Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 kytkin täristää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    #16
    Originally posted by suhonen View Post
    Itselläni oli samaa vaivaa, ja annoin hetken vielä olla ajatuksella "että kyllä se vielä hetken kestää" kunnes sit tuli nesteet pihalle, työsylinterin tappi poikki, painelaakeri tuhannenpalasena levyssä. Eli suosittelen jo paketin avaamista ja katsomista.
    Nyt n 800 km takana, ja epäilen, että pääsyyllinen on takerteleva kytkinakseli (välillä kytkin toimii lähes 100% ok), mutta: kotiinpäästyä (vielä 300 km) vaihdan kytkinpaketin kera laakerin kokonaisuudessaan.
    Kiva muuten seisoa stau:ssa ravistavalla laakerilla
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by jaki View Post
      Nyt n 800 km takana, ja epäilen, että pääsyyllinen on takerteleva kytkinakseli (välillä kytkin toimii lähes 100% ok), mutta: kotiinpäästyä (vielä 300 km) vaihdan kytkinpaketin kera laakerin kokonaisuudessaan.
      Kiva muuten seisoa stau:ssa ravistavalla laakerilla
      Vikana ei ollutkaan painelaakeri, vaan asetelmassa oli kaksi jousta täysin kuoleentunut = käpälät olivat lintassa. Samoin levy oli lopussa, mutta juuri sen verran pintaa, ettei vauhtipyörän pinta ollut vaurioitunut yhtään vielä
      Rempan jälkeen: enpä ole koskaan ajanut E46:lla, jossa on täysin tärinätön, kevyt ja loogisesti toimiva kytkin (eli uutena ne ovat tällaisia)

      Asiasta toiseen: tallin jengi oli sitä mieltä, että kaksoimassa on loppu. Mikäs on kriteeri lopulle? Itsellä levy pyörä liikkuu vapaasti jonkin verran, voimakkaampi kääntö ottaa jousiin vastaan, mutta heikohkosti toiseen suuntaan. Samoin pyörää vääntämällä se hiukkasen vääntyy.
      Kytkin tosiaan toimii täydellisesti, voimansiirrosta ei kuulu yhtään mitään ylimääräistä ääntä tai värinää tms.
      Last edited by jaki; 22-10-2012, 10:41.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • heikoin
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 29
        • Suomi

        #18
        Tänään töistä lähtiessäni alkoi kytkin täristämään. Ainoastaan liikkeelle lähtiessä. Ei ole aikaisemmin tärissyt yhtään. Entisen omistajan mukaan 200tkm kohdilla kytkin uusittu. Nyt ajettu 245tkm. -1996 e39 528i

        Helkkari, kun piti alkaa käkäileen talvella. Ei kiinnostaisi yhtään mennä tutkimaan tonne pakkaseen.

        Mutta sitä ihmettelen, että ongelma alkoi aivan yllättäen. Aamulla töihin tullessa ei mitään ongelmaa ja iltapäivällä liikkeelle lähtiessä täristää. Ei maailman lopun tärinä kuitenkaan, mutta todella häiritsevä. Ruuhkassa matelu ei tuntunut enää mukavalta.

        Muistan autoa ostaessani reilu 2vuotta sitten, entinen omistaja kertoi kytkimen uusimisen syynä olleen liikkeelle lähtiessä ilmaantuneen tärinän.. On se kumma jos ei kytkin kestä 50tkm.

        Comment

        • Kaimu
          BTCF Member
          • Nov 2011
          • 464
          • Turun kupeessa

          #19
          Nostellaas vähän...
          Tästä nyt tuntuu olevan monenmoista, mutta varsinaista "varmaa" syytä ei tunnu löytyvän ainakaan kertaheitolla.
          Itsellä tuo 330d, jossa alkanut olemaan juuri tätä tärinää, ravistusta liikkeelle lähdettäessä.
          Eli aina rauhallisesti kytkimellä luistattaessa ravistaa hitusen, kylmällä hiukan enemmän.
          Itse epäilen vahvasti kytkintä, mutta moni muu epäillyt perässä tai vaihdelaatikossa joidenkin puslien väsähtäneen...
          Vanhassa e36 aikoinaan löytyi sama ongelma, mutta jostain syystä ainoastaan kostealla kelillä :think
          Perän puslat kuitenkin todettu pikku väännöillä ainakin suhteellisen hyviksi rampilla, mutta en usko että niitä voi ainakaan täydellisiksi todeta.
          sigpic

          E82 n55

          Comment

          • Enliz
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 1503
            • Espoo

            #20
            Originally posted by Bmwfeeniks View Post
            Nostellaas vähän...
            Tästä nyt tuntuu olevan monenmoista, mutta varsinaista "varmaa" syytä ei tunnu löytyvän ainakaan kertaheitolla.
            Itsellä tuo 330d, jossa alkanut olemaan juuri tätä tärinää, ravistusta liikkeelle lähdettäessä.
            Eli aina rauhallisesti kytkimellä luistattaessa ravistaa hitusen, kylmällä hiukan enemmän.
            Itse epäilen vahvasti kytkintä, mutta moni muu epäillyt perässä tai vaihdelaatikossa joidenkin puslien väsähtäneen...
            Vanhassa e36 aikoinaan löytyi sama ongelma, mutta jostain syystä ainoastaan kostealla kelillä :think
            Perän puslat kuitenkin todettu pikku väännöillä ainakin suhteellisen hyviksi rampilla, mutta en usko että niitä voi ainakaan täydellisiksi todeta.
            Kampinakselin stefa vuotaa levylle? Ja tällöin ravistaa? :think
            now: Mercedes Benz 350e AMG
            ex: f30 320i M-Sport
            ex: e46 320i M-Sport II
            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
            ex: e36 316i Compact
            ex: e39 530i M-Sport
            ex: e46 320Cd M-Sport II

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Bmwfeeniks View Post
              Nostellaas vähän...
              Tästä nyt tuntuu olevan monenmoista, mutta varsinaista "varmaa" syytä ei tunnu löytyvän ainakaan kertaheitolla.
              Itsellä tuo 330d, jossa alkanut olemaan juuri tätä tärinää, ravistusta liikkeelle lähdettäessä.
              Eli aina rauhallisesti kytkimellä luistattaessa ravistaa hitusen, kylmällä hiukan enemmän.
              Itse epäilen vahvasti kytkintä, mutta moni muu epäillyt perässä tai vaihdelaatikossa joidenkin puslien väsähtäneen...
              Vanhassa e36 aikoinaan löytyi sama ongelma, mutta jostain syystä ainoastaan kostealla kelillä :think
              Perän puslat kuitenkin todettu pikku väännöillä ainakin suhteellisen hyviksi rampilla, mutta en usko että niitä voi ainakaan täydellisiksi todeta.
              Ihan normaalille loppua lähentyvälle kytkimelle tuo kuulostaa. Kylmänä jos vielä rauhallisella liikkeellä pakki tai ykkönen menee tahmeemmin päälle.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Kaimu
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 464
                • Turun kupeessa

                #22
                Harmillista toisaalta, että kytkin pitää erittäin hyvin.
                Mutta sitä silti itsekin epäilen, Kiitos
                sigpic

                E82 n55

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1264
                  • Kajjjaani

                  #23
                  Sigun autossa 220 tuhatta mittarissa ja ykkönen ja kakkonen eivät tahdo mennä enää helposti kylmänä sisään. Olen vaihtamassa kytkinpakettia kohtapuoliin, nyt mietityttää tuo kaksoismassa että miten se oireilee jos lopussa. Menisi samalla sekin tarvittaessa.
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1205
                    • $ievi

                    #24
                    Mulla Ei ravista kytkin mutta ottaa hirveän alhaalla joutuu polkeen aivan pohjaan jotta saa vaihteen päälle, ja vielä jos polkasee "ohi" topparista niin menee vielä paremmin vaihe...
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                    Comment

                    • topsi
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 225
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by walde View Post
                      kaksoismassavauihtiksen kunto? limput käsivoimin liikuteltavissa?
                      hmm, jos limppuja voi liikuttaa 1-2 cm käsin niin onko se jo viallinen?

                      Kasailin M3 motin ja vanhan vauhtiksen reilu vuosi sitten, ja nyt on ääntelyä jos jonkinlaista, joka muuttuu / voimistuu kun kytkintä painaa.

                      Ihme kihnutusta kuuluu kytkintä painettaessa lämpimällä koneella, mutta kylmänä ei niinkään. nostettaessa ei välttämättä häviä ääni kokonaan mutta kun hieman käyttää kaasua niin taas ääni häviää. toinen ääni on tasainen napuktus / kalkatus tyhjäkäynnillä.

                      limppuja tosiaan pysty käsin kääntelemään about 1-2cm, mutta luulin sen olevan normaalia..

                      Painelaakeria epäilisin kihnutuksen äänenlähteeksi, ellen olisi vaihtanut sitä niputettaessa... mutta kuka näistä tietää vaikka olis uudelleen mennyt. Vaihdekeppiin tuntuu pieni vaimea "naputus".
                      E46 ///M3 -01
                      Ex: E39 530d -01 M-sport
                      Ex: E39 525tds touring -97

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎