Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d kolahtelua kardaanista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    #31
    Originally posted by Sami. View Post
    hVeikkaan kyl et krväs on löysää eli siis virtsaputkeb lhäaakerit on vähä ruvel'ö. No ei siin mtn käy ostaa paketti kortsui.
    No korjaantuiko vika tällä, vai pitikö turvautua rajumpiin keinoihin?

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta

    Comment

    • rasanttu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 530
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by Sami. View Post
      hVeikkaan kyl et krväs on löysää eli siis virtsaputkeb lhäaakerit on vähä ruvel'ö. No ei siin mtn käy ostaa paketti kortsui.
      Haha
      Freude am Fahren

      Comment

      • parviainenp
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 57
        • espoo

        #33
        updatea

        Joo, tosiaan piti tulla kirjottelemaan, mut ei oo ehtiny/jaksanu alkaa vituttamaan ku ajaaki tolla rassilla. Eli en oo vielä kajonnu sinne limppuu, mut nyt kun tossa pääsin auton alle (nosturilla) niin takaa ei enää kuulunu pahemmin kolahtelua ja sitten kun ihan tarkkaan rupes sitä renkuttaa sitä kardaania niin se välys vissii on sitte sielä laatikossa kun sieltä se kopsahtelu tuntuis kuuluvan. Voiko se laatikko väljistyy minkä näköiseen kuntoon? ei se limppu kyl oikei mitää ääntä pidä.. mut täytyy vissii vielä ryönää alle tallissa jossain tässä ennen talvea ja vaihtaa se limppu ja tarkastaa vielä omakätisesti se tukilaakeri ja kaverit.

        Tuli tossa vaihdettua alusta sitte eteenki ja kyllähän siitä tuli perkele matala. En tajuu, mut jotain häikkää siin on vissii, tai siis ajotuntuma on iha ok. mut tarraa pohjasta kyl turhan helposti ollaksee 30/30 madallus. Etupäässä saa renkaan ja lokarin väliin 2 sormee ja takana rengas on sentin lokarin sisällä, että sellasia eibacheja ttu. Pitäs laittaa vissii tosta iha kuva tänne :think niin vois porukka vähä opastaa, että onko kuinka kohillaan.

        Sit aika hauska homma kun vaihdettii tosiaa ne etupään osat ni ei tullu sitten tilattua niitä kolmiotukivarsien taaimmaisia puslia kun meni vaihtoon noin 30000 sitte, mutta että kun tuntu vähä löysiltä. Tuppaa vähä hakemaan jarrutuksissa etupää ja snadisti tärrääkin ja ehkä vähän on uraimurikin ollu jonni aikaa. Voiko noi tosiaan mennä noin nopeesti. Meinasin vaihtaa powerfleksit alle ku ei ne vissii paljoo edes maksa niin ihan varmuuden vuoks.

        Ei tässä kyllä muuta voi sanoa kun, että kyllä saksanihme syö osia aamupalaks.
        BMW e46 330D Touring -03

        Comment

        • 324tdic2d
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 136
          • Kemi, Oulu, Vaala

          #34
          [QUOTE=parviainenp;1778107]Joo, tosiaan piti tulla kirjottelemaan, mut ei oo ehtiny/jaksanu alkaa vituttamaan ku ajaaki tolla rassilla. Eli en oo vielä kajonnu sinne limppuu, mut nyt kun tossa pääsin auton alle (nosturilla) niin takaa ei enää kuulunu pahemmin kolahtelua ja sitten kun ihan tarkkaan rupes sitä renkuttaa sitä kardaania niin se välys vissii on sitte sielä laatikossa kun sieltä se kopsahtelu tuntuis kuuluvan. Voiko se laatikko väljistyy minkä näköiseen kuntoon? ei se limppu kyl oikei mitää ääntä pidä.. mut täytyy vissii vielä ryönää alle tallissa jossain tässä ennen talvea ja vaihtaa se limppu ja tarkastaa vielä omakätisesti se tukilaakeri ja kaverit.
          QUOTE]

          Limppu vaihtoon..
          Samoilla ajatuksilla olin itsekin, kun montulta kardaanin välystä etsin, eli että olisi kolahdellut vaihdelaatikossa. Aivan tosiaan kuulosti siltä.
          Kaikki äänet hävisi limpun vaihdolla, kuten aiemmin kirjoitin.
          Ostin alkuperäisosan, että kestäisi paremmin, mutta musta túntuu, että kumi väsyy helposti kovalla käytöllä, kun pellin alla on 150kW.
          325iA Cabriolet 3/1987
          330d 6/2003

          Comment

          • töppis
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 17

            #35
            kolahtelu

            kolhatelu voi johtua myös vaihde tangon yläpäässä olevan pallonivelen kumeista jotka pakkasella kuivuvat ja jarruttaessa pitävät kolahtavaa ääntä.. itse tulin taas rasvaus reissulta pois ja loppu kolinat
            -ARKUNNAULA-

            Comment

            • Rogmo
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 3
              • Salo

              #36
              Kolahtelua kardaanista

              Itsellä oli toi vakionopeusnivel ihan kuiva, rasvat sisällä oli kuin kuivunutta tervaa, kilisi ja rolisi ja piti pauketta. Uudet vaseliinit sisään niin hiljeni. ja oli muuten tosi hankala paikallistaa, just kun toi ääni kulkee siinä kardaanissa.. Juuresta vaan noi pultit auki ja ja vähän venyttää niitä irti toisistaan ja vaseliiniinia sisään niin paljon kuin saa sopimaan ja takasin nippuun.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎