiputtaisivat rail-paineen noin alas. Oireet viittaisi enemmänkin korkeapainepumpun painesäätimeen tai itse pumppuun.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • juhuli5
                          Newbiemmer
                          • Nov 2008
                          • 22

                          #13
                          tänään

                          irrotin sen jakotukin paineanturin ( tukin takapuolella ) liittimen ja auto EI LÄHTENYT KÄYNTIIN->pitäskö varmasti lähteä??? liittimen kun tökkäs takas ni johan taas starttas mukavasti

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by juhuli5 View Post
                            irrotin sen jakotukin paineanturin ( tukin takapuolella ) liittimen ja auto EI LÄHTENYT KÄYNTIIN->pitäskö varmasti lähteä??? liittimen kun tökkäs takas ni johan taas starttas mukavasti
                            Perskeles tämähän olikin M57N koneella. Tässä on nyt molemmat hieman sekoillu. Paineanturi on jakotukin etupäässä ja paineregulaattori takapäässä. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • tonttu81
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 37
                              • Joensuu

                              #15
                              Huriseeko siirtopumppu aina kun käännät virrat??
                              Itsellä M47N koneessa samat oireet. Vika polttoainepumpun rele. Sen siirtopumpun omassani ainakin on lähdettävä päälle joka starttauksen yhteydessä..jos ei virrat käännettynä pumppu hurissut ei myöskään startatessa auto käynnistynyt. Käsittääkseni syöttöpumpulla on jonkinlainen magneetti venttiili joka lauetakseen tarvitsee tietyn paineen siirtopumpulta ennen kuin järjestelmä alkaa toimia, jos paine ei riitä ei pumppu myöskään tuota railille painetta ollenkaan, eikä myöskään tietokone anna auton käynnistyä. Eli kannattaa se releen toiminta tarkastaa vielä myös maksoi 9,90e marmori tiskillä. Luultavasti kutos dieselissä samanlaiset systeemit kuin nelosessakin...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎