Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330da, uusi laatikko ATB-Berliinistä, ei kule...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TiK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 109
    • suomi

    #46
    Alkaa loppumaan huumori.
    Alkoi äsken kauppareissulla jyristämään noin 110kmh vauhdissa kun kiihdyttää isolla vaihteella.
    Huumorin lisäksi alkaa kohta loppumaan rahat.
    - Vihellys ja Pauke -

    E91 320dA Touring -06

    Comment

    • rasanttu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 530
      • Tuusula

      #47
      Originally posted by TiK View Post
      Alkaa loppumaan huumori.
      Alkoi äsken kauppareissulla jyristämään noin 110kmh vauhdissa kun kiihdyttää isolla vaihteella.
      Huumorin lisäksi alkaa kohta loppumaan rahat.
      Voi pyhä vittu mitä meininkiä!
      Freude am Fahren

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #48
        Toivotaan nyt kuitenkin että johtuu muualta kuin laatikosta. Moottorin tukikumit jne. kunnossa?
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • O.J
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 66
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by TiK View Post
          Alkaa loppumaan huumori.
          Alkoi äsken kauppareissulla jyristämään noin 110kmh vauhdissa kun kiihdyttää isolla vaihteella.
          Huumorin lisäksi alkaa kohta loppumaan rahat.
          Paska homma, sympatiat myös osaltani (toivottavasti vika jossain muualla). Tappelin itse viime keväänä myös laatikon kanssa, jota kahteen otteeseen käytettiin Saksassa "korjauksessa" (onneksi en itse joutunut koko lystiä maksamaan, vaan ko. auton minulle myynyt henkilö joutui osallistumaan kustannuksiin, koska oli myynyt auton mulle "uudella" laatikolla). Jälkimmäisen korjauskerran jälkeen laatikko luisti niin paljon, että hyvä jos auto ylipäätänsä suostui liikkumaan. No... loppujen lopuksi sain autooni tehdaskorjatun askin ja ongelmat loppuivat kertaheitolla, mutta kyllä meinasi jo muutamaan otteeseen usko loppua.

          Palatakseni tähän treathiin täytyy kyllä sanoa, että jos tämäkin laatikko on hajalla (vaikka korjattu), niin ei nuo Powermaticin jutut noista ATB-Berliiniin heikosti korjatuista laatikoista, joista aiemmin tässä keskustelussa mainitsin (sivulla 2), voi aivan tuulesta temmattuja olla :think.

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #50
            Sivusta seuranneena, toivon kanssa todella että tämä jyrinä tulee muualta kuin laatikosta!? Kardaanin laakeri?
            Last edited by fastandfurious; 20-10-2009, 21:06.
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by TiK View Post
              Alkaa loppumaan huumori.
              Alkoi äsken kauppareissulla jyristämään noin 110kmh vauhdissa kun kiihdyttää isolla vaihteella.
              Huumorin lisäksi alkaa kohta loppumaan rahat.
              Jos siellä nyt on pakka valmis, niin pistä laatikko Saksaan takaisin ja vaadi palauttamaan rahat. Sen jälkeen otat ihan Suomesta takuupurkuosana myytävän vähän ajetun laatikon ja nakkaat sen alle. www.varaosahaku.fi

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                #52
                Originally posted by Hemi View Post
                Jos siellä nyt on pakka valmis, niin pistä laatikko Saksaan takaisin ja vaadi palauttamaan rahat. Sen jälkeen otat ihan Suomesta takuupurkuosana myytävän vähän ajetun laatikon ja nakkaat sen alle. www.varaosahaku.fi
                Ja saat jonkun 500tkm rullatun 100tkm rullatun papereilla, ei kiitos.
                Freude am Fahren

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Mahtaakohan vika olla jostain ihan muualta lähtöisin kuin itse laatikon mekaniikasta.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #54
                    Tuus käymään joku päivä niin katsotaan yhdessä et mistä syystä täristää?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Originally posted by rasanttu View Post
                      Ja saat jonkun 500tkm rullatun 100tkm rullatun papereilla, ei kiitos.
                      Niin.....näissä on sisällä kuitenkin kaikki piuhat kiinni ja taatusti ne toimii....
                      Nythän jo pari peruskorjattua on ollut toimimattomia ja miten tulevaisuudessa.
                      mm.Fustilta Tampereelta saa kyllä varmuudella ihan 68tkm ajetun laatikon 68tkm kilometreillä ja laatikossa on takuu. Se riski että 100tkm:n lukemalla olevalla laatikolla olisikin ajettu 500tkm, on riskinä paljon pienempi kuin minkälainen riski näissä peruskorjatuissa AINA käytännön tasolla on. Varsinkin jos käy vaikka itse katsomassa auton ja sen paperit/huoltokirjan mistä laatikko on purettu. Eli näissä peruskorjatuissa se alkuperäinen vika on hyvinkin jäänyt pimentoon ja sisälle on vaihdettu ainoastaan viasta aiheutuneet kuluvat palikat. Eli hyvin usein näistä on korjattu vain oire(esim.pakat uusittu), mutta itse kummitus löytyykin joistain laatikon mittapoikkeamista/koneistusvirheistä tai venttiilikoneiston vioista. Se on kuitenkin 100% fakta, että näissä peruskorjatuissa AINA aiemmin on jo yksi laatikon vioittanut vika ollut, toisin kuin purkuosina myydyistä askeista.
                      Nämä takuukorjatut askit ovat ihan hyvä vaihtoehto jos homman hoitaa jokin merkkihuolto, kiinteällä veloituksella, jolloin näiden harjoituskappaleiden aiheuttama jumppa ei ainakaan mene omasta pussista.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Eli näissä peruskorjatuissa se alkuperäinen vika on hyvinkin jäänyt pimentoon ja sisälle on vaihdettu ainoastaan viasta aiheutuneet kuluvat palikat. Eli hyvin usein näistä on korjattu vain oire(esim.pakat uusittu), mutta itse kummitus löytyykin joistain laatikon mittapoikkeamista/koneistusvirheistä tai venttiilikoneiston vioista.
                        Tämä riippuu kovasti firmasta. Esim. meillä ei pääjehu tee ikinä osittaisia remppoja (ts. pelkkiä pakan vaihtoja), mutta näkyy sitten jonkin verran hinnassa ja moni asiakas valitsee halvemman puljun. Sen seurauksena sitten saa silloin tällöin muiden lootarempan jäljiltä tehdä revanssia, kun itse vika on jätetty korjaamatta. Tomaatti ei kuitenkaan oikeastaan koskaan polta pakkoja loppuun siksi että pakat olisivat kuluneet. Joskus viat ei rajoitu edes pelkkiin pakkoihin, vaan on kovia osiakin mennyt.

                        Eikä rajoitu kotimaisiin. Halpa remppa on joko tehty ilmaisella työllä tai vähemmillä osilla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by Cell View Post
                          Tämä riippuu kovasti firmasta. Esim. meillä ei pääjehu tee ikinä osittaisia remppoja (ts. pelkkiä pakan vaihtoja), mutta näkyy sitten jonkin verran hinnassa ja moni asiakas valitsee halvemman puljun. Sen seurauksena sitten saa silloin tällöin muiden lootarempan jäljiltä tehdä revanssia, kun itse vika on jätetty korjaamatta. Tomaatti ei kuitenkaan oikeastaan koskaan polta pakkoja loppuun siksi että pakat olisivat kuluneet. Joskus viat ei rajoitu edes pelkkiin pakkoihin, vaan on kovia osiakin mennyt.

                          Eikä rajoitu kotimaisiin. Halpa remppa on joko tehty ilmaisella työllä tai vähemmillä osilla.
                          Juurikin näin. Nyt vain on niin että ei ole ihan ensimmäinen eikä toinenkaan kerta kun kuulen mm.juuri näiden ATB-Berlin askien ongelmista ja niin että niiden kestot ovat olleet 0-1000km ja kaikkea siltä väliltä.
                          Herättää "hieman" epäilyksiä kun tänne pohjan perille on tullut laatikoita mistä puuttuu osa pulteista, kuorissa öljyä läpi tihkuvia murtumia, stefat+o-renkaat puuttuneet, laakeripesä koneistettu jo tehtaalla ylikokoon/pistetty uudelleen kiertoon ja nyt yksi täysin toimimaton aski ja yksi josta vähintään askin sisältä piuhat irti? Aikoinaan kun tuolta jenkeistä jobattiin näitä peruskorjattuja TH-350/400 ja C4/C6 askeja eri "valmistajiltakin", oli joka toinen jo tulleessaan enemmän tai vähemmän vikainen ja lopustakin elinkaaret jäi helposti muutamaan tuhanteen.
                          Tällöin näiden hengenelämään joutui tutustumaan hieman tarkemmin ja aivan kuten sanoit tuosta pakkojen kulumisesta. Eli lopulta se pakkojen sulaminen oli menon pysäyttänyt mutta AINA se perusvika oli ollut jossain muualla.
                          Tätähän ei neekerit sitten olleet missään kohtaa löytäneet/diagnosisoineet, jolloin koko aski oli uusista kamoista huolimatta joko saman tien tiltissä, tai vasta muutaman tuhannen jälkeen.
                          Ongelmallisimpia oli ne joissa linjaavat koneistukset olivat jo alun alkaen menneet vituralleen. Vian todellista aiheuttajaa ei pysty käytännössä paikallistamaan millään, kuin vasta sitten kun se taas korkkaa ja menee purkuun.
                          Silloin itse päätin että milloinkaan en enään näihin "tehdaskorjattuihin" automaattiaskeihin koske enään tässä elämässä, koska ainakin ne ovat jo vähintään kerran lauenneet syystä tai toisesta koska ehjiin laatikoihinhan ei näitä tehdaskorjauksia tehdä.
                          Eli tuolloin siirryttiin käyttämään ihan kotimaisia automaattihuoltoja ja vaikka se kertaluokkaa olikin aina hieman kalliinpaa, sai hyvin harvoiksi muuttuneet reklamaatiot hoitaa ihan Suomen kielellä, lisäkustannuksitta ja nopeasti.
                          Toisaalta, nyt 20-vuotta myöhemmin, yhtään kolarivaurioituneen askin tilalle vaihdettua käytettyä takuulaatikkoa ei ainakaan vielä tätä kirjoittaessa ole viimeisen 15-vuoden ajalla tarvinnut palauttaa(vaihdettu kuitenkin useita kymmeniä), joten vikatiheydeltään se on tässä kohtaa ylivoimainen.
                          Se halpa remppa on muuten tässä tapauksessa tehty Albanialaisella, Algerialaisella ja Turkkilaisella työvoimalla. Ilmaisia aterioita vain ei ole olemassakaan.

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #58
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Juurikin näin. Nyt vain on niin että ei ole ihan ensimmäinen eikä toinenkaan kerta kun kuulen mm.juuri näiden ATB-Berlin askien ongelmista ja niin että niiden kestot ovat olleet 0-1000km ja kaikkea siltä väliltä.
                            Herättää "hieman" epäilyksiä kun tänne pohjan perille on tullut laatikoita mistä puuttuu osa pulteista, kuorissa öljyä läpi tihkuvia murtumia, stefat+o-renkaat puuttuneet, laakeripesä koneistettu jo tehtaalla ylikokoon/pistetty uudelleen kiertoon ja nyt yksi täysin toimimaton aski ja yksi josta vähintään askin sisältä piuhat irti?
                            Itse kun sieltä laatikon tilasin, niin yritin söörtsätä ja googlata koemuksia puljusta laihoin tuloksin. Hyvin vähän siis löytyi juttua firmasta ja ne mitä löysin oli vain positiivista. Kerro nyt ihmeessä mistä olet näitä juttuja kuullu? Tämä tapaus on kyllä valitettava, tiedä sitten onko ATB:llä alettu lipsua laaduvalvonnasta näin "laman" ja säästömuoti-ilmiöiden keskellä..?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #59
                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Itse kun sieltä laatikon tilasin, niin yritin söörtsätä ja googlata koemuksia puljusta laihoin tuloksin. Hyvin vähän siis löytyi juttua firmasta ja ne mitä löysin oli vain positiivista. Kerro nyt ihmeessä mistä olet näitä juttuja kuullu? Tämä tapaus on kyllä valitettava, tiedä sitten onko ATB:llä alettu lipsua laaduvalvonnasta näin "laman" ja säästömuoti-ilmiöiden keskellä..?
                              Nettiin niin näistä, kuin muistakin ongelmista päätyy max 10% todellisuudesta, joten jo tämän tapauksen myötä tuo alkaa täyttymään.
                              Ensimmäinen ATB-Berlinin bemarin laatikko-ongelma tämä on minullekkin, mutta muutaman muun ATB:n remppaaman merkin kohdalla juttuja tuolla purkupuolella väkisinkin kuulee, kun lopulta tilalle on hommattu takuupurkuosa.
                              Eli missään kovin hyvässä maineessa ne ei kyllä ammattipuolella ole niin, että niitä kyllä selkeästi vierastetaan.

                              Comment

                              • TiK
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 109
                                • suomi

                                #60
                                Ratkaisin ongelman tavallani ja se on E91
                                - Vihellys ja Pauke -

                                E91 320dA Touring -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎