Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • __Timo__
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 8
    • finland

    e46 ilmastointi

    Osaako joku kertoa käykö e46:n manuaalisen ilmastoinni muuttaminen automaatiin vain paneelia vaihtamalla?? Vai onko kenties edessä isompiakin muutoksia?? Kiitos
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16361
    • Asikkala

    #2
    Asiasta en mitään tiedä mutta tuskin on noin helppo ? Anteeksi...

    Comment

    • Tepijr
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 653
      • Oulu

      #3
      Originally posted by __Timo__ View Post
      Osaako joku kertoa käykö e46:n manuaalisen ilmastoinni muuttaminen automaatiin vain paneelia vaihtamalla?? Vai onko kenties edessä isompiakin muutoksia?? Kiitos
      Ainakin joku firma myi nuita aut.paneeleja laitettavaksi manual.paneelin tilalle jolloin tulee autm.ilmastointi.

      Eli mun veikkaus että käy....
      Parhaat pelaa

      Comment

      • bulk
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 324
        • Sink Hell

        #4
        Itelläkin manuaali-kylmäkone ja autoni myyjä puhui vähän vastaavanlaisia.

        E46:ssahan taitaa tuo manuaalipaneelikin toimia sähköisesti?
        [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          tosta löytys

          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #6
            Ei käy. Olen kokeillut ja selvittänyt asian. Automaatti-ilmastointia varten täytyy ostaa retrofit johtosarja joka maksaa vajaa 300e. Siihen päälle itse paneeli + työt. 500e:llä olisivat aikanaan me-autossa raisiossa asentaneet automatiikan ison huollon yhteydessä. Siihen sitten osat päälle.

            Comment

            • Sampza
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1398
              • Rovaniemi

              #7
              Olen tuota samaa asiaa selvitellyt merkkiliikkeen asentajalta joka kertoi että unohda suosiolla; joutuu purkaan kojetaulun pois ja asentelemaan jotain servoja sinnetänne, todella kalliista hommasta kuulemma, kyse siis näin ainakin teetettynä.

              Soittakaa edustajan liikkeeseen ja kysäskää piruuttanne hintaa.
              320d touring M-sport -09
              320d -02
              1250 Bandit S

              Comment

              • jaakoppi123
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 45
                • vaasa/espoo

                #8
                Originally posted by Sampza View Post
                Olen tuota samaa asiaa selvitellyt merkkiliikkeen asentajalta joka kertoi että unohda suosiolla; joutuu purkaan kojetaulun pois ja asentelemaan jotain servoja sinnetänne, todella kalliista hommasta kuulemma, kyse siis näin ainakin teetettynä.

                Soittakaa edustajan liikkeeseen ja kysäskää piruuttanne hintaa.
                Mä laitoin testaus mielessä automaatti-ilmastoinnin paneelin kiinni manuaalisen tilalle ja kyllä se toimii, ainaki melkein. ilmastointi toimii moitteetta, mutta huurteenpoiston kun laittaa päälle, se puhaltaa keskisuuttimista täysillä? pitänee tarkastaa että menikö kaikki piuhat oikein, tai viisaammat kertokoon mistä johtuu. näyttö sun muut toimii täysin ja tunnustelee lämpötilatkin mun mielestä oikein. auto 320d facelift.
                Last edited by jaakoppi123; 29-06-2009, 20:32.

                Comment

                • Juice
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 815

                  #9
                  Jos manu->auto konversion haluaa tehdä pelkän panelin vaihdolla, osa toiminnoista menee sekaisin / vajaatoimintaa, vaikka myös manukin on jo sähköisesti ohjattu. Toisinpäin en tiedä, jenkit noita auto->manu vaihtoja kai enempikin tehneet.

                  IHKR->IHKA muutos-kitissä itse ilmastointisydeemiin läpille tulee kylkeen 3 "lisä" stepperimoottoria, muunnosjohtosarja, kaupanpäälle AUC eli automaattinen ulkoilman kontrolliosa (lisävaruste, ei kaikissa automaatti-ilmastoinneissa) ja itse kontrollipaneli.

                  Bemun ihkr->ihka konversio manu


                  DIY ohjeet kojelaudan purkuu, jos haluaa päästä helpoimmin käsiksi ilmastointihässäkkään


                  Osat: Saksassa näemmä muutos-kitti (johtosarja, Auc-tunnistin, stepperit) n. 175e
                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._conditioning/ Siihen n. 80e ebaysta kontrolli.
                  Stepperit yleensä n.30e sarja. Käytetty IHKA moottoreineen yks vaihtoehto myös.
                  Last edited by Juice; 30-06-2009, 19:26.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎