Autona on e46 320i 2004, ja ongelmana semmonen et liikkeelle lähtiessä kun kytkintä nostaa niin tärisee ja tutisee. (kuuluu pihallekkin) Ääni ei tule takapäästä, vaan juurikin kytkimen kohalta. (vaihdelaatikon ja konehuoneen välistä jostakin?) Kylmänä huomasin tänään aamulla (0 cels) että ei tehny sitä heti, mut taas lämmetessä rupes täristään. Muuten vaihteiden vaihdot yms menee ihan normaalisti. Ainoastaan sillon ku on ykkönen päällä ja nostaa kytkintä. Testasin myös kakkosella lähtee niin sama homma, joutuu vaan ihan pikkusen luistattaan. Tarkalleen tärinä alkaa juuri siinä kohtaa ennenkö kytkin nousee kokonaan ylös. Ennen sitä lähtee normaalin pehmeästi(kytkin puolivälis). Kyllä vuosi sittenkin joskus pikkusen tärisi, mutta ei todellakaan näin paljoa. Osaisko joku jelppiä, et millasesta viasta olis kyse. Ominaisuus tuo ei kuitenkaan kyllä ole Nyt se on pari päivää tehny sitä tärinää paljon enemmän ja rupee vituttaan tuo liikennevaloista lähtö. Kiitos etukäteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 kytkin täristää
Collapse
X
-
Originally posted by Bouma View PostVoisko joku ystävällisesti näyttää mulle kuvan esim, realoem minkä näköinen on kytkimen painelaakerin joku JOUSI mikä pitää sen painelaakerin paikallaan tai jotain? Autona siis sigun kampe. Kiitos!
osa numero:215175702841st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
Comment
-
-
moi kaikki,
uus foorumilla ja eka postaus. löytykös tähän ongelmaan ratkaisu ja jos, niin minkälainen? Mulla vastaavanlaista oirehdintaa -93 E36 Cabissa.
EDIT Jos vika tuossa "jousessa", niin tulee muutamalle eurolle sopivasti hommia..Last edited by kmn; 18-05-2009, 22:16.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostSopiva topic niin nostellaan taas
Kun autoa vedättää 5000-6500rpm paikkeille ja kytkimen painaa pohjaan niin siihen kytkinpolkimeen tulee armoton tärinä/jyrinä? Missä vika? Sigun auto kyseessä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
okei päivitellääs hieman.. eli mulla teki seuraavaa ja näin paikallistin vian:
- paikalta lähtiessä matalilla kierroksilla (alle 1000rpm) järkyttävä tutina ja täristys.. tasaista töktöktök -tyyppistä..
- vauhdista kun iskee kytkimen pohjaan, niin tuntuu täristämistä pedaalissa ennenkuin kytkin ottaa kiinni.. --> esim auton "ryömittäminen" ei mahdollista ollenkaan..
villejä veikkauksia oli vauhtipyörässä jnejne.. sit meni hermot.
ajattelin, että jos vika on kytkimessä, niin se laukeaa joskus - jos vika on vauhtipyörässä, niin se laukeaa joskus ja vittu sittenhän maksaa.. pakko oli jotenkin paikallistaa vika, joten:
putputtelin sattumoisin jotai 30kmh hertsikassa ja vittu kun alko ärsyttää täristys polkimessa. nappasin vitosen silmään -> auto menee tyhjäkäynnillä -> iskin kytkimen pohjaan ja polkasin kierrokset 4-5000rpm ja luistatin niin vitusti, että taulussa oli kohta about 80kmh..
kuten arvata saattoi, haju oli JÄRKYTTÄVÄ - ihme ettei savut kopissa.. kerkesin jo ajatella, että helvetti okei nyt se palo lopullisesti ja kohta ei mene vaihteet silmään.. mutta helvetti sentään! parani vain!! tulipa vika paikallistettua, sillä tämän jälkeen ei ole kytkin täristänyt! samoin koko polkimen tatsi muuttui huomattavasti kevyemmäksi ja nyt tuntuu selvästi, mistä kohdalta alkaa nappaa kiinni!
jonkun villi veikkaus oli, että ajan myötä olisivat kytkinlevyt jotenkin "karsastuneet", jonka vuoksi sitten alkanut kytkin täristää.. luistattamalla sitten otti sopivasti siipeensä... :think vikaahan ei itsessään korjattu, mut vähemmän vituttaa ajaa!
jokatapauksessa. ajellaan nyt tämä kesä ja talviseisonnan aikana sitten askia irrottelemaan..
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postluistaako kytkin ? Asetelman "jousia" poikki?
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostJuuri vaihdettu kokopaketti. Ei vaikutusta täristykseen mikä tulee korkeilla kierroksilla kytkin polkimeen pohjaan painaessa.:thinkLast edited by Pasi_K; 12-09-2009, 13:17.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostJuuri vaihdettu kokopaketti. Ei vaikutusta täristykseen mikä tulee korkeilla kierroksilla kytkin polkimeen pohjaan painaessa.:thinkE46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
No niin, tuli ostettua uusi projekti. Kun painaa kytkintä vähänkin, polkimeen tuntuu tärinää. Painamalla pohjaan, tärinä on aika hirveä. Kun laittaa vaihteen pesään (menee nätisti, mikä vaihde vaan) ja nostaa kytkintä, poljin edelleen täristää samalla tavalla, mutta levy tuntuisi toimivan ja ottavan jämäkästi. Onko homma ns selvä: painelaakeri? Vai onko jollakin korjaantunut jollakin helpommalla tavalla?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostNo niin, tuli ostettua uusi projekti. Kun painaa kytkintä vähänkin, polkimeen tuntuu tärinää. Painamalla pohjaan, tärinä on aika hirveä. Kun laittaa vaihteen pesään (menee nätisti, mikä vaihde vaan) ja nostaa kytkintä, poljin edelleen täristää samalla tavalla, mutta levy tuntuisi toimivan ja ottavan jämäkästi. Onko homma ns selvä: painelaakeri? Vai onko jollakin korjaantunut jollakin helpommalla tavalla?BMW F21 120D M-perfomance
Comment
-
Comment