Autoon (ajettu mittarin mukaan noin 112 000 km) tuli kesän alussa tyhjäkäyntiin liittyvä ongelma lämpimällä koneella enkä löytänyt suoraan samanlaisia oireita searchillä..
Eli tyhjäkäynti kierrokset on lämpimällä koneella suhteellisen alhaiset, pahimmillaan mittarin mukaan noin 550 RPM. Kun ajaessa esim liikennevaloihin tullessa painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu hetkellisesti jopa alle 500 RPM (jolloin auto on sammumispisteessä, on muutaman kerran sammunutkin; viimeisin tapaus kaksi päivää sitten) josta sitten nousee sinne 550 - 650 RPM tietämille. Joskus kierrosten laskettua 500 RPM huittelle moottori saattaa alkaa polkea kierroksia niin että kierrokset seilaa 500 ja 1000 RPM välissä muutaman sekunnin. Tätä tosin on tehnyt vain pari kertaa koko kesän aikana.
Pari kertaa olen käyttänyt autoa huoltamolla ja toisella kerralla löysivät vikakoodien avulla 2 sylinterin puolan olevan puoliksi vainaa. Korjasivat sen ja tilanne aavistuksen parantui, muttei korjaantunut. Eli nyt kierrokset lämpimällä koneella tippuu kykimen painamisen jälkeen edelleen sinne 500 RPM kieppeille, mutta sitten muutaman sekunnin jälkeen nousee sinne 600 -750 RPM tietämille. Edelleenkin auto saattaa sammua kierrosten tiputtua ja viimeisin sammumis episodi olikin kaksi päivää sitten..
Onko ideoita mikä voi olla vikana? Onko joku foorumilainen Espoon lähistöllä joka voisi lukea vikakoodit autosta pientä korvausta vastaan (jos tuosta viimeisimmästä sammumisesta olisi jäänyt jotain vikakoodia)?
Eli tyhjäkäynti kierrokset on lämpimällä koneella suhteellisen alhaiset, pahimmillaan mittarin mukaan noin 550 RPM. Kun ajaessa esim liikennevaloihin tullessa painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu hetkellisesti jopa alle 500 RPM (jolloin auto on sammumispisteessä, on muutaman kerran sammunutkin; viimeisin tapaus kaksi päivää sitten) josta sitten nousee sinne 550 - 650 RPM tietämille. Joskus kierrosten laskettua 500 RPM huittelle moottori saattaa alkaa polkea kierroksia niin että kierrokset seilaa 500 ja 1000 RPM välissä muutaman sekunnin. Tätä tosin on tehnyt vain pari kertaa koko kesän aikana.
Pari kertaa olen käyttänyt autoa huoltamolla ja toisella kerralla löysivät vikakoodien avulla 2 sylinterin puolan olevan puoliksi vainaa. Korjasivat sen ja tilanne aavistuksen parantui, muttei korjaantunut. Eli nyt kierrokset lämpimällä koneella tippuu kykimen painamisen jälkeen edelleen sinne 500 RPM kieppeille, mutta sitten muutaman sekunnin jälkeen nousee sinne 600 -750 RPM tietämille. Edelleenkin auto saattaa sammua kierrosten tiputtua ja viimeisin sammumis episodi olikin kaksi päivää sitten..
Onko ideoita mikä voi olla vikana? Onko joku foorumilainen Espoon lähistöllä joka voisi lukea vikakoodit autosta pientä korvausta vastaan (jos tuosta viimeisimmästä sammumisesta olisi jäänyt jotain vikakoodia)?
Comment