Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kolina e46 330d touring takapäässä...
Collapse
X
-
Originally posted by PAAAAAA View Postvika tais selvitä. vaihdoin perän taaimman kannatin kumin,näytti ehjältä mutta oli aika haperossa kunnossa kun tarkemmin katsoi. nyt ei kolise (EI AINAKAAN TOISTAISEKSI)
Nyt huomasin että kun on tankki täys niin kolina tulee harvoin, ja jos takapenkillä porukkaa niin silloin kans harvemmin kolisee. tankin kiinnitys tarkistettu...
Comment
-
-
Auttakkee auttakkee
Originally posted by PAAAAAA View PostNIIN... SELVISIPÄ TOSIAAN... OLI 2 PÄIVÄÄ KOLINA POIS JA SAMA KOLINA TAAS JATKUU!
Nyt huomasin että kun on tankki täys niin kolina tulee harvoin, ja jos takapenkillä porukkaa niin silloin kans harvemmin kolisee. tankin kiinnitys tarkistettu...
Eli onko topicin aloittajalle tai muille selvinny syytä tähän mystiseen kolinaan.
Ite nimittäin tuskailen saman ongelman kanssa, e46 320d -99 sedan.
Ihan yhtäkkiä huomasin että alko kuulumaan kolinaa takapäästä, ja olin varma et olin jättäny irrotettavan vetokoukun jotenki huonosti takaluukkuun, ja se sielä sivussa muovin päällä kolisee! Mutta ei...takakontin oon tyhjentäny täysin eikä sielä mitään irrallista oo. Ääni on niin ihmeellinen ku se tulee ihan tasasellaki tiellä ku esim jonku soran päältä ajaa, eli ei tarvi olla mikään pomppu.
Juuri ennen ku huomasin ton niin vaihdatin merkkikorjaamolla Jom:in säädettävän alustan, ku itellä katkes alapään pultti sisään ku aloin vaihtaan.
Meni ehkä muutama viikko siitä niin tuo kolina alko. Ja nyt käytin auton vasta katsastus tarkistuksessa samassa paikassa ku tuli tarjous, niin takapäässä ei missään mitään väliää kuulemma. Ja jarrutki pitäs olla kunnossa takana, ku eteen vain kehottivat uusimaan levyt ja palat.
Auttakaa nyt helevetti joku, tuo on niin vittumainen ääni ettei sitä jaksa koko ajan kuunnella, eikä stereoitakaan jaksa aina täysillä pitää.
Menee ihan maku bemarilla ajamisesta...Rahaa se vain on
Comment
-
-
Sanoppas muuta!
Itellä alkanu jo tuntuun et vois vaihtaa autoa...vaikka ei siinä mitään vikaa muuten oo.
Mutta...mitempä tommosta ees myisit..muutako ilman koeajoa vain kaupat lukkoon..perkele.
Ite kuitenki oon melko varma että ei oo mikään vakava vika, ja se ärsyttää vielä enempi ku ei muka oo mitään vikaa, mutta kuitenki tommonen helevetin rasittava ääni kuuluu kokoajan.
Sitä ihmettelen ku ajellu reilun vuoden tolla ja aina nii ihastellu että ku on hiljanen auto eikä mitään ylimäärästä ääntä kuulu, vaikka vielä 19" vanteet matalilla renkailla...nii sitte ihan yhtäkkiä alkaa tommonen, jolle ei oo mitää selitystä.
Ootkos sää tutkinu kardaanin ym perään liittyvät jutut ettei sielä ois mitään väliää(luultavasti oot, jos sitä joka paikassa on jo tutkittu)?Rahaa se vain on
Comment
-
-
vaihdoin kardaaniin liittyvät kumit, laakerit, perässa ei mitään väljää...
sen verran olen todennut että TÄYDELLÄ tankilla disukkaa ääni ei kuulu... joten tilipäivät pystyy ajamaan hiljasella autolla
kokeile! muuten en osaa auttaa vaikka mieli tekis
jos jollain ehdotuksia niin olen valmis koeilemaan
Comment
-
-
jahas.. eipä tuo oman kaaran tömähtely mihinkään loppunut. Kysytääs täällä et oiskohan kellään mitään hajua, että mistä moinen ääni voisi johtua. Suurella vaihteella kiihdyttäessä perästä kuuluu mojova posaus/tömähdys. Ääntä ei enää kuulu ekan kerran jälkeen mutta rupeaa taas kuulumaan kun muutaman kerran on jarrutellut. Voiko olla laatikossa jotain paskana?
Comment
-
Comment