..Eli tälläistä kyselisin..Ostin vm 2002,320d,150hp uuden kulkineen ja 3 litraisten läppäongelmat tiedostaen ajattelin kysyä että onko minun kyseisessäni autossa ylipäätänsä läpät ja jos on niin kannattaako ne poistaa niin kuin isolohkoisissakin
Mitä jos avaa autosta konepellin ja katselee esim. taskulampun kanssa sinne imusarjan alle? Vai riittääkö, että joku randomkaveri totetaa forumilla, että läppiä on ja läppiä ei ole.
Kyllä siellä on läpät. Kaikissa 150hp -> eli m47n-> on läpät.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Läppien löytäminen taskulampun kanssa ensikertalaiselta ei ole mitenkään helppoa, sen verran ahdasta siellä on, eikä paikkakaan ole välttämättä päältäpäin katsottuna ihan selvä.
Autostasi läpät kyllä löytyvät, ellei joku ole niitä jo poistanut.
Ei siihen mitään taskulamppua tarvita. Käsi imusarjan plenumin alle ja kokeilee, löytyykö läppiä liikuttavaa tankoa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei siihen mitään taskulamppua tarvita. Käsi imusarjan plenumin alle ja kokeilee, löytyykö läppiä liikuttavaa tankoa.
Kannattaa kokeilla myös että löytyykö läppien akseleita, minä ainakin jätän tangon ja mekanismin aina paikolleen ja toimivaksi, vain läpät akseleineen pois, jos vaikka katsastusmiehelllä tulee mieleen kokeilla, akselien puuttumista ei ole kokemattomalla kovin helppo havaita mutta tangon puuttumisen kyllä huomaa. Toki jotkut jättävät akselitkin paikoilleen ja poistavat pelkät läpät, on siinä sitten seuraavalla läppien poistajalla naurussa pitelemistä kun on saanut imusarjan irti, läppien poistoa kun ei näissä mitenkään voi ulkoapäin todeta.
Ainakin omassa (e90 320d -05) oli läpät, jotka eilen poistin. Autolla ajettu n. 100 tkm ja läpät olivat suht puhtaat ja kunnolla kiinni. Poiston jälkeen auto toiminut täysin normaalisti. Enää ei tarvitse ajaessa jännittää, että koska kilahtaa...
Ainakin omassa (e90 320d -05) oli läpät, jotka eilen poistin. Autolla ajettu n. 100 tkm ja läpät olivat suht puhtaat ja kunnolla kiinni. Poiston jälkeen auto toiminut täysin normaalisti. Enää ei tarvitse ajaessa jännittää, että koska kilahtaa...
Oliko vaikea homma tuohon E90:een? Teitkö itse vai teetätitkö? Minulla myös 100 tonnia ajettu -05 320D (163 hp) ja taitaa olla homma edessä. Onko tietoa paljonko ko työstä veloitetaan jos itsellä on peukalo liian keskellä kämmentä? Niin ja entä se egr... tulppasitko?
Oliko vaikea homma tuohon E90:een? Teitkö itse vai teetätitkö? Minulla myös 100 tonnia ajettu -05 320D (163 hp) ja taitaa olla homma edessä. Onko tietoa paljonko ko työstä veloitetaan jos itsellä on peukalo liian keskellä kämmentä? Niin ja entä se egr... tulppasitko?
Itse poistin. Ei ole vaikea homma, eikä tarvitse erikoistyökaluja (poislukien torx-hylsy). Piti tehdä kuvien kera ohjeet läppien poistamisesta tähän moottorityyppiin, mutta tämä jäi kiireessä tekemättä (jotain kuvia operaatiosta kuitenkin on koneella). Soittelin asiasta Helsingin Laakkoselle ja heidän mukaansa poisto maksaa 270 €, ja Tampereella sijaitsevassa Benkara-Autossa 210 €. EGR-venttiiliä en tulpannut kun imusarja ja itse venttiili näyttivät suht puhtailta. Nyt ajoa on takana jo useampi päivä ja hyvin toimii edelleen.
Itse poistin. Ei ole vaikea homma, eikä tarvitse erikoistyökaluja (poislukien torx-hylsy). Piti tehdä kuvien kera ohjeet läppien poistamisesta tähän moottorityyppiin, mutta tämä jäi kiireessä tekemättä (jotain kuvia operaatiosta kuitenkin on koneella). Soittelin asiasta Helsingin Laakkoselle ja heidän mukaansa poisto maksaa 270 €, ja Tampereella sijaitsevassa Benkara-Autossa 210 €. EGR-venttiiliä en tulpannut kun imusarja ja itse venttiili näyttivät suht puhtailta. Nyt ajoa on takana jo useampi päivä ja hyvin toimii edelleen.
Huono idea jättää akselit tai mitään ylimääräistä läppiin liittyvää paikalleen koska juurikin ne katkeaa. Se että läppä ei enää ole kanittelemassa ei poista akseliin kohdistuvaa rasitusta / lämpövaihteluita / tärinää. Pelkkä akselikin voi hajottaa paikat.
E90:een ei ole läppien poisto sen ihmeellisempää oikeastaan kuin muihinkaan, ainoa ero oikeastaan on muovien purkamisessa koneen päältä.
Niin ja N koneista ei sitten kannata egr:ää paljon tulppailla jos ei halua ajella koneen vikamoodi päällä.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Otimpa sitten omasta 6/03 320d manuaalista noi läpät pois. 320tkm on nyt suunnilleen tuossa kilsoja. Läpät oli ihan hyvän näköiset, ei ollu murtumia ja karstaakaan pahasti. Kai ne sitten saattaa kestää pitkäänkin :think
EGR en tulpannut, ei vissiin onnistu tässä 110kw koneessa ilman vikakoodeja vai?
Comment