E46 330da, uusi laatikko ATB-Berliinistä, ei kule...
Collapse
X
-
Originally posted by TiK View PostRatkaisin ongelman tavallani ja se on E91
Comment
-
Originally posted by TiK View PostAlkaa loppumaan huumori.
Alkoi äsken kauppareissulla jyristämään noin 110kmh vauhdissa kun kiihdyttää isolla vaihteella.
Huumorin lisäksi alkaa kohta loppumaan rahat.
Ääni on samanlainen kuin se mikä tulee kun vauhdissa vedät kädellä kattoluukun tuuliohjaimen alas..
Comment
-
Päivääkään ei kyllä ole kaduttanut 330dA automaatista (170tkm) 330d manuaaliin (205tkm) siirtyminen. Laatikko ei koskaan ollut käytökseltään täysin johdonmukainen (vähän väliä jotain ettei vaihtanut niinkuin pitää/halusi), tuohon kun sitten ynnää nämä ongelmat ja jatkuvan murehtimisen kauanko loota kestää. Nyt kun on tuo 6v-manuaaliaski alla niin pykälä vaihtuu takuulla silloin kuin itse haluaa, kulutus pienempi ja jos nyt vähän joutuu ruuhkassa pumppaamaan kytkintä niin on se todella pieni hinta vrt. näihin murheisiin. Ihmettelen suuresti jos joku uskaltaa näitä automaattilaatikollisia nyt 200tkm ajettuja vielä 2-3 vuoden päästä itselleen ostaa, tai sitten on jäänyt foorumi lukematta.
Anteeksi offtopic.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
Originally posted by Gonzalez View PostPäivääkään ei kyllä ole kaduttanut 330dA automaatista (170tkm) 330d manuaaliin (205tkm) siirtyminen. Laatikko ei koskaan ollut käytökseltään täysin johdonmukainen (vähän väliä jotain ettei vaihtanut niinkuin pitää/halusi), tuohon kun sitten ynnää nämä ongelmat ja jatkuvan murehtimisen kauanko loota kestää. Nyt kun on tuo 6v-manuaaliaski alla niin pykälä vaihtuu takuulla silloin kuin itse haluaa, kulutus pienempi ja jos nyt vähän joutuu ruuhkassa pumppaamaan kytkintä niin on se todella pieni hinta vrt. näihin murheisiin. Ihmettelen suuresti jos joku uskaltaa näitä automaattilaatikollisia nyt 200tkm ajettuja vielä 2-3 vuoden päästä itselleen ostaa, tai sitten on jäänyt foorumi lukematta.
Anteeksi offtopic.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
Originally posted by rasanttu View PostBemaria ei kannata harrastaa alkuunkaan jos rahan menoa pelkää.. Eli Toyotaa sitten tilaukseen 1.4 moottorilla ja manuaalilla. Itse automaatin kannalla kaikesta huolimatta, dieselien murheitahan nämä ovat.
Olen tästä jossain toisessakin topicissa kirjoittanut, mutta itse ainakin olen päättänyt että niin kauan kun en raski / koe tarvitsevani ostaa autoani korkeintaan 50tkm ajettuna, ostan sen manuaalina. +150tkm ajettu automaattiaskillinen auto, jos sen meinaa pitää, on niin suuri kuluriski. Kyse ei ole siitä etteikö sitä muutamaa tonnia remonttiin tilillä olisi, vaan siitä, että sitä ei huvita maksaa turhasta kun järkevillä valinnoilla ei tarvitse.
Mainittakoon vielä, että automaatteja olen kyllä omistanut, ostohetkellä 40-160tkm ajettuja Audeja ja Bemareita, sekä hätäpäissään yksi Chryslerikin. Vanhan automaatin kammo perustuu siis kokemuksiin eikä mutuiluun...
Comment
-
Originally posted by ART View PostNo joo.. Ehkä sieltä ääripäiden väliltä voisi joku välimallin vaihtoehtokin löytyä? Eli onko ehdoin tahdoin pakko kaivaa verta nenästään ja ostaa joku melko hyvällä todennäköisyydellä omiin käsiin lasahtava vanha automaatti?
Olen tästä jossain toisessakin topicissa kirjoittanut, mutta itse ainakin olen päättänyt että niin kauan kun en raski / koe tarvitsevani ostaa autoani korkeintaan 50tkm ajettuna, ostan sen manuaalina. +150tkm ajettu automaattiaskillinen auto, jos sen meinaa pitää, on niin suuri kuluriski. Kyse ei ole siitä etteikö sitä muutamaa tonnia remonttiin tilillä olisi, vaan siitä, että sitä ei huvita maksaa turhasta kun järkevillä valinnoilla ei tarvitse.
Mainittakoon vielä, että automaatteja olen kyllä omistanut, ostohetkellä 40-160tkm ajettuja Audeja ja Bemareita, sekä hätäpäissään yksi Chryslerikin. Vanhan automaatin kammo perustuu siis kokemuksiin eikä mutuiluun...
No kait nyt vanhasta autosta voi hajota muutakin kallista kuin vain automaattilaatikko? Tuntuu olevan nelinumeroisissa hinnoissa jo esimerkiksi abs-yksiköt nykyään? Itse en kyllä pidä järkevänä valintana automaattilaatikon remppapelossa ostaa manuaalivaihteista autoa... Mutta mielipiteitä on monia, minullakin omani
ps. toisaalta kyllä hyvä että iso osa ihmisistä ajattelee automaateista noin, jää meille vanhojen automaatti(romujen?) kannattajillekin soppelin hankintahinnan omaavia käytettyjä kulkupelejä.Last edited by cba; 24-10-2009, 21:52.
Comment
-
Originally posted by cba View PostNo kait nyt vanhasta autosta voi hajota muutakin kallista kuin vain automaattilaatikko? Tuntuu olevan nelinumeroisissa hinnoissa jo esimerkiksi abs-yksiköt nykyään? Itse en kyllä pidä järkevänä valintana automaattilaatikon remppapelossa ostaa manuaalivaihteista autoa... Mutta mielipiteitä on monia, minullakin omani
Comment
-
Originally posted by rasanttu View PostBemaria ei kannata harrastaa alkuunkaan jos rahan menoa pelkää.. Eli Toyotaa sitten tilaukseen 1.4 moottorilla ja manuaalilla. Itse automaatin kannalla kaikesta huolimatta, dieselien murheitahan nämä ovat.
Diesel ja automaatti on mulla ehdottomat niin vaihtoehtoja ei oikein ole Kun 335/535 karkaa ohi varojen ja näissähän ilmeisesti on jo eri laatikko.
Nyt vaihtaessa harkitsin MB:tä mutta jotenkin pidän enemmän BMW:n napakammasta ja sporttisemmasta luonteesta.
Tämä vähä mitä on takana tuolla e91:llä on tuntunut hyvältä vaikka tässä 320d:ssä on vähemmän vetoa kun vanhassa. On sportti alusta ja sportti penkit nahalla ja ainakin minust on hyvä paketti ajaa tuollakin koneella.
Ainoa miinus että logic7:n keskikaiutin tuntuu särisevän, lie joko irti tai vaihtoa vailla.- Vihellys ja Pauke -
E91 320dA Touring -06
Comment
-
Originally posted by ART View Postmutta muita yksittäisiä yhtä kalliita kohteita jotka lähes varmasti 200tkm mennessä hajoaa tai ainakin vahvasti oireilee on aika vähän
Varmasti moni automaattivika johtuu myös siitä että sieltä Turkkilaiselta jobbarilta valitaan se halvin pirssi missä mittarilukema on ihan jotain muuta kuin todellisuus, sitten kun täällä seuraa sivusta niin porukka mättää mitä tahansa öljyn kuraa noihin laatikoihin vain sillä tuntumalla kun varaosaliikkeessä / kaverit sanoo voorumilla, monella on jos jonkin sortin seka rengastuksia alla jotka saattavat tehdä myöskin kiusaa jne. Kuinka moni miettii esim jos ostaa automaatti auton jossa on koukku että paljonko siellä on vedetty traileria / hevoskoppia mukana jne.
Mielestäni BMW:een automaatti laatikot ovat ihan toimivia laitteita oikein käytettyinä ja autojen määrään nähden niissä on vähän vikoja.
EDIT: Ja tämä mielipide ei pelkästään rajoitu omiin / perheen kalustoon. On noista kokemusta muualtakinLast edited by Spetke; 25-10-2009, 10:02.
Comment
-
Originally posted by Spetke View PostNo tuostakin voi olla montaa mieltä.... Itsellä / perheellä ollut todella lukuisia eri BMW autoja sekä manuaalina sekä automaattina ja yhdessäkään automaatissa ei ole ollut minkään laista vikaa ja parhaissa vehkeissä ollut REILUSTI yli kolmensadan tuhannen kilometri lukemat ja vieläpä niin, että niillä on jopa perheessämme ajettu 150-200tkm...
Varmasti moni automaattivika johtuu myös siitä että sieltä Turkkilaiselta jobbarilta valitaan se halvin pirssi missä mittarilukema on ihan jotain muuta kuin todellisuus, sitten kun täällä seuraa sivusta niin porukka mättää mitä tahansa öljyn kuraa noihin laatikoihin vain sillä tuntumalla kun varaosaliikkeessä / kaverit sanoo voorumilla, monella on jos jonkin sortin seka rengastuksia alla jotka saattavat tehdä myöskin kiusaa jne. Kuinka moni miettii esim jos ostaa automaatti auton jossa on koukku että paljonko siellä on vedetty traileria / hevoskoppia mukana jne.
Mielestäni BMW:een automaatti laatikot ovat ihan toimivia laitteita oikein käytettyinä ja autojen määrään nähden niissä on vähän vikoja.
EDIT: Ja tämä mielipide ei pelkästään rajoitu omiin / perheen kalustoon. On noista kokemusta muualtakin
Comment
-
E46 automaatin muuttaminen 5-vaihteiseksi manuaaliksi
E46 automaatin purku kuvina
Last edited by Patriot; 27-10-2009, 06:01.E39 540iA M62TUB44
Comment
-
Originally posted by Patriot View PostE46 automaatin muuttaminen 5-vaihteiseksi manuaaliksi
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=713780
Juu ei herneitä...
Comment
-
Originally posted by Patriot View PostE46 automaatin muuttaminen 5-vaihteiseksi manuaaliksi
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=713780
Comment
Comment