Omien kokemusten mukaan homma menee niin, että kun hinnoittelet sen m-sport mallin tasoihin tavallisten vastaavien kanssa pääset siitä todennäköisesti eroon. Ne tavalliset sitten keikkuu nettiautossa vuoden tai puoli tai sitten eivät mee kaupaksi ollenkaan. Ei niistä muuta hyötyä oo kuin se, että auton myyminen yksityiselle tässä taloudellisessa tilanteessa saattaa olla vielä mahdollista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 vs. E90
Collapse
X
-
Moi,
Perheessä on vuoden sisällä ollut e30, e36, e46 ja e90 ja alkaa kyllä mielipiteet mennä siihen suuntaan, että e36 on vika mallisarja mitä jaksaa harrastaa (e34 ei nappaa enää), ja käyttöpelin on syytä olla alle 3 v vanha. Mieluummin otan konetehoissa turpaan (e46-->e90) kun fiksailen joka vitun viikonloppu jotain sähköhimmeleitä tai muuta puslaa ja paslaa mitä noista uudemmista spragailee. Sekin on ollut hauska vertailla, miten tosiaan tekniikka (silloin kun se toimii) on mennyt harppauksen eteenpäin joka mallissa. Noi uudet Efficient Dynamics padat on aika uskomattomia jos haluaa sniiduilla, mutta onhan niissä samalla ruutiakin suhteesa iskutilavuuteen.
T AV e36 m3, e90 318d & Jeep XJ 4.0ie60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostToki sen verran pitää nykyään erottua joukosta, että jos puhutaan nyt bemarista niin Suomiautokin pitää olla suhteellisen reilusti M-Sporttinen.
Eli tarkoitan sitä että esim.e39 15":n kiekoilla orggis korkeudella, vakiopuskurein, kangaspenkein jää kyllä helposti myymättä Suomiautonakin, mikäli kilometrit ja/tai hinta ei ole jotain poikkeuksellista.
Sanoisin, että aikuinen ostaja ei välttämättä edes halua mitään M-sporttia eikä varsinkaan 19":n vanteilla täysin tontissa olevaa autoa. Ja jos "suomiautoista" puhutaan niin enemmän noita taitavat arvostaa vähän vanhemmat ostajat, kun taas nuoriso enempi noita thyyning-varusteita ja "tuontiautoja". Toki hyviä nahkapenkkejä arvostavat varmasti lähes kaikki.
Jokainen ostajahan se on erilainen ja jokaisella omat mieltymyksensä, mutta oli auto minkälainen tahansa niin eniten myyntiin vaikuttavat varmasti moottori, kilometrit ja hinta. Varusteet myös omalta osaltaan ja noiden vaikutusta onkin sitten vähän vaikeampi arvioidaE90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by Erh4be View Posteniten myyntiin vaikuttavat varmasti moottori, kilometrit ja hinta.
Comment
-
-
No hemi tuota tuskin edes tarkoitti, vaan sitä että pikku styling ei oo ollenkaan haitaksi jos auton haluaa saada myytyä. Sanotaanko näin että karvan madallusta / m-sport alusta, 17-18" vanteet ja sporttipenkit alkaa oleen semmonen resepti että auto voi suorallakin rahalla kelvata. Jos mulla on kiikarissa kaksi suurinpiirtein samoilla kilsoilla olevaa autoa, niin takuulla kääntyy kelkkasen hieman sporttisemman puoleen. Ne pölökapseleilla ja kangassohvilla myytävät karvalakit ei takulla oo mikään menestysartikkeli.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View Posthinnoittelet sen m-sport mallin tasoihin tavallisten vastaavien kanssa pääset siitä todennäköisesti eroon. Ne tavalliset sitten keikkuu nettiautossa vuoden tai puoli tai sitten eivät mee kaupaksi ollenkaan.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by lucky View PostMoottorissakin on se jännä juttu, että isompi myös kuluttaa enemmän. Ja on myös ostajia, joille kulutus on tärkeä asia. Joten isojen lisäksi, myös pienempiäkin moottoreita haetaan. Tämä siis kokemuksen rinta-äänellä
Nää jutut menee kyllä jo vähän väärän topicin alle...E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by asvirkku View PostMieluummin otan konetehoissa turpaan (e46-->e90) kun fiksailen joka vitun viikonloppu jotain sähköhimmeleitä tai muuta puslaa ja paslaa mitä noista uudemmista spragailee.
E46 on hyvä auto ja E9x pääsääntöisesti vielä parempi, mutta kyllä moottoriteho silti puhuu ainakin minulle eniten. Ajelin tuossa joku aika sitten Saksassa vuokra-E91 318dT:llä muutaman päivän, ja ikävä oman E46 330dT:n rattiin oli kova. Tokikaan mun E46 ei ole mikään puslavikainen alkupään pommi, vaan vähänajettu (no, ei enää niin erityisen vähän) vikan mallivuoden "paras malli". Eli en todellakaan vaihtaisi omaani samanhintaiseen E9x:ään, koska silloin joutuisin tyytymään huonoon varustelutasoon ja vajaatehoiseen moottoriin.
Aina välillä kun sattuu vahingossa ajamaan jotain sellaista autoa mikä ei paina selkää nilkanojennuksella penkkiin, niin silloin sitä muistaa että on se teho vaan hauska juttu.
Ja joo, kyllä mulla mobile.de kuluu siitä E91 330d M-sportin kohdalta aika usein.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostE46 on hyvä auto ja E9x pääsääntöisesti vielä parempi, mutta kyllä moottoriteho silti puhuu ainakin minulle eniten.
Tietty joillakin kulutuskin voi ratkaista. Omalla kohdalla, 15tkm vuodessa, se ei ole merkittävä asia.
Comment
-
-
Originally posted by Erh4be View PostTiedät varmaan itsekin, että E39:ä ostaa vielä nykyään muutkin kuin parikymppiset lippispäät
Sanoisin, että aikuinen ostaja ei välttämättä edes halua mitään M-sporttia eikä varsinkaan 19":n vanteilla täysin tontissa olevaa autoa. Ja jos "suomiautoista" puhutaan niin enemmän noita taitavat arvostaa vähän vanhemmat ostajat, kun taas nuoriso enempi noita thyyning-varusteita ja "tuontiautoja". Toki hyviä nahkapenkkejä arvostavat varmasti lähes kaikki.
Jokainen ostajahan se on erilainen ja jokaisella omat mieltymyksensä, mutta oli auto minkälainen tahansa niin eniten myyntiin vaikuttavat varmasti moottori, kilometrit ja hinta. Varusteet myös omalta osaltaan ja noiden vaikutusta onkin sitten vähän vaikeampi arvioida
e39:iä etsiskelevät ja jotka eivät M-varusteista/vanteista halua maksaa mitään, eivät sitä autoaan kuitenkaan yksityisiltä markkinoilta juurikaan hae.
Eli tämä ryhmä vaihtaa autonsa Liikkeessä/merkkiliikkeessä saadakseen edes jonkinasteisen takuun, huoltohisorian, mahdollisimman pienet takuukilometrit ja ennen kaikkea rahoituksen.
Tuota M-Sport varustetasoa/optiikkaa en kyllä kuitenkaan ole mieltänyt haitaksi juuri missään ostajaryhmässä, joten sen nyt joka tapauksessa lasken aina plussaksi.
Nettiauton yksityisrahalla liikkuvassa ostajakunnassa kohdallaan olevan optiikan merkitys korostuu nykyisin aivan erityisesti, mikäli tänä päivänä ko.auton oikeasti aikoo myydä
Comment
-
-
Haluisiko joku antaa mielipidettä kumpi ottaa?
E90 330ia -05 85tkm harmaa, sporttinahat, hifipaketti, xenonit, sporttiratti jne
tai E46 M3 SMG -02 85tkm ImolaRot, ei juuri erityisempiä lisävarusteita. 16:9 professional navi löytyy hyllystä jos jaksan sen asennella.
-Jyri2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
-
Alan kuitenkin vähän kallistua tohon M3 puolelle ku auto on kuitenkin ollut jo pitkäaikasempi unelma tosin manuaalina, tarjous on vain erittäin houkutteleva.
Itse en usko että SMG voi olla ihan hirveän paska kun lähes puolet myynnissä olevista M3:sta on SMG:llä. Ja kun forumeilta tietoa siintä niin se on aina lähes että SMG omistajat pitävät siintä ja manuaalin omistajat eivät. Mitään faktaahan ei löydy kumpaakaan suuntaa, että smg olisi paska tai oikeasti hyvä. Loota vaan sopisi loistavasti käyttötarkotuksiin, kun muija diggaa automaasti ja mä manuaalista niin toimisi molemmille.
Last edited by jyrbba69; 25-04-2009, 22:12.2015 AMG GTS
-----------------------------
www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
[email protected]
Comment
-
Comment