Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i sammuilee kesken ajon. (vika korjattu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sassi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2008
    • 412
    • Nivala

    #16
    Kaverilla oli pari kuukautta sitten myöskin E46 318i:ssä justiinsa samanlainen vika.

    Syyllinen oli tuo kampiakselin asentotunnistin.
    Sammuili satunnaisesti ja kun odotteli muutaman minuutin, lähti taas käyntiin.
    Vikakoodit oli tulleet myös molempien nokka-akseleiden antureista ja monesta muustakin paikasta. Myös mittarit häröili kuten sinullakin.

    Kampiakselin anturin vaihtoi paikallinen korjaamo, oli kuulemma ollut ahdas paikka...
    Last edited by sassi; 20-03-2009, 13:25. Reason: Typoilua
    --
    Sassi
    - F10 530d
    - KTM 690 Enduro
    Ex. E90 330d, E46 330d

    Comment

    • Sakke78
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 19
      • Rovaniemi

      #17
      Kylläpä kuulostaa Sassi tutuilta nuot kuvailemasi viat. Joten eiköhän se ole mullakin sitten tuo kampiakselintunnistin 99,99% varmuudella sökönä.

      Comment

      • Sakke78
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 19
        • Rovaniemi

        #18
        Kampiakselin tunnistin vaihdettu ja ajoa tullut noin 1000 km sen jälkeen...enään ei ole sammuillut ja hyvin pelaa auto muutenkin

        Comment

        • sassi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2008
          • 412
          • Nivala

          #19
          Originally posted by Sakke78 View Post
          Kampiakselin tunnistin vaihdettu ja ajoa tullut noin 1000 km sen jälkeen...enään ei ole sammuillut ja hyvin pelaa auto muutenkin



          Ei näköjään ollut kaverillakaan ainutkertainen vika, vaikka silloin tuntui että moista vikaa ei ole ikinä kenelläkään muulla ollut
          --
          Sassi
          - F10 530d
          - KTM 690 Enduro
          Ex. E90 330d, E46 330d

          Comment

          • Pipa_7
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 2
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Sakke78 View Post
            Vaikutti olevan tuo kampiakselin tunnistin sen verta hankalassa paikassa, että kööräsin pirssin ja tunnistimen paikalliselle korjaamolle..laittakoot siellä paikoilleen. Työ ajaksi arvelivat parisen tuntia... Ja tutkivat muutenkin, että mikä autossa mättää. Ja eipä sillä muutenkaan tohtinut enään mihinkään liikkua, ku sammuili jo joka mutkaan ja työn takana, että sai sahattua taas käyntiin.
            Tervehdys uudelta foorumilaiselta. Alla 318i manuaali vuosimallia 2001 (facelift versio siis kuitenkin). Kovin tutulta vaikutti autosi oireet. Minulla punainen akkuvalo alkoi vilkkua viime keväänä. Aluksi kerran parissa kuukaudessa, sitten hieman useammin, ja viime aikoina lähes päivittäin. Nyt pakkasten tultua pelaa omituista kyllä taas häiriöttä. Kerran meni kone "sekaisin" ja kierroslukumittari alkoi seilata tehojen hävitessä. "buuttaus" auttoi ja matka jatkui normaalisti. Ikävä vika, ei oikein uskalla ohittaa kaksikaistaisella tiellä jos tehot häviää.

            Mitä maksoi sinun autosi korjaus?

            Automaalla arvioivat kampiakselin asentotunnistimen hinnaksi 54€ ja työn osuudeksi 450€. Ja vaihtaisivat nuo pari muuta tunnistinta saman tein eli yhteensä yli 600€. Kuullostaa hävyttömältä - tietäisikö joku halvemman korjaamon pääkaupunkiseudun läheltä?
            Last edited by Pipa_7; 15-12-2009, 17:24.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎