E46 330da, uusi laatikko ATB-Berliinistä, ei kule...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #61
    Originally posted by TiK View Post
    Ratkaisin ongelman tavallani ja se on E91

    Helppo tapa muttei välttämättä ihan halpa
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #62
      Originally posted by TiK View Post
      Ratkaisin ongelman tavallani ja se on E91
      Otit kuitenkin automaattina, kaiken kokemasi jälkeen?
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • J. Kuusisto
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 860
        • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

        #63
        Originally posted by TiK View Post
        Alkaa loppumaan huumori.
        Alkoi äsken kauppareissulla jyristämään noin 110kmh vauhdissa kun kiihdyttää isolla vaihteella.
        Huumorin lisäksi alkaa kohta loppumaan rahat.
        Mun 530da tekee samaa. Oliskohan vika turbiinis?
        Ääni on samanlainen kuin se mikä tulee kun vauhdissa vedät kädellä kattoluukun tuuliohjaimen alas..
        e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
        e28 M535i -85

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #64
          Päivääkään ei kyllä ole kaduttanut 330dA automaatista (170tkm) 330d manuaaliin (205tkm) siirtyminen. Laatikko ei koskaan ollut käytökseltään täysin johdonmukainen (vähän väliä jotain ettei vaihtanut niinkuin pitää/halusi), tuohon kun sitten ynnää nämä ongelmat ja jatkuvan murehtimisen kauanko loota kestää. Nyt kun on tuo 6v-manuaaliaski alla niin pykälä vaihtuu takuulla silloin kuin itse haluaa, kulutus pienempi ja jos nyt vähän joutuu ruuhkassa pumppaamaan kytkintä niin on se todella pieni hinta vrt. näihin murheisiin. Ihmettelen suuresti jos joku uskaltaa näitä automaattilaatikollisia nyt 200tkm ajettuja vielä 2-3 vuoden päästä itselleen ostaa, tai sitten on jäänyt foorumi lukematta.

          Anteeksi offtopic.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #65
            Originally posted by Gonzalez View Post
            Päivääkään ei kyllä ole kaduttanut 330dA automaatista (170tkm) 330d manuaaliin (205tkm) siirtyminen. Laatikko ei koskaan ollut käytökseltään täysin johdonmukainen (vähän väliä jotain ettei vaihtanut niinkuin pitää/halusi), tuohon kun sitten ynnää nämä ongelmat ja jatkuvan murehtimisen kauanko loota kestää. Nyt kun on tuo 6v-manuaaliaski alla niin pykälä vaihtuu takuulla silloin kuin itse haluaa, kulutus pienempi ja jos nyt vähän joutuu ruuhkassa pumppaamaan kytkintä niin on se todella pieni hinta vrt. näihin murheisiin. Ihmettelen suuresti jos joku uskaltaa näitä automaattilaatikollisia nyt 200tkm ajettuja vielä 2-3 vuoden päästä itselleen ostaa, tai sitten on jäänyt foorumi lukematta.

            Anteeksi offtopic.
            Puhut asiaa...
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #66
              Bemaria ei kannata harrastaa alkuunkaan jos rahan menoa pelkää.. Eli Toyotaa sitten tilaukseen 1.4 moottorilla ja manuaalilla. Itse automaatin kannalla kaikesta huolimatta, dieselien murheitahan nämä ovat.
              Freude am Fahren

              Comment

              • ART
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 305

                #67
                Originally posted by rasanttu View Post
                Bemaria ei kannata harrastaa alkuunkaan jos rahan menoa pelkää.. Eli Toyotaa sitten tilaukseen 1.4 moottorilla ja manuaalilla. Itse automaatin kannalla kaikesta huolimatta, dieselien murheitahan nämä ovat.
                No joo.. Ehkä sieltä ääripäiden väliltä voisi joku välimallin vaihtoehtokin löytyä? Eli onko ehdoin tahdoin pakko kaivaa verta nenästään ja ostaa joku melko hyvällä todennäköisyydellä omiin käsiin lasahtava vanha automaatti?

                Olen tästä jossain toisessakin topicissa kirjoittanut, mutta itse ainakin olen päättänyt että niin kauan kun en raski / koe tarvitsevani ostaa autoani korkeintaan 50tkm ajettuna, ostan sen manuaalina. +150tkm ajettu automaattiaskillinen auto, jos sen meinaa pitää, on niin suuri kuluriski. Kyse ei ole siitä etteikö sitä muutamaa tonnia remonttiin tilillä olisi, vaan siitä, että sitä ei huvita maksaa turhasta kun järkevillä valinnoilla ei tarvitse.

                Mainittakoon vielä, että automaatteja olen kyllä omistanut, ostohetkellä 40-160tkm ajettuja Audeja ja Bemareita, sekä hätäpäissään yksi Chryslerikin. Vanhan automaatin kammo perustuu siis kokemuksiin eikä mutuiluun...

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  #68
                  Originally posted by ART View Post
                  No joo.. Ehkä sieltä ääripäiden väliltä voisi joku välimallin vaihtoehtokin löytyä? Eli onko ehdoin tahdoin pakko kaivaa verta nenästään ja ostaa joku melko hyvällä todennäköisyydellä omiin käsiin lasahtava vanha automaatti?

                  Olen tästä jossain toisessakin topicissa kirjoittanut, mutta itse ainakin olen päättänyt että niin kauan kun en raski / koe tarvitsevani ostaa autoani korkeintaan 50tkm ajettuna, ostan sen manuaalina. +150tkm ajettu automaattiaskillinen auto, jos sen meinaa pitää, on niin suuri kuluriski. Kyse ei ole siitä etteikö sitä muutamaa tonnia remonttiin tilillä olisi, vaan siitä, että sitä ei huvita maksaa turhasta kun järkevillä valinnoilla ei tarvitse.

                  Mainittakoon vielä, että automaatteja olen kyllä omistanut, ostohetkellä 40-160tkm ajettuja Audeja ja Bemareita, sekä hätäpäissään yksi Chryslerikin. Vanhan automaatin kammo perustuu siis kokemuksiin eikä mutuiluun...

                  No kait nyt vanhasta autosta voi hajota muutakin kallista kuin vain automaattilaatikko? Tuntuu olevan nelinumeroisissa hinnoissa jo esimerkiksi abs-yksiköt nykyään? Itse en kyllä pidä järkevänä valintana automaattilaatikon remppapelossa ostaa manuaalivaihteista autoa... Mutta mielipiteitä on monia, minullakin omani

                  ps. toisaalta kyllä hyvä että iso osa ihmisistä ajattelee automaateista noin, jää meille vanhojen automaatti(romujen?) kannattajillekin soppelin hankintahinnan omaavia käytettyjä kulkupelejä.
                  Last edited by cba; 24-10-2009, 21:52.

                  Comment

                  • ART
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 305

                    #69
                    Originally posted by cba View Post
                    No kait nyt vanhasta autosta voi hajota muutakin kallista kuin vain automaattilaatikko? Tuntuu olevan nelinumeroisissa hinnoissa jo esimerkiksi abs-yksiköt nykyään? Itse en kyllä pidä järkevänä valintana automaattilaatikon remppapelossa ostaa manuaalivaihteista autoa... Mutta mielipiteitä on monia, minullakin omani
                    Toki muutakin voi hajota, mutta muita yksittäisiä yhtä kalliita kohteita jotka lähes varmasti 200tkm mennessä hajoaa tai ainakin vahvasti oireilee on aika vähän. Turbodieselistä voi hajota esimerkiksi turboahdin ennen 200tkm:ää, mutta siitä kuitenkin selviää alle tonnilla. Totaalinen moottoririkko olisi ehkä samaa hintaluokkaa kuin automaatin kilahtaminen, mutta harvemmin moottorikaan totaalisesti kilahtaa paljon muuten kuin imusarjan läpän imaisemalla, ja tähän taas voi vaikuttaa poistamalla ne imusarjan läpät. Automaattilaatikon poistaminen ei ole aivan yhtä helppoa ja edullista.

                    Comment

                    • TiK
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 109
                      • suomi

                      #70
                      Originally posted by rasanttu View Post
                      Bemaria ei kannata harrastaa alkuunkaan jos rahan menoa pelkää.. Eli Toyotaa sitten tilaukseen 1.4 moottorilla ja manuaalilla. Itse automaatin kannalla kaikesta huolimatta, dieselien murheitahan nämä ovat.
                      Olen samaa mieltä, tämä on nyt mulla vasta toinen BMW mutta siihen ekaankin olin kaikesta huolimatta tyytyväinen.
                      Diesel ja automaatti on mulla ehdottomat niin vaihtoehtoja ei oikein ole Kun 335/535 karkaa ohi varojen ja näissähän ilmeisesti on jo eri laatikko.
                      Nyt vaihtaessa harkitsin MB:tä mutta jotenkin pidän enemmän BMW:n napakammasta ja sporttisemmasta luonteesta.
                      Tämä vähä mitä on takana tuolla e91:llä on tuntunut hyvältä vaikka tässä 320d:ssä on vähemmän vetoa kun vanhassa. On sportti alusta ja sportti penkit nahalla ja ainakin minust on hyvä paketti ajaa tuollakin koneella.
                      Ainoa miinus että logic7:n keskikaiutin tuntuu särisevän, lie joko irti tai vaihtoa vailla.
                      - Vihellys ja Pauke -

                      E91 320dA Touring -06

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3450
                        • Janakkala

                        #71
                        Originally posted by ART View Post
                        mutta muita yksittäisiä yhtä kalliita kohteita jotka lähes varmasti 200tkm mennessä hajoaa tai ainakin vahvasti oireilee on aika vähän
                        No tuostakin voi olla montaa mieltä.... Itsellä / perheellä ollut todella lukuisia eri BMW autoja sekä manuaalina sekä automaattina ja yhdessäkään automaatissa ei ole ollut minkään laista vikaa ja parhaissa vehkeissä ollut REILUSTI yli kolmensadan tuhannen kilometri lukemat ja vieläpä niin, että niillä on jopa perheessämme ajettu 150-200tkm...
                        Varmasti moni automaattivika johtuu myös siitä että sieltä Turkkilaiselta jobbarilta valitaan se halvin pirssi missä mittarilukema on ihan jotain muuta kuin todellisuus, sitten kun täällä seuraa sivusta niin porukka mättää mitä tahansa öljyn kuraa noihin laatikoihin vain sillä tuntumalla kun varaosaliikkeessä / kaverit sanoo voorumilla, monella on jos jonkin sortin seka rengastuksia alla jotka saattavat tehdä myöskin kiusaa jne. Kuinka moni miettii esim jos ostaa automaatti auton jossa on koukku että paljonko siellä on vedetty traileria / hevoskoppia mukana jne.
                        Mielestäni BMW:een automaatti laatikot ovat ihan toimivia laitteita oikein käytettyinä ja autojen määrään nähden niissä on vähän vikoja.
                        EDIT: Ja tämä mielipide ei pelkästään rajoitu omiin / perheen kalustoon. On noista kokemusta muualtakin
                        Last edited by Spetke; 25-10-2009, 10:02.
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Originally posted by Spetke View Post
                          No tuostakin voi olla montaa mieltä.... Itsellä / perheellä ollut todella lukuisia eri BMW autoja sekä manuaalina sekä automaattina ja yhdessäkään automaatissa ei ole ollut minkään laista vikaa ja parhaissa vehkeissä ollut REILUSTI yli kolmensadan tuhannen kilometri lukemat ja vieläpä niin, että niillä on jopa perheessämme ajettu 150-200tkm...
                          Varmasti moni automaattivika johtuu myös siitä että sieltä Turkkilaiselta jobbarilta valitaan se halvin pirssi missä mittarilukema on ihan jotain muuta kuin todellisuus, sitten kun täällä seuraa sivusta niin porukka mättää mitä tahansa öljyn kuraa noihin laatikoihin vain sillä tuntumalla kun varaosaliikkeessä / kaverit sanoo voorumilla, monella on jos jonkin sortin seka rengastuksia alla jotka saattavat tehdä myöskin kiusaa jne. Kuinka moni miettii esim jos ostaa automaatti auton jossa on koukku että paljonko siellä on vedetty traileria / hevoskoppia mukana jne.
                          Mielestäni BMW:een automaatti laatikot ovat ihan toimivia laitteita oikein käytettyinä ja autojen määrään nähden niissä on vähän vikoja.
                          EDIT: Ja tämä mielipide ei pelkästään rajoitu omiin / perheen kalustoon. On noista kokemusta muualtakin
                          Juuri näinhän se on.

                          Comment

                          • Patriot
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 274

                            #73
                            E46 automaatin muuttaminen 5-vaihteiseksi manuaaliksi


                            E46 automaatin purku kuvina
                            Last edited by Patriot; 27-10-2009, 06:01.
                            E39 540iA M62TUB44

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3450
                              • Janakkala

                              #74
                              Originally posted by Patriot View Post
                              E46 automaatin muuttaminen 5-vaihteiseksi manuaaliksi

                              E46 automaatin purku kuvina
                              http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=713780
                              Kyllä ja sitten joku Suomalainen tulee ja ostaa tuosta sen 140tkm ajetun tuonti huippuyksilön ja viikon päästä kirotaan voorumilla kun on taas yksi automaatti vikainen peli ja nämä BMW:een automaatit on ihan paskoja
                              Juu ei herneitä...
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by Patriot View Post
                                E46 automaatin muuttaminen 5-vaihteiseksi manuaaliksi


                                E46 automaatin purku kuvina
                                http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=713780
                                Molemmat linkit osoittaa samaan purkukuvien viestiketjuun. Tuo automaatin muutos manuaaliksi löytyy täältä: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=659314
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X