Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #16
    Originally posted by higge View Post
    Jep, siinä säästy muutama rupla vaikkapa asennus olueeseen
    No kerro nyt hieman tarkemmin mikä oli vika ja mikä avuksi.

    Comment

    • higge
      Newbiemmer
      • Jul 2009
      • 9
      • Fin

      #17
      Ei tietä... Auto on vielä reilun viikon pajalla.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #18
        Originally posted by Jussikooo View Post
        Eli näyttäisi menevän ilmamäärämittari tilaukseen..
        Millä ohjelmalla vikakoodit checkattiin?
        Joko uusi IMM kiinni?

        Jos tuo ei tolla parane niin vika saattaa myös olla osa #2:ssa
        http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330i-M54/LHD/N/2000/may/browse/engine/cylinder_head_vanos/

        Tai sitten osa #8 on tukossa tai myös että osa #7 läppä on rikki/jumissa.


        Tätä kun vähän selaat ja luet niin huomaat että noi ovat aika yleisiä "vikoja" ja likaisia: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Jussikooo
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 7
          • Kerava

          #19
          Originally posted by Dani View Post
          Millä ohjelmalla vikakoodit checkattiin?
          Joko uusi IMM kiinni?

          Jos tuo ei tolla parane niin vika saattaa myös olla osa #2:ssa
          http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330i-M54/LHD/N/2000/may/browse/engine/cylinder_head_vanos/

          Tai sitten osa #8 on tukossa tai myös että osa #7 läppä on rikki/jumissa.


          Tätä kun vähän selaat ja luet niin huomaat että noi ovat aika yleisiä "vikoja" ja likaisia: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=900798
          Taisi olla carsoft millä vikakoodit kateltiin. Tuo IMM saapunee vasta loppuviikolla tai ensi viikon alussa. Nettiä selailin viikonloppuna ja löysin jenkeistä noin 100 dollarilla postimaksuineen (eli noin 66 eurolla; Suomessa ois maksanut pikakyselyn perusteella 260 -370 euroa.) tuon IMM:n.. Eli ei sinänsä kauheasti harmita jos vika ei siinä ollutkaan..

          Oheisessa linkissä muutama vähän heikkolaatuinen kuva vikakoodien tutkimisen yhteydessä kerätystä live datasta (ei tuosta taida tosin paljoa erottaa):
          http://dynamic.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/Livedata/

          Sitten jos ei vaihto auta niin täytyy alkaa tutkimaan noita ehdotuksia tarkemmin. Eli kiitoksia kommenteista. Eiköhän se vika toivottavasti ennemmin tai myöhemmin löydy, kait..

          Comment

          • Jussikooo
            Newbiemmer
            • Dec 2008
            • 7
            • Kerava

            #20
            Vähän päivitystä caseen..

            Eli nyt on autoon vaihdettu tuo ilmamassamittari sekä puhdistettu tyhjäkäyntiventtiili (hommasin käytetyn venttiilin jonka puhdistin ja vaihdatin autoon). Eivät poistaneet vikaa.

            Eilen käytin autoa vikakoodien luvussa eikä taaskaan mitään vikakoodeja löytynyt. Samalla keikalla päivitettiin lopuksi moottorinohjaus softa. Päivitys onnistui ilman komplikaatioita (taisi olla "alkuperäinen" versio tuosta softasta autossa).

            Päivityksen jälkeen kun auton käynnisti niin tulikin heti pahoja käyntihäiriöitä eikä auto "totellut" enää kaasupoljinta. Vikakoodit luettiin uudelleen ja nyt löytyi sitten jo vikakin eli throttle housing kokoonpanossa joku aktuaattori vika.



            Tuo vika on todennäköisesti ollut koko ajan olemassa, mutta nyt softan päivityksessä nollautui kaikki mukautuvat muistit tai jotain vastaavaa ja tuli vikakoodikin tietoon. Sinänäsä hyvä että tuli ilmi nyt eikä esim maantiellä keskellä ei mitään hajonnut tuo osa.

            Pistelen lisätietoa kun tuon on saanut vaihdettua eli korjaantuiko alkuperäinen vika..
            Last edited by Jussikooo; 15-10-2009, 20:49.

            Comment

            • Jussikooo
              Newbiemmer
              • Dec 2008
              • 7
              • Kerava

              #21
              Originally posted by Jussikooo View Post
              Vähän päivitystä caseen..

              Eli nyt on autoon vaihdettu tuo ilmamassamittari sekä puhdistettu tyhjäkäyntiventtiili (hommasin käytetyn venttiilin jonka puhdistin ja vaihdatin autoon). Eivät poistaneet vikaa.

              Eilen käytin autoa vikakoodien luvussa eikä taaskaan mitään vikakoodeja löytynyt. Samalla keikalla päivitettiin lopuksi moottorinohjaus softa. Päivitys onnistui ilman komplikaatioita (taisi olla "alkuperäinen" versio tuosta softasta autossa).

              Päivityksen jälkeen kun auton käynnisti niin tulikin heti pahoja käyntihäiriöitä eikä auto "totellut" enää kaasupoljinta. Vikakoodit luettiin uudelleen ja nyt löytyi sitten jo vikakin eli throttle housing kokoonpanossa joku aktuaattori vika.



              Tuo vika on todennäköisesti ollut koko ajan olemassa, mutta nyt softan päivityksessä nollautui kaikki mukautuvat muistit tai jotain vastaavaa ja tuli vikakoodikin tietoon. Sinänäsä hyvä että tuli ilmi nyt eikä esim maantiellä keskellä ei mitään hajonnut tuo osa.

              Pistelen lisätietoa kun tuon on saanut vaihdettua eli korjaantuiko alkuperäinen vika..
              Nyt olisi tuo osa vaihdettu ja vika lopulta korjaantui. Nyt tyhjäkäynti toimii taas niin kuin sen kuuluukin.

              Oli vähän ikävä vika kun ei vikakoodejakaan löytynyt ennenkuin softa päivitettiin, mutta pääasia että nyt auto taas toimii..

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #22
                Asiaa, hyvä että tuli kuntoon. Itsellä meni kesällä sama kaasuläppä-systeemi vaihtoon, mutta oireet oli mulla kyllä paljon brutaalimmat. Autolla ei pystynyt ajamaan ollenkaan vian ollessa päällä, kun ei vastannut kaasuun, vaan täristi koko pirssiä ihan pirusti. On nää vaan mystisiä välillä.
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #23
                  Joo-o.Tuon Edk:n saa kyllä ihan sekaisin jo nollaamalla adaptio-arvot väärässä järjestyksessä eikä auto käy kyllä tämän jälkeen oikein mitenkään päin.Tuosta yleensä tulee myös vikakoodi "Adaption condition hurt", jonka nollauksella auto taas alkaa toimia.Näin ainakin omassa autossani.Toki noissa on ollut kyllä vikoja, -02 taisi tulla uusi "parannettu" versio.
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎