Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 328i Viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pomo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2013
    • 429
    • Oulu

    #16
    Jarruthan coupessa tai ainakin tuossa cabriossa valmiiksi isot, joten niitä tuskin tarvii muuttaa. Kovalla rahalla saa ainakin, päästömittaus ja tehomittaus vtt:llä tms.

    Joskus oon miettinyt sitäkin, että tekis lailisen remmi-ahdetun tuosta 320 ci:stä:think

    Se maksas varmaan jotain 5000-7000e, mutta nyt kun oon tuota pitänyt jo muutaman vuoden ja laitellut kaiken kuntoon uusilla osilla niin vois olla taloudellisesti samanhintainen kuin vaihtaa vaikka 1-sarjan cabrioon tai uudempaa e46:n
    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

    E46 320 Cab

    Comment

    • Malagutisti
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 211
      • Kurikka/Tre

      #17
      Onko kellään hajua olisiko alkupään e46 tullut euro2 joskus? Voisi kuvitella että kaikki ovat euro3 mutta mikäli näin ei ole niin .
      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

      Comment

      • Pohjoisen Poika
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 464
        • Lappi

        #18
        Mitä tuo turbotus käytännössä vaatisi? Ei siis teknisesti vaan lain täyttämiseksi.
        Teknisesti toki valmis sarja kiinni. Vaikka e-hyväksytyt kisakatit heti dp:n perään ja hyvin vähän painetta penkitykseen.

        Comment

        • teemu.k
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 498
          • raahe

          #19
          328i vm.99

          Omassa vf-engineering remmiahdin paketti paikoillaan ja ensi keväällä olis tarkoitus käydä muutoskatsastamassa. Talven aikana laitan välijäähdyttimen vielä keulalle, niin saa senkin samalla otteeseen.
          Euro 2 päästönen oli mulla, kun kyselin konttorilta.
          Tosiaan jarrut vaihdan 330i koska alusta pitää olla mallisarjan tehokkainta vastaava.

          Comment

          • pomo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2013
            • 429
            • Oulu

            #20


            Mihin autoon laitoit? Mulla on tuossa omassa edessä 312 mm ja takann 295mm levyt, joten niitä ei varmaan tartis vaihtaa. Missä meinaat ottaa päästöt ja tehot? Vtt vai joku muu, mitä maksaa?

            330 vertailuautona saa jo ihan kivasti voimaa, 231 +20% niin pääsee jo lähelle 300 hv lukemia!
            --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

            E46 320 Cab

            Comment

            • Malagutisti
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 211
              • Kurikka/Tre

              #21
              Ohhoh, tuohan on mukava tieto. Mutuilin itekseni että olisivat kaikki euro 3 kun mallisarja on esitelty -98.

              Euro2:een riittää nyt samanlainen tehonmittaustodistus mitä tähänkin mennessä esimerkiksi turbo-E30:eihin on tarvittu, päästöjen todentamiseen riittää katsastuksessa suoritettava testi (jonka voi tietenkin tehdä muuallakin, jos on sopivat laitteet) sekä erot vertailumalliin, esim realOEM.

              Täältä löytyy asiaan paremmin perehtyneitä.

              Vielä semmoinen huomautus että 330i/330d on isommat jarrut, ainakin edessä (325x25mm levy) kuin muissa e46:sissa, joten jarrut pitänee vaihtaa sellaisiin. Satulatkin näyttivät olevan omalla numerollaan.
              Last edited by Malagutisti; 19-10-2015, 15:16.
              BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
              BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
              E46 320d purettua palikkaa tarjolla

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 498
                • raahe

                #22
                E46 328i coupe. Vakiona on tosiaan nuo 320mm ja 295mm levyt.
                Laitan 330i jarrusatulat, 325mm Ja 320mm levyt. Muuten alusta on sama. Pääjarrusylinteri vaihtuu samalla 330i malliseen.
                277hp saa ottaa tehoa papereihin. Tällähetkellä vähän liikaa tehoa 340hp 380nm ilman cooleria. Pitää tehoa jollain rajoittaa penkitykseen.
                Päästöt pystyy ottamaan konttorilla koska euro 2 päästönen
                Last edited by teemu.k; 19-10-2015, 15:20.

                Comment

                • pwee
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 193
                  • Espoo

                  #23
                  Kukaan asentanut e46 328siin tota m54b30 imusarjaa.onko jotain huomioitavaa muutakuin kaasuläpän adapteri levy.
                  Hommailen parhaillaan osia,disa puuttuu vielä.kannattaa varmaan suuttimille uudet o-renkaat? Imusarjan tiiviste tietysti.
                  Ohjelmointi varmaan olisi ihan ok homman jälkeen.
                  E81 130i M-sport
                  E91 330d M-tech
                  E46 330ci
                  E46 320i M-tech II
                  E46 323ci
                  E46 328i
                  E46 320d touring
                  E46 318ti
                  E39 523i
                  E36 328ci wiesmann
                  E36 325ci
                  E36 325tdi

                  Comment

                  • juice777
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 230
                    • E-P

                    #24
                    Originally posted by pwee View Post
                    Kukaan asentanut e46 328siin tota m54b30 imusarjaa.onko jotain huomioitavaa muutakuin kaasuläpän adapteri levy.
                    Hommailen parhaillaan osia,disa puuttuu vielä.kannattaa varmaan suuttimille uudet o-renkaat? Imusarjan tiiviste tietysti.
                    Ohjelmointi varmaan olisi ihan ok homman jälkeen.
                    Niin.Hommailet uusia osia nykyiseen moottoriin/imusarjaan..ko ? ymmärsinkö väärin?
                    Last edited by juice777; 24-11-2015, 00:07.
                    -E21-

                    Comment

                    • pwee
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 193
                      • Espoo

                      #25
                      Nykyiseen m52tu moottoriin m54b30 imusarja.on noita swappeja jossain päin ainakin tehty.
                      Tuleekohan sen kaasuläpän vaijerin kanssa isokin pohtiminen adapterin takia,tuskin paha.
                      Mutta jos oot tehny niin,mielipide?kaikki muut osat siis jäävät m52tu moottorista paitsi imusarja+disa
                      E81 130i M-sport
                      E91 330d M-tech
                      E46 330ci
                      E46 320i M-tech II
                      E46 323ci
                      E46 328i
                      E46 320d touring
                      E46 318ti
                      E39 523i
                      E36 328ci wiesmann
                      E36 325ci
                      E36 325tdi

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11159
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by pwee View Post
                        Nykyiseen m52tu moottoriin m54b30 imusarja.on noita swappeja jossain päin ainakin tehty.
                        Tuleekohan sen kaasuläpän vaijerin kanssa isokin pohtiminen adapterin takia,tuskin paha.
                        Mutta jos oot tehny niin,mielipide?kaikki muut osat siis jäävät m52tu moottorista paitsi imusarja+disa
                        E39:ssä ei ainakaan tullu ongelmia. Menee bolt-on adapterilla. Ainoastaan imusarjan ja adapteri väliin tulee laittaa tiivisteliimaa, koska muuten sinne ei tule mitään tiivistystä = Melkoinen imuvuoto.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • pwee
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 193
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          E39:ssä ei ainakaan tullu ongelmia. Menee bolt-on adapterilla. Ainoastaan imusarjan ja adapteri väliin tulee laittaa tiivisteliimaa, koska muuten sinne ei tule mitään tiivistystä = Melkoinen imuvuoto.
                          Ok.hyvä tietää.joo ei kannata unohtaa adapterin tiivistystä.
                          E81 130i M-sport
                          E91 330d M-tech
                          E46 330ci
                          E46 320i M-tech II
                          E46 323ci
                          E46 328i
                          E46 320d touring
                          E46 318ti
                          E39 523i
                          E36 328ci wiesmann
                          E36 325ci
                          E36 325tdi

                          Comment

                          • Yrkesman
                            BTCF Member
                            • Jul 2004
                            • 44
                            • Turku

                            #28
                            Jatketaas aihetta. Olisko joku jo katsastanut e46 328 niin että vertailumallina oli 330? Mitä kaikkea piti vaihtaa? Eilisen realoem selailun perusteella jarrut menee vaihtoon. Taakse vähän hankalampi kun 330 on eri käsijarrukengät. Vetoakselit, kardaani ja perä on eri, pitääkö nekin vaihtaa? Oliko muuta?
                            Last edited by Yrkesman; 13-06-2018, 20:14.
                            E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1851
                              • Karjaa

                              #29
                              Originally posted by Yrkesman View Post
                              Taakse vähän hankalampi kun 330 on eri käsijarrukengät.
                              Yllättävän helpolla itse asiassa pääsee, juuri tein itse tähän malliin: http://www.argyrides.eu/bmw/mods/330...ear_brakes.htm
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • Yrkesman
                                BTCF Member
                                • Jul 2004
                                • 44
                                • Turku

                                #30
                                Joo samaa sivua katsoin ja melkein tolla konseptilla mennään. Pitää vaan hommata osat jostain. Vielä ku saa voimansiirron vaatimukset selville.
                                E46 328 HX40 super - Ecumaster Black

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎