Originally posted by tabasco
View Post
E46 320d (100kW) hyytyy täyskaasukiihdytyksessä **kunnossa tällä hetkellä**
Collapse
X
-
Ilmeisesti pieni mutta riittävä ero mitoituksessa, että ei saa paikalleen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
OT: Vaihdoin M57:aan huoparullan vortexiin, sekään ei mennyt heittämällä koska vortexissa ei ollut sopivaa koloa, johon erottimen kotelossa oleva pykälä olisi sopinut. Ilmeisesti kyseessä oli M57N-koneen vortex. Mietin että miksei tuo tuossa toimisi, koneiden virtauksissa tuskin suurta eroa on. Muut mitoitukset olivat kohdillaan. Vortexi meni nätisti paikalleen, kun viilasin erottimeen sopivan kolon. Nyt on menty tuolla ainakin 60tkm ja siinähän se näyttää pelaavan.Originally posted by Clavurion View PostIlmeisesti pieni mutta riittävä ero mitoituksessa, että ei saa paikalleen.
Comment
-
Kuulostaa tuokin yhtä erikoiselta. Tullut varmaan pariinkymmeneen autoon vaihdettua vortex ja aina on laakista napsahtanut paikalleen.Originally posted by tabasco View PostOT: Vaihdoin M57:aan huoparullan vortexiin, sekään ei mennyt heittämällä koska vortexissa ei ollut sopivaa koloa, johon erottimen kotelossa oleva pykälä olisi sopinut. Ilmeisesti kyseessä oli M57N-koneen vortex. Mietin että miksei tuo tuossa toimisi, koneiden virtauksissa tuskin suurta eroa on. Muut mitoitukset olivat kohdillaan. Vortexi meni nätisti paikalleen, kun viilasin erottimeen sopivan kolon. Nyt on menty tuolla ainakin 60tkm ja siinähän se näyttää pelaavan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
On liian korkea, kansi ei painu tiiviisti kotelon tiivistepintaa vasten. Pari milliä about jää irvistään. Lisäksi vortexin toista päätyä piti muotoilla uudestaan, että yleensäkään mahtui kotelon sisään.Originally posted by tabasco View PostMiten se erotin ei käy tuohon?
Comment
-
Rajoittaa syöttöä kun menee yliahdoille?Originally posted by huupi View PostEli ahtopaine pysyttelee "hyvällä hetkellä" mittarin mukaan nipin napin alle 1,5bar ja sitten, kun menee yli - puutuu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Sellainen on kutina, sillä ahtojen laskettua piikistä baariin vetoja jälleen tulee kunnes viisari kipuaa jälleen 1,5 baariin. Mutta mikä aiheuttaa yliahdon? :thinkOriginally posted by Cell View PostRajoittaa syöttöä kun menee yliahdoille?
Comment
-
Ahtopaineanturi, VNT jumittaa, ahdin muuten vaan finaalissa..?
Yhdessä 530d:ssä jossa oli juuri tuollaset oireet et välillä nousi ahdot yli ja puutui täyskiihdytyksessä, oli ahtimen kompurapuolen turbiinisiivistä lähteny paloja. Uus ahdin paikoilleen ja ongelma poistui. Ja tosaan noi oireet ei välttämättä ilmenny joka kiihdytyksessä.
Comment
-
Oma maallikon arvaus on myös, että ahtimesta vika löytyisi. On vain aikas arvokas kokeilu vaihtaa se ilman varmuutta vaikutuksesta. Toisaalta siinähän se on jo perusteltu syy hankkia tilalle joku M57:n ahdin.Originally posted by Thuppu View PostAhtopaineanturi, VNT jumittaa, ahdin muuten vaan finaalissa..?
Yhdessä 530d:ssä jossa oli juuri tuollaset oireet et välillä nousi ahdot yli ja puutui täyskiihdytyksessä, oli ahtimen kompurapuolen turbiinisiivistä lähteny paloja. Uus ahdin paikoilleen ja ongelma poistui. Ja tosaan noi oireet ei välttämättä ilmenny joka kiihdytyksessä.
Saa kai täällä kysellä ja ihmetellä, jos ei mitään ole valmis tekemään asian eteen...
Comment
-
Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.
Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.E46 325cia -00
R129 AMG
EX: E46 320d -00, Passat 1.9TDI -97, Accord -96, Fiat 127 -81
Comment
-
Taitaa suurin syy olla tuohon kieltoon se, että kaikilla korjaamoilla ei ole ollut tieto/taitoa tarpeeksi ja korjaus on mennyt niin sanotusti vituiksiOriginally posted by Smokehammer View PostToimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.
Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.
Comment
-
Originally posted by Antsah View PostTaitaa suurin syy olla tuohon kieltoon se, että kaikilla korjaamoilla ei ole ollut tieto/taitoa tarpeeksi ja korjaus on mennyt niin sanotusti vituiksi
Tämä varmasti pitää paikkansa.E46 325cia -00
R129 AMG
EX: E46 320d -00, Passat 1.9TDI -97, Accord -96, Fiat 127 -81
Comment
-
Jaa ihmeessä viisauttasi myös meille ja kerro missä noita saa rempattua. Olis vissiin kanssa tarvetta moiseen toimenpiteeseen. Pitäis tosin ensin Teettää uusi pakoputki tai tyhjentää katit.Originally posted by Smokehammer View PostToimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.
Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
Kiitoksia. Nyt vaan odotetaan että lumet sulaa niin voi sitten pihassa pajottaa.Originally posted by Antsah View PostVW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
Voisikohan tuo yhteensopimattomuus johtua siitä, kun autoon on vaihdettu venttiilikoppa vuonna 2007 (vanha särkyi suutinrempassa). Erottimen kotelohan on osa venttiilikoppaa. Tuli mieleen, olisiko varaosina toimitettavissa uudemmissa venttiilikopissa sitten jotain eroa, eli esimerkiksi se pykälä joka estää vortexin paikalleenlaittamisen. Harmi kun tuli se vanha rikkinäinen koppa hävitettyä, olisin voinut vertailla, onko erottimen poterot samanlaiset niissä.Originally posted by Clavurion View PostKuulostaa tuokin yhtä erikoiselta. Tullut varmaan pariinkymmeneen autoon vaihdettua vortex ja aina on laakista napsahtanut paikalleen.
Comment
Comment