Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 & M52B25TU ongelmaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 490
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Slonko View Post
    Onko driver22 löytäny mistä vika johtuu?
    Itsellä käynyt sama kone oireilemaan hieman samalla tavalla sillä jos ei liikkeelle lähdössä laita kunnolla kaasua ja luista hieman kytkintä on lähtö tärisevää 1 ja 2 vaihteilla. Tähän päälle vielä eilen huomasin todella pelottavan äänen sillä kun nostaa kierroksia 2000 ja yli ->, alkaa koneesta kylmänä kuulua todella ilkeä rohina ääni. Mistähän kyseinen ääni voi johtua? kun kone oli lämmin ei ääntä enää kuulunut tai ainakin paljon vaiempana. Muuten tuntuu koneessa olevan tehot tallella eikä kulutuksessakaan ole eroa normaaliin.
    Muuhun en ota kantaa, mutta myös omasta kärrystä kuuluu kylmällä motilla hieman rohinaa muistuttava ääni juuri tuossa hieman päälle 2000 kierroksessa. Kuulostaa lähinnä joltain resonanssiääneltä, mutta ainakaan päältäpäin katsoen mikään ei ota kiinni mihinkään, mistä resonanssi voisi tulla. Voisiko tuo ääni tulla Vanoksesta? Lämpimänä ei pidä ylimääräisiä ääniä. Niin ja vanoksen tiivisteet on vaihdettu, mikä ei ääneen vaikuttanut.
    f22 220i

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2093
      • *

      #17
      Originally posted by Slonko View Post
      Onko driver22 löytäny mistä vika johtuu?
      Itsellä käynyt sama kone oireilemaan hieman samalla tavalla sillä jos ei liikkeelle lähdössä laita kunnolla kaasua ja luista hieman kytkintä on lähtö tärisevää 1 ja 2 vaihteilla. Tähän päälle vielä eilen huomasin todella pelottavan äänen sillä kun nostaa kierroksia 2000 ja yli ->, alkaa koneesta kylmänä kuulua todella ilkeä rohina ääni. Mistähän kyseinen ääni voi johtua? kun kone oli lämmin ei ääntä enää kuulunut tai ainakin paljon vaiempana. Muuten tuntuu koneessa olevan tehot tallella eikä kulutuksessakaan ole eroa normaaliin.
      Töissä pitänyt niin kovaa kiirettä että ei ole ehtinyt perehtyä tuohon. Mutta ilmeisesti imupuolen ongelma tuo on. Pitää käyttää nuo osat irti ja tarkistaa kunto. Ainakin veljen M52B28TU-moottorista löytyi sieltä vuodot + vikakoodi nokka-akselin asentotunnistimesta (Auto oli 328ci ja vain 80tkm ajettu). Imupuolen osat kun vaihtoi (10-15e/kpl)+ nokan asentotunnistimen (45e)muuttui koko auto aivan täysin, tuli kaikki tehot taas käyttöön. Siihen autoon olisi myös vanoksen tiivisteiden vaihto suunnitteilla kun tyhjäkäynti heittelee vaikka muuten kaikki ok.

      Ja lisätään se ongelma mikä minua eniten häiritsee, kun lähtee liikkeelle tahtoo auto nykiä melkoisesti kun kierrokset alle 1500rpm. Eli alaväännön hukassa olemisestahan tuo kielii.

      Jos omaankin autoon vaihtaisi nuo vanoksen tiivisteet. Toisaalta tuolta saisi venttiilikopan tiivistesetin ja sitten vielä kokonaan kunnostetun vanoksen 300$ (ja sitten kun lähettää oman vanhan vanoksen sinne saa 150$ hyvitystä)
      DR Vanos

      Ja sitten löytyi tuollainenkin sivusto:


      Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
      Item # BS001, $60
      For BMW engines M52TU, M54, M56
      Vanos part # 11-36-1-440-142
      Ja sitten vaihto ohje samoilta sivuilta KLIK

      Eli venttiilikopan tiiviste sarjan jos tilaisi DR Vanokselta ja sitten varsinaiset vanoksen tiivisteet tuolta Beisansystemsiltä, yht. 99$ + toimituskulut. Tuolla Beisansystemsillä väittävät että vanoksen tiivisteet olisivat loppu jo 40tkm kohdalla näistä vehkeistä, ja että heidän tarjoamansa tiivisteet olisi jotain parempaa materiaalia joka pitäisi kestää sitten kanssa.
      Last edited by Driver22; 24-06-2009, 15:33.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • Pekkiz
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 341
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Driver22 View Post
        Jos omaankin autoon vaihtaisi nuo vanoksen tiivisteet. Toisaalta tuolta saisi venttiilikopan tiivistesetin ja sitten vielä kokonaan kunnostetun vanoksen 300$ (ja sitten kun lähettää oman vanhan vanoksen sinne saa 150$ hyvitystä)
        DR Vanos

        Ja sitten löytyi tuollainenkin sivusto:




        Ja sitten vaihto ohje samoilta sivuilta KLIK

        Eli venttiilikopan tiiviste sarjan jos tilaisi DR Vanokselta ja sitten varsinaiset vanoksen tiivisteet tuolta Beisansystemsiltä, yht. 99$ + toimituskulut. Tuolla Beisansystemsillä väittävät että vanoksen tiivisteet olisivat loppu jo 40tkm kohdalla näistä vehkeistä, ja että heidän tarjoamansa tiivisteet olisi jotain parempaa materiaalia joka pitäisi kestää sitten kanssa.
        Näitähän tuossa joulun aikoihin tilattiin kimpassa tänne Suomeen, itsellä vieläkin asentamatta, mutta josko sitä ennen remmiä tekisi pienen huollon
        F36 ///M-Sport

        Comment

        • Pasi_K
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 683
          • Tyrnävä

          #19
          Originally posted by Driver22 View Post
          Toisaalta tuolta saisi venttiilikopan tiivistesetin ja sitten vielä kokonaan kunnostetun vanoksen 300$ (ja sitten kun lähettää oman vanhan vanoksen sinne saa 150$ hyvitystä)
          DR Vanos
          Taitaapi olla kuitenniii 300$ + 150$ jonka saa takas jos lähettää vanhan takaisin. Laittaakos tämä Tohtori Vanos minkälaiset tiivisteet, orkkis vai parempilaatuiset?

          Itellä tuo m52tu raksuttaa kuin dieseli ja vanoksen kohdilta tuo raksutus tulee. Kylmänä hiljainen, lämpimänä tyhjäkäynnillä raksuttaa mutta kierroksia nostaessa hiljenee. Ei taida enään tiivisteiden vaihdolla selvitä?
          Last edited by Pasi_K; 09-07-2009, 07:46.
          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

          Tsekkaa myytävät osat tästä

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2093
            • *

            #20
            Originally posted by Pasi_K View Post
            Taitaapi olla kuitenniii 300$ + 150$ jonka saa takas jos lähettää vanhan takaisin. Laittaakos tämä Tohtori Vanos minkälaiset tiivisteet, orkkis vai parempilaatuiset?

            Itellä tuo m52tu raksuttaa kuin dieseli ja vanoksen kohdilta tuo raksutus tulee. Kylmänä hiljainen, lämpimänä tyhjäkäynnillä raksuttaa mutta kierroksia nostaessa hiljenee. Ei taida enään tiivisteiden vaihdolla selvitä?
            Niinpä onkin kun tarkemmin lukee. Aika kovan hinnan ottavat parin tiivisteen vaihdosta Kun katselin tiivisteiden vaihto-ohjeita tuolta toisesta laittamastani linkistä niin ei ole nyt niin ihmeellinen homma, vaatii tarkkuutta toki. Oma kone ei kyllä pidä minkäänlaista ääntä.
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎