Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -03 pöläyttää kylmänä sinistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DriveFast
    BTCF Member
    • Apr 2010
    • 165
    • Turku

    #31
    Originally posted by salsal View Post
    Oma autoni m57 koneella pölläytteli tässä syksyllä aina kylmäkäynnistyksessä vaaleaa savua. Ei siis sinistä öljysavua, vaan vaaleaa kitkerän hajuista huonosti palaneen dieselin katkua. Tätä ilmeni suunnilleen alle +10 asteen lämpötiloissa. Autossa on hehkut kunnossa, samoin suuttimet ja toimii täysin normaalisti.
    Nyt näitä savutus topikkeja lukiessa jälleen tarkastelin muutamaan otteeseen kylmäkäynnistyksen savutusta ja totesin, että eipä pölläytä enää vaaleaa, ei sitten pätkääkään... Mitään korjauksia ei ole tullut tehtyä tässä välillä
    Itsellä täsmälleen sama juttu, tosin itsellä pölläytteli sinistä savua käynnistettäessä ja ekalla reilummalla kiihdytyksellä.. Itsellä tuo savutus loppui öljyjen + suodattimien (öljy & pa) vaihdolla täysin.. Muuten ei ollut mitään ongelmaa, mutta tuo kärytys sai aina pelkäämään pahinta :P
    BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
    Exät:
    BMW e46 330i: 231hp/300Nm
    BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
    Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
    Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

    Comment

    • bear3
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 131
      • laitila

      #32
      vois kai kokeilla vaihtaa öljy merkkiä toiseen nyt o midland 10w-40,mut voisko öljy"vuoto" aiheuttaa melko karkean/humppaavan kylmäkäynnin n.3-5s. webasto ku o pääl n.10-15min nii kone käy mielestäni ihan normaalisti ja reagoi kaasuun ok, hehkut ja relekin on just vaihdettu.
      "itse tein...siksi hyvä "

      e91 330xd 2007

      Comment

      • bear3
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 131
        • laitila

        #33
        pistetääs vähä updatee tähä ongelmaan eli,luin korjausarvot heti kun koneen käynnisstyessä kylmänä ja 1 pytty näytti jotain -4.5 ja koneen käydessä oli arvo n.30sec. päästä n.-0,4 kun muissa oli n-0.5-1.3 paitsi 4. ol 2.4 eli korjausarvot muuttuvat heti kun sylinteri lämpeää muutaman asteenkin. heti maanantai aamul menee yx suutin tilaukseen kl-varaosasta ja katota sit etiäpäi tilataanko lisää :think
        "itse tein...siksi hyvä "

        e91 330xd 2007

        Comment

        • Hiddenemarc
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 426
          • Rovaniemi

          #34
          Mulla oli vastaavaa savutusta joka oli todella mainittavaa ja katosi sitten ko oli ajanu jonku 300m. Syyksi selvis haljennu kansi.. 2700eskoo meni uuteen kanteen ja duunit päälle
          Tosin auto on vieläkin pajalla korjuulla mut ens viikosta saan kotteron poikke ni katotaan onko hellittänynnä. Lisäksi nesteet katosit 200km matkalla litranverran joten kansi pois ja koneistamolle koeponnistettavaksi. Sieltä sitte tuli tämä raskauttava diagnoosi asialle.
          S4 B5
          Urs4 4.2
          A8 D3 4.2 Lang

          ex. M5 e39 -99
          ex. 330 xDA e46 -03
          ex. 523 e39 -96

          Comment

          • bear3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 131
            • laitila

            #35
            itellä oli sama juttu n.1,5 v. sit savu katosi ku oli ajan n.200-300m.laitetii nesteen joukkoon samaa väri ainetta ku kylmäaineeseen lisätään.muutama päivä ajoa ja kansi pois,oli 3 pytyn imukavasta halki.e-bay englanti n.900e kunnostettu täydellinen paine testattu kansi.ite vaihdoin joten kohtuu hintanen kansi remppa tul.tämä nykyinen ongelma on kuitenki 99% varmuudella suuttimesta johtuvaa....
            "itse tein...siksi hyvä "

            e91 330xd 2007

            Comment

            • Hiddenemarc
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 426
              • Rovaniemi

              #36
              Ainut syy miksi noin vitun kalliilla ko oli toi Wetterivastuu viel jako noo maksaa puolet koko roskasta
              Tosin silti se vitusti tulee maksamaan mutta heleppo homma ko rahalla selviää.
              S4 B5
              Urs4 4.2
              A8 D3 4.2 Lang

              ex. M5 e39 -99
              ex. 330 xDA e46 -03
              ex. 523 e39 -96

              Comment

              • bear3
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 131
                • laitila

                #37
                updatea ropleemaan 1.pytyn suutin vaihdettu mut edelleen korjausarvot n.-5 pintaan kylmänä,eli vanha suutin takas ja palautan ton uuden(oli jo kerran ennenki ollu jossai konees koekäytös)anyway puristuspaine mittaus testi tehty lämpimänä 225-227 kaikis pytyis....mut kylmänä ei oo testattu:thinkseuraavax siis se.....ja ohivuotomittaus?
                "itse tein...siksi hyvä "

                e91 330xd 2007

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #38
                  Pitääkö tuohon sun auton koneeseen ohjelmoida tuo uusi suutin? Niinkuin esim. m47n pitää

                  Comment

                  • bear3
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 131
                    • laitila

                    #39
                    ei tarvi koodata kun on dde4 moottorin ohjaus,m57n jois on dde5 nii pitää koodata, korjatkaa jos olen väärässä
                    "itse tein...siksi hyvä "

                    e91 330xd 2007

                    Comment

                    • bear3
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 131
                      • laitila

                      #40
                      päivitystä ohivuotomittaus tehty: kylmä kone 1syl 52%6 syl25% pari minuttia käytin konetta ja mittasin uudestaan ja arvot ol 14% ja 8% seuraavana päivänä mittasin taas kylmänä,venttiilit oli ollu yön auki jotta nostimista olisi öljyt puristunu pois ja arvot olivat edelleen 14%ja8% pintaan joten vaihdoin 1 ja 6 nostimet ja pesin ja tyhjensin kaikki muut katotaan kun saan nippuun vaikuttiko,ei oikee kiinnostais alkaa kantta repimään pois toivottavast syy ol nois nostimis ja liian "paksus"öljys:think
                      "itse tein...siksi hyvä "

                      e91 330xd 2007

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎