Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D Kaksoismassavauhtipyörä->kiinteä ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    E46 320D Kaksoismassavauhtipyörä->kiinteä ???

    Saako nähin E46 320D malleihin tavallista kiinteää vauhtipyörää, vai onko se uuskin laitettava kaksoimassana. :think
    Alkas olemaan vaihtokunnossa...
    Last edited by Jukka_; 22-10-2009, 22:46.
    Bmw X5 3.0DA 2005
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    #2
    Eikö kellään tietoa / kokemusta vauhtipyöristä....
    Bmw X5 3.0DA 2005

    Comment

    • Jamppa1983
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 739
      • Pirkanmaa

      #3
      No kyllä näitä suomessakin valmistetaan (salaiset nyrkkipajat ) ja omassakin 330d olisi ollut parempi vaihtoehto. Mutta sitten tarvitaan se jousitettu kytkin jos sen löydät niin valmistajakin vauhtipyörälle saattaa löytyä. Ainut miinus efekti mikä voi tulla niin hyvin pieni rallatus tyhjäkäynnillä ja kevyt ravistus n.1000-1500 alueella isolla vaihteella ajaessa kaupungissa. Ainakin VAG tekee näin, BMW;n ravistuksista en voi sanoa, mutta Volvossa kuulemma ei mitään ravistuksia/muitakaan ongelmia.
      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

      M3 e90 & "M3" e30 turbo

      Comment

      • Jukka_
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 156
        • finland Keski-suomi

        #4
        Tilaukseen meni sitten vakio-osat... Ravistus saa nyt riittää toivon mukaan vika korjaantuu uudella vauhtipyörällä ja kytkimellä...
        Bmw X5 3.0DA 2005

        Comment

        • Jukka_
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 156
          • finland Keski-suomi

          #5
          No niin nyt on osat vaihettu ja oireet pysy osittain samana. Juttu jatkuu toisessa paikassa http://www.btcf.fi/forum/showthread....10#post1859510
          Bmw X5 3.0DA 2005

          Comment

          • Jukka_
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 156
            • finland Keski-suomi

            #6
            Originally posted by Jamppa1983 View Post
            No kyllä näitä suomessakin valmistetaan (salaiset nyrkkipajat ) ja omassakin 330d olisi ollut parempi vaihtoehto. Mutta sitten tarvitaan se jousitettu kytkin jos sen löydät niin valmistajakin vauhtipyörälle saattaa löytyä. Ainut miinus efekti mikä voi tulla niin hyvin pieni rallatus tyhjäkäynnillä ja kevyt ravistus n.1000-1500 alueella isolla vaihteella ajaessa kaupungissa. Ainakin VAG tekee näin, BMW;n ravistuksista en voi sanoa, mutta Volvossa kuulemma ei mitään ravistuksia/muitakaan ongelmia.

            Vinkkinä jos haluaa kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteän niin valeonilta saa näitä, näissä on levy jousitettu.
            Hyvin tuntuu toimivan
            Paketissa tuli vauhtipyörä, levy,asetelma,painelaakeri.

            Last edited by Jukka_; 21-12-2009, 07:25.
            Bmw X5 3.0DA 2005

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #7
              Originally posted by Jukka_ View Post
              Vinkkinä jos haluaa kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteän niin valeonilta saa näitä, näissä on levy jousitettu.
              Hyvin tuntuu toimivan
              Paketissa tuli vauhtipyörä, levy,asetelma,painelaakeri.

              http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=81

              Oliko minkä hintainen paketti? Kuuluuko mitään sivuääniä?
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Jukka_
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 156
                • finland Keski-suomi

                #8
                Originally posted by jsr85 View Post
                Oliko minkä hintainen paketti? Kuuluuko mitään sivuääniä?
                Hintaa en tarkasti muista mutta reilusti alle tonnin.

                Ainut mitä olen huomannu erona, kun ajaa isolla vahteella ja pienillä kierroksilla niin jurisee mutta tämä kuuluu tähän vauhtipyörän ominaisuuteen.

                Esim: 4 tai 5 vaihde päällä ja kierrokset 1500rpm kohilla niin jurisee kun voima loppuu kesken. sitten kun on kierrokset tuon yli niin ei mitään eroa vanhaan.
                Pienemmillä vaihteilla kaupungissa ajettaessa toimii kuin ennenkin.

                liikkeellelähdöt, kiihdyttelyt , tyhjäkäynnit toimii kuin ennenkin...
                Last edited by Jukka_; 21-12-2009, 20:16.
                Bmw X5 3.0DA 2005

                Comment

                • Jamppa1983
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 739
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Sitten ei muutakun karalalle auto säätöihin, niin saat kaiken ilon irti ja ei tarvitse kaksoismassan hajoamista jännittää!
                  Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                  M3 e90 & "M3" e30 turbo

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎