Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330da, uusi laatikko ATB-Berliinistä, ei kule...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #16
    Originally posted by Thuppu View Post
    Jotenki suhtaudun hieman skeptisesti siihen että vikatiheys olisi noin suuri heiltä tulleissa laatikoissa ja varsinkin jos ajatellaan keltä tuo väite on lähtöisin. Toki kaikki on madollista ja tuntuu näiden laatikoiden korjaaminen olevan tähtitiedettä ainakin monien kotimaisten korjaajien keskuudessa joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Milloin mistäkin kuulee miten taas on laatikko levinny vaikka just oli korjaamolla...
    Ei Powermaticilla ole mitään syytä valehdella tuollaista. Onhan se heillekin hyvä bisnes välittää ja asennuttaa kolmannen osapuolen kunnostamia halpoja laatikoita. Ainakaan Suomessa ei yksikään itseään kunnioittava firma rupea tekemään remonttia halvemmalla ja sieltä täältä oikoen, vaikka asiakas sitä toivoisikin. Ainakaan niitä halvalla korjattuja laatikoita ei voi myydä takuulla, koska se toiminta kävisi pidemmän päälle hyvin kalliiksi, niin imagon kuin rahankin osalta. Asentamalla halpoja,kolmannen osapuolen korjaamia laatikoita, saa takuuongelmat siltä osin kierrettyä. Vaan kärsii firma pelkkänä välikätenäkin olosta, kun osoittautuu, että kolmasosa askeista porsii ennenaikaisesti, jos toimii alkuunkaan.

    Lisäksi, koska ATB-Berlin tekee noita melkein liukuhihnatyönä halpaan hintaan, on selvää, että työssä on oijottu jossain kohtaa. Kierrätetty vanhoja osia, käytetty uusia vinkuintialaisia kopio-osia, hosuttu kasaamisessa jne. Mahdollisuuksia on monia, mutta yhteistä kaikille se, että jokaisella tapaa firman kate kasvaa, kuten myös ennenaikaisen laukeamisen riski siinä ohella. Taitaa tuo nykyisin niin yleinen vitsaus heijastua vaihdelaatikkobisnekseenkin, kun operoidaan riittävillä volyymeillä, on firmalle reklamaatioista ja takuuongelmista huolimatta tuottoisampaa myyda suuri määrä paskaa, kuin panostaa laatuun.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • rasanttu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 530
      • Tuusula

      #17
      Montako ATB-Berlinin toimittamaa vaihtolaatikkoa on räjähtänyt tämän yhden lisäksi?

      Niinpä... En usko että ovat huonolaatuisia kuin väitetään. Takuu kun noissa myössä on, ei ole kenenkään mielekästä myydä paskaa.

      Laatikon korjaus maksaa enemmän, kuin uusi vaihtolaatikko. Powermaticilla on varmasti parempi kate roplata entisiä laatikoita, kuin asentaa vaihtolaatikoita ja antaa ATB:n ottaa välistä. Kysykääpä niiltä onko laatikkoon järkevää vaihtaa öljyjä? Vastaus on varmaan aika selvä eikä ole vaikea päätellä miksi. Powermatic on mielestäni aika jäävi kommentoimaan tätä asiaa, joten heidän mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.
      Last edited by rasanttu; 10-09-2009, 14:38.
      Freude am Fahren

      Comment

      • TiK
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 109
        • suomi

        #18
        Ihan vaan yleisenä mielipiteenä vielä kysyisin että onko tuon laatikon ohjauksen mahdollista sekoittaa tuo niin ettei se liiku ollenkaan?
        Jotenkin vaikuttaa mahdottomalta mutta toki kai kaikki on mahdollista.
        Lupasivat kuitenkin tutkia asiaa ja vastaukset on olleet todella nopeita ja asiallisia noihin maileihin.
        Laatikko irtoaa autosta ja lähtee takaisin Berliiniin.
        Eniten vain harmittaa olla ilman autoa.
        - Vihellys ja Pauke -

        E91 320dA Touring -06

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Bisneksen kannalta parasta on optimoida takuupalautusten ja työ+materiaalikustannusten välistä suhdetta. Hyväntekeväisyyttä ei tee edes punainen risti. Oikeasti toimiva reklamaatiotoiminta auttaa pitämään asiakkaat talossa ja samalla katteet korkealla, pienen volyymin yritykset ei vaan pysty tällaiseen aikataulun räjähtäessä käsiin.

          Rikkinäistä ei silti kannata kasata, mutta jos käyttää tarkistettuja osia, on rikkoutumismahdollisuus hivenen suurempi kuin uusia käyttäessä. Kuluttaja valitsee, ei samaan hintaan saa molempia. Viallisen tuotteen ulostulon todennäköisyys on aina kuitenkin enemmän kuin 0, joten yhden lodjun perusteella ei kannata tuomita.

          Vika voi olla venttiilikoneistossa, jossain tiivisteessä tai vain inhimillinen virhe kasatessa. Voi se olla sähkövikakin, mutta tuskin tuosta enää selviää pelkän aiheuttajan korjauksella. Vinkkinä tulevaa varten, ei välttämättä kannattaisi lähteä väkisin ajamaan jos ei edes mene molempiin suuntiin pykälä päälle. Tämä pitäisi huomata jo öljyjä laitellessa, mikäli täyttö on oikein tehty.

          edit: suuremmat sähköviat näkyy yleensä vikakoodeissa jollain tapaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • O.J
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 66
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by rasanttu View Post
            Montako ATB-Berlinin toimittamaa vaihtolaatikkoa on räjähtänyt tämän yhden lisäksi?

            Niinpä... En usko että ovat huonolaatuisia kuin väitetään. Takuu kun noissa myössä on, ei ole kenenkään mielekästä myydä paskaa.

            Laatikon korjaus maksaa enemmän, kuin uusi vaihtolaatikko. Powermaticilla on varmasti parempi kate roplata entisiä laatikoita, kuin asentaa vaihtolaatikoita ja antaa ATB:n ottaa välistä. Kysykääpä niiltä onko laatikkoon järkevää vaihtaa öljyjä? Vastaus on varmaan aika selvä eikä ole vaikea päätellä miksi. Powermatic on mielestäni aika jäävi kommentoimaan tätä asiaa, joten heidän mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.
            Niin... en tiedä sitten, mutta kyse ei tässä tapauksessa ollut tilanteesta asennus vs. korjaus ja sitä kautta korjauksen paremmasta katteesta (joka tietysti on päivänselvää), koska he olivat vaihtaneet toimittajaa johtuen juuri huonosta työnlaadusta (näin ainakin minulle asian ilmaisivat).
            En ollut myöskään tuolloin mitään ostamassa/korjaamassa, koska minulla oli jo uusi laatikko tiedossa eli kyselin laatikkoasioita vain uteliasuuttani ja tämä ATB-tapaus tuli keskustelun lomassa ilmi. Olen kuitenkin samaa mieltä, että oma lehmä heillä on tuossa tilanteessa, joka tapauksessa ollut ojassa ja ko. väitteeseen voi ja kannattaakin suhtautua varauksella.

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #21
              Originally posted by rasanttu View Post
              Laatikon korjaus maksaa enemmän, kuin uusi vaihtolaatikko. Powermaticilla on varmasti parempi kate roplata entisiä laatikoita, kuin asentaa vaihtolaatikoita ja antaa ATB:n ottaa välistä. Kysykääpä niiltä onko laatikkoon järkevää vaihtaa öljyjä? Vastaus on varmaan aika selvä eikä ole vaikea päätellä miksi. Powermatic on mielestäni aika jäävi kommentoimaan tätä asiaa, joten heidän mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.
              Niin siis mikä kate, kun korjaaminen maksaa enemmän, niin kuka korjauttaa? Lisäksi ZF:n askit ei ole niitä kaikkein pienitöisimpiä ja Powermaticilla riittäisi asiakkaita ihan varmasti enemmän kuin kerkeävät tekemään, joten mitään tarvetta heillä ei varmasti ole minkään legendan kertomiseen yhtään kenellekään. Niin ja varmaan siellä ihan oikeasti jotain noista ATB:n askeistakin tiedetään, jos kerran itse ovat niitä asentaneet ja myöhemmin sen lopettaneet.

              Varmaan ammattimaisessa vaihteistokorjaamossa jotain noista öljynvaihdoistakin tiedetään, vaikka onhan tietäjiä maailma täynnä ja lifetime on lifetime....

              Ei mulla ole mitään omaa kokemusta noista ATB:n laatikoista. En vaan edelleenkään näe yhtään syytä, miksi Powermatic olisi levittänyt valheellista tietoa ja niin ikään sanon edelleen, että halpa hinta näkyy väkisin myös lopputuloksessa.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by r.w. View Post
                Niin siis mikä kate, kun korjaaminen maksaa enemmän, niin kuka korjauttaa? Lisäksi ZF:n askit ei ole niitä kaikkein pienitöisimpiä ja Powermaticilla riittäisi asiakkaita ihan varmasti enemmän kuin kerkeävät tekemään, joten mitään tarvetta heillä ei varmasti ole minkään legendan kertomiseen yhtään kenellekään. Niin ja varmaan siellä ihan oikeasti jotain noista ATB:n askeistakin tiedetään, jos kerran itse ovat niitä asentaneet ja myöhemmin sen lopettaneet.

                Varmaan ammattimaisessa vaihteistokorjaamossa jotain noista öljynvaihdoistakin tiedetään, vaikka onhan tietäjiä maailma täynnä ja lifetime on lifetime....

                Ei mulla ole mitään omaa kokemusta noista ATB:n laatikoista. En vaan edelleenkään näe yhtään syytä, miksi Powermatic olisi levittänyt valheellista tietoa ja niin ikään sanon edelleen, että halpa hinta näkyy väkisin myös lopputuloksessa.
                Autoliikkeissä ja huolloissa on tullut kuunneltua milloin minkäkin laista paskapuhetta (oma lehmä ojassa) etten välitä kenenkään näiden mielipiteistä mitään. Liikkeestä riippuen on milloin mikäkin merkki tai osa paska, riippuen siitä mitä osaa omasta hyllystä sattuu luonnollisesti löytymään.

                Heitetään nyt tästä vaikkapa ajatus, että ATB:n askien asennus ei tuottanut yhtä hyvin kuin asiakkaiden omien askien korjaus. Mietippä kummasta voi laskuttaa enemmän tunteja, laatikon korjaamisesta vai uuden heittämisestä tilalle. Kummalla on työllistävämpi vaikutus? Niinpä.

                Hehän toimivat jo valmistajan ohjeiden vastaisesti vaihtaessaan lifetime öljyjä, miten tätä voi pitää sitten absoluuttisena totuutena
                Freude am Fahren

                Comment

                • O.J
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 66
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by rasanttu View Post
                  Autoliikkeissä ja huolloissa on tullut kuunneltua milloin minkäkin laista paskapuhetta (oma lehmä ojassa) etten välitä kenenkään näiden mielipiteistä mitään. Liikkeestä riippuen on milloin mikäkin merkki tai osa paska, riippuen siitä mitä osaa omasta hyllystä sattuu luonnollisesti löytymään.

                  Heitetään nyt tästä vaikkapa ajatus, että ATB:n askien asennus ei tuottanut yhtä hyvin kuin asiakkaiden omien askien korjaus. Mietippä kummasta voi laskuttaa enemmän tunteja, laatikon korjaamisesta vai uuden heittämisestä tilalle. Kummalla on työllistävämpi vaikutus? Niinpä.

                  Hehän toimivat jo valmistajan ohjeiden vastaisesti vaihtaessaan lifetime öljyjä, miten tätä voi pitää sitten absoluuttisena totuutena

                  Olivat vaihtaneet kuuleman mukaan toiseen toimittajaan. Tässä ei siis kyseessä korjaus vs. tuonti ja sitä kautta korjauksesta kertyvä parempi kate.

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    #24
                    Mikähän tämä toinen toimittaja mahtaa olla? :think

                    Huvikseen kyselin kun vaihdatin öljyt, mitä tehdä jos laatikko räjähtää, ei kannata kuulemma vaihtaa tilalle vaihtolaatikkoa. Järkevämpi on korjata powermaticin mielestä..
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by TiK View Post
                      Öljyt vaihdettiin silloin ja se onnistui ihan hienosti.
                      Tämän jälkeen vanhalla laatikolla ajettiin noin 35tkm kunnes se alkoi ensin oireilemaan juurikin näin niinkun tässä Thuppun viestissä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139239
                      Lopulta se ilman sen kummenpaa varoitusta alkoi luistamaan niin ettei auto enää liikkunut.
                      Paljonko autolla oli ajettu öljynvaihtohetkellä? Missä vaihdettiin?
                      Huuhdeltiinko lauhdutin+putkisto nyt kun laatikko vaihdettiin?

                      Comment

                      • O.K.
                        Moderator
                        • Nov 2003
                        • 4854
                        • Espoo

                        #26
                        Tuosta öljynvaihdosta on parikin topiccia, jospa tässä nyt keskityttäisiin tähän ATB-Berliinin laatikkoon.
                        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                        E34 525i

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by O.K. View Post
                          Tuosta öljynvaihdosta on parikin topiccia, jospa tässä nyt keskityttäisiin tähän ATB-Berliinin laatikkoon.
                          Eikös tässä nyt juuri siihen keskitytä?
                          Eli mikäli edellisen laatikon vaurioitumiseen johtaneet syyt löytyvät ko.öljynvaihdosta johtuneesta "paskashokista" niin, että venttiilikoneiston jumin vuoksi pakat/kytkinlevyt ovat luistaessaan sulaneet, on kierrossa ollut todella paljon kytkinmateriaalia+metallia. Nyt jos sitten uusi laatikko on isketty suoraan kiinni lähes tai jopa tukkeutuneisiin lauhdutinputkiin/lauhduttimeen, voi syyttävä sormi osua aivan väärään paikkaan. Eli onko nyt varmistettu että lauhdutinlinjasto on yleensä auki?

                          Comment

                          • kalkkuna
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 864
                            • vaajakoski

                            #28
                            Originally posted by TiK View Post
                            Petro Canadaa Voitelukeskuksesta, öljynjäähy on uusi ja putket huuhdeltu...
                            Voiko ohjauselektroniikka vaikuttaa näin radikaalisti asiaan?
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eikös tässä nyt juuri siihen keskitytä?
                            Eli mikäli edellisen laatikon vaurioitumiseen johtaneet syyt löytyvät ko.öljynvaihdosta johtuneesta "paskashokista" niin, että venttiilikoneiston jumin vuoksi pakat/kytkinlevyt ovat luistaessaan sulaneet, on kierrossa ollut todella paljon kytkinmateriaalia+metallia. Nyt jos sitten uusi laatikko on isketty suoraan kiinni lähes tai jopa tukkeutuneisiin lauhdutinputkiin/lauhduttimeen, voi syyttävä sormi osua aivan väärään paikkaan. Eli onko nyt varmistettu että lauhdutinlinjasto on yleensä auki?
                            Oli tossa ekalla sivulla.
                            VW sharan 1,8T
                            e30 318i 4d -89 projekti
                            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Eikös tässä nyt juuri siihen keskitytä?
                              Eli mikäli edellisen laatikon vaurioitumiseen johtaneet syyt löytyvät ko.öljynvaihdosta johtuneesta "paskashokista" niin, että venttiilikoneiston jumin vuoksi pakat/kytkinlevyt ovat luistaessaan sulaneet, on kierrossa ollut todella paljon kytkinmateriaalia+metallia. Nyt jos sitten uusi laatikko on isketty suoraan kiinni lähes tai jopa tukkeutuneisiin lauhdutinputkiin/lauhduttimeen, voi syyttävä sormi osua aivan väärään paikkaan. Eli onko nyt varmistettu että lauhdutinlinjasto on yleensä auki?
                              Post #3
                              öljynjäähy on uusi ja putket huuhdeltu
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • O.J
                                Bimmer Rookie
                                • May 2007
                                • 66
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by rasanttu View Post
                                Mikähän tämä toinen toimittaja mahtaa olla? :think

                                Huvikseen kyselin kun vaihdatin öljyt, mitä tehdä jos laatikko räjähtää, ei kannata kuulemma vaihtaa tilalle vaihtolaatikkoa. Järkevämpi on korjata powermaticin mielestä..
                                Joku hollantilainen yritys oli muistaakseni kyseessä.

                                Eivät mulle ainakaan noin laatikon korjauksesta sanoneet (viitaten siis jälkimmäiseen lauseeseen), vaan että jokainen tapaus käsitellään erikseen eli toisinsanoen, jos laatikko on siinä kunnossa, että korjaus ei ole järkevää niin silloin vaihtoaskia tilalle jne.
                                Sitäpaitsi hinnat olivat vaihtolaatikko tapauksessa aivan toista luokkaa kuin silloin jos laatikko on korjauskelpoinen eli kyllä se laatikon korjaus ainakin heillä olisi ollut asiakkaan kannalta huomattavasti halvempaa kuin vastaavasti, että he olisivat vaihtaneet tilalle vaihtoaskin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎