Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d vm 2000 KAKSOISMASSA-VAUHTIPYÖRÄN VAIHTO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 437
    • lohja

    #16
    Originally posted by JTP View Post
    Pyöriihän se portaittain vaikka olisi täysin ehjäkin vauhtipyörä, mutta silloin pyörii mukana myös kampiakseli!
    Ja tuosta toisesta aloittamastasi topikista sain sellaisen käsityksen, että pyöritit vauhtipyörää siitä hammaskehästä. Tuolloinhan ei nuo mahdolliset kaksoismassan välykset tunnu ollenkaan, sillä tuo hammaskehä on osa "kiinteää" vauhtipyörää joka on pultattu suoraan kampiakseliin kiinni....
    Taitaa nyt suurin syy tuohon uuden kytkimen luistamiseen olla ne suojarasvat...
    mutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #17
      Originally posted by PAAAAAA View Post
      mutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??
      Kyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..
      Jokaisen sylinterin puristustahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
      Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..
      Last edited by JTP; 16-11-2009, 01:34.
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • PAAAAAA
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 437
        • lohja

        #18
        Originally posted by JTP View Post
        Kyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..
        Jokaisen sylinterin työtahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
        Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..

        kyllä kuullostaa hurjalta että käsivoimin sais konetta pyöritettyä... vaikka olis riski mies.

        no turha jatkaa tätä keskustelua kun asianuntijoita on yhtä paljon kun mielipiteitä

        paska auki ja osat irti, ja kahden päivän masennus

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1372
          • Oulainen

          #19
          Tässä rikkinäinen vauhtipyörä ja tässä 3D animaatio toiminta periaatteesta.
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16526
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by PAAAAAA View Post
            kyllä kuullostaa hurjalta että käsivoimin sais konetta pyöritettyä... vaikka olis riski mies.
            Vakio m10 pyörii käsin kampiakselin hihnapyörästä tulpat paikallaan eikä tarvi kehonrakentajaa tuohon hommaan.

            Comment

            • PAAAAAA
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 437
              • lohja

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Vakio m10 pyörii käsin kampiakselin hihnapyörästä tulpat paikallaan eikä tarvi kehonrakentajaa tuohon hommaan.
              tuli tossa mieleen että voisiko vika olla työsylinterissä? eli jos jäisi vähän kantamaan ja aiheuttaisi luisktamista kovilla väännöillä? kun auto ei millään tavalla tärise, eikä kytkin luista "normi" ajossa!? luulisi että jos vp rikki niin autolla ei kyllä paljoa ajettais!:think

              Comment

              • Armas P
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 74

                #22
                Originally posted by PAAAAAA View Post
                tuli tossa mieleen että voisiko vika olla työsylinterissä? eli jos jäisi vähän kantamaan ja aiheuttaisi luisktamista kovilla väännöillä? kun auto ei millään tavalla tärise, eikä kytkin luista "normi" ajossa!? luulisi että jos vp rikki niin autolla ei kyllä paljoa ajettais!:think
                Itsellä oli sama operaatio, kaksoismassa antautui. Oireili kuin kytkin, eli alkoi luistamaan n.2200 rpm jälkeen (kierrokset nousi, muttei tapahdu mitn), kun tulee enemmän vääntöä. Kättä taskuun vaan, osa maksaa noin 600€. Merteil, tai Ebay.

                Muistaakseni vauhtipyörän rakenne on samankaltainen, kuin kytkinlevyllä. Siksi pääsee luistamaan täysin, tuon aikaisemman linkin animaation vauhtipyörä kun on loppu, alkaa ehtoopuolella täristämään, mutta 330d:n vauhtipyörä "sutii" vaan tyhjää ollessaan loppu. Niintainäin, oma korjaantui vasta vauhtipyörän vaihdolla.

                Comment

                • PAAAAAA
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 437
                  • lohja

                  #23
                  Originally posted by Armas P View Post
                  Itsellä oli sama operaatio, kaksoismassa antautui. Oireili kuin kytkin, eli alkoi luistamaan n.2200 rpm jälkeen (kierrokset nousi, muttei tapahdu mitn), kun tulee enemmän vääntöä. Kättä taskuun vaan, osa maksaa noin 600€. Merteil, tai Ebay.

                  Muistaakseni vauhtipyörän rakenne on samankaltainen, kuin kytkinlevyllä. Siksi pääsee luistamaan täysin, tuon aikaisemman linkin animaation vauhtipyörä kun on loppu, alkaa ehtoopuolella täristämään, mutta 330d:n vauhtipyörä "sutii" vaan tyhjää ollessaan loppu. Niintainäin, oma korjaantui vasta vauhtipyörän vaihdolla.
                  jep.. mutta ku mulla pystyy ajamaan aivan normaalisti jos ajaa nätisti! rajumpi kiihdytys nin luistaa 4000rpm jälkeen . jos normaalisti ajaa niin ei luista!

                  Comment

                  • Armas P
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2008
                    • 74

                    #24
                    Mulla oli sama juttu. Eli jos nätisti, pikkuhiljaa kiihdytti -> ei luistamista. Mutta jos koitti kiihdyttää, niin luisti. Ensin vaihdoin kytkinpaketin, eikä vika poistunut. Vasta kun vaihdoin vauhtipyöränkin, niin alkoi toimimaan. Vauhtipyörä oli ulkoisesti OK. Näin siis itselläni.

                    Comment

                    • Silli
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 101
                      • Vantaa

                      #25
                      Köh aika surkeasti suunniteltu limppu että meno loppuu pahimmassa tapauksessa kokonaan.

                      http://www.youtube.com/watch?v=a8b9V...eature=related
                      sigpic
                      E91 320D /// M-SPORT Touring
                      Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
                      Ex: E30 325 Touring

                      Comment

                      • PAAAAAA
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 437
                        • lohja

                        #26
                        Originally posted by Armas P View Post
                        Mulla oli sama juttu. Eli jos nätisti, pikkuhiljaa kiihdytti -> ei luistamista. Mutta jos koitti kiihdyttää, niin luisti. Ensin vaihdoin kytkinpaketin, eikä vika poistunut. Vasta kun vaihdoin vauhtipyöränkin, niin alkoi toimimaan. Vauhtipyörä oli ulkoisesti OK. Näin siis itselläni.
                        oukei. millainen se rikkinäinen vp oli? pyöri ympyrää?

                        Comment

                        • juhop
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 45
                          • järvenpää

                          #27
                          Mä irrotin just vauhtipyörän ja kytkimen ja nyt pitäs saada tietää onko vp rikki.

                          Onko ehjässä vauhtipyörässä yhtään käsin liikuteltavaa "klappia"?

                          kun sitä sormilla kääntää on n. 1cm klappia, sitten vähän jotain joustoa ja stop.
                          BMW 320d touring 2002

                          Comment

                          • wmb330d
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 184
                            • KS

                            #28
                            Originally posted by juhop View Post
                            Mä irrotin just vauhtipyörän ja kytkimen ja nyt pitäs saada tietää onko vp rikki.

                            Onko ehjässä vauhtipyörässä yhtään käsin liikuteltavaa "klappia"?

                            kun sitä sormilla kääntää on n. 1cm klappia, sitten vähän jotain joustoa ja stop.
                            Mulla ainakin oli uudessa 1cm välys, vanhassakaan ei paljon enempi mutta uuden laitoin

                            Comment

                            • teamwerner
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 175
                              • Tampere/Kangasala

                              #29
                              Hei,

                              kuinka ilmenee jos vauhtipyörä on tullut tiensä päähän. Oma auto jyristää/ täristää kiihdytettäessä, kunnes täristää hellittää kierrosten noustua yli 3000. Kovinta 2000- 3000 akselilla. Sekä esim jos vakkarilla lähtee kiihdyttämään 6- vaihteella vauhdin ollessa alhainen, niin täristää kovastikin. Lisäksi kytkimen toiminta on alkanut oireilemaan, pitää selvää korahdusta/ jyrinää. Auton ollessa vapaalla jos laitan kytkimen pohjaan ja nostan, niin tuntuu lopussa pieni täristys?
                              Kun tulee vedettyä kuormaa, niin tämä ongelma on kiusallinen. Ongelman aiheuttaja on tarkoitus vaihtaa, kunhan se selviää?
                              Mistäs porukka on tilaillut vauhtipyörät, ja pitääkö kytkinasetelma vaihtaa aina samalla?

                              Kiitos!

                              Comment

                              • teamwerner
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 175
                                • Tampere/Kangasala

                                #30
                                Auto pitää myös sammuttettaessa ikään kuin kolahduksen, voiko tällä olla yhteyttä vauhtipyörä asiaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎