Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ruoste ja koritakuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #91
    Originally posted by eeneljäkutonen View Post
    Omiin kokemuksiini perustuen väittäisin e46 saumojen kukkivan siitä syystä, että tuolla peltien välissä ei ole sauma-ainetta juuri lainkaan, vaan se on vedetty noroksi päälle siihen sauman ulkopuolelle.

    Korjasin viime kesänä kuskin oven alaosan ruostealut repimällä liimanjämät pois ja poistamalla ruosteet teräsharjalaikan ja annitrolin/tapettiliisterin yhdistelmällä. Maalaamisen jälkeen tukin vedenpoistoreiät teipillä ja laitoin litran verran hydrauliöljyä oven sisälle. Sauman liimattomuuden puolesta puhui se, että öljyä rupesi heti hikoilemaan läpi koko sauman matkalta. Ruostettahan siis varmasti on tuolla peltien välissä, mutta se on nyt toivottavasti pysäytetty öljyllä.

    Ei varmasti paras ja oikeaoppisin/kaikille kelpaava menetelmä,mutta jo suht monen auton ovien alareunojen kanssa painittuani olen tämän menetelmän kestäväksi havainnut.
    "Hienon" näköiset ja varmasti jälleenmyyntiarvoa kohottavat luukunreunat kun puskevat PU-saumattomista ruskettunutta öljyä saumoista?

    Ja ei, ongelma EI johdu mistään muusta kuin siitä että luukut ovat huuhdeltu tehtaalla paskaisilla liemillä ja siellä sinkityssä puristesaumassa sinkki alkaa luopumaan liemijäämien "happohyökkäyksessä".

    Comment

    • eeneljäkutonen
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 37
      • Paimio

      #92
      Ok, varmasti teillä parempaa tietoa tästä ruostumisen syystä.

      Tein tuon siis vain kuskinpuolen alareunaan, jota ei nyt niin hyvin näe. Mutta mielestäni tuosta tuli silti hyvän näköinen, samanlainen kuin monissa autoissa, joissa tuota sauma-ainetta ei ole lainkaan näkyvillä. Mutta pääasia, että ruosteet ovat poissa näkyvistä paikoista ja sauman ruoste on pysäytetty. Ja muuten tuo öljy hikoili saumasta vain muutaman viikon, nyt pinta on öljytön ja siisti.
      E91 325d '07 M Sport
      E46 320d '04
      Alfa Romeo 75 '89
      Ford Thunderbird '91
      Mitsu Colt '86
      MF 135
      Saab 900 '95

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #93
        Originally posted by eeneljäkutonen View Post
        Ok, varmasti teillä parempaa tietoa tästä ruostumisen syystä.

        Tein tuon siis vain kuskinpuolen alareunaan, jota ei nyt niin hyvin näe. Mutta mielestäni tuosta tuli silti hyvän näköinen, samanlainen kuin monissa autoissa, joissa tuota sauma-ainetta ei ole lainkaan näkyvillä. Mutta pääasia, että ruosteet ovat poissa näkyvistä paikoista ja sauman ruoste on pysäytetty. Ja muuten tuo öljy hikoili saumasta vain muutaman viikon, nyt pinta on öljytön ja siisti.
        Ihan tarkasti ottaen kyse ei ole perinteisestä ruostumisesta lainkaan(eli raudan hapettumisesta), vaan nimenomaan rakenteen pinnalla olevan epäjalon sinkin luopumisesta, joka toki maallikon silmissä toki näyttää "ruostumiselta".

        Comment

        • abject
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 378
          • Vähäkyrö

          #94
          Oman auton konepelti on kuin Furior'n kuvissa, myös väriltään. Lisäksi kuskinpuolen takaoven kynnyslistan alta pyrkii kuprua ja takaluukussa muutamia kuplia.

          Kävin tänään näyttämässä Vaasan Käyttöautolle samalla kun kävin varaamassa ajan tuulilasin vaihtoon ja A-pilareiden maalaukseen. Kuvat tuli vaurioista, huoltokirjasta, mittarilukemasta ja runkonumerosta.

          Saa nähdä mikä on tuomio...

          Voisin koittaa muistaa kuvailla nuo auton vikakohdat vaikka tännekin näytille, viimeistään silloin kun tietää mitä minkäkin vaurion kohdalla ollaan mieltä.
          F11 525dx M-Sport ’14
          w123 240D Lang MR '81

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 177
            • Laukaa

            #95
            Originally posted by abject View Post
            Oman auton konepelti on kuin Furior'n kuvissa, myös väriltään. Lisäksi kuskinpuolen takaoven kynnyslistan alta pyrkii kuprua ja takaluukussa muutamia kuplia.
            Meinaatko le manssin osalta vai heinäpölyn?
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • abject
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 378
              • Vähäkyrö

              #96
              Originally posted by Furior View Post
              Meinaatko le manssin osalta vai heinäpölyn?
              Kyllä mä olin eroittavinani sieltä pölyn alta tuon LMB:n sävyn.

              Jees, oma auto on tänään valmis, pika puoliin sitä noutamaan. Koritakuun kanssa kävi nyt niin, että pelkästään konepelti vaihdetaan. Muut vauriot on tulleet ulkoisesta vaikutuksesta.

              Takaluukussa tosiaan ainakin yksi kiveniskemä on, sen näkee myös noista kuvista, mutta ilmeisesti sillä perusteella tyrmäsivät sitten koko luukun korjaamisen. En oikein saanut luukusta muutenkaan hyvää kuvaa. Konepeltiä ilmeisesti kyselivät valmistajalta asti, koska sen korjauspäätöstä jouduttiin odottamaan pidempään. Nämä eivät muuten ole samoja kuvia mitkä maahantuojalle lähetettiin, eli itse otettuja.

              IMG_6310 -nimistä kuvaa ei lähetetty ollenkaan. En muistanut tuon vaurion olemassa oloa ennenkuin pesin auton ja kuvat oli jo lähetetty. Kävin kuitenkin vielä kyselemässä olisko tuolla vaikutusta korjauspäätökseen ja Käyttöautolla meinattiin että ei - eli kuvaa ei ikinä lähetetty maahantuojalle.

              TÄSSÄ linkki itse ottamiini kuviin auton ruostevaurioista.

              Noh, nyt on edes tuo keula suht kuosissa, konepelti ja tuulilasi uutta, A-pilareissa uusi maali. Seuraavaksi puskuri ja lokasuojat!
              F11 525dx M-Sport ’14
              w123 240D Lang MR '81

              Comment

              • Järppä
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1108
                • Stadi, ladon takana.

                #97
                Originally posted by Hemi View Post
                Ihan tarkasti ottaen kyse ei ole perinteisestä ruostumisesta lainkaan(eli raudan hapettumisesta), vaan nimenomaan rakenteen pinnalla olevan epäjalon sinkin luopumisesta, joka toki maallikon silmissä toki näyttää "ruostumiselta".
                Voiko asialle tehdä mitään ehkäisy toimenpiteitä kun on uusi ovi kyseessä. Auttaako kotelosuoja tai vastaava ruostesuoja yhtään mitään.
                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                Top Gear review

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #98
                  Originally posted by huTsu View Post
                  Voiko asialle tehdä mitään ehkäisy toimenpiteitä kun on uusi ovi kyseessä. Auttaako kotelosuoja tai vastaava ruostesuoja yhtään mitään.
                  Ei, ehkä jopa nopeuttaa kukkasten syntymistä, mikäli niitä on yleensäkkään tullakseen.
                  Ok, johonkin Kiinalaiseen sinkkaamattomaan tarvikeosaan se auttaa, mutta ei missään tapauksessa orggisosaan.
                  Salama ei kuitenkaan useinkaan iske kahta kertaa samaan puuhun.

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #99
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ei, ehkä jopa nopeuttaa kukkasten syntymistä, mikäli niitä on yleensäkkään tullakseen.
                    Ok, johonkin Kiinalaiseen sinkkaamattomaan tarvikeosaan se auttaa, mutta ei missään tapauksessa orggisosaan.
                    Salama ei kuitenkaan useinkaan iske kahta kertaa samaan puuhun.
                    OEM shittiä, ei kiinaa eli arpapeliä laittaako vai ei laittaa.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • bayer69
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 102
                      • 90850

                      Originally posted by abject View Post
                      Kyllä mä olin eroittavinani sieltä pölyn alta tuon LMB:n sävyn.

                      Jees, oma auto on tänään valmis, pika puoliin sitä noutamaan. Koritakuun kanssa kävi nyt niin, että pelkästään konepelti vaihdetaan. Muut vauriot on tulleet ulkoisesta vaikutuksesta.

                      Takaluukussa tosiaan ainakin yksi kiveniskemä on, sen näkee myös noista kuvista, mutta ilmeisesti sillä perusteella tyrmäsivät sitten koko luukun korjaamisen. En oikein saanut luukusta muutenkaan hyvää kuvaa. Konepeltiä ilmeisesti kyselivät valmistajalta asti, koska sen korjauspäätöstä jouduttiin odottamaan pidempään. Nämä eivät muuten ole samoja kuvia mitkä maahantuojalle lähetettiin, eli itse otettuja.

                      IMG_6310 -nimistä kuvaa ei lähetetty ollenkaan. En muistanut tuon vaurion olemassa oloa ennenkuin pesin auton ja kuvat oli jo lähetetty. Kävin kuitenkin vielä kyselemässä olisko tuolla vaikutusta korjauspäätökseen ja Käyttöautolla meinattiin että ei - eli kuvaa ei ikinä lähetetty maahantuojalle.

                      TÄSSÄ linkki itse ottamiini kuviin auton ruostevaurioista.

                      Noh, nyt on edes tuo keula suht kuosissa, konepelti ja tuulilasi uutta, A-pilareissa uusi maali. Seuraavaksi puskuri ja lokasuojat!
                      Ymmärsinkö oikein että sait nämä takuukorjaukset E46:n? :-0
                      E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

                      Comment

                      • abject
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 378
                        • Vähäkyrö

                        Originally posted by bayer69 View Post
                        Ymmärsinkö oikein että sait nämä takuukorjaukset E46:n? :-0
                        Joo, sigun e46:n vaihdettiin uusi konepelti koritakuun piikkiin.
                        F11 525dx M-Sport ’14
                        w123 240D Lang MR '81

                        Comment

                        • bayer69
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 102
                          • 90850

                          Minkäikäisestä autosta kyse? Itelläkin on sanomista konepellissä ja takaluukussa rekisterivalojen alla.
                          Edit: selvis jo ketjua tutkimalla, täytyypä käydä näyttämässä tuota omaakin kulkinetta korjaamolla.
                          Last edited by bayer69; 19-02-2014, 19:43. Reason: selvitetty
                          E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Tuli hankittua E46 2003. Luukkuja pitäisi korjuuttaa, kahdessa ovessa on saumoissa alkavaa ruostetta etukulmissa. Kävin kysymässä automaalaamosta tarjousta.
                            Kertoivat että purkavat ovet irti, avaavat saumat ja hiekkapuhaltavat ruosteet pois. Sen jälkeen uusi sauma-aine ja oven alaosan osittainen maalaus ja lakkaus. Kuulostaako tuo miten järkevältä korjaussuunnitelmalta, vai pitäisikö se tehdä jotenkin toisin parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
                            Tietysti jos koko oven vaihtaisi olisi varmaan parempi ratkaisu, mutta nuo ovet ovat muuten niin hyvät ja se sauma on vasta hieman sieltä lähtenyt aukeamaan.
                            Koritakuusta tiedustelin myös bmw:ltä, mutta vähän veikkaan ettei 2003 tehdyssä autossa ole kun se 6v takuu.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Tuli hankittua E46 2003. Luukkuja pitäisi korjuuttaa, kahdessa ovessa on saumoissa alkavaa ruostetta etukulmissa. Kävin kysymässä automaalaamosta tarjousta.
                              Kertoivat että purkavat ovet irti, avaavat saumat ja hiekkapuhaltavat ruosteet pois. Sen jälkeen uusi sauma-aine ja oven alaosan osittainen maalaus ja lakkaus. Kuulostaako tuo miten järkevältä korjaussuunnitelmalta, vai pitäisikö se tehdä jotenkin toisin parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.
                              Tietysti jos koko oven vaihtaisi olisi varmaan parempi ratkaisu, mutta nuo ovet ovat muuten niin hyvät ja se sauma on vasta hieman sieltä lähtenyt aukeamaan.
                              Koritakuusta tiedustelin myös bmw:ltä, mutta vähän veikkaan ettei 2003 tehdyssä autossa ole kun se 6v takuu.
                              2003 vuoden autossa on 12v takuu. Pre facelift 6v ja facelift 12v noin suurin piirtein
                              Kuvat ruosteista bmwlle, sieltä korjauslupa ja uudet ovet.

                              Ite tarvis mennä taas näyttämään, tällä kertaa takaovesta ja takaluukusta
                              Last edited by Tonton; 24-07-2014, 07:41.
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                Originally posted by Tonton View Post
                                2003 vuoden autossa on 12v takuu. Pre facelift 6v ja facelift 12v noin suurin piirtein
                                Kuvat ruosteista bmwlle, sieltä korjauslupa ja uudet ovet.

                                Ite tarvis mennä taas näyttämään, tällä kertaa takaovesta ja takaluukusta
                                Jos tuo on faktaa, käyn kyllä bmw:llä nuo korjuuttamassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎