Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d (100kW) hyytyy täyskaasukiihdytyksessä **kunnossa tällä hetkellä**

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9135
    • Oulu

    #46
    Originally posted by tabasco View Post
    Miten se erotin ei käy tuohon?
    Ilmeisesti pieni mutta riittävä ero mitoituksessa, että ei saa paikalleen.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      #47
      Originally posted by Clavurion View Post
      Ilmeisesti pieni mutta riittävä ero mitoituksessa, että ei saa paikalleen.
      OT: Vaihdoin M57:aan huoparullan vortexiin, sekään ei mennyt heittämällä koska vortexissa ei ollut sopivaa koloa, johon erottimen kotelossa oleva pykälä olisi sopinut. Ilmeisesti kyseessä oli M57N-koneen vortex. Mietin että miksei tuo tuossa toimisi, koneiden virtauksissa tuskin suurta eroa on. Muut mitoitukset olivat kohdillaan. Vortexi meni nätisti paikalleen, kun viilasin erottimeen sopivan kolon. Nyt on menty tuolla ainakin 60tkm ja siinähän se näyttää pelaavan.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9135
        • Oulu

        #48
        Originally posted by tabasco View Post
        OT: Vaihdoin M57:aan huoparullan vortexiin, sekään ei mennyt heittämällä koska vortexissa ei ollut sopivaa koloa, johon erottimen kotelossa oleva pykälä olisi sopinut. Ilmeisesti kyseessä oli M57N-koneen vortex. Mietin että miksei tuo tuossa toimisi, koneiden virtauksissa tuskin suurta eroa on. Muut mitoitukset olivat kohdillaan. Vortexi meni nätisti paikalleen, kun viilasin erottimeen sopivan kolon. Nyt on menty tuolla ainakin 60tkm ja siinähän se näyttää pelaavan.
        Kuulostaa tuokin yhtä erikoiselta. Tullut varmaan pariinkymmeneen autoon vaihdettua vortex ja aina on laakista napsahtanut paikalleen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1196
          • Tyrnävä

          #49
          Originally posted by tabasco View Post
          Miten se erotin ei käy tuohon?
          On liian korkea, kansi ei painu tiiviisti kotelon tiivistepintaa vasten. Pari milliä about jää irvistään. Lisäksi vortexin toista päätyä piti muotoilla uudestaan, että yleensäkään mahtui kotelon sisään.
          I01 i3s 94

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #50
            Originally posted by huupi View Post
            Eli ahtopaine pysyttelee "hyvällä hetkellä" mittarin mukaan nipin napin alle 1,5bar ja sitten, kun menee yli - puutuu.
            Rajoittaa syöttöä kun menee yliahdoille?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1196
              • Tyrnävä

              #51
              Originally posted by Cell View Post
              Rajoittaa syöttöä kun menee yliahdoille?
              Sellainen on kutina, sillä ahtojen laskettua piikistä baariin vetoja jälleen tulee kunnes viisari kipuaa jälleen 1,5 baariin. Mutta mikä aiheuttaa yliahdon? :think
              I01 i3s 94

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #52
                Ahtopaineanturi, VNT jumittaa, ahdin muuten vaan finaalissa..?

                Yhdessä 530d:ssä jossa oli juuri tuollaset oireet et välillä nousi ahdot yli ja puutui täyskiihdytyksessä, oli ahtimen kompurapuolen turbiinisiivistä lähteny paloja. Uus ahdin paikoilleen ja ongelma poistui. Ja tosaan noi oireet ei välttämättä ilmenny joka kiihdytyksessä.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1196
                  • Tyrnävä

                  #53
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Ahtopaineanturi, VNT jumittaa, ahdin muuten vaan finaalissa..?

                  Yhdessä 530d:ssä jossa oli juuri tuollaset oireet et välillä nousi ahdot yli ja puutui täyskiihdytyksessä, oli ahtimen kompurapuolen turbiinisiivistä lähteny paloja. Uus ahdin paikoilleen ja ongelma poistui. Ja tosaan noi oireet ei välttämättä ilmenny joka kiihdytyksessä.
                  Oma maallikon arvaus on myös, että ahtimesta vika löytyisi. On vain aikas arvokas kokeilu vaihtaa se ilman varmuutta vaikutuksesta. Toisaalta siinähän se on jo perusteltu syy hankkia tilalle joku M57:n ahdin. Saa kai täällä kysellä ja ihmetellä, jos ei mitään ole valmis tekemään asian eteen...
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Smokehammer
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 75
                    • Tampere

                    #54
                    Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.

                    Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.
                    E46 325cia -00
                    R129 AMG


                    EX: E46 320d -00, Passat 1.9TDI -97, Accord -96, Fiat 127 -81

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Smokehammer View Post
                      Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.

                      Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.
                      Taitaa suurin syy olla tuohon kieltoon se, että kaikilla korjaamoilla ei ole ollut tieto/taitoa tarpeeksi ja korjaus on mennyt niin sanotusti vituiksi

                      Comment

                      • Smokehammer
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 75
                        • Tampere

                        #56
                        Originally posted by Antsah View Post
                        Taitaa suurin syy olla tuohon kieltoon se, että kaikilla korjaamoilla ei ole ollut tieto/taitoa tarpeeksi ja korjaus on mennyt niin sanotusti vituiksi

                        Tämä varmasti pitää paikkansa.
                        E46 325cia -00
                        R129 AMG


                        EX: E46 320d -00, Passat 1.9TDI -97, Accord -96, Fiat 127 -81

                        Comment

                        • kalkkuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 864
                          • vaajakoski

                          #57
                          Originally posted by Smokehammer View Post
                          Toimita se mutka korjaamolle, jossa siitä tehdään "viritysahdin." Itse tiedän ainakin kaksi korjaamoa jotka "huoltavat" vnt ahtimia. Hinta alle puolet uudesta. Omaan (nykyisin veljen) vag tuotteeseen tehtiin "viritysahdin" alkuperäisestä ja kilsoja nyt kerätty n.50tkm ilman probleemia.

                          Ei sitä vinkuvaa ahdinta kannata loppuun ajaa ja sitten ostaa uutta. Paljon järkevämpää korjailla se vanha mutka kuntoon ajoissa. Valtuutetut garret yritykset ovat tehneet sopimuksen garretin kanssa, ettei vnt-ahtimia korjailla. Tämä ei estä erikois-osaavaa ahdinkorjaamoa niitä korjaamasta. Ei tuo kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Garrett vaan ei halua että niiden nimissä korjaillaan noita vehkeitä. Ja vuoden takuun saa silti.
                          Jaa ihmeessä viisauttasi myös meille ja kerro missä noita saa rempattua. Olis vissiin kanssa tarvetta moiseen toimenpiteeseen. Pitäis tosin ensin Teettää uusi pakoputki tai tyhjentää katit.
                          VW sharan 1,8T
                          e30 318i 4d -89 projekti
                          e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #58
                            Professional Motorilla on oma maahantuonti, kilpailukykyiset hinnat ja yli 35 vuoden kokemus turboahtimista.


                            Tuossa nyt yksi heti alkuun.

                            Comment

                            • kalkkuna
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 864
                              • vaajakoski

                              #59
                              Originally posted by Antsah View Post
                              http://www.professionalmotor.fi/

                              Tuossa nyt yksi heti alkuun.
                              Kiitoksia. Nyt vaan odotetaan että lumet sulaa niin voi sitten pihassa pajottaa.
                              VW sharan 1,8T
                              e30 318i 4d -89 projekti
                              e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                              Comment

                              • tabasco
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 851
                                • fin

                                #60
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Kuulostaa tuokin yhtä erikoiselta. Tullut varmaan pariinkymmeneen autoon vaihdettua vortex ja aina on laakista napsahtanut paikalleen.
                                Voisikohan tuo yhteensopimattomuus johtua siitä, kun autoon on vaihdettu venttiilikoppa vuonna 2007 (vanha särkyi suutinrempassa). Erottimen kotelohan on osa venttiilikoppaa. Tuli mieleen, olisiko varaosina toimitettavissa uudemmissa venttiilikopissa sitten jotain eroa, eli esimerkiksi se pykälä joka estää vortexin paikalleenlaittamisen. Harmi kun tuli se vanha rikkinäinen koppa hävitettyä, olisin voinut vertailla, onko erottimen poterot samanlaiset niissä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎