Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d automaatti laatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    e46 330d automaatti laatikko

    Seuraava oire iski kesken lomareissun kuin salama kirkkaalta taivaalta.Rivakan ohituksen jälkeen,vakkari päällä 120km/h ajellessa ylämäkeen alkaa aivan hillitön nykiminen joka tuntuu koko autossa,tumpsuttelee perää todella kovaa.Sen jälkeen alkoi tehdä aina välillä samaa tasamaallakin ajellessa jos kierrokset n,2000 pinnassa ja vauhtia sen 110-115.Tästä jos sievästi lähtee kiihdyttämään niin nyppyytys alkaa miltei heti.Kaasupohjassa kiihdytys toimii ok,kickdownilla heittää pienemmän pykälän ja kulkee ok..Vaihteet löytyy kaikki manuaali puolella ja muutenkin vaihtaa tosi nätisti kuin ennenkin ja mitään varoitusvaloja ei taulussa pala.Ja oireetkan ei ole koko ajan päällä vaan välillä aloittaa tuon v...n nykimisen.Manuaali puolella jos 5 vaihteella ajeli ylämäkeen niin tuo nykiminen alkaa tuossa kyseisessä vauhdissa ja kierroksilla,mutta muutaman sekunnin päästä höllää lukituksen ja nostaa kierrokset n,2500 ja nyppyytys loppuu siihen ja kulku taas ok.Veikkauksia mikä porsinut tällä kertaa??
    Vai joutuuko tässä laatikon vaihto talkoisiin piakkoin??
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by samppa... View Post
    Seuraava oire iski kesken lomareissun kuin salama kirkkaalta taivaalta.Rivakan ohituksen jälkeen,vakkari päällä 120km/h ajellessa ylämäkeen alkaa aivan hillitön nykiminen joka tuntuu koko autossa,tumpsuttelee perää todella kovaa.Sen jälkeen alkoi tehdä aina välillä samaa tasamaallakin ajellessa jos kierrokset n,2000 pinnassa ja vauhtia sen 110-115.Tästä jos sievästi lähtee kiihdyttämään niin nyppyytys alkaa miltei heti.Kaasupohjassa kiihdytys toimii ok,kickdownilla heittää pienemmän pykälän ja kulkee ok..Vaihteet löytyy kaikki manuaali puolella ja muutenkin vaihtaa tosi nätisti kuin ennenkin ja mitään varoitusvaloja ei taulussa pala.Ja oireetkan ei ole koko ajan päällä vaan välillä aloittaa tuon v...n nykimisen.Manuaali puolella jos 5 vaihteella ajeli ylämäkeen niin tuo nykiminen alkaa tuossa kyseisessä vauhdissa ja kierroksilla,mutta muutaman sekunnin päästä höllää lukituksen ja nostaa kierrokset n,2500 ja nyppyytys loppuu siihen ja kulku taas ok.Veikkauksia mikä porsinut tällä kertaa??
    Vai joutuuko tässä laatikon vaihto talkoisiin piakkoin??
    Näin meillä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139239
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • samppa...
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 117
      • .

      #3
      Joo lukasinkin jo tuon sinun jutun.Ei hyvältä näytä,mutta vieläköhän tuolle vois jotain tekohengitystä jossain teettää,kun loota vielä toimii suht normisti?Ja arvaakohan tuolla ajaa enää mihinkään..Kenelläkään kokemuksia tästä pajasta oulussa?? http://www.usapartsoulu.fi/

      Comment

      • samppa...
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 117
        • .

        #4
        Jees turbiinihan se oli laatikosta antautunut,kitkapinnat lähteny hiiteen.Kuulemma järkiään kaikki laatikot levinny samalla lailla,ei taho kestää softausta tämä aski,ainakaan korjaajan mukaan.. Mutta,jospa tuolla taas jonku satakilsaa ajelee ennen ku taas joku paikka löysää..

        Comment

        • jamppa88
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 97
          • lapland

          #5
          Originally posted by samppa... View Post
          Jees turbiinihan se oli laatikosta antautunut,kitkapinnat lähteny hiiteen.Kuulemma järkiään kaikki laatikot levinny samalla lailla,ei taho kestää softausta tämä aski,ainakaan korjaajan mukaan.. Mutta,jospa tuolla taas jonku satakilsaa ajelee ennen ku taas joku paikka löysää..
          paljonko laatikko makso? tai siis korjaus..
          Last edited by jamppa88; 11-02-2010, 14:42.

          Comment

          • Jarhead
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2007
            • 1323
            • Kalajoki

            #6
            Eikös korjattuja vaihtoturbiineja saa siihen 400-500 euroon ja asennuksen samoihin hintoihin eli tonnia hipoo ellei itse jumppaa sitä paikallensa. Näin pers tuntumalta.

            Mitä on tullut seurattua niin aika normaali toimenpide 230tkm:n paikkeilla tuo turbiinin vaihto ainakin mitä olen käynyt koeajamassa 330dA bemareita
            sigpic
            -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
            Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Helposti se turbiinirikko vie mukanaan koko laatikon jos pääsee kauan kierrättään metallia öljyn seassa...
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Originally posted by Thuppu View Post
                Helposti se turbiinirikko vie mukanaan koko laatikon jos pääsee kauan kierrättään metallia öljyn seassa...

                Hieman OT: Mutta millä tuon turbiinirikon tunnistaa? :think
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Jarhead
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2007
                  • 1323
                  • Kalajoki

                  #9
                  Mielestäni ensimmäinen viesti kuvaa melko hyvin turbiinilukon loppumista.

                  Kyllähän se kannattaa aikaisin vaihtaa ettei pilaa öljyjä ja sitä kautta koko laatikkoa. Se ei kuitenkaan mikään älyttömän kova raha ole automaattilaatikosta puhuttaessa jos joutuu pelkän turbiinin ja öljyt vaihtamaan. Ehkä ensimmäisenä ei kannata myydä autoa kuten monia tuntuu houkuttavan sillä pikku testilenkillä kaupungissa autosta ei välttämättä huomaa mitään vikaa!

                  Eli kun turbiinilukon toiminta alueella 3-5 vaihteilla tuntuu sellaista vi***maista nykimistä ja kolahduksia perästä samalla kierroksien hypähdellessä parisataa kierrosta. Aluksi vika tuntuu vain vitosella lopulta tarkemmin tutkittuna kaikilla lukkoa käyttävillä vaihteilla.

                  Kick downilla vaihtaessa mitään häiriötä ei ole jos vika on vain turbiinilukossa koska kickdown irrottaa välittömästi turbiinilukon ennen pienemmälle pudottamista ja veto välittyy hetken turbiinin öljypuolen kautta. Muutenkin vaihteet todennäköisesti vaihtuvat normaalisti vaikka turbiinilukko onkin menossa lopullisesti.

                  Se mikä tässä turbiinilukko viassa on hauskinta on että se ei ainakaan inpalla tai carsoftilla tee mitään vikakoodia joten puhtaasti koodeja lukeva saattaa vielä pitää autoa täysin terveenä. Livedatan tutkiminen ja hienostunut tuntuma istumalihaksissa löytää kyllä turbiinilukkovian ajoissa.

                  Jos turbiinin luistopuoli elikkä perus turbiini osa on kyrvähtämässä sen tuntee yleensä vapaalla kierroksia nostaessa tärinänä tietyllä kierrosalueella. Toinen mistä sen huomaa on ajaa vaikka autotallin luiskaa ylös ykkösellä matelemalla tyhjäkäynnillä jos meno nykii on vika tod näk turbiinissa. Toisaalta onpa mulla huollettukin turbiini hiukan täristänyt kierroksilla, että en sen perusteela lähtis paskomaan housuun.
                  sigpic
                  -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
                  Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

                  Comment

                  • samppa...
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 117
                    • .

                    #10
                    Originally posted by jamppa88 View Post
                    paljonko laatikko makso? tai siis korjaus..
                    Koko remppa yhteensä 1800e.UUs turbiini,jotain tiivisteitä yms. laatikon sisältä,puhdistus ja öljyt+asennukset.Halpaa ku makkara :-D.Oli kuulemma metallipurua huolella koko aski täynnä,iso homma puhdistella.Nyt toiminut moitteetta n.20t kilsaa rempan jälkeen.

                    Comment

                    • jamppa88
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 97
                      • lapland

                      #11
                      Originally posted by samppa... View Post
                      Koko remppa yhteensä 1800e.UUs turbiini,jotain tiivisteitä yms. laatikon sisältä,puhdistus ja öljyt+asennukset.Halpaa ku makkara :-D.Oli kuulemma metallipurua huolella koko aski täynnä,iso homma puhdistella.Nyt toiminut moitteetta n.20t kilsaa rempan jälkeen.
                      Kiitti vastaksista. Huhtikuussa olis tarkoitus käydä hakemassa saksasta 330d mutta vaihteisto on vielä täysin auki.. Automaattia alun perin katselin mutta juurikin näiden yleisten laatikko murheiden takia vähän askarruttaa uskaltaako ostaa jos heti saa monella tonnilla remonttia tehdä.. puhumattakaan lastuttamisesta..

                      Comment

                      • Taalasmaa
                        Newbiemmer
                        • Aug 2009
                        • 10
                        • vaasa

                        #12
                        Remppaa vaihteistoon.

                        Moi kaikille. Hiukan uusi näissä piireissä olen, mutta itellä automaattilaatikko antautunut vuosimallin -04 330 dieselistä ja remppaa sille pitäis tehdä. Mutta missä? Onko suosituksia Pohjanmaan alueella?

                        Sen verta laatikosta, eli toimii kylmänä. Mutta lämpimänä ei metriäkään. Minkälaisesta ongelmasta kyse ja kuinkahan paljon joutuu pulittamaan, jos joku tietäisi?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9135
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Taalasmaa View Post
                          Moi kaikille. Hiukan uusi näissä piireissä olen, mutta itellä automaattilaatikko antautunut vuosimallin -04 330 dieselistä ja remppaa sille pitäis tehdä. Mutta missä? Onko suosituksia Pohjanmaan alueella?

                          Sen verta laatikosta, eli toimii kylmänä. Mutta lämpimänä ei metriäkään. Minkälaisesta ongelmasta kyse ja kuinkahan paljon joutuu pulittamaan, jos joku tietäisi?
                          Vikakoodeilla voisi saada osviittaa ja laatikon öljyn oikean määrän voisi myös tarkistuttaa. Samalla näkee vähän, missä kunnossa öljy tällä hetkellä on.

                          Lähin hyväksi havaittu korjaaja taitaa löytyä Kaustiselta herra nimeltä Kaustinen.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Taalasmaa
                            Newbiemmer
                            • Aug 2009
                            • 10
                            • vaasa

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Vikakoodeilla voisi saada osviittaa ja laatikon öljyn oikean määrän voisi myös tarkistuttaa. Samalla näkee vähän, missä kunnossa öljy tällä hetkellä on.

                            Lähin hyväksi havaittu korjaaja taitaa löytyä Kaustiselta herra nimeltä Kaustinen.
                            Joo eli siitä on luettu vikakoodit, mutta mitään ei ollut löytyny. Öljyä oli tarpeeksi, mutta haisi palaneelle. No pitääkin ottaa yhteyttä siis kaustisille siis. Sen verta vielä, että pitääkö laatikko lähettää sinne, vai auto trailerilla perille?

                            Comment

                            • fex
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 49
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Taalasmaa View Post
                              Joo eli siitä on luettu vikakoodit, mutta mitään ei ollut löytyny. Öljyä oli tarpeeksi, mutta haisi palaneelle. No pitääkin ottaa yhteyttä siis kaustisille siis. Sen verta vielä, että pitääkö laatikko lähettää sinne, vai auto trailerilla perille?
                              Laatikko irti ja eikun matkaan. Löytyy vermeet turbiinipenkistä lähtien. Plussana vielä vuoden takuu korjatulle laatikolle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎