memebuy23buy

e46 330D -00 Kiihdytyksessä DDE hälytys Vika Korjattu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blacksatin
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 954
    • Mäntsälä

    #16
    Olisko kenelläkään laitteita Mäntsälän lähettyvillä jotta saisi katsottua antaako mitään vikakoodia....

    Comment

    • .30-06 sprg
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 10
      • Seinäjoki

      #17
      Elikkä vielä lisä kysymyksiä jos jollain tulisi mieleen jotain uutta tohon DDE hälytykseen. Eli auto on ollut pitemmän aikaa sellanen että kiihdyttäessä se ei kiihdy tasaisesti vaan hiemän nykimällä, eli jos voisi sanoa että aaltomaisesti. Ja kun asensin siihen tollasen PSI;n optimointi lastun se korostui selvästi. Tämä tulee esille parhaiten jos esim. vitos vaihteella nopeudessa 80 painaa kaasun pohjaan kone yskii hetken ennenkuin lähtee vetämään. Lisäksi tyhjäkäynti on aaltoilevaa noin 100rpm aaltoliikettä

      Comment

      • tabasco
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 851
        • fin

        #18
        Originally posted by .30-06 sprg View Post
        Lisäksi tyhjäkäynti on aaltoilevaa noin 100rpm aaltoliikettä
        Kuinka tiuhaan tuo tyhjäkäynnin aaltoliike tapahtuu? Tuossa moottorissa on sähköinen lisälämmitin ja kun se kytkeytyy päälle, moottorinohjaus nostaa tyhjäkäyntiä 100rpm ylöspäin. Eli tyhjäkäynti vaihtelee jossain 700-800 rpm hujakoilla sen mukaan onko lämmitin kytkettynä vai ei. Tietyn lämpöisellä koneella tuo tuntuu menevän päälle ja sammuvan suht. tiuhaankin, eli voi liikennevaloissa pysähtyneenä huomata tyhjäkäynnin muuttumisesta.

        Comment

        • .30-06 sprg
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 10
          • Seinäjoki

          #19
          Joo ei lisälämmitin on ollu poissa pelistä jo jonkun aikaa, kun purki akun.

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            #20
            Originally posted by .30-06 sprg View Post
            Joo ei lisälämmitin on ollu poissa pelistä jo jonkun aikaa, kun purki akun.
            Miten olet poistanut lämmittimen käytöstä? Kun mietin, että se kierrosten nostaminen lämmitintä varten tapahtuu jo moottorinohjauksessa.

            Comment

            • .30-06 sprg
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 10
              • Seinäjoki

              #21
              Ai jaa enpä tiennytkää että kierrosten nostaminen on moottorin ohjauksessa mukana. No tuota lämmitintä itsekin joskus tuumasin tohon tyhjäkäynnin vaihteluun, mutta tällähetkellä tuo tyhjäkäynti on vähän sivuseikka noiden muiden ongelmien rinnalla. Tuo lisälämppäri tyhjäsi akun, kun auto seisoi otti n.3A virtaa. Aluksi alkoi oikkuilla niin että ajossakin otti virtaa niin paljon että valot himmeni ja kirkastui, kierrokset nousi ja laski n. 1s syklillä, ja moottoritilassa haisi sähköltä.
              Last edited by .30-06 sprg; 30-03-2009, 22:03.

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #22
                Tuo kierrosten nousu varmasti tehdään moottoriohjaimen toimesta, mutta ei se niitä kierroksia nosta jos esim. johto on irti sähköisestä lisälämmittimestä!! Kahden yhdistelmästä se kyllä nostaa; sähköinen lämmitin kytkettynä ja sen ottama virta varmasti huomataa moottorinohjaimessa, jolloin kierrokset nousevat ts. laturi vaatii voimaa --> latausjännite (kierrokset) korkeammalle.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Blacksatin
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 954
                  • Mäntsälä

                  #23
                  Jees eli tuli uudestaan tuo dde vikavalo mittaristoon. Ennen kuin valo syttyi "kiusasin" autoa hieman kiihdyttämällä vaikka meno oli tahmeaa ja nykivää...Tuntuu että veto huononee päivä päivältä ja nyt jaksaa juuri ja juuri nostaa kierrokset yli 2000rpm. Joskus harvoin jaksaa nostaa kierrokset jopa 3500-4000rpm, mutta sitten alkaa nykiminen. Nyt on varmaan parempi lopettaa autolla ajaminen ettei tule isompaa vahinkoa.

                  Vikakoodit luettu ja antoi tälläisen:

                  Fuel Pre Supply Monitoring:

                  "reduction due to low pre-supply pressure"

                  Sitten olisi pari asiaa jotka mietityttää, eli noissa linkeissä on pari kuvaa ja toisessa linkissä on Friction torque aivan tapissa ja toisessa UB Operating hours aivan tapissa.

                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                  Nyt viisaat kertokaas missä mättää...

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by Blacksatin View Post
                    Jees eli tuli uudestaan tuo dde vikavalo mittaristoon. Ennen kuin valo syttyi "kiusasin" autoa hieman kiihdyttämällä vaikka meno oli tahmeaa ja nykivää...Tuntuu että veto huononee päivä päivältä ja nyt jaksaa juuri ja juuri nostaa kierrokset yli 2000rpm. Joskus harvoin jaksaa nostaa kierrokset jopa 3500-4000rpm, mutta sitten alkaa nykiminen. Nyt on varmaan parempi lopettaa autolla ajaminen ettei tule isompaa vahinkoa.

                    Vikakoodit luettu ja antoi tälläisen:

                    Fuel Pre Supply Monitoring:

                    "reduction due to low pre-supply pressure"

                    Sitten olisi pari asiaa jotka mietityttää, eli noissa linkeissä on pari kuvaa ja toisessa linkissä on Friction torque aivan tapissa ja toisessa UB Operating hours aivan tapissa.

                    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                    Nyt viisaat kertokaas missä mättää...
                    Siirtopumpun vaihtoon kipinkapin.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Blacksatin
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 954
                      • Mäntsälä

                      #25
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Siirtopumpun vaihtoon kipinkapin.
                      Eli siis siirtopumppu eikä korkeapainepumppu. Molempia on vähän arvailtu....No kokeilemalla se selviää..

                      Myös sellaisen havainnon tein tuossa että kun painaa kaasua niin kierrosmittarin viisari värähtää nopeasti noin 300rpm ylös ja sit asettuu taas ns normaali tilaan ja sitten se liikkuu taas aivan normaalisti kaasun painalluksen mukaan...Ei tästä varmaan kukaan saanu selvää

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        #26
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Siirtopumpun vaihtoon kipinkapin.

                        Mitä muuten tarkoittaa tuo: kun tuossa alemmassa kuvassa näkyy alhaalla vasemmalla....


                        UB operating hours --> kun on "Tapissa" huutomerkin kanssa...

                        -vissiin joitain toimita tunteja, mutta.....

                        Joku viisaampi jos valaisisi asiaa...
                        Last edited by casino; 21-04-2009, 20:55. Reason: tarkennusta
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by Blacksatin View Post
                          Eli siis siirtopumppu eikä korkeapainepumppu. Molempia on vähän arvailtu....No kokeilemalla se selviää..

                          Myös sellaisen havainnon tein tuossa että kun painaa kaasua niin kierrosmittarin viisari värähtää nopeasti noin 300rpm ylös ja sit asettuu taas ns normaali tilaan ja sitten se liikkuu taas aivan normaalisti kaasun painalluksen mukaan...Ei tästä varmaan kukaan saanu selvää
                          Kyllä siirtopumppu, niin kuin kuvasta näkee niin siirtopaineet on ainakin 1bar liian alhaiset.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by casino View Post
                            Mitä muuten tarkoittaa tuo: kun tuossa alemmassa kuvassa näkyy alhaalla vasemmalla....


                            UB operating hours --> kun on "Tapissa" huutomerkin kanssa...

                            -vissiin joitain toimita tunteja, mutta.....

                            Joku viisaampi jos valaisisi asiaa...
                            Tarkoittaa että sun koneen toimintatunnit alkaa olemaan ehtoon puolella, ja että pitäisi harkita jo pikkuhiljaa paalausta..
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              OK. No sehän tarkoittaa sitten vielä täällä SUOMESSA, että voidaan ajaa vielä ainakin seuraavat 400 tkm kunhan vaan välillä muistetaan lisätä universal tractor motor oil 10-30w:stä pataan ja annetaan mennä
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by casino View Post
                                OK. No sehän tarkoittaa sitten vielä täällä SUOMESSA, että voidaan ajaa vielä ainakin seuraavat 400 tkm kunhan vaan välillä muistetaan lisätä universal tractor motor oil 10-30w:stä pataan ja annetaan mennä
                                Juuri näin.

                                Oikeasti en kyllä tiedä tarkalleen mitä tuo tarkoittaa, ei liene kovinkaan tärkeää infoa.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X