Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D Ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #16
    Sulla on autossasi lastu/ohjelma? Jos on ns. huijaus boksi nii heitä se mäkeen ja ajele toimivalla autolla, jos taas ohjelma nii pyydä ohjelmoijaa palauttamaan orig. ohjelma.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • wmb330d
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 184
      • KS

      #17
      Originally posted by jsr85 View Post
      Sulla on autossasi lastu/ohjelma? Jos on ns. huijaus boksi nii heitä se mäkeen ja ajele toimivalla autolla, jos taas ohjelma nii pyydä ohjelmoijaa palauttamaan orig. ohjelma.
      Autossa on softa ja vakionakin teki samaa tosin ei yhtä pahasti, seilaili kyllä paineet silloinkin

      Comment

      • Incidious
        Banned
        • Apr 2009
        • 123
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by wmb330d View Post
        Homma jatkuu eli auto tiputtaa paineet yhtäkkiä 0.8 kun ensin huitelee lastun/ohjelman kanssa 1.4-1.5-ja semmosta sompailee vähän aikaa ennen kun veto tipuu pois ja menee paineet tonne alas. J a nyt uutta toi ahtopaineventiilikin.... järki menee, oisko seuraavana sitten ilmamäärämittari?
        Ahtopaineisiin vaikuttaa turbo, se imusarjan takana oleva tunnistin, turbon vieressä oleva solenoidi ja ilmamassamittari. Sinulla kun on kaikki muut nyt käyty läpi niin mikäli sinulla on jollain tutulla samanlainen massamittari niin kannattaisi kokeilla sitä. Alkaa kuulostaa jo utopistiselta vialta :think Tarkista myös varalta ettei siellä ole railipaine anturissa ole mitään huijausboksia kiinni. Se löytyy imusarjan takaa polttoainelinjan päästä..

        Edit: tuli mieleen myös että sinulla aikalailla pätkäsee se auto kiihdytyksessä niin ettei vain olisi siirtopumppu menossa? livedatan lueskelulla pystyisi kiihdytyksen aikana seuraamaan pysyykö siirtopaineet tarpeeksi korkealla. Tarkista siirtopaineet ennenkuin alat massamittaria hommaamaan.
        Last edited by Incidious; 30-09-2009, 12:05.

        Comment

        • wmb330d
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 184
          • KS

          #19
          Originally posted by wmb330d View Post
          Autossa on softa ja vakionakin teki samaa tosin ei yhtä pahasti, seilaili kyllä paineet silloinkin
          No joo ajelin tossa ja kovemmilla kierroksilla pelaa, 4 ku varovasti aloin kaasuu painaa ni passas ajaa kierrokset loppuun(suljettu alue) mutta, kun yrittää kerrasta painaa pedaalin pohjaan ni jo vain meno katkee. Että oisko kuitenkaan pumppu kun ei kyllä äännä mitenkää erityisesti vaan tasaseen surisee hiljaa.Irroitin ilm.mittarin piuhan ni toimi ei kertaakaan hyytynyt, ei kyllä tehoa ollu niin kuin silloin ku toimii piuha kii. No huomenna saatan olla viisaampi kun katotaan ajossa mitä tietsikka kertoo, mutta että tällaasta

          Comment

          • wmb330d
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 184
            • KS

            #20
            Originally posted by wmb330d View Post
            No joo ajelin tossa ja kovemmilla kierroksilla pelaa, 4 ku varovasti aloin kaasuu painaa ni passas ajaa kierrokset loppuun(suljettu alue) mutta, kun yrittää kerrasta painaa pedaalin pohjaan ni jo vain meno katkee. Että oisko kuitenkaan pumppu kun ei kyllä äännä mitenkää erityisesti vaan tasaseen surisee hiljaa.Irroitin ilm.mittarin piuhan ni toimi ei kertaakaan hyytynyt, ei kyllä tehoa ollu niin kuin silloin ku toimii piuha kii. No huomenna saatan olla viisaampi kun katotaan ajossa mitä tietsikka kertoo, mutta että tällaasta
            niin ja paineet käy kyllä jossain 1.7 koska menee asteikon yli

            Comment

            • Incidious
              Banned
              • Apr 2009
              • 123
              • Kainuu

              #21
              No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..
              Last edited by Incidious; 30-09-2009, 19:44.

              Comment

              • wmb330d
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 184
                • KS

                #22
                Originally posted by Incidious View Post
                No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..

                No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9135
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by wmb330d View Post
                  No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas
                  Voihan sitä toki testata, mutta purkkapatentti se silti on, eikä varsinaisesti korjaa vikaa. Ymmärtääkseni tuossa voi käydä niinkin, että jos johdesiipiä säädetään avautumaan liikaa, voi ääriasennossa osua turbon pakosiipiin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #24
                    Originally posted by Incidious View Post
                    No katselkaa tietsikalla huomenna miltä siirtopaineet näyttää täyskaasu kiihdytyksessä. kovasti epäilen että ei ole tarpeeksi siirtopaineet kun sinulla niin terävästi nykäsee. normaalisti tosiaan viallisella ilmamassamittarilla vaikutus ahtoihin on laskeva..
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Voihan sitä toki testata, mutta purkkapatentti se silti on, eikä varsinaisesti korjaa vikaa. Ymmärtääkseni tuossa voi käydä niinkin, että jos johdesiipiä säädetään avautumaan liikaa, voi ääriasennossa osua turbon pakosiipiin.
                    No nythän on vielä niin että turbon luona oleva alipainepönttö on ohitettuna se kyllä ensin kuntoon jos se vaikuttaa että heittää paineet ylös kun on pois toiminnasta

                    Comment

                    • Incidious
                      Banned
                      • Apr 2009
                      • 123
                      • Kainuu

                      #25
                      Originally posted by wmb330d View Post
                      No nythän on vielä niin että turbon luona oleva alipainepönttö on ohitettuna se kyllä ensin kuntoon jos se vaikuttaa että heittää paineet ylös kun on pois toiminnasta
                      vika jossain aivan muualla.. mittasitteko ne siirtopaineet?

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Originally posted by wmb330d View Post
                        niin ja paineet käy kyllä jossain 1.7 koska menee asteikon yli
                        Melko todennäköistä että turbo on finaalissa. Veikataan et pakoturbiinista lähteny paloja. Ei mitenkään kauhean harvinaista näissä.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Incidious
                          Banned
                          • Apr 2009
                          • 123
                          • Kainuu

                          #27
                          Originally posted by wmb330d View Post
                          No nyt kävi kokelee autoa kaveri joka työkseen rassaa näitä ja sanoi että turbolle menevää tankoa kun säätää niin sillä saa ahtopaineet kuriin ja sillä helpottaa, no se tehdään seuraavas
                          ÄÄÄ! Nykyisella ohjelmallasi paineiden pitää käydä 1.6-1.8 ja palata 1.3-1.5bar. se pönttö ei vaikuta siihen miten korkealla paineet käy. mittasitteko ne siirtopaineet älkää säätäkö sitä tankoa

                          Comment

                          • wmb330d
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 184
                            • KS

                            #28
                            Originally posted by Incidious View Post
                            ÄÄÄ! Nykyisella ohjelmallasi paineiden pitää käydä 1.6-1.8 ja palata 1.3-1.5bar. se pönttö ei vaikuta siihen miten korkealla paineet käy. mittasitteko ne siirtopaineet älkää säätäkö sitä tankoa
                            No eipä mitattu paineita, ja uusi huomio on että kylmänä mitä uskalsin polettaa ni toimii mutta heti kun lämpenee lähelle normaalia ni alkaa meno tökkii



                            No eipä toiminu enää kylmänäkään, otin ilmämäärämittarin johdon irti ni toimii mutta vähän laiskemmin
                            Last edited by wmb330d; 02-10-2009, 09:51.

                            Comment

                            • wmb330d
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 184
                              • KS

                              #29
                              No päivitystä taas, nyt luettu vikamuisti ja nollattu sitten kävin ajaa ja tuloksena AHTOPAINETUNNISTIN IMPULSSI LIIAN KORKEA

                              Mitä meinaa uusi anturi on ja herjaa? Vai oisko että on vääränlainen 3117 09B 25/250KPA lukee anturassa,prrrrr ku vanhaa ei oo enää tai vois löytyä ku kaivelis...


                              ja ennen nollausta oli myös IMUILMAN LÄMPÖTUNNISTIN IMPULSSI LIIAN KORKEA
                              Last edited by wmb330d; 02-10-2009, 18:50.

                              Comment

                              • elreino
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2009
                                • 90
                                • s-joki

                                #30
                                kenenkä värkkäämä viritys ohjelma on ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎