Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d vm 2000 KAKSOISMASSA-VAUHTIPYÖRÄN VAIHTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 438
    • lohja

    e46 330d vm 2000 KAKSOISMASSA-VAUHTIPYÖRÄN VAIHTO

    ELI VAUHTIPYÖRÄ RIKKI JA PITÄIS NYTTEN VAIHTAA!UUSI KYTKIN, ASETELMA JA PAINELAAKERI JUURI VAIHDETTU MUTTA KYTKIN LUISTAA EDELLEEN ... OLISKO JOLLAIN NEUVOJA TÄHÄN OPERAATIOON ? LAATIKKO POIS, KYTKINASETELMA POIS A MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN?

    KIITOS JO ETUKÄTEEN
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    #2
    Originally posted by PAAAAAA View Post
    ELI VAUHTIPYÖRÄ RIKKI JA PITÄIS NYTTEN VAIHTAA!UUSI KYTKIN, ASETELMA JA PAINELAAKERI JUURI VAIHDETTU MUTTA KYTKIN LUISTAA EDELLEEN ... OLISKO JOLLAIN NEUVOJA TÄHÄN OPERAATIOON ? LAATIKKO POIS, KYTKINASETELMA POIS A MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN?

    KIITOS JO ETUKÄTEEN

    Miten sulla alkoi oireilemaan kun vauhtipyörä hajos... Täryyttikö vedätyksessä / liikkellellähdettäessä :think Pieni epäilys olis itelläkin että vauhtipyörä olis hajalla...
    Bmw X5 3.0DA 2005

    Comment

    • Incidious
      Banned
      • Apr 2009
      • 123
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by PAAAAAA View Post
      ELI VAUHTIPYÖRÄ RIKKI JA PITÄIS NYTTEN VAIHTAA!UUSI KYTKIN, ASETELMA JA PAINELAAKERI JUURI VAIHDETTU MUTTA KYTKIN LUISTAA EDELLEEN ... OLISKO JOLLAIN NEUVOJA TÄHÄN OPERAATIOON ? LAATIKKO POIS, KYTKINASETELMA POIS A MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN?

      KIITOS JO ETUKÄTEEN
      Kun otat paineasetelman ja kytkinlevyn pois niin näet 8 pulttia millä vauhtipyörä on kiinni kampiakselin päässä. Ne irti ja vauhtipyörä on käsissäsi. sitten uusi paikalleen ja kiristät oikeaan momenttiin.
      Last edited by Incidious; 14-11-2009, 11:49.

      Comment

      • PAAAAAA
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 438
        • lohja

        #4
        Originally posted by Incidious View Post
        Kun otat paineasetelman ja kytkinlevyn pois niin näet 8 pulttia millä vauhtipyörä on kiinni kampiakselin päässä. Ne irti ja vauhtipyörä on käsissäsi. sitten uusi paikalleen ja kiristät oikeaan momenttiin.
        oukei, tietoa kellään momentista?

        kiitos taas vinkeistä!

        Comment

        • PAAAAAA
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 438
          • lohja

          #5
          Originally posted by Jukka_ View Post
          Miten sulla alkoi oireilemaan kun vauhtipyörä hajos... Täryyttikö vedätyksessä / liikkellellähdettäessä :think Pieni epäilys olis itelläkin että vauhtipyörä olis hajalla...
          no... ensiksi vähän tärisytti liikkeelle lähdössä ja sit alko " haisemaan" ja seuraavana päivänä luisti jo

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #6
            Originally posted by PAAAAAA View Post
            oukei, tietoa kellään momentista?

            kiitos taas vinkeistä!
            105Nm Näin kertoopi TIS.....ja kehottaa myös vaihtamaan uudet pultit.
            Last edited by JTP; 14-11-2009, 15:05.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9878
              • KVLA

              #7
              Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.

              Comment

              • PAAAAAA
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 438
                • lohja

                #8
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
                tuli.. joo... hoh hoija... :( mutta kyllä se vauhtipyörä ryöri portaittain käsin kun sitä putsailin enkä tietenkän tajunnut että se olis paskana.

                Comment

                • PAAAAAA
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 438
                  • lohja

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Eihän kytkimeen ole päässyt öljyä tms.Eli kampuran ja laatikon tiivistykset tuli tarkastettua,kun laatikko oli irti kytkinrempan vuoksi.Tuskin asetelmaa sentään suojarasvoineen paikoilleen tuli laitettua.
                  ei ollu vuotanut mistään!

                  Comment

                  • JTP
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 506
                    • Hpj

                    #10
                    Originally posted by PAAAAAA View Post
                    tuli.. joo... hoh hoija... :( mutta kyllä se vauhtipyörä ryöri portaittain käsin kun sitä putsailin enkä tietenkän tajunnut että se olis paskana.
                    Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
                    Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
                    Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
                    Last edited by JTP; 14-11-2009, 19:58.
                    e90 330i lci -09
                    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                    Comment

                    • PAAAAAA
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 438
                      • lohja

                      #11
                      Originally posted by JTP View Post
                      Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
                      Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
                      Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
                      oukei.. mutta kun vanha kytkin ei ollu lähes loppuun kulunut? niitteihin kytkin lövyn urat näkyi vielä , reuneista oli orapinta kulunut MELKEIN LOPPUUN!mutta pintaa oli jokapuolella! lähteekö ne rasvat ajamalla?

                      siis pyöritin helposti käsin siitä pyörästä mitä startti pyörittää.
                      Last edited by PAAAAAA; 14-11-2009, 20:03.

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        #12
                        Originally posted by PAAAAAA View Post
                        oukei.. mutta kun vanha kytkin ei ollu lähes loppuun kulunut? niitteihin kytkin lövyn urat näkyi vielä , reuneista oli orapinta kulunut MELKEIN LOPPUUN!mutta pintaa oli jokapuolella! lähteekö ne rasvat ajamalla?

                        siis pyöritin helposti käsin siitä pyörästä mitä startti pyörittää.
                        Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin. Ja toinen syy tuohon luistamiseen on useimmiten "väsynyt" paineasetelma...eli siitä on jouset kuoleentuneen, jolloin puristusvoima ei enää riitä.
                        Ja kyllähän ne rasvat sieltä luultavasti ajan myötä käryää pois...
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • PAAAAAA
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 438
                          • lohja

                          #13
                          Originally posted by JTP View Post
                          Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin. Ja toinen syy tuohon luistamiseen on useimmiten "väsynyt" paineasetelma...eli siitä on jouset kuoleentuneen, jolloin puristusvoima ei enää riitä.

                          Ja kyllähän ne rasvat sieltä luultavasti ajan myötä käryää pois...
                          .jos vauhtipyörä nyt kuitenkin olis rikki niin voiko tuhota uuden lövyn/asetelman jotain muuta, siis jos nyt ajan sillä..?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by JTP View Post
                            Jos vanhan levyn pinta on "lasittunut" niin se saattaa luistaa vaikka pintaa olis jäljellä reilustikin.
                            No eikä luista.

                            Jos se tärisyttää/jyrisee vedättäessä niin vauhtis hakkaa pohjaan ja se saa kyllä kytkimen kuin kytkimen luistamaan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • PAAAAAA
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 438
                              • lohja

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              No eikä luista.

                              Jos se tärisyttää/jyrisee vedättäessä niin vauhtis hakkaa pohjaan ja se saa kyllä kytkimen kuin kytkimen luistamaan.
                              jotain tällaista itse ajattelin. ainoa juttu on että ei ole ollut minkäänlaista tärinän /jurinän tunnetta.

                              aika kinkkinen juttu.
                              Last edited by PAAAAAA; 14-11-2009, 22:56.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎