Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mynni
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 159

    e46 320d ei käynnisty

    startti pyörittää hyvin, mutta ei yritäkkään käymään, vikakoodit luettu,
    ajonestosta tulee ainoastaan koodi = ohjainlaite reset, muuta ei tule,
    mutta tuskin vaikuttaa mitään koska pumpulle tulee virrat, myös määränsäätimen magneettiventtiilille, pumpulta on luettu koodit, sieltäkään ei tule mitään, esisiirto pumppu toimii, suutin putkista tulee polttoaine, mutta heikosti, eli suuttimet ei aukea kun ei ole painetta,

    kysymys siis kuuluu, onko pumppu hajonnut mekaanisesti? onko kohtalo tovereita?
    mitä meinaa tuo ajoneston koodi?

    tässä siis kyseessä surullisen kuuluisa vp44 pumppu
    kampiakselin tunnistin ilmeisesti toimii, koska testeri näyttää kierrosnopeuden,
    muuten sitä ei ole testattu, eikä koodia tule
    ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
    ex: e46 316 touring -02
    ex: e39 523i -96
    ex: e36 325i coupe avus edition -94
    ex. e28 520i -85
    ex. e21 316/2.0 -77
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Kyllähän tuo vaikuttaa kovasti siltä että pumppu on rikki... Ei ole pitkää aikaa kun ite irroitin töissä yhden tollasen pumpun.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Originally posted by mynni View Post
      startti pyörittää hyvin, mutta ei yritäkkään käymään, vikakoodit luettu,
      ajonestosta tulee ainoastaan koodi = ohjainlaite reset, muuta ei tule,
      mutta tuskin vaikuttaa mitään koska pumpulle tulee virrat, myös määränsäätimen magneettiventtiilille, pumpulta on luettu koodit, sieltäkään ei tule mitään, esisiirto pumppu toimii, suutin putkista tulee polttoaine, mutta heikosti, eli suuttimet ei aukea kun ei ole painetta,

      kysymys siis kuuluu, onko pumppu hajonnut mekaanisesti? onko kohtalo tovereita?
      mitä meinaa tuo ajoneston koodi?

      tässä siis kyseessä surullisen kuuluisa vp44 pumppu
      kampiakselin tunnistin ilmeisesti toimii, koska testeri näyttää kierrosnopeuden,
      muuten sitä ei ole testattu, eikä koodia tule
      Joo, hae tarinoita vaikka mun nimimerkillä. 1500e about tuo kunnostus töineen. 200tkm paikkeilla ne kai useimmiten menee.

      T AV
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • mynni
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 159

        #4
        Originally posted by asvirkku View Post
        Joo, hae tarinoita vaikka mun nimimerkillä. 1500e about tuo kunnostus töineen. 200tkm paikkeilla ne kai useimmiten menee.

        T AV
        olen lukenu kyllä kaikki 320d ongelma topicit, ja ihmetelly tuon pumpun surkeutta, nyt mittarissa 302th,
        nyt kiinnostais ohjeet pumpun irrotukseen liittyen, hammaspyörälle tarttee vissiin erikoistyökalun
        ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
        ex: e46 316 touring -02
        ex: e39 523i -96
        ex: e36 325i coupe avus edition -94
        ex. e28 520i -85
        ex. e21 316/2.0 -77

        Comment

        • Vezku
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 16
          • Varsamattila

          #5
          Originally posted by mynni View Post
          olen lukenu kyllä kaikki 320d ongelma topicit, ja ihmetelly tuon pumpun surkeutta, nyt mittarissa 302th,
          nyt kiinnostais ohjeet pumpun irrotukseen liittyen, hammaspyörälle tarttee vissiin erikoistyökalun
          Terve,

          perjantaina sain bemun takaisin liikenteeseen.
          Eli 130km/h motarilla ja veto hävisi. Auto hinaukseen, perus diagsoinnit... suodattimelle tulee ainetta, suutinputkista ainetta tulee, mutta nihkeesti. TIS:stä ohjeet pumpun purkamista varten. Tarvitsee kaksi erikoistyökalua, ensimmäinen on tappilukko jonka avulla lukitaan vauhtipyörä koneen ensimmäisen pytyn yläkuolonkohtaan. Öljyn täyttöreiästä näkee valunokareen nokassa joka pitää osoittaa ylöspäin ja samalla sihtaa tuota tappia lukkoreikään.
          Tällä oletuksella noita pumppuja aina ropataan, eli 1-pytty YKK:ssa.

          Toinen työkalu onkin hieman kinkkisempi, eli sillä pidetään sen pumpun ratasta paikoillaan kun pumppu on irti ja samalla työkalulla napsautetaan sen pumpun kartioakseli irti rattaasta.
          Se ruuvataan apulaitehihnan kiristimen päästä avaamalla luukku ja kiertämällä rattaan kehälle. Myös itse VP44:ssa on akselilukko joka täytyy lukita ennen irroittamista... en tiedä sitten onko kuinka tärkeä jos pumppu on särki.

          Mun pumppu oli korjauksessa Diesel Otekolla. En sano nyt juuta enkä jaata tuosta puljusta. Sai pumpun korjattua, kustannukset ~1300eur.

          Itse tein normihuollon tuossa ohessa, hehkutulpat, suodattimet yms putsaukset.

          Nii ja autolla oli mittarissa 289 000km, ainoat ongelmat oli pumpun korjauksen jälkeen vehkeen ilmaus... ei meinannut millään lähteä ilmat poies järjestelmästä. Tarpeeksi sahaili ja ruuvaili suutinputkia auki niin viimeinkin hörähti käyntiin.

          Kysele apuja jos meinaat hommaan ryhtyä...niin ja Carsofti antoi jotain vikakoodeja DDE:stä kun lukasin vikakoodit hajoamisen jälkeen. En tarkemmin muista...

          t.Vesku

          Comment

          • JonneM
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 1
            • Joensuu

            #6
            e46 320d ei käynnisty

            Elikkäs auto on E46 320diesel (m47d20) vm.2000 hyyty töissä perjantaina tien poskeen.Virrat TULEE aivan normaalisti ja starttaa aivan normaalisti, muttei Enää käynnisty.Suodattimelle TULEE ainetta ja suuttimille, Mutta ei kovalla paineella, vaan pikkusen lirkettäen.Todennäköisestihän tuosta on mennyt SE kuuluisa jakajapumppu Bosch vp44, Mutta kun vikakoodit luettiin Niin antoi Ainoastaan pysyvän vian hehkunpäärele? Eli Onko tuo Kyseinen rele mitenkään tekemisissä tuon pumpun kanssa? ja pystyykö tuota pumppua muuten Kuin vikakoodit lukemalla SEN tarkemmin testailemaan, ETTÄ onko se hajalla? ja Onko kukaan bemareihin koskaan vaihtanut Ainoastaan Sitä pumpunpäällä olevaa ns. matolaatikkoa, JOKA niistä yleensä menee? (Opel Clubin puolella olivat vaihdelleet)

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #7
              Originally posted by JonneM View Post
              Elikkäs auto on E46 320diesel (m47d20) vm.2000 hyyty töissä perjantaina tien poskeen.Virrat TULEE aivan normaalisti ja starttaa aivan normaalisti, muttei Enää käynnisty.Suodattimelle TULEE ainetta ja suuttimille, Mutta ei kovalla paineella, vaan pikkusen lirkettäen.Todennäköisestihän tuosta on mennyt SE kuuluisa jakajapumppu Bosch vp44, Mutta kun vikakoodit luettiin Niin antoi Ainoastaan pysyvän vian hehkunpäärele? Eli Onko tuo Kyseinen rele mitenkään tekemisissä tuon pumpun kanssa? ja pystyykö tuota pumppua muuten Kuin vikakoodit lukemalla SEN tarkemmin testailemaan, ETTÄ onko se hajalla? ja Onko kukaan bemareihin koskaan vaihtanut Ainoastaan Sitä pumpunpäällä olevaa ns. matolaatikkoa, JOKA niistä yleensä menee? (Opel Clubin puolella olivat vaihdelleet)
              Searchaa. Muistaakseni rikkinäinen pumppu antaa juuri hehkuvian tietokoneelle, mutta tää on erittäin hatara muistikuva.

              Mulle vaihdettiin aikanaan pelkkä aivolaatikko kun pumppu oli muuten vielä aivan ok. Maksoi 1500e asennettuna. Joku Autosähkö Häkkinen Turussa teki kun siellä sattui tien päälle jättämään.

              T AV
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              • tero1
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 404
                • Klaukkala

                #8
                E46 320d ei käynnisty

                Ongelmat alkoi 3.9 perjantaina kun auto sammui suoraan ajosta, hinaus korjaamolle missä luimme vikakoodit ja ainoa vika oli ohjainlaite reset ajonestolta..suuttimille tuli aine mutta heikostolla paineella. Diagnotisoitiin vika jakajapummpulle jonka irroitin sunnuntaina 5.9, maanantaina 6.6 pumppu postilla asd häkkiselle turkuun, pumppu haettiin perjantaina 10.9 takaisin.. Pumpun ohjainlaite oli rikki mikä uusittiin.. Tänään laitoin pumpun paikoilleen, kasasin osat paikoilleen, ilmaus ja auto käyntiin niinku oli suunniteltukkin.. Koeajolenkki ja tankkaamaan huoltikselle mutta kas kummaa, huoltoaseman pihasta ei enään käynnistynytkään.. Onneksi oli alamäki jonne sain auton rullattua ja mäkistartilla lähti käyntiin joten jakajapumppu tuskin uudelleen rikki kun kävi ja kukkui ihan normaalisti.. Auto takaisin halliin sisälle ja parkkiin, mutta ei enään käynnistynyt.. Vikakoodeja yritettiin lukea mutta nyt boschin testeri sanoo vain että ei yhteyttä ohjainlaitteeseen.. Mikä olisi voinut tullla viaksi kun ei saa vikakoodeja enään katottua, testipistokkeelle tulee virta, kaikki sulakkeet katottu.. Pa puolelle kaikki tiivisteet vaihdettu että ei saisi ilmaakaan mistään. Polttoaine tulee hyvällä paineella suuttimille, joten ei vissiin ajonestokaan olisi päällä. Usko loppui tältä päivältä, huomenna jatkuu ihmettely.. Olisiko jollain jotain vinkkiä mik. Voisi auttaa ongelmaan.
                nyk: e46 330i cäb M
                ex: e30 318i touring brilliantrot
                ex: e30 316i taxi Schwarz
                ex: e46 320d Topazblau Metallic
                ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                Comment

                • tero1
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 404
                  • Klaukkala

                  #9
                  Inpalla luettu koodit ja käynnistymis viaksi selvisi ruiskutuspumpun ajoitus pielessä. huomenissa ajoitusta säätelemään jos saisi toimintaan auton taas..
                  nyk: e46 330i cäb M
                  ex: e30 318i touring brilliantrot
                  ex: e30 316i taxi Schwarz
                  ex: e46 320d Topazblau Metallic
                  ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                  ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                  ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                  ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Eli tämmöinen vikakoodi siellä oli:

                    71 Synchronicity the Speed (rpm) sensor
                    Error frequency : 60
                    Engine speed 282.00 [1/min]
                    Fuel temperature Injection pump 37.00 [Grad C]
                    Betriebstundenzaehler 1.80 h
                    Engine speed 1527.50 [1/min]
                    Fuel temperature Injection pump 29.00 [Grad C]
                    Betriebstundenzaehler 1.70 h
                    Speed (rpm) sensor Crankshaft and Injection pump not synchron against
                    Error currently not available
                    Errorcode: 47 08 3C 0C 4D DE 13 41 45 DE 14 41 45 DE 14 92
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • tero1
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 404
                      • Klaukkala

                      #11
                      Vika selvisi, pumpun ajoitus oli pielessä. Nyt säädetty kohdilleen ja auto käy paremmin kuin uusi.
                      nyk: e46 330i cäb M
                      ex: e30 318i touring brilliantrot
                      ex: e30 316i taxi Schwarz
                      ex: e46 320d Topazblau Metallic
                      ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                      ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                      ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                      ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                      Comment

                      • hattiwatti
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 255
                        • Vantaa

                        #12
                        E46 320d käynnistysongelmia

                        Kysytäämpäs tutun puolesta.

                        Hänen 2003vm 320d farkku (manuaali) on temppuillut kuulemma nyt kuukausia satunnaisesti. Yrittää pyörittää käyntiin muttei lähde. Lämpömittari näyttää punaiselle kun kääntää virrat jos vika on päällä :think Kuulemma silloin on turha edes yrittää startata, rämppää vain virtoja päälle pois kunnes mittari ei nouse punaiselle ja heti lähtee käyntiin.

                        Ei väliä onko kylmä vai kuuma kone ja merkkihuolto ei löytänyt mitään vikakoodeja ja levitteli käsiään. Premiumhuoltoa

                        Yritin haualla löytää juttuja, muttei vastaavaan ongelmaan löytynyt ratkaisuja. Antureista jäisi vikakoodit? Mittaristoa oli jossain veikkailtu?

                        Mitäs arvon raati veikkaa? Toki tietokin kelpaa

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 923
                          • Sotkamo--Oulu

                          #13
                          Lämpömittari näyttää punaista jos johto esim. olisi poikki anturille, mutta ei se ainakaan itsellä vaikuttanut auton toimintaan mitenkään.

                          Tosin ainakin bensakoneissa taisi olla jokin turvamoodi, eli jos auto luulee, että kone on todella ylikuuma niin se sammuttaa auton varotoimena. Mittaristoa kuitenkin veikkailisin ongelmien lähteeksi. Se kun on jonkinsortin aivoboksi.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • rikuh1
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 507
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Mahdoitko lukea tämän topikin?

                            Meikäläisellä myös vastaavat oireet, vikaa paikallistettu ja näyttäisi siltä että kun moottorinohjain lämpiää tarpeeksi niin silloin ei toimi ja varsinki helteillä auringossa seistyään tykkää olla toimimatta...

                            Jäähdytetty on kyseistä boksia ja sen jälkeen vika tuntuu helpottavan.

                            Mittaristo vikaa itsekkin epäilin, mutta en siihen usko, kun ei tykkää toimia niin ihan sama onko mittaristo kiinni vai ei. Auto siis toimii ja käy ilman mittaristoa.

                            Eikö edelleenkään kukaan osaa sanoa saako käytettyä DDE:tä toimimaan toisessa autossa? Koodaamalla tms?
                            Last edited by rikuh1; 09-08-2011, 18:53.
                            E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                            Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                            RikunAutofix.fi

                            Comment

                            • hattiwatti
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 255
                              • Vantaa

                              #15
                              Joo rikuh1, selailin tuotakin. Hyvin tutulta kuulostaa tosin tämä yksilö temppuilee myös kylmänä, ihan satunnaisesti. Harmi, ettei ole vielä sinunkaan keississä valoa tunnelin päässä Onhan se hankala selvittää asiaa (edullisesti) jos huoltokaan ei löydä koodeja eikä ns nää vikaa.. Ilmoittelen osaltani jos tuo homma etenee niin ehkä löydetään jotain järkeä näihin juttuihin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎