Ei ole tehty vaihdettaviksi. Eli prässäämällä/meistämällä kiinni+keskitetty, jonka jälkeen tasapainoitettu. Uuden nivelen kiinnitys kaiketi käytännössä siis mahdoton. Varmasti halvin ja toimivin tapa on hakea romikselta uusi kardaani: www.varaosahaku.fi
kyselepä kl-varaosista... vanhat meistinjäljet vingulla pois, vanha nivel pois ja uusi tilalle. Uuden nivelen voi lukita hitsaamalla prikat pisteillä kardaaniin
miksipä ei vaihtaisi jos vain löytää sopivan ristikon.. netissäkin on sitten kyllä katalogeja mistä voi vanhojen mittojen mukaan katsoa mistä autosta löytyy samoilla mitoilla ja sitten motonettiin..
näin näitä on vaihdettu useampia ilman ongelmia
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
kyselepä kl-varaosista... vanhat meistinjäljet vingulla pois, vanha nivel pois ja uusi tilalle. Uuden nivelen voi lukita hitsaamalla prikat pisteillä kardaaniin
miksipä ei vaihtaisi jos vain löytää sopivan ristikon.. netissäkin on sitten kyllä katalogeja mistä voi vanhojen mittojen mukaan katsoa mistä autosta löytyy samoilla mitoilla ja sitten motonettiin..
näin näitä on vaihdettu useampia ilman ongelmia
Niin no....tiedän kyllä että näitä on joku yrittänyt vaihtaakkin, mutta ainakaan itse en ole täysin ongelmattomaan korjaukseen törmännyt.
Ongelmahan tässä on se että kun nuo vanhat meistit vingutetaan irti, ei uusi ristikko keskity kardaaniin mitenkään. KL:n tarvikeristikko on muutaman kympin leveämpi kuin orggis, joten meistit on vingutettava kaikki irti mikäli ristikon haluaa täydellisesti keskittää. Ok, tämän kyllä saa jollain patentilla vaihdettua, mutta ei täydellisesti keskitettyä eikä täydelliseen tasapainoon.
Jos ei ole tarkoitus ajella kuin max.100kmh Suomen päätienopeuksia, niin se pieni syntynyt värinäkään ei haittaa, mutta keskieuroopan reissulla +160kmh matkanopeuksissa se alkaa jo tympimään.
Lopultahan keskilaakeri ja laatikon hännän stefa sanoo sitten sopimuksensa irti. Aika järjetön projekti myös siitä syystä että takuupurkuosana myytävän kardaanin saa supliikkimies satasella ja muut 150€:llä: http://www.varaosahaku.fi/?index=def...111&pc1=125&vc[0]=111105100&vcx1=1528&vcx2=1171&pc[0]=125102104
Jep, löytyihän noita ristikoita useammaskin varaosaliikkestä kun alkoi kyselemään.. Outoa ettei motonet tunne osaa, mutta tarvikeliikkeiden varaosakuvastot kylläkin. Muuten on aika outoa että KULUVAA niveltä ei saa esim. valmistajan merkkiliikkeestä (en ois tosin sieltä ostanutkaan), vaan tarjotaan 30 kertaa kallimpaa koko kardaania.. Ei voi kuin ihmetellä.. No, opiskelijalla ei ole juurikaan vaikea valita ostaako 25 eur ristikon vai tilaako käytetyn kardaanin jossa nivelet voivat olla myös lähellä elinkaaren loppua.
Muistaakseni Raskone oulussa tekee näitä ristikon vaihtoja ja tasapainottavat kardaanin sen jälkeen, n.200€ keppi.
Kuopiossa kanssa, vaihettu monet ristikot ja moneen eri merkkiin oli lukkorengas malli tai ei. Ei ole vielä jäänyt onnistumatta. En ymmärrä miksi se ei muka onnistuisi niin kuin tässäkin topicissa sanotaan.
1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS F10 525d Xdrive comfort sitte Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin. www.rotator.fi
Olen vaihtanut aika moneen (omiin autoihin, myös BMW) tässä topikissa aiemmin kuvatuilla tavoilla ja sen kummemmin tasapainottamatta kun ei ole ollut laitteita siihen. keskitys mitattu työntömitalla. Kaikki ovat toimineet näissä nopeuksissa mitä suomessa voi ajaa. kerrottakoon nyt kuitenkin että viimeisin vaihto ei ehkä ihan värinätön ole jossain ~100 vauhdissa, värinä voi toki johtua muustakin, mutta "tuolla vapaan nopeuden teillä" 160-180 lasketellessa en mitään värinöitä havainnut.
netissäkin on sitten kyllä katalogeja mistä voi vanhojen mittojen mukaan katsoa mistä autosta löytyy samoilla mitoilla ja sitten motonettiin..
Osoitetta? E36:sen takanivel tuppaa olemaan monesti vähän ehtoopuolella, en keksi syytä miksi ne purkaamon ylihintaiset kepit olisi tolta osin yhtään sen parempia..
Osoitetta? E36:sen takanivel tuppaa olemaan monesti vähän ehtoopuolella, en keksi syytä miksi ne purkaamon ylihintaiset kepit olisi tolta osin yhtään sen parempia..
Pitäs löytyä noita tarvikeliikkeistä ihan oman auton tiedoilla. Ja muistaakseni taisi myyjä vielä sanoa et ne ristikot on samanlaisia vanhemmista malleista -02 asti..
Osoitetta? E36:sen takanivel tuppaa olemaan monesti vähän ehtoopuolella, en keksi syytä miksi ne purkaamon ylihintaiset kepit olisi tolta osin yhtään sen parempia..
kuukkelilla kaivelin katalogin jostain.. osoitetta ei enää tallessa..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Mahtaako e36 olla samat ristinivelet kun e46? Motonet myy varaosina ristikoita ainakin e36, mutta ei löydy e46. Kl-varaosista kysyin niin käskettiin mittailemaan ristikko niin he pystyvät tilailemaan semmoisen. Heillä ei itsellä ole tarkkoja mittoja ristikoista, koska BMW kehoittaa myymään koko kardaanin kokonaisena.
Comment