Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ABS + ASC valot palaa mittaristossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne320d
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1342
    • jns

    #46
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Takavasen abs-anturi rikki.
    onko tuo anturi millainen vaihtaa?
    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #47
      Originally posted by janne320d View Post
      onko tuo anturi millainen vaihtaa?
      No vanhasta E46 Sedan '98 kun vaihdoin niin ei se suosiolla tullut niin porasin anturista läpi ja revin pihdeillä anturin jämät pois.
      Muuten helppo homma, varoo vaan ettei poraa siihen rattaaseen.

      En tiedä voinko suositella poraamista kenellekkään, mutta ainakin se oli nopea tapa poistaa kiinni jumahtaneen anturin.
      Sitten uuden anturin ympärille vähän rasvaa niin irtoo toivottavasti sitten myöhemmin edes vähän helpommin.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • janne320d
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1342
        • jns

        #48
        Originally posted by janne320d View Post
        80km vauhdista löi valot mittaristoon,abs/asc valot palaa mittaristossa ja nopeusmittari ja kulutusmittarit mykkiä.onko porukka selvittänyt jo mikä tämän aiheuttaa?
        juuri vaihdettu 18" vannetta alle,n.10km ajettu ja valot sytty.olisko tämä nyt syllinen tähän,tosin kesällä ei mitään ongelmia ole ollut isommilla vanteilla.

        näköjään välillä toimii ja välillä ei joten eiköhän tuo anturi häröile
        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

        Comment

        • janne320d
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1342
          • jns

          #49
          korjaantui anturin vaihdolla ja piti porata kun ei muuten irronnut
          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

          Comment

          • Aqua
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 9
            • Kangasala

            #50
            Voipi olla tyhmä kysymys, mut niin on mieskin! Itsellä alko palaan abc+käsijärru+luistonesto valot ja välillä ne sammuu ja välillä ne syttyy taas(nopeus/kulutusmittari toimii normaalisti)ja aina ei pala käsijäarrun valo, missähän vika vai abs-anturissa. autohan on siis E46 318Ci -01 160tkm.

            ja toinen vika mikä ihmetyttää (olen search toimintoo ja lukenut, mut en löytänyt "osuvaa" vastausta) hukkaa jäähdytin nesteet jonnekkin ei laske alle, eikä missään näy kunnon vuotoakaan, eikä näy öljyn seassakaan ja kaikki paineet pysyy kun kaveri testas niitä töissään... onko mitään vinkkiä/ratkasua asiaan?

            Kiitos jo näin etukäteen!

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #51
              Edellisessä syylari vuoti oik. alakulmasta, siis todella vähän.
              Siinä kun on muoviset kyljet ja alumiini stanssattu muovin ympärille niin sieltä väleistä se vuoti, vaikea havaita.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • erese
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 478
                • Vantaa

                #52
                Originally posted by Aqua View Post
                Voipi olla tyhmä kysymys, mut niin on mieskin! Itsellä alko palaan abc+käsijärru+luistonesto valot ja välillä ne sammuu ja välillä ne syttyy taas(nopeus/kulutusmittari toimii normaalisti)ja aina ei pala käsijäarrun valo, missähän vika vai abs-anturissa. autohan on siis E46 318Ci -01 160tkm.

                Kiitos jo näin etukäteen!
                Itellä oli sama probleema ja herjasi oikean takapyörän anturin pätkivää signaalia. Tietysti kannattaa ne vikakoodit lukea, sieltä selviää yhtä ja toista
                F40 -20
                F20 -13
                E46 320D Touring -01
                E36 "nokivasara" Touring -99

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  #53
                  Originally posted by Aqua View Post
                  Voipi olla tyhmä kysymys, mut niin on mieskin! Itsellä alko palaan abc+käsijärru+luistonesto valot ja välillä ne sammuu ja välillä ne syttyy taas(nopeus/kulutusmittari toimii normaalisti)ja aina ei pala käsijäarrun valo, missähän vika vai abs-anturissa. autohan on siis E46 318Ci -01 160tkm.

                  ja toinen vika mikä ihmetyttää (olen search toimintoo ja lukenut, mut en löytänyt "osuvaa" vastausta) hukkaa jäähdytin nesteet jonnekkin ei laske alle, eikä missään näy kunnon vuotoakaan, eikä näy öljyn seassakaan ja kaikki paineet pysyy kun kaveri testas niitä töissään... onko mitään vinkkiä/ratkasua asiaan?

                  Kiitos jo näin etukäteen!
                  Palavatko keltaisina?
                  Sammuvatko kun käytät virrat pois?

                  Itsellä paloivat samaiset valot juuri keltaisina ja sammuivat kun käytin virrat pois. Syttyivät taas pienen matkanteon jälkeen. Tämä johtui siitä, että olin vaihtanut alatukivarren ja kulmat olivat persiillään. Kulmat kuntoon ja valojen vilkuttelu loppui. Ilmeisesti olivat kulmat niin persiillään, että renkaat kulkivat eri matkoja jolloin anturit sekosivat...

                  Comment

                  • Aqua
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 9
                    • Kangasala

                    #54
                    Originally posted by wta View Post
                    Palavatko keltaisina?
                    Sammuvatko kun käytät virrat pois?

                    Itsellä paloivat samaiset valot juuri keltaisina ja sammuivat kun käytin virrat pois. Syttyivät taas pienen matkanteon jälkeen. Tämä johtui siitä, että olin vaihtanut alatukivarren ja kulmat olivat persiillään. Kulmat kuntoon ja valojen vilkuttelu loppui. Ilmeisesti olivat kulmat niin persiillään, että renkaat kulkivat eri matkoja jolloin anturit sekosivat...

                    Ei auta mitään vaikka katkasee virrat, mutta esim. äskön ne sytty palaan kun lähdin töistä ja palo koko matkan työkaverin pihaan asti missä sammutin auton... kun käynnistin auton uudestaan niin ne valot palo edelleen, mut noin 500m päästä ne sammu, eikä syttynyt loppumatkalla uudestaan !?!?!?! EDIT: palaa keltaisina ne valot, paitsi tietysti käsijarrun valo!


                    tohon jäähdytin nesteisiin sen verran viellä, että töissä tarkistin nesteet ennen kotiin lähtöä... niin säiliö oli täynnä niin kun pitäis ollakkin. Hetken matkan päästä se kumminkin sytty se valo, nyt en viittinyt tarkistaa onko siellä vie kuinka nesteitä kun se on kuuma! taitaa olla nää taas semmosia henkimaaliman juttuja!

                    Comment

                    • Aqua
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 9
                      • Kangasala

                      #55
                      Molemmat mun ongelmat ratkaistu!

                      - Abs anturi rikki oikeelta takaa!

                      - Jäähdytin nesteet vuosi termostaatissa olevan flekti-anturista... ei vuotanut kun tippa kerrallaan lämpösenä, mutta kun alko jäähtymään niin lopuks tuli olikein norona nestettä sieltä... vaihdoin siis uuden termarin!

                      Ja taas Bimmeri rokkaa!

                      Comment

                      • erese
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 478
                        • Vantaa

                        #56
                        Originally posted by Aqua View Post
                        Molemmat mun ongelmat ratkaistu!

                        - Abs anturi rikki oikeelta takaa!

                        - Jäähdytin nesteet vuosi termostaatissa olevan flekti-anturista... ei vuotanut kun tippa kerrallaan lämpösenä, mutta kun alko jäähtymään niin lopuks tuli olikein norona nestettä sieltä... vaihdoin siis uuden termarin!

                        Ja taas Bimmeri rokkaa!
                        Hyvä homma että tuli kuntoon
                        F40 -20
                        F20 -13
                        E46 320D Touring -01
                        E36 "nokivasara" Touring -99

                        Comment

                        • jussssssi
                          Newbiemmer
                          • Feb 2009
                          • 21
                          • Seinäjoki

                          #57
                          samaa vikaa

                          Vaihdoin viikonloppuna jouset 330D:n, ja kun sen jälkeen ekan kerran laitoin virrat päälle, niin syttyii ACS + ABS + käsijarrun valo, eikä ole sen koommin sammunut. Mielestäni en niin kovaa runnonut jousia vaihtaessa että johdot olisi vaurioitunu, ja oon ne jo tarkastanutki. Toki akku on vähä heikos kunnos, jonka vaihdan huomenna että saan sen vaihtoehdon pois suljettua, mutta voiko tuo -30 mm madallus tehä jotain vai onko sieltä jotenki osuvasti samaan aikaan mennyt se ABS anturi paskaksi..?
                          F30 316D 2012 Autom.

                          EX: E91 320dA M-sport 2007 Lemans Blue
                          EX: E46 330D Touring 2002
                          EX: E46 316 1998 1.9 Autom.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #58
                            Originally posted by jussssssi View Post
                            Vaihdoin viikonloppuna jouset 330D:n, ja kun sen jälkeen ekan kerran laitoin virrat päälle, niin syttyii ACS + ABS + käsijarrun valo, eikä ole sen koommin sammunut. Mielestäni en niin kovaa runnonut jousia vaihtaessa että johdot olisi vaurioitunu, ja oon ne jo tarkastanutki. Toki akku on vähä heikos kunnos, jonka vaihdan huomenna että saan sen vaihtoehdon pois suljettua, mutta voiko tuo -30 mm madallus tehä jotain vai onko sieltä jotenki osuvasti samaan aikaan mennyt se ABS anturi paskaksi..?
                            No madallus itsessään ei vaikuta mutta ehkä asentaessa joku paikka on ottanut itseensä. Myös tyhjäksi päässyt akku saattaa valot sytyttää.
                            Vikakoodinlukuun mars
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • jussssssi
                              Newbiemmer
                              • Feb 2009
                              • 21
                              • Seinäjoki

                              #59
                              äsken kävin töis kokeilees jännitteen ja oli 12,4 V, mutta otin samalla uuren akun messiin, että kuhan saan ladattua sen täyteen, niin vaihdan sen illalla, ja annan olla piuhat irti hetken aikaa..jos ei auta mitään niin sitten vain lukeen koodit.
                              F30 316D 2012 Autom.

                              EX: E91 320dA M-sport 2007 Lemans Blue
                              EX: E46 330D Touring 2002
                              EX: E46 316 1998 1.9 Autom.

                              Comment

                              • erese
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 478
                                • Vantaa

                                #60
                                Originally posted by jussssssi View Post
                                äsken kävin töis kokeilees jännitteen ja oli 12,4 V, mutta otin samalla uuren akun messiin, että kuhan saan ladattua sen täyteen, niin vaihdan sen illalla, ja annan olla piuhat irti hetken aikaa..jos ei auta mitään niin sitten vain lukeen koodit.
                                Todennäköisesti joku anturin piuha saanut kipeää vaikkei ulospäin mitään vaurioita näykään. Johto venyy todennäköisesti "yli rajojen" ja pätkii signaalia.
                                Näin oli ainakin mulla, piuha oli aivan ehyt ulospäin mutta pätki signaalia aina kun joutui vedolle alttiiksi. Eli sai silloin tällöin kontaktia. Vikakoodeistahan tuo helpoiten selviää niin ei tarvi arvailla
                                Last edited by erese; 20-07-2010, 20:00.
                                F40 -20
                                F20 -13
                                E46 320D Touring -01
                                E36 "nokivasara" Touring -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎