Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jisv
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 461
    • Pori

    #46
    Originally posted by Santerj View Post
    Ajateltiin täs kyl kaverin kaa väsätä jäärata, jossa voi harjoitella ajoa ilman ajovakauden hallintaa. Miksi perän heittäminen yhdistetään niin usein yleiseen liikenteeseen? Se on älyttömän hauskaa mutta ei sen takia muita kannata vaarantaa. Meni offtopiciks jo.
    Pidä sitä dsc-nappia pohjassa niin kauan, että mittaristoon syttyy kaksi keltaista valoa, eiköhän se perä siitä sitten lähde omille retkilleen paremmin
    e46 non m-sport touring
    Dieselin kulutus

    Comment

    • Blacksatin
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 954
      • Mäntsälä

      #47
      Kummalles puolelle konetta tuollainen säteilylämmitin tulee e46 330d:ssä Alustavasti kyselen kun huomenna alkaisi vastuksen asentaminen niin helpottaa paljon kun tietää jo vähän alustavasti.

      Mites kun olette asennellu noita lohkolämppäritä niin mihis olette sen maadoituksen pistäny joka on siinä johtosarjassa? Onko väliä laittaako sen runkoon vai moottoriin? Ohjeet hukassa...

      Comment

      • E.N
        Newbiemmer
        • Apr 2009
        • 19
        • Häme

        #48
        Originally posted by Blacksatin View Post
        Kummalles puolelle konetta tuollainen säteilylämmitin tulee e46 330d:ssä Alustavasti kyselen kun huomenna alkaisi vastuksen asentaminen niin helpottaa paljon kun tietää jo vähän alustavasti.

        Mites kun olette asennellu noita lohkolämppäritä niin mihis olette sen maadoituksen pistäny joka on siinä johtosarjassa? Onko väliä laittaako sen runkoon vai moottoriin? Ohjeet hukassa...
        Ohjeita netistä defa.com, calix.fi...

        Comment

        • Blacksatin
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 954
          • Mäntsälä

          #49
          Originally posted by E.N View Post
          Ohjeita netistä defa.com, calix.fi...
          No tuolla oli vain onneton kuva ja jos tulkitisin kuvaa oikein niin edestä päin katsottuna tulisi kuskinpuolelle. Joku joka on asentanut säteilylämmittimen e46 330d niin voisi vahvistaa...

          Comment

          • jussi_r
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1655
            • Nurmijärvi

            #50
            Originally posted by Blacksatin View Post
            No tuolla oli vain onneton kuva ja jos tulkitisin kuvaa oikein niin edestä päin katsottuna tulisi kuskinpuolelle. Joku joka on asentanut säteilylämmittimen e46 330d niin voisi vahvistaa...
            Hantin puolelle.
            M3 Cabrio Individual
            530d GT xDrive
            GL420 CDI
            ZX-12R

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #51
              Originally posted by jussi_r View Post
              Hantin puolelle.
              Siellähän se..

              Comment

              • Hydetys
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 111
                • Lohja

                #52
                Originally posted by Laku View Post
                Miksi sun pitää etuvetarit vaihtaa?
                Ne on väärän väriset.

                Oikeen puolen sisempi "nivel" on ainaki iha väljä, ja täristää vedätettäessä pirusti. Vasemmalla pikkuklappia + molemmista suojakumit halki.
                330xd -01

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  #53
                  Originally posted by Hydetys View Post
                  Ne on väärän väriset.

                  Oikeen puolen sisempi "nivel" on ainaki iha väljä, ja täristää vedätettäessä pirusti. Vasemmalla pikkuklappia + molemmista suojakumit halki.
                  Mullakin oli etuvetarin suojakumi halki, oletin mökkitiellä menneen. Paskamainen vaihtotyö, Lohjalla WSE1 hoiti homman. Mikäs sulla on etuvetarin tuohon kuntoon saattanut? Paljonko ajettu?
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Hydetys
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 111
                    • Lohja

                    #54
                    Originally posted by Laku View Post
                    Mullakin oli etuvetarin suojakumi halki, oletin mökkitiellä menneen. Paskamainen vaihtotyö, Lohjalla WSE1 hoiti homman. Mikäs sulla on etuvetarin tuohon kuntoon saattanut? Paljonko ajettu?
                    Just tuli 200k täyteen..En tosiaan sit tiiä et onko noi etuvetarit kulutuskamaa bemareissa, koska omien tietojen mukaan tohon oli 1,5v sitte vaihdettu eteen vetarit, käytetyt tosin.

                    Suojakumit näissä menee kuulemma varsinki talvella helposti halki. Nyt odotellaan vielä oikeen puolen vetaria ToCarille...vasen tuli jo viime viikolla. (mikäköhän siinäki on ettei niitä voi samassa lähetyksessä pistää menemään...)

                    Hintaa tuli putkenpätkille 405e/kpl, ja Tepa hoitaa vaihdon..

                    Kiristää...
                    330xd -01

                    Comment

                    • AMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 536
                      • Turku

                      #55
                      Sanokaas joku viisaampi mitä kannattaa tehdä:


                      Ovipahvin irroituksessa jäi sivupeilien säätökytkimen johto kiinni verhoiluun/säätimeen epähuomiossa, ---> liitin paskaksi ja johdot katkesivat liittimen sisältä niin ettei ole mahdollisuutta katsoa mikä kuuluu mihinkin pinniin tms.

                      Johdossa 4 karvaa joiden värit: RUSKEA, SININEN jossa VALKOINEN RAITA, SININEN jossa VIHREA RAITA ja SININEN jossa MUSTA RAITA.

                      Eli onko mahdollista löytää jonkun kytkentä kaavioin mukaan tai muuten oikeat johdon värit ja paikat? Vai onko muuta vaihtoehtoa kuin että purkaamolta metsästämään 4 johtoista peilien säätökytkimen johtoa ja liitintä (ei tunnu löytyvän kun on kaikki yli 4 johtoisia, osassa jopa 2 liitintä peilien säätökytkimessa).

                      Ohessa (pitäisi olla) pari kuvaa josta voi hahmottaa tilannetta. Olis kiva saada peilit pelittään kun apukuskin peili jäi pakitus asentoon ja poltto sulakkeen kun nää karvat rapsahti yhteen....

                      Johdot kiinni tinaamalla saan tän toimiin ennenkuin saan ehjän liittimen jos vaan tietäis mihin minkäkin johdon tinaa....

                      Auto: 320 cabrio -02. Valmistus 11/01.
                      Attached Files
                      e65 730d

                      Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                      Comment

                      • AMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 536
                        • Turku

                        #56
                        Originally posted by AMP View Post
                        Sanokaas joku viisaampi mitä kannattaa tehdä:


                        Ovipahvin irroituksessa jäi sivupeilien säätökytkimen johto kiinni verhoiluun/säätimeen epähuomiossa, ---> liitin paskaksi ja johdot katkesivat liittimen sisältä niin ettei ole mahdollisuutta katsoa mikä kuuluu mihinkin pinniin tms.

                        Johdossa 4 karvaa joiden värit: RUSKEA, SININEN jossa VALKOINEN RAITA, SININEN jossa VIHREA RAITA ja SININEN jossa MUSTA RAITA.

                        Eli onko mahdollista löytää jonkun kytkentä kaavioin mukaan tai muuten oikeat johdon värit ja paikat? Vai onko muuta vaihtoehtoa kuin että purkaamolta metsästämään 4 johtoista peilien säätökytkimen johtoa ja liitintä (ei tunnu löytyvän kun on kaikki yli 4 johtoisia, osassa jopa 2 liitintä peilien säätökytkimessa).

                        Ohessa (pitäisi olla) pari kuvaa josta voi hahmottaa tilannetta. Olis kiva saada peilit pelittään kun apukuskin peili jäi pakitus asentoon ja poltto sulakkeen kun nää karvat rapsahti yhteen....

                        Johdot kiinni tinaamalla saan tän toimiin ennenkuin saan ehjän liittimen jos vaan tietäis mihin minkäkin johdon tinaa....

                        Auto: 320 cabrio -02. Valmistus 11/01.




                        Tähän löytys parhaiten vastaus kun joku e46 kuski katsois omasta 4 johtoisesta ja 1 liittimisestä johtojen jäjestyksen..
                        e65 730d

                        Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by AMP View Post
                          Sanokaas joku viisaampi mitä kannattaa tehdä:


                          Ovipahvin irroituksessa jäi sivupeilien säätökytkimen johto kiinni verhoiluun/säätimeen epähuomiossa, ---> liitin paskaksi ja johdot katkesivat liittimen sisältä niin ettei ole mahdollisuutta katsoa mikä kuuluu mihinkin pinniin tms.

                          Johdossa 4 karvaa joiden värit: RUSKEA, SININEN jossa VALKOINEN RAITA, SININEN jossa VIHREA RAITA ja SININEN jossa MUSTA RAITA.

                          Eli onko mahdollista löytää jonkun kytkentä kaavioin mukaan tai muuten oikeat johdon värit ja paikat? Vai onko muuta vaihtoehtoa kuin että purkaamolta metsästämään 4 johtoista peilien säätökytkimen johtoa ja liitintä (ei tunnu löytyvän kun on kaikki yli 4 johtoisia, osassa jopa 2 liitintä peilien säätökytkimessa).

                          Ohessa (pitäisi olla) pari kuvaa josta voi hahmottaa tilannetta. Olis kiva saada peilit pelittään kun apukuskin peili jäi pakitus asentoon ja poltto sulakkeen kun nää karvat rapsahti yhteen....

                          Johdot kiinni tinaamalla saan tän toimiin ennenkuin saan ehjän liittimen jos vaan tietäis mihin minkäkin johdon tinaa....

                          Auto: 320 cabrio -02. Valmistus 11/01.
                          WDS auttaa:

                          Pin 1 Sin./Valk.
                          Pin 2 Rusk.
                          Pin 3 Sin./Must.
                          Pin 4 Sin./Vihr.

                          Edit: Liitin + pinnit taitaa olla tuossa Nr. 6.
                          Last edited by Clavurion; 29-12-2009, 22:52.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Ketzi
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 217
                            • Pohojammaa

                            #58
                            e46 318ci vm.2000

                            Takapään puslien osalta taitaa olla e46:et samanlaisia.. Joku tietänee sen perämurikan takana olevan poikittaisen isohkon puslan.. Onko millainen työ vaihtaa? Taitaa olla tuossa väljää ja siitä kolahtelut..
                            Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                            Comment

                            • Harrison
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 1529
                              • Iisalmi

                              #59
                              Originally posted by Ketzi View Post
                              e46 318ci vm.2000

                              Takapään puslien osalta taitaa olla e46:et samanlaisia.. Joku tietänee sen perämurikan takana olevan poikittaisen isohkon puslan.. Onko millainen työ vaihtaa? Taitaa olla tuossa väljää ja siitä kolahtelut..
                              Etusivulla juttu asiasta. Mutta joutuu irroittamaan perän, että saa vaihdettua helpoiten. Hankala vaihtaa, jos ei irroita perää.
                              Huijaat jotain korjaamoo vaihtamaan könttä hintaan(Kehut helpoksi vaihtaa jne). Itse maksoin vaihdosta 100e :think
                              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                              Comment

                              • Warra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 483

                                #60
                                E46 316i Etuiskarit hakusessa..

                                Autona -03 E46 316i ja eteen iskunvaimentimet hakusessa. Autossa on vakio alusta, ja tarkoituksena on hommata suurinpiirtein vakion tasoista tavaraa tilallekkin.

                                Mistä/minkä merkkiset hinta/laadultaan parhaat, jos puhutaan noin alkuperäisen tasoisista? Onko esimerkiksi motonetin iskarit täyttä kuraa, vai hyviä hinta/laadultaan? Tarvitseeko iskareiden vaihdossa vaihtaa mitään muuta samalla, esim. suojakumeja tai muuta vastaavaa?

                                Alkup. iskarit eteen on paikallisen BMW huollon mukaan töineen n. 460e, joka kuulostaa aika kalliilta. Hinta ei sisällä vielä edes ohjauskulmien säätöä. Epäilen että jos löydän jostain iskarisarjan kohtuullisella hinta/laadulla ja vien ne asennettavaksi valitsemaani liikkeeseen, pääsen paljon halvemmalla.

                                Kiitos vastanneille. Iskareista en tiedä käytännössä juuri mitään, ja vaihtotyö ei onnistu kun ei ole paikkaa missä laittaa eikä kyllä taitoakaan.

                                Motonetissä näyttää olevan 84e kappale, parina 168e ja suojakumipari 23.5e eli yhteensä 191.5. Tuohon vaikka satasella? asennus niin ollaan kuitenkin alle 300 hinnassa, 160e säästöä vs. BMW huolto.
                                Last edited by Warra; 31-12-2009, 19:14.
                                E46 320i Facelift Touring M54b22
                                exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎