Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vs. E90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *320iE90*
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 7

    #16
    E46 ja E90 on molemmat olleet tallissa. Nyt kun on uusi auto tallissa ja merkkikin vaihtui, on silloin tällöin itseksenikin jo ennen tätä threadia tullut pohdittua tätä asiaa. Kaiken voisi tiivistää siinä, että E46:ta on ikävä, E90 ei hetkeäkään. Fiilispohjalta näin, kai se E90 nyt vain on niin paljon steriilimpi luonteeltaan, tuntuu että aika monesta merkille tyypillisestä ominaisuudesta ja piirteestä on luovuttu ja auto on selvästi enemmän suurta yleisöä kosiskeleva kuin vanha E46.

    Tekniseltä puolelta E90 on tietysti ihan eri maailmasta, ajohallinta on etevämpi, kolaripuoli paremmin hallussa ne. Ja etenemiskyky lumella on aivan eri luokkaa. Noista kahdesta vain e90 ajaisin jatkossakin kitkoilla talven yli, e46 ei tulis mieleenkään, on se niin paljon levottomampi talvella..

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #17
      3 talvea kitkoilla E46sella , ei mitään muuta ongelmaa kuin tehon välittäminen tiehen.

      Muita ongelmia ei ollut, tiesipähän milloin on liukasta kun 5. pykälällä lyö sutia moottoritiellä...
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #18
        Originally posted by Ceeray View Post
        3 talvea kitkoilla E46sella , ei mitään muuta ongelmaa kuin tehon välittäminen tiehen.

        Muita ongelmia ei ollut, tiesipähän milloin on liukasta kun 5. pykälällä lyö sutia moottoritiellä...
        Tuttu tunne

        Kaverilla E92 325d (3.0) ja itellä tuo E46 33Cd...tehoista vaikee sanoo mitään vaikka tehtaan lupaukset puhuvat hieman E46:sen puolesta. Aika samoihin ne tuntuu menevän. Kulutuksessa uudempi vie tota E46:Sta, mutta ei mitään kovin radikaalia. Hiljasempi hieman, tosin onhan tossa eroa, että autolla on ajettu 20tkm tai 124tkm, kyllä siinä alkaa jo coupessa suhinat kuulumaan ikkunantiivisteistä . Talvella E90/E92:sen luistoneston ja ajonvakautuksen toiminta on E46:seen verrattuna hieman jouhuvampaa, E46 tuntuu rajoittavan tehoja luistonestossa silleen jyrkemmin ja ajonvakautus silleen "ns. äkkinäisempi/rajumpi" hieman. En tosin oo ollut E90/E92 kyydissä sillon kun se alkaa korjaamaan suuntaa luiston alkaessa. Tietty noilla kitkoillaki tai yleisesti ottaen renkailla suuri ero, nuihin luistoihin. Esim. tossa omassaku oli nastat alla viikon verran tänä talvena, niin ihan eri auto ajaa ku noilla kovilla kitkoilla.

        Mutta E46:sessa on minustakin enempi laaduntuntua ja näyttävyyttä sisätiloissa ja materiaaleissa. Tosin kelpais itelle enemmän ku hyvin myös E90 tai E92:nen hyvillä herkuilla. Kojelauta kokonaisuudessaan huonompi näissä uusissa malleissa ja sitte ne ovensisäpuolen "kahvat" + coupessa ne "rimpulalta" tuntuvat turvavyön ojentajat

        Mutta itellä seuraava auto varmasti E90:nen, coupea ei enää (epäkäytännöllinen jos tarttee kulettaa jotain isompaa, vaikka BMW:n hienoin "korimalli" onkin :jep), niitä penkkejä ku ei oo kiva "runkata" ees taas kokoaikaa ja sitte varoa kaikkee, että ei ota kattoon, penkkiin tai mihinkään kiinni...jos ei sitte lotosta voita, että voi ostaa coupen ja cabrionki...touringin + sedanin lisäks
        Last edited by henri; 25-02-2009, 20:31.
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • Veiled
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 1130
          • Helsinki

          #19
          minun kokemukseni perustuvat E46 325Ci:hin ja nyt alla olevaan E92 330Ci:hin.

          ensinnäkin on sanottava, että henkilökohtaisesti pidin enemmän E46 ulkonäöstä. se oli huomattavasti agresiivisemman oloinen menopeli ulkoa päin ja pidin autosta todella paljon. luonteeltaan auto oli myös herkkä kaasulle. johtuiko se sitten siitä, että pelissä oli Remuksen putket ja KN:n suodatin...en tiedä.

          E92 sen sijaan on kyllä paljon sivistyneempi. nyt alla oleva 330Ci on erittäin tehokas, hiljainen ja todella jämäkkä ajettava. saan tällä viikolla autoon BMW performance ilmanoton, tukiraudan ja Eisennmanin putket. uskon ( ja toivon ), että näiden muutosten kautta auto muuttaa luonnettaan jonkin verran parempaan suuntaan. kaikesta huolimatta on sanottava, että E92 on paaaaljon edellä edeltäjäänsä teknisesti joka suhteessa. ainoa mitä kaipaan on auton ulkonäössä se ilme joka sanoo edellä menijälle: "mä syön sut ihan justiinsa".

          -V-
          /// X6 35i AlpinWeiss ///

          Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

          www.automatrix.fi

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2317
            • Uusimaa

            #20
            Jotenkin luulen, että kärkipään E46 saa piisata. Mieluinen E90 325i maksaa huolella tehtyjen vertailujen perusteella min.10 kiloeuroa enemmän, kuin huippuvarusteltu E46 330i/d. Ja vaatimattomasti varusteltu E90 tulee pudottamaan hintaansa varmaankin kovemmalla rytinällä kuin kärkipään E46?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Erh4be
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 341
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by JKK View Post
              Ja vaatimattomasti varusteltu E90 tulee pudottamaan hintaansa varmaankin kovemmalla rytinällä kuin kärkipään E46?
              Ei se itse varustelu siihen hinnan putoamiseen varmaankaan vaikuta, mutta äkkiä luulisi että uudempi ja kalliimpi E90 pudottaa hintaansa enemmän. Toisaalta E46 alkaa olla kohta jo niin vanha korimalli, että varmasti hinnat tulee lähivuosina rajusti alas. Tällä hetkellä ne ovat vielä aivan suhteettoman korkealla.
              Last edited by Erh4be; 02-03-2009, 03:33.
              E90 325i M-Sport -06
              --------------------------
              Ex: E36 325i Coupe -94
              Ex: E39 523i -98

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1399
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Erh4be View Post
                Ei se itse varustelu siihen hinnan putoamiseen varmaankaan vaikuta, mutta äkkiä luulisi että uudempi ja kalliimpi E90 pudottaa hintaansa enemmän. Toisaalta E46 alkaa olla kohta jo niin vanha korimalli, että varmasti hinnat tulee lähivuosina rajusti alas. Tällä hetkellä ne ovat vielä aivan suhteettoman korkealla.

                Nojaa, itse sain 55tkm ajetusta 2005 325CI mallista syksyllä 26500€ (uutena varusteilla 52k€)

                Joten on tuossa jo tiputusta ollut ihan kotitarpeiksi!!!

                7kk yritin myydä mutta ketään ei kiinnostanut, sitten oli jo menossa vaihtoon mutta kaveri otti pois kuleksimasta samalla hinnalla kuin olisin saanut vaihdossa..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2317
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Erh4be View Post
                  Ei se itse varustelu siihen hinnan putoamiseen varmaankaan vaikuta,
                  Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että varustelulla on tänä päivänä erittäin suuri merkitys hinnan säilymisen kannalta, ja laman myötä myös myytävyyden kannalta ylipäätään. Ja varsinkin näiden kolmen arvokkaamman merkin tapauksessa. Aika moni käytetyn mersun ja bemarin ostaja haluaa autoonsa mieluiten paljon herkkuja, ja nämä huippuvarustellut sitten myös vaihtavat nopeasti omistajaakin. Saman olen myös huomannut omiakin autojani myytäessä. Varusteet tekevät vaikutuksen.

                  Nyt olen seuraillut joitakin yksilöitä Autoscoutissa ja suomen markkinoilla, ja monet ns. perusvarustellut, kohtuuhintaisetkin on seisseet myytävänä todella pitkään. Omat pakolliset ovat Xenonit, sporttinahat, kattoluukku ja iso wide-navi. Ja tuollaiset kohtuullisesti ajetut yksilöt näyttävät häviävän aika nopeasti saksankin ilmoituksista. Ja varsinkin jos höysteenä on vielä M-setti.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • lucky
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 94

                    #24
                    Originally posted by JKK View Post

                    Nyt olen seuraillut joitakin yksilöitä Autoscoutissa ja suomen markkinoilla, ja monet ns. perusvarustellut, kohtuuhintaisetkin on seisseet myytävänä todella pitkään. Omat pakolliset ovat Xenonit, sporttinahat, kattoluukku ja iso wide-navi. Ja tuollaiset kohtuullisesti ajetut yksilöt näyttävät häviävän aika nopeasti saksankin ilmoituksista. Ja varsinkin jos höysteenä on vielä M-setti.
                    Jos tästä haluaa käänteisesti hakea jotain positiivista, niin niille (meille) jotka eivät vaadi autonsa varustetasolta ihmeempiä vaan ovat kiinnostuneita laadukkaasta perusautosta jossa on perusominaisuudet paikallaan (ajettavuus, turvallisuus jne) on tarjolla enemmän hyviä vaihtoehtoja kohtuuhintaan.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by JKK View Post
                      Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että varustelulla on tänä päivänä erittäin suuri merkitys hinnan säilymisen kannalta, ja laman myötä myös myytävyyden kannalta ylipäätään. Ja varsinkin näiden kolmen arvokkaamman merkin tapauksessa. Aika moni käytetyn mersun ja bemarin ostaja haluaa autoonsa mieluiten paljon herkkuja, ja nämä huippuvarustellut sitten myös vaihtavat nopeasti omistajaakin. Saman olen myös huomannut omiakin autojani myytäessä. Varusteet tekevät vaikutuksen.

                      Nyt olen seuraillut joitakin yksilöitä Autoscoutissa ja suomen markkinoilla, ja monet ns. perusvarustellut, kohtuuhintaisetkin on seisseet myytävänä todella pitkään. Omat pakolliset ovat Xenonit, sporttinahat, kattoluukku ja iso wide-navi. Ja tuollaiset kohtuullisesti ajetut yksilöt näyttävät häviävän aika nopeasti saksankin ilmoituksista. Ja varsinkin jos höysteenä on vielä M-setti.
                      Kyllä, ne varusteet ovat toki "kivoja" myytävässä autossa, mutta kovin vaikea niitä on nykyään realisoida rahaksi asti.
                      Tarkoitan tällä sitä toki löytyy kuluttajia joille juuri se iso navi on primääri kynnyskysymys kilometreistä tai luotettavasta huoltohistoriasta=kilometrikertymästä viis, mutta tänä päivänä näitä on sen verran vähän liikkeellä rahatukun kanssa, että kovin vähäiseksi myyntitulokset varusteisiin luottamalla helposti jää.
                      Hinta suhteessa ajettuihin kilometreihin on se tämän hetken suurin vaikuttava tekijä kun oikeasti jotain myydään. Myös niitä joille kelpaa ainoastaan huoltohistoriallinen suhteellisen vähän ajettu -00-uudempi "Suomiauto", on ostaja joukossa se suunnilleen vakiomäärä, mutta juuri nyt rahan kanssa liikkeellä olevista jopa korostuneesti.
                      Toki sen verran pitää nykyään erottua joukosta, että jos puhutaan nyt bemarista niin Suomiautokin pitää olla suhteellisen reilusti M-Sporttinen.
                      Eli tarkoitan sitä että esim.e39 15":n kiekoilla orggis korkeudella, vakiopuskurein, kangaspenkein jää kyllä helposti myymättä Suomiautonakin, mikäli kilometrit ja/tai hinta ei ole jotain poikkeuksellista.
                      Eli samaa tahtia kun tuo pääosin pelkällä velkarahalla liikkuva 20-25-vuotiaiden nuorten miesten joukko on nyt lähes loppunut, on nipelivarusteiden/listoitusten painoarvo samaa tahtia laskenut ja todellisten ajokilometrien/historian painoarvo autokaupassa taas suhteellisesti noussut.
                      Lisäksi on niin, että mikäli esim.jossain -98 mallin tappiin huippuvarustellussa
                      e39:ssä alkaa hiukankaan olemaan toimimattomia Gizmoja, muodostuu niistä helposti elämääkin suurempia esteitä auton myymiselle.

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Area 03

                        #26
                        Varusteilla on merkitys hinnassa ylöspäin kun ostat uutta autoa,mutta kun myyt autoasi niin,prof.navi,sporttipenkit ym ym mistä olet pulittanut sievoisen summan autoa ostaessa ei juuri paina puntarissa.Automaatti lootasta saa nimellisen 500€ hyvityksen...muuten auto hinnoitellaan perus mallin mukaan ja thats it!

                        Niin kuin omassa tapauksessani 1v ja 40 000 km ajetun auton käypä arvo on n.42-44t€ tämänhetkisellä markkina tilanteella.Vuosi sitten autonhankinta hinta oli 64t€...

                        Korjaus...auton hyvityshinta vaihdossa on se 42-44t€...
                        Last edited by b mutteri kasa; 03-03-2009, 19:38.
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Varusteilla on merkitys hinnassa ylöspäin kun ostat uutta autoa,mutta kun myyt autoasi niin,prof.navi,sporttipenkit ym ym mistä olet pulittanut sievoisen summan autoa ostaessa ei juuri paina puntarissa.Automaatti lootasta saa nimellisen 500€ hyvityksen...muuten auto hinnoitellaan perus mallin mukaan ja thats it!

                          Niin kuin omassa tapauksessani 1v ja 40 000 km ajetun auton käypä arvo on n.42-44t€ tämänhetkisellä markkina tilanteella.Vuosi sitten autonhankinta hinta oli 64t€...

                          Korjaus...auton hyvityshinta vaihdossa on se 42-44t€...
                          Näin. Varsinkin Suomessa missä myös lisävarusteista tilitetään autoveroa.
                          Jossain vaiheessahan kaikista autoista tulee saman hintaisia(romun kilohinta), jolloin viimeistään niiden varusteiden lisäarvo on pyöreä nolla.
                          Tosin lisävarusteiden tuottama lisäarvo sulaa itse auton arvosta x2 nopeammin, kuin itse auton. Eli runsaasti lisävarusteita sisältävän auton arvonalennus on aina perusmallia huomattavasti suurempi.
                          Eli Suomessa Gizmot maksaa ostettaessa ja käytettäessä.

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1461
                            • Area 03

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Näin. Varsinkin Suomessa missä myös lisävarusteista tilitetään autoveroa.
                            Jossain vaiheessahan kaikista autoista tulee saman hintaisia(romun kilohinta), jolloin viimeistään niiden varusteiden lisäarvo on pyöreä nolla.
                            Tosin lisävarusteiden tuottama lisäarvo sulaa itse auton arvosta x2 nopeammin, kuin itse auton. Eli runsaasti lisävarusteita sisältävän auton arvonalennus on aina perusmallia huomattavasti suurempi.
                            Eli Suomessa Gizmot maksaa ostettaessa ja käytettäessä.
                            Niinpä,eli ainoa hyöty mikä liävarusteiden ym.gizmojen kautta tulee on se,että saat auton luultavammin helpommin myytyä,mutta turha unelmoida siitä,että lisävarusteet nostavat auton jälleenmyyntiarvoa "karvalakkiin" verrattuna.

                            Ja sitten kun on liikaa "tingen tangeleita"ym.sähköllä toimia härpättämiä,jotka vanhemmissa autoissa aina rupeavat reistailemaan voi käydä niin että ne karkoittavat osan ostajista pois.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10501
                              • Saaressa

                              #29
                              omien kokemuksien mukaan vanhoissakin bmw:ssä lisävarusteet mm. sähköllä toimivat toimivat pääsääntöisesti kiitettävän hyvin! Verrattuna moneen muuhun automerkkiin. Ehkäpä syy on siinä että bmw on kuitenkin aika pitkään tehnyt hyvin varusteltuja autoja

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2317
                                • Uusimaa

                                #30
                                Joop, oikeastaan tässä nyt käsitettiin kommenttini väärin. Tottakai on näin, että uuden auton tapauksessa lisävarusteisiin sijoitetut rahat sulavat hetkessä käsiin. Sehän nyt on jo luonnonlaki. Tarkoitinkin, että jos ostaisin käytetyn n.20 kiloeuron auton, niin tulevaisuden kannalta mielestäni on järkevämpää tinkiä vaikka vuosimallista vuoden tai pari, ja sen sijasta panostaa kunnolliseen varusteluun. Jokainen käytetyn auton hankkinut tietää sen tosiasian, että käytettynäkin joutuu maksamaan hyvästä varustelusta muutaman tonnin lisähintaa verrattuna varustelemattomaan autoon. Eli turha on väittää, että varusteista ei saa euroakaan takaisin myöhemmin. Se on tosin selvää, että se uuden Bemarin 20000 euron varustepaketti on sulanut viiden vuoden käytön jälkeen 4000-5000 euron arvoiseksi. Mutta sen jälkeen sulaminen onkin jo hitaampaa, ja luxus-setistä hyötyy selkeästi eniten se seuraava omistaja. Jos nyt katsotaan vaikka facelift-mallin E46:sia 330d/i-koneella, niin pyyntihinnoissa on selkeästi sellainen 4000-5000 euron ero perusmallien ja luxus-mallien välillä. Ja otaksun että sama käppi on myös myyntihintojen välillä. Empiirisen tutkimukseni perusteella vain nuo luxus-versiot häviävät nopeammin myynnistä.

                                Se on sitten toisen keskustelun paikka, että miten jobbarit ja merkkiliikkeiden koirat haluavat hyvityshinnat nähdä. Se on sitten ihan oma tieteenhaaransa... Hyvitettäessä heidän maailma on aivan erilainen kuin hinnoiteltaessa. Siksi sinne ei kannatakaan tarjota muita kuin normikäppänöitä.
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎