Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vs. E90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #31
    Omien kokemusten mukaan homma menee niin, että kun hinnoittelet sen m-sport mallin tasoihin tavallisten vastaavien kanssa pääset siitä todennäköisesti eroon. Ne tavalliset sitten keikkuu nettiautossa vuoden tai puoli tai sitten eivät mee kaupaksi ollenkaan. Ei niistä muuta hyötyä oo kuin se, että auton myyminen yksityiselle tässä taloudellisessa tilanteessa saattaa olla vielä mahdollista.

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #32
      Moi,
      Perheessä on vuoden sisällä ollut e30, e36, e46 ja e90 ja alkaa kyllä mielipiteet mennä siihen suuntaan, että e36 on vika mallisarja mitä jaksaa harrastaa (e34 ei nappaa enää), ja käyttöpelin on syytä olla alle 3 v vanha. Mieluummin otan konetehoissa turpaan (e46-->e90) kun fiksailen joka vitun viikonloppu jotain sähköhimmeleitä tai muuta puslaa ja paslaa mitä noista uudemmista spragailee. Sekin on ollut hauska vertailla, miten tosiaan tekniikka (silloin kun se toimii) on mennyt harppauksen eteenpäin joka mallissa. Noi uudet Efficient Dynamics padat on aika uskomattomia jos haluaa sniiduilla, mutta onhan niissä samalla ruutiakin suhteesa iskutilavuuteen.

      T AV e36 m3, e90 318d & Jeep XJ 4.0i
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • Erh4be
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 341
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by Hemi View Post
        Toki sen verran pitää nykyään erottua joukosta, että jos puhutaan nyt bemarista niin Suomiautokin pitää olla suhteellisen reilusti M-Sporttinen.
        Eli tarkoitan sitä että esim.e39 15":n kiekoilla orggis korkeudella, vakiopuskurein, kangaspenkein jää kyllä helposti myymättä Suomiautonakin, mikäli kilometrit ja/tai hinta ei ole jotain poikkeuksellista.
        Tiedät varmaan itsekin, että E39:ä ostaa vielä nykyään muutkin kuin parikymppiset lippispäät

        Sanoisin, että aikuinen ostaja ei välttämättä edes halua mitään M-sporttia eikä varsinkaan 19":n vanteilla täysin tontissa olevaa autoa. Ja jos "suomiautoista" puhutaan niin enemmän noita taitavat arvostaa vähän vanhemmat ostajat, kun taas nuoriso enempi noita thyyning-varusteita ja "tuontiautoja". Toki hyviä nahkapenkkejä arvostavat varmasti lähes kaikki.

        Jokainen ostajahan se on erilainen ja jokaisella omat mieltymyksensä, mutta oli auto minkälainen tahansa niin eniten myyntiin vaikuttavat varmasti moottori, kilometrit ja hinta. Varusteet myös omalta osaltaan ja noiden vaikutusta onkin sitten vähän vaikeampi arvioida
        E90 325i M-Sport -06
        --------------------------
        Ex: E36 325i Coupe -94
        Ex: E39 523i -98

        Comment

        • lucky
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 94

          #34
          Originally posted by Erh4be View Post
          eniten myyntiin vaikuttavat varmasti moottori, kilometrit ja hinta.
          Moottorissakin on se jännä juttu, että isompi myös kuluttaa enemmän. Ja on myös ostajia, joille kulutus on tärkeä asia. Joten isojen lisäksi, myös pienempiäkin moottoreita haetaan. Tämä siis kokemuksen rinta-äänellä

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #35
            No hemi tuota tuskin edes tarkoitti, vaan sitä että pikku styling ei oo ollenkaan haitaksi jos auton haluaa saada myytyä. Sanotaanko näin että karvan madallusta / m-sport alusta, 17-18" vanteet ja sporttipenkit alkaa oleen semmonen resepti että auto voi suorallakin rahalla kelvata. Jos mulla on kiikarissa kaksi suurinpiirtein samoilla kilsoilla olevaa autoa, niin takuulla kääntyy kelkkasen hieman sporttisemman puoleen. Ne pölökapseleilla ja kangassohvilla myytävät karvalakit ei takulla oo mikään menestysartikkeli.

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Area 03

              #36
              Originally posted by Juppe View Post
              hinnoittelet sen m-sport mallin tasoihin tavallisten vastaavien kanssa pääset siitä todennäköisesti eroon. Ne tavalliset sitten keikkuu nettiautossa vuoden tai puoli tai sitten eivät mee kaupaksi ollenkaan.
              Tätä itse juurikin ajoin takaa
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Erh4be
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 341
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by lucky View Post
                Moottorissakin on se jännä juttu, että isompi myös kuluttaa enemmän. Ja on myös ostajia, joille kulutus on tärkeä asia. Joten isojen lisäksi, myös pienempiäkin moottoreita haetaan. Tämä siis kokemuksen rinta-äänellä
                Tottakai, en tarkoittanutkaan että mitä isompi niin sen helpompi myytävä, vaan oikeastaan päinvastoin. E39:n ostoa harkitsevistakin suurin osa varmasti katselee 520i-528i malleja ja E46:n tapauksessa jopa neloskoneisia (tää nyt ei ehkä päde btcf:n porukkaan).

                Nää jutut menee kyllä jo vähän väärän topicin alle...
                E90 325i M-Sport -06
                --------------------------
                Ex: E36 325i Coupe -94
                Ex: E39 523i -98

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #38
                  Kyllä se 530i/D on varmaan se ostetuin e39. Tai ainakin parhaimpia myytäviä. On tehot ja kulutus aika hyvin sopusoinnussa bensamallissa dieselistä puhumattakaan.

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Originally posted by asvirkku View Post
                    Mieluummin otan konetehoissa turpaan (e46-->e90) kun fiksailen joka vitun viikonloppu jotain sähköhimmeleitä tai muuta puslaa ja paslaa mitä noista uudemmista spragailee.
                    Raha on se, joka ratkaisee monesti minkä ostaa. Mua ei huvittanut investoida ykkösautoon reilua 30keur enempää, jo ihan pelkästään arvonalenemien takia. Tuostakin (330dT) on nyt tippunut vuodessa aika roimasti.

                    E46 on hyvä auto ja E9x pääsääntöisesti vielä parempi, mutta kyllä moottoriteho silti puhuu ainakin minulle eniten. Ajelin tuossa joku aika sitten Saksassa vuokra-E91 318dT:llä muutaman päivän, ja ikävä oman E46 330dT:n rattiin oli kova. Tokikaan mun E46 ei ole mikään puslavikainen alkupään pommi, vaan vähänajettu (no, ei enää niin erityisen vähän) vikan mallivuoden "paras malli". Eli en todellakaan vaihtaisi omaani samanhintaiseen E9x:ään, koska silloin joutuisin tyytymään huonoon varustelutasoon ja vajaatehoiseen moottoriin.

                    Aina välillä kun sattuu vahingossa ajamaan jotain sellaista autoa mikä ei paina selkää nilkanojennuksella penkkiin, niin silloin sitä muistaa että on se teho vaan hauska juttu.

                    Ja joo, kyllä mulla mobile.de kuluu siitä E91 330d M-sportin kohdalta aika usein.
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 1997
                      • Riihimäki

                      #40
                      Originally posted by jussi_r View Post
                      E46 on hyvä auto ja E9x pääsääntöisesti vielä parempi, mutta kyllä moottoriteho silti puhuu ainakin minulle eniten.
                      Sama - olen todella tyytyväinen e46 330i touringiin. Ei tulis mieleenkään ostaa vajaatehoista uudempaa missä hinta tippuu vielä nopeammin. Joo-o joutuuhan noita kulutusosia joskus vaihtelemaan, mutta aika paljon saa vaihdella että jää vielä halvemmaksi kun vertaa tuoreemman arvonalennukseen.

                      Tietty joillakin kulutuskin voi ratkaista. Omalla kohdalla, 15tkm vuodessa, se ei ole merkittävä asia.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Erh4be View Post
                        Tiedät varmaan itsekin, että E39:ä ostaa vielä nykyään muutkin kuin parikymppiset lippispäät

                        Sanoisin, että aikuinen ostaja ei välttämättä edes halua mitään M-sporttia eikä varsinkaan 19":n vanteilla täysin tontissa olevaa autoa. Ja jos "suomiautoista" puhutaan niin enemmän noita taitavat arvostaa vähän vanhemmat ostajat, kun taas nuoriso enempi noita thyyning-varusteita ja "tuontiautoja". Toki hyviä nahkapenkkejä arvostavat varmasti lähes kaikki.

                        Jokainen ostajahan se on erilainen ja jokaisella omat mieltymyksensä, mutta oli auto minkälainen tahansa niin eniten myyntiin vaikuttavat varmasti moottori, kilometrit ja hinta. Varusteet myös omalta osaltaan ja noiden vaikutusta onkin sitten vähän vaikeampi arvioida
                        Ostaa toki, mutta kyllä tämä +30-vuotiaiden ikäluokka jo alkaa käntää katseitaan e60/61:iin, jolloin se alle kolmikymppisten ostajakunta e39:kin nykyään kuitenkin korostuu....vaikka tietenkin sekin kokonaismäärässä radikaalisti vähenee. Toisaalta tämä reilusti yli kolmekymppiset jotka vielä
                        e39:iä etsiskelevät ja jotka eivät M-varusteista/vanteista halua maksaa mitään, eivät sitä autoaan kuitenkaan yksityisiltä markkinoilta juurikaan hae.
                        Eli tämä ryhmä vaihtaa autonsa Liikkeessä/merkkiliikkeessä saadakseen edes jonkinasteisen takuun, huoltohisorian, mahdollisimman pienet takuukilometrit ja ennen kaikkea rahoituksen.
                        Tuota M-Sport varustetasoa/optiikkaa en kyllä kuitenkaan ole mieltänyt haitaksi juuri missään ostajaryhmässä, joten sen nyt joka tapauksessa lasken aina plussaksi.
                        Nettiauton yksityisrahalla liikkuvassa ostajakunnassa kohdallaan olevan optiikan merkitys korostuu nykyisin aivan erityisesti, mikäli tänä päivänä ko.auton oikeasti aikoo myydä

                        Comment

                        • jyrbba69
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2394
                          • Kouvola

                          #42
                          Haluisiko joku antaa mielipidettä kumpi ottaa?

                          E90 330ia -05 85tkm harmaa, sporttinahat, hifipaketti, xenonit, sporttiratti jne

                          tai E46 M3 SMG -02 85tkm ImolaRot, ei juuri erityisempiä lisävarusteita. 16:9 professional navi löytyy hyllystä jos jaksan sen asennella.

                          -Jyri
                          2015 AMG GTS
                          -----------------------------

                          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                          [email protected]

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            #43
                            M3 + smg... Paukkulaatikko?

                            Rata-ajopeli ehkä enemmän mun mielestä.

                            E90 ottaisin sen kummemmin miettimättä.
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Jake79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 510
                              • Kokkola

                              #44
                              Originally posted by Ceeray View Post
                              M3 + smg... Paukkulaatikko?

                              Rata-ajopeli ehkä enemmän mun mielestä.

                              E90 ottaisin sen kummemmin miettimättä.
                              Onko tuo smg ihan oikeesti aivan paska laatikko?
                              Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                              Comment

                              • jyrbba69
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2394
                                • Kouvola

                                #45
                                Alan kuitenkin vähän kallistua tohon M3 puolelle ku auto on kuitenkin ollut jo pitkäaikasempi unelma tosin manuaalina, tarjous on vain erittäin houkutteleva.

                                Itse en usko että SMG voi olla ihan hirveän paska kun lähes puolet myynnissä olevista M3:sta on SMG:llä. Ja kun forumeilta tietoa siintä niin se on aina lähes että SMG omistajat pitävät siintä ja manuaalin omistajat eivät. Mitään faktaahan ei löydy kumpaakaan suuntaa, että smg olisi paska tai oikeasti hyvä. Loota vaan sopisi loistavasti käyttötarkotuksiin, kun muija diggaa automaasti ja mä manuaalista niin toimisi molemmille.

                                Last edited by jyrbba69; 25-04-2009, 21:12.
                                2015 AMG GTS
                                -----------------------------

                                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎