Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ruoste ja koritakuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #76
    Tampereella kyselty 330d sedanin takapyörän koteloissa olleista ruostejäljistä, tarkastusaukon (tjsp) kumitulpan vierestä alkanut levitä --> ei korjata BMW:n piikkiin, ovat ulkoisesta vaikutuksesta tulleita eli suomeksi kiveniskemistä.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #77
      Originally posted by MNi View Post
      Oikein tyypilliset E46:n konepellin jäljet. Puskurin keskellä kumitiiviste ja valojen tiivistehuulet syö ajan kanssa maalin rikki. Siitäkin olisi selvinnyt jos tehtaalla olisi laitettu suojamuovin palaset strategisiin kohtiin. Ei paljoa tarvitsisi.
      Asiaa auttaa myös, jos autoa välillä pestään ja pesun jälkeen kuivatessa putsaa samalla nuo luukkujen saumat. Ei paljoa tarvitsisi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #78
        Eipä sitää ruosteesta vielä päästy

        Edelliset korjaukset saatu kuntoon niin nyt tuota pintaa hinkatessa jollin tarkat silmät huomas kupruja kuskin puoleisesta takaovesta.
        Takuuta kun on jäljellä niin taidan tuon vaihdon ensi kesälle
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • jerepe
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 13
          • Oulu

          #79
          Itellä 11/04 farkku, kuskin oven sisäpuolella tuntuu maalin alla alkavaa ruotetta sekä konepellin tiivistepinta pellin ja etupuskurin välistä ihan metallipinnalla ja ruosteessa. Kannattaako käydä kysymässä josko saisi vielä takuun piikkiin? Samalla saisi noita pikku koloja pois konepellistä Onko porukka ouln wetterillä käynyt / miten suhtautuu? Kilsoja 250k juuri tuli täyteen ja huoltokirjat löytyy, saksan tuonti mikäli on väliä sillä. Eikai siinä sinänsä voi hävitä mitään että käy kysymässä ja eikös täällä joku ollut juuri sellaisen konepellin ruosteen saanut korjautettua?

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 177
            • Laukaa

            #80
            Originally posted by jerepe View Post
            Itellä 11/04 farkku, kuskin oven sisäpuolella tuntuu maalin alla alkavaa ruotetta sekä konepellin tiivistepinta pellin ja etupuskurin välistä ihan metallipinnalla ja ruosteessa. Kannattaako käydä kysymässä josko saisi vielä takuun piikkiin? Samalla saisi noita pikku koloja pois konepellistä Onko porukka ouln wetterillä käynyt / miten suhtautuu? Kilsoja 250k juuri tuli täyteen ja huoltokirjat löytyy, saksan tuonti mikäli on väliä sillä. Eikai siinä sinänsä voi hävitä mitään että käy kysymässä ja eikös täällä joku ollut juuri sellaisen konepellin ruosteen saanut korjautettua?
            Näyttäminen ei maksa mitään ja sinulla koritakuu kuitenkin on voimassa.

            Itselle vaihdettiin konepelti takuuna pari kuukautta sitten, Keravan Autosalpa hoiti homman. Täällä kuvia tapauksesta. Missään vaiheessa ei kysytty huoltokirjaa, kilometrejä, rekisteriotetta, eikä mitään muutakaan ja itselläkin saksantuonti.
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3605
              • Raisio

              #81
              Originally posted by Furior View Post
              Näyttäminen ei maksa mitään ja sinulla koritakuu kuitenkin on voimassa.

              Itselle vaihdettiin konepelti takuuna pari kuukautta sitten, Keravan Autosalpa hoiti homman. Täällä kuvia tapauksesta. Missään vaiheessa ei kysytty huoltokirjaa, kilometrejä, rekisteriotetta, eikä mitään muutakaan ja itselläkin saksantuonti.
              Kun kattoo noita kuvia, miettii miten auton koria hoidettu= pesty ja vahailtu. Tuollaiset ruostepukamat kun ei muutamassa kuukaudessa synny.
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • Furior
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 177
                • Laukaa

                #82
                Originally posted by ritariässä View Post
                Kun kattoo noita kuvia, miettii miten auton koria hoidettu= pesty ja vahailtu. Tuollaiset ruostepukamat kun ei muutamassa kuukaudessa synny.
                Niinpä, ihme kyllä en ole löytänyt mistään muualta ruostetta. Toki kyllähän nuo ajovalojen ja puskurin tiivisteet syö maalipintaa, mutta kyllä tuossa on varmasti puhdistushommia laiminlyöty. En itsekään mikään himohinkkaaja ole, vaikkakin tuli pesurit, lancet ja kintaat taloon bemarin myötä .
                -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                ex: -05 E87 120d

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Originally posted by Furior View Post
                  Niinpä, ihme kyllä en ole löytänyt mistään muualta ruostetta. Toki kyllähän nuo ajovalojen ja puskurin tiivisteet syö maalipintaa, mutta kyllä tuossa on varmasti puhdistushommia laiminlyöty. En itsekään mikään himohinkkaaja ole, vaikkakin tuli pesurit, lancet ja kintaat taloon bemarin myötä .
                  Ei tähän ongelmaan mitkään pesut ja kuivaukset auta, koska ongelma tulee rakenteesta sisältäpäin, ei ulkoa.
                  Eli e46:ssa ei esim.farkussa takaluukut kopli juuri lainkaan, vaikka ne ovat paljon kovemmalla ulkoa tulemmalla rasituksella kuin useinkin kuprulla olevat konepeitot.
                  e39:sä taas toisinpäin, eli takaluukut kukkii, mutta nokkapellit harvemmin jne.
                  Pointti on siis siinä että tälle ongelmalle ei oikeasti voi yhtään mitään, vaan se tulee jos on tullakseen(ei koske lähellekkään kaikkia e46:ia lainkaan).
                  Eli tuolla liikkuu +450tkm ajettuja -98 e46 Suomidieseleitä joiden Titansliber luukut ovat edelleen ihan virheettömiä, kun taas Etelä-Italiantuonnissa kaikki ovet ja konepeitto kukkii joka reunasta.
                  Lisäksi, koska se varsinainen ongelma tulee siitä luukun pinnan ja rungon välisestä käännetystä puristesaumasta, on pelkät pintakorjaukset pääosin varsin lyhytaikaisia, ehkä 1-4-vuotta ja taas kukkii.
                  Ainoa pysyvä korjaus on hakea romikselta paljon ajetusta Suomiautosta virheetön korjailematon luukku ja enään se ei sitten tule kukkimaankaan.

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3605
                    • Raisio

                    #84
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ainoa pysyvä korjaus on hakea romikselta paljon ajetusta Suomiautosta virheetön korjailematon luukku ja enään se ei sitten tule kukkimaankaan.
                    Aiheutti "lievän" naurukohtauksen... taidat omistaa purkaamon


                    Lisäksi oli täysin uutta ettei pesusta/puhtaudesta/vahauksista ole mitään hyötyä.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #85
                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Aiheutti "lievän" naurukohtauksen... taidat omistaa purkaamon


                      Lisäksi oli täysin uutta ettei pesusta/puhtaudesta/vahauksista ole mitään hyötyä.
                      Ei varmastikaan, mikäli (kun) ongelma johtuu liima-aineesta kahden pellin välissä (sauma).
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3605
                        • Raisio

                        #86
                        Pitää seuraavan kerran kun omiin tötteröihin tulee johonkin peltien taitoskohtaan pientä maaliruven alkua, jättää ko kohta pesemättä, heittää suolakuraa päälle jne...

                        Jos sittenkin pesis ja laittas vahaa välillä päälle, ehkäpä ei sittenkään maalirupi laajenis niin vauhdilla eteenpäin.
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #87
                          Originally posted by ritariässä View Post
                          Pitää seuraavan kerran kun omiin tötteröihin tulee johonkin peltien taitoskohtaan pientä maaliruven alkua, jättää ko kohta pesemättä, heittää suolakuraa päälle jne...

                          Jos sittenkin pesis ja laittas vahaa välillä päälle, ehkäpä ei sittenkään maalirupi laajenis niin vauhdilla eteenpäin.
                          Mitäs kun sitä rupea ei ilmestykkää, kunhan sauma-aineet ovat kunnossa?
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            #88
                            Originally posted by ritariässä View Post
                            Pitää seuraavan kerran kun omiin tötteröihin tulee johonkin peltien taitoskohtaan pientä maaliruven alkua, jättää ko kohta pesemättä, heittää suolakuraa päälle jne...

                            Jos sittenkin pesis ja laittas vahaa välillä päälle, ehkäpä ei sittenkään maalirupi laajenis niin vauhdilla eteenpäin.
                            Eihän se rupi tule sillon kun maalikalvo on yhtenäinen..

                            Noita kittisaumavikoja on aika useallakin merkillä ollut kun vaihtoivat ympäristöystävällisiin kemikaaleihin tehtaalla.

                            Ja jos se patti on jo semmonen "ronkittavan näkönen" ni siin vaiheessa ne vahailut kannattaa unohtaa kokonaan.
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • eeneljäkutonen
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 37
                              • Paimio

                              #89
                              Omiin kokemuksiini perustuen väittäisin e46 saumojen kukkivan siitä syystä, että tuolla peltien välissä ei ole sauma-ainetta juuri lainkaan, vaan se on vedetty noroksi päälle siihen sauman ulkopuolelle.

                              Korjasin viime kesänä kuskin oven alaosan ruostealut repimällä liimanjämät pois ja poistamalla ruosteet teräsharjalaikan ja annitrolin/tapettiliisterin yhdistelmällä. Maalaamisen jälkeen tukin vedenpoistoreiät teipillä ja laitoin litran verran hydrauliöljyä oven sisälle. Sauman liimattomuuden puolesta puhui se, että öljyä rupesi heti hikoilemaan läpi koko sauman matkalta. Ruostettahan siis varmasti on tuolla peltien välissä, mutta se on nyt toivottavasti pysäytetty öljyllä.

                              Ei varmasti paras ja oikeaoppisin/kaikille kelpaava menetelmä,mutta jo suht monen auton ovien alareunojen kanssa painittuani olen tämän menetelmän kestäväksi havainnut.
                              E91 325d '07 M Sport
                              E46 320d '04
                              Alfa Romeo 75 '89
                              Ford Thunderbird '91
                              Mitsu Colt '86
                              MF 135
                              Saab 900 '95

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Aiheutti "lievän" naurukohtauksen... taidat omistaa purkaamon
                                Lisäksi oli täysin uutta ettei pesusta/puhtaudesta/vahauksista ole mitään hyötyä.
                                Ei, en omista purkaamoa mutta autojen peltitöitä olen kyllä tehnyt jo yli
                                25-vuotta ja käyttänyt saman verran myös purkuosia, joten jonkinlainen kuva tässä matkan varrella on ihan ammatin puolesta kehittynyt mm.juuri tästä ongelmasta(tai sanotaan niin, että minulle tässä ei ole mitään epäselvää).

                                Totta tosiaan, tähän nyt esillä olevaan ongelmaan ei pesulla/vahauksella ole käytännössä mitään vaikutusta, koska ongelma on rakenteen sisällä, Ei pinnasta lähtevä.
                                Kyse on pintaosan ja runko-osan puristesaumoissa olevista epäpuhtauksista jotka aikaansaavat sinkin luopumisen ko.saumassa(PU-saumapalon alla).

                                Ongelma syntyy siis siitä että ko.osien pinnoitus ja niiden pinnoitusliemien huuhteluaineiden epäpuhtauksia jää puristesaumojen sisälle, jolloin oleellista on aina se missä kohtaa prosessia mikäkin luukku on kulkenut.
                                Ne luukut jotka ovat saaneet huuhtelun uusilla puhtailla liemillä, ei tule koskaan mitään ongelmaa ja ne mitkä ovat joutuneet paskaaisten huuhteluliemien kylpyyn, ovat pahimmillaan kukkasilla vuodessa/kahdessa ihan Etelä-Italiassakin.
                                Eli vain aika näyttää mikä luukku kukkii ja mikä ei, jolloin jo elää nähneet 6-10-vuotiaat vielä täysin ehjät Suomiluukut ovat 100% varma valinta silloin kun halutaan varmasti kukkimaton luukku myös tulevaisuudessa.
                                Se uusi orggiskin kun voi olla huonosta sarjasta, jolloin nuo uudetkin luukut joskus ovat "kukassa" jo muutamassa vuodessa ja täysin puhtaudesta riippumatta.

                                Jos ongelma olisi "pesussa/vahauksessa" niin siinä tapauksessa samassa autossa olisi kaikki luukut kukkasilla, mutta näinhän ei ole, vaan ongelma on AINA luukkukohtaista.
                                mm.Ne e46touringin takaluukuthan tulee alihankintana ihan eri paikasta kuin esim.konepeitot ja ne takaluukuthan eivät kuki oikeastaan ikinä, mutta konepeitot tosi usein.
                                Kuitenkin "paskarasitus" on takaluukussa paljon suurempi kuin konepeitossa.
                                Toisaalta, nämä ensimmäiset luukkuongelmathan havaittiin aikoinaan jo vuoden vanhoissa autoissa, eli niitähän meni paljon jo takuuaikoina vaihtoon ja nämä vuoden vanhat e46:et kyllä pidettiin puhtaina ja vahoissa.
                                Sitten tuolta löytyy "miljoonia" ajettuja Suomidieseleitä jotka ovat olleet suolavedestä paskaisia jo vuosikausia ja niissä on ihan virheettömät luukut.
                                Last edited by Hemi; 19-12-2013, 17:34.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎