Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 323 vm 99 kierrokset laskee hitaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 438
    • lohja

    e46 323 vm 99 kierrokset laskee hitaasti

    e46 323 vm 99 kierrokset laskee hitaasti, eli kun laittaa kytkimen pohjaan niin menee n. 1,5 sec ennen kun kierrokset laskee varsinkin pienillä vaihteilla
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Kytkin luistaa?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • PAAAAAA
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 438
      • lohja

      #3
      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Kytkin luistaa?
      ei ei, siis kun kytkin on pohjassa ja auto rullaa . esim kun kiihdyttää ykkösellä ja laittaa kytkimen pohjaan niin kestää tovi ennen kun kierrokset laskee,jää niinkun kerrokset korkealle hetkeksi!

      Comment

      • gubbe89
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 315
        • Mouhijärvi

        #4
        Haiskahtaisi hieman imuvuodolle.
        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
        ex. E34 525 TDS Touring -93
        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
        ex. Yamaha YZF 1000R -02
        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
        ex. E34 535i -88
        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

        Comment

        • HUI
          Banned
          • Nov 2006
          • 187

          #5
          Originally posted by gubbe89 View Post
          Haiskahtaisi hieman imuvuodolle.
          OK.. pitää yrittää jotenkin tarkistaa...

          Comment

          • Noxman
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 136
            • Kokkola

            #6
            Tarkistus tehdään seuraavanlaisesti:

            1.Ostetaan starttipilottia(saa marketeista)
            2.Auto käyntiin
            3.Konepelti auki
            4.Suihkitaan pilottia imusarjaan liittyviin letkuihin(päältäpäin siis)
            5.Mikäli kierrokset nousee, on letkussa vuotoa ja se tulee uusia(jeesusteippi korjaus _EI_ ole hyvä)
            6.Muistetaan että pilottia ei sovi suihkia pakosarjaan
            - E32 735iA - E38 750iAL -

            Comment

            • PAAAAAA
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 438
              • lohja

              #7
              Originally posted by Noxman View Post
              Tarkistus tehdään seuraavanlaisesti:

              1.Ostetaan starttipilottia(saa marketeista)
              2.Auto käyntiin
              3.Konepelti auki
              4.Suihkitaan pilottia imusarjaan liittyviin letkuihin(päältäpäin siis)
              5.Mikäli kierrokset nousee, on letkussa vuotoa ja se tulee uusia(jeesusteippi korjaus _EI_ ole hyvä)
              6.Muistetaan että pilottia ei sovi suihkia pakosarjaan
              kiitos, kokeillaan

              Comment

              • BeniE30
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 452
                • Helsinki

                #8
                Lötykös tähän mitään ratkaisua? Itellä E46 320i -98 ja tekee vähän samaa että kierrokset laskee jotenki hitaasti, kun vaihtaa sitten vaihteen niin tuntuu kuin oisi kaasu vähän päällä. Tyhjäkäynnillä kun napakasti hipaisee kaasua niin kierrokset ikäänkuin nousisivat jäljessä ja laskevat hitaasti. Oliskos tässäkin imuvuodon paikka ? Vai joku oleellinen anturi sökönä? Vika koodia en ole hakenut.

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #9
                  Nyt tarvis jeesii tähän, alkaa ottaa jo hermoon tuolla ajaminen. Tyhjäkäynti moottorin putsasin ja herkistelin. kaasuläpän putsasin ja säädin.

                  Comment

                  • BeniE30
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 452
                    • Helsinki

                    #10
                    Tänään huomasinkin että kylmällä koneella ei tuota tee. Voisiko tuossavaiheessa jättää imuvuodon pois laskuista ?

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Kokeile ylläolevien ohjeiden mukaan löytää imuvuoto. Jos ei löydy niin vikakoodit lukuun.
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Vanoksen tiivisteet vaihtoon + imuvuotojen korjaus, mahdollisia paikkoja tässäkin koneessa monta.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • BeniE30
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 452
                          • Helsinki

                          #13
                          Missä nuo imuvuodot yleensä sitten ovat, imusarjan lähettyviltä niitä varmaan kannataa lähte etsimään ?

                          Comment

                          • BeniE30
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 452
                            • Helsinki

                            #14
                            Imuvuodot tarkastettu eikä startti sprayllä löytynyt mitään, Kaasuläpän putken ja siitä tyhjäkäynti moottorille menevän letkun tarkistin ja olivat ehjiä. Oliskohan joku sellanen anturi tai muu joka vois aiheuttaa rikkoutuneena tämmöstä ? Vikakoodit lukuun ?

                            Comment

                            • BeniE30
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 452
                              • Helsinki

                              #15
                              Vikakoodit luettu eikä löytynyt oikeestaan mitään. Joskus oli kaasuläpän asentotunnistin antanut jonkun herjan mutta kun sen nollas ja mittasi niin toimi niinkuin pitää. vanoksen ja nokan toimintakin oli täysin normaalia. Ei varmaan jää muuta kun että pakko olla jossakin imuvuoto.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎