Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kytkin täristää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • papUU
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 4

    e46 kytkin täristää

    Autona on e46 320i 2004, ja ongelmana semmonen et liikkeelle lähtiessä kun kytkintä nostaa niin tärisee ja tutisee. (kuuluu pihallekkin) Ääni ei tule takapäästä, vaan juurikin kytkimen kohalta. (vaihdelaatikon ja konehuoneen välistä jostakin?) Kylmänä huomasin tänään aamulla (0 cels) että ei tehny sitä heti, mut taas lämmetessä rupes täristään. Muuten vaihteiden vaihdot yms menee ihan normaalisti. Ainoastaan sillon ku on ykkönen päällä ja nostaa kytkintä. Testasin myös kakkosella lähtee niin sama homma, joutuu vaan ihan pikkusen luistattaan. Tarkalleen tärinä alkaa juuri siinä kohtaa ennenkö kytkin nousee kokonaan ylös. Ennen sitä lähtee normaalin pehmeästi(kytkin puolivälis). Kyllä vuosi sittenkin joskus pikkusen tärisi, mutta ei todellakaan näin paljoa. Osaisko joku jelppiä, et millasesta viasta olis kyse. Ominaisuus tuo ei kuitenkaan kyllä ole Nyt se on pari päivää tehny sitä tärinää paljon enemmän ja rupee vituttaan tuo liikennevaloista lähtö. Kiitos etukäteen.
    Last edited by papUU; 22-04-2009, 13:19.
  • uti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 195

    #2
    Olisko silmälaakeri entinen?

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      Entä voisko se kumilimppu siellä lootan ja kardaanin välissä aiheuttaa tätä:think
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #4
        Voisko joku ystävällisesti näyttää mulle kuvan esim, realoem minkä näköinen on kytkimen painelaakerin joku JOUSI mikä pitää sen painelaakerin paikallaan tai jotain? Autona siis sigun kampe. Kiitos!
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Yltti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2792
          • Kuopio suamen texas

          #5
          Originally posted by Bouma View Post
          Voisko joku ystävällisesti näyttää mulle kuvan esim, realoem minkä näköinen on kytkimen painelaakerin joku JOUSI mikä pitää sen painelaakerin paikallaan tai jotain? Autona siis sigun kampe. Kiitos!
          Osa numero 7:



          osa numero:21517570284
          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
          F10 525d Xdrive comfort sitte
          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
          www.rotator.fi

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            #6
            moi kaikki,

            uus foorumilla ja eka postaus. löytykös tähän ongelmaan ratkaisu ja jos, niin minkälainen? Mulla vastaavanlaista oirehdintaa -93 E36 Cabissa.

            EDIT Jos vika tuossa "jousessa", niin tulee muutamalle eurolle sopivasti hommia..
            Last edited by kmn; 18-05-2009, 22:16.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #7
              Sopiva topic niin nostellaan taas

              Kun autoa vedättää 5000-6500rpm paikkeille ja kytkimen painaa pohjaan niin siihen kytkinpolkimeen tulee armoton tärinä/jyrinä? Missä vika? Sigun auto kyseessä.
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Bouma View Post
                Sopiva topic niin nostellaan taas

                Kun autoa vedättää 5000-6500rpm paikkeille ja kytkimen painaa pohjaan niin siihen kytkinpolkimeen tulee armoton tärinä/jyrinä? Missä vika? Sigun auto kyseessä.
                luistaako kytkin ? Asetelman "jousia" poikki?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  #9
                  okei päivitellääs hieman.. eli mulla teki seuraavaa ja näin paikallistin vian:

                  - paikalta lähtiessä matalilla kierroksilla (alle 1000rpm) järkyttävä tutina ja täristys.. tasaista töktöktök -tyyppistä..
                  - vauhdista kun iskee kytkimen pohjaan, niin tuntuu täristämistä pedaalissa ennenkuin kytkin ottaa kiinni.. --> esim auton "ryömittäminen" ei mahdollista ollenkaan..

                  villejä veikkauksia oli vauhtipyörässä jnejne.. sit meni hermot.

                  ajattelin, että jos vika on kytkimessä, niin se laukeaa joskus - jos vika on vauhtipyörässä, niin se laukeaa joskus ja vittu sittenhän maksaa.. pakko oli jotenkin paikallistaa vika, joten:

                  putputtelin sattumoisin jotai 30kmh hertsikassa ja vittu kun alko ärsyttää täristys polkimessa. nappasin vitosen silmään -> auto menee tyhjäkäynnillä -> iskin kytkimen pohjaan ja polkasin kierrokset 4-5000rpm ja luistatin niin vitusti, että taulussa oli kohta about 80kmh..

                  kuten arvata saattoi, haju oli JÄRKYTTÄVÄ - ihme ettei savut kopissa.. kerkesin jo ajatella, että helvetti okei nyt se palo lopullisesti ja kohta ei mene vaihteet silmään.. mutta helvetti sentään! parani vain!! tulipa vika paikallistettua, sillä tämän jälkeen ei ole kytkin täristänyt! samoin koko polkimen tatsi muuttui huomattavasti kevyemmäksi ja nyt tuntuu selvästi, mistä kohdalta alkaa nappaa kiinni!

                  jonkun villi veikkaus oli, että ajan myötä olisivat kytkinlevyt jotenkin "karsastuneet", jonka vuoksi sitten alkanut kytkin täristää.. luistattamalla sitten otti sopivasti siipeensä... :think vikaahan ei itsessään korjattu, mut vähemmän vituttaa ajaa!

                  jokatapauksessa. ajellaan nyt tämä kesä ja talviseisonnan aikana sitten askia irrottelemaan..

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by fraatti View Post
                    luistaako kytkin ? Asetelman "jousia" poikki?
                    Juuri vaihdettu kokopaketti. Ei vaikutusta täristykseen mikä tulee korkeilla kierroksilla kytkin polkimeen pohjaan painaessa.:think
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Pasi_K
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 680
                      • Tyrnävä

                      #11
                      Originally posted by Bouma View Post
                      Juuri vaihdettu kokopaketti. Ei vaikutusta täristykseen mikä tulee korkeilla kierroksilla kytkin polkimeen pohjaan painaessa.:think
                      Mulla muuten kans tuntuu pientä rohinaa polkimessa kun isoilla kierroksilla kytkintä polkee. Vauhtipyörän, kytkinpaketin, silmä- ja painelaakerin vaihdolla ei vaikutusta asiaan. Vähä niinku vaijerikytkin ja vaijeri vetelisi viimeisiään.
                      Last edited by Pasi_K; 12-09-2009, 13:17.
                      Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                      Tsekkaa myytävät osat tästä

                      Comment

                      • walde
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 947
                        • Melkein Espoo

                        #12
                        Originally posted by Bouma View Post
                        Juuri vaihdettu kokopaketti. Ei vaikutusta täristykseen mikä tulee korkeilla kierroksilla kytkin polkimeen pohjaan painaessa.:think
                        kaksoismassavauihtiksen kunto? limput käsivoimin liikuteltavissa?
                        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                        Comment

                        • N42fun
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 60
                          • Uusimaa

                          #13
                          Minulla täristäminen korjaantui kuin seinään vaihtamalla kytkinnesteet. Näköjään on vaikutusta toimintaan jos nesteet menevät huonoksi. Nyt on kuin uudella autolla ajaisi.

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #14
                            No niin, tuli ostettua uusi projekti. Kun painaa kytkintä vähänkin, polkimeen tuntuu tärinää. Painamalla pohjaan, tärinä on aika hirveä. Kun laittaa vaihteen pesään (menee nätisti, mikä vaihde vaan) ja nostaa kytkintä, poljin edelleen täristää samalla tavalla, mutta levy tuntuisi toimivan ja ottavan jämäkästi. Onko homma ns selvä: painelaakeri? Vai onko jollakin korjaantunut jollakin helpommalla tavalla?
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • suhonen
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2012
                              • 540
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by jaki View Post
                              No niin, tuli ostettua uusi projekti. Kun painaa kytkintä vähänkin, polkimeen tuntuu tärinää. Painamalla pohjaan, tärinä on aika hirveä. Kun laittaa vaihteen pesään (menee nätisti, mikä vaihde vaan) ja nostaa kytkintä, poljin edelleen täristää samalla tavalla, mutta levy tuntuisi toimivan ja ottavan jämäkästi. Onko homma ns selvä: painelaakeri? Vai onko jollakin korjaantunut jollakin helpommalla tavalla?
                              Itselläni oli samaa vaivaa, ja annoin hetken vielä olla ajatuksella "että kyllä se vielä hetken kestää" kunnes sit tuli nesteet pihalle, työsylinterin tappi poikki, painelaakeri tuhannenpalasena levyssä. Eli suosittelen jo paketin avaamista ja katsomista.
                              BMW F21 120D M-perfomance

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎