Originally posted by JTP
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330d vm 2000 KAKSOISMASSA-VAUHTIPYÖRÄN VAIHTO
Collapse
X
-
Originally posted by PAAAAAA View Postmutta saako sitä pyöritettyä KÄSIVOIMILLA ilman työkaluja??
Jokaisen sylinterin puristustahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..Last edited by JTP; 16-11-2009, 01:34.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostKyllähän sitä dieselkonettakin riski mies saa käsin pyöritettyä..
Jokaisen sylinterin työtahdin aikana saattaa tosin hieman ahistaa...eli pyörii portaittain kuten jo aikaisemmassa postauksessasi mainitsitkin.
Kokeilehan pyörittää sitä vauhtipyörää siitä osasta mihin kytkinlevy vastaa. Jos silloin tuntuu reilusti välystä, niin vauhtipyörä on vaihtokunnossa..
kyllä kuullostaa hurjalta että käsivoimin sais konetta pyöritettyä... vaikka olis riski mies.
no turha jatkaa tätä keskustelua kun asianuntijoita on yhtä paljon kun mielipiteitä
paska auki ja osat irti, ja kahden päivän masennus
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostVakio m10 pyörii käsin kampiakselin hihnapyörästä tulpat paikallaan eikä tarvi kehonrakentajaa tuohon hommaan.
Comment
-
-
Originally posted by PAAAAAA View Posttuli tossa mieleen että voisiko vika olla työsylinterissä? eli jos jäisi vähän kantamaan ja aiheuttaisi luisktamista kovilla väännöillä? kun auto ei millään tavalla tärise, eikä kytkin luista "normi" ajossa!? luulisi että jos vp rikki niin autolla ei kyllä paljoa ajettais!:think
Muistaakseni vauhtipyörän rakenne on samankaltainen, kuin kytkinlevyllä. Siksi pääsee luistamaan täysin, tuon aikaisemman linkin animaation vauhtipyörä kun on loppu, alkaa ehtoopuolella täristämään, mutta 330d:n vauhtipyörä "sutii" vaan tyhjää ollessaan loppu. Niintainäin, oma korjaantui vasta vauhtipyörän vaihdolla.
Comment
-
-
Originally posted by Armas P View PostItsellä oli sama operaatio, kaksoismassa antautui. Oireili kuin kytkin, eli alkoi luistamaan n.2200 rpm jälkeen (kierrokset nousi, muttei tapahdu mitn), kun tulee enemmän vääntöä. Kättä taskuun vaan, osa maksaa noin 600€. Merteil, tai Ebay.
Muistaakseni vauhtipyörän rakenne on samankaltainen, kuin kytkinlevyllä. Siksi pääsee luistamaan täysin, tuon aikaisemman linkin animaation vauhtipyörä kun on loppu, alkaa ehtoopuolella täristämään, mutta 330d:n vauhtipyörä "sutii" vaan tyhjää ollessaan loppu. Niintainäin, oma korjaantui vasta vauhtipyörän vaihdolla.
Comment
-
-
Köh aika surkeasti suunniteltu limppu että meno loppuu pahimmassa tapauksessa kokonaan.
http://www.youtube.com/watch?v=a8b9V...eature=relatedsigpic
E91 320D /// M-SPORT Touring
Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
Ex: E30 325 Touring
Comment
-
-
Originally posted by Armas P View PostMulla oli sama juttu. Eli jos nätisti, pikkuhiljaa kiihdytti -> ei luistamista. Mutta jos koitti kiihdyttää, niin luisti. Ensin vaihdoin kytkinpaketin, eikä vika poistunut. Vasta kun vaihdoin vauhtipyöränkin, niin alkoi toimimaan. Vauhtipyörä oli ulkoisesti OK. Näin siis itselläni.
Comment
-
-
Originally posted by juhop View PostMä irrotin just vauhtipyörän ja kytkimen ja nyt pitäs saada tietää onko vp rikki.
Onko ehjässä vauhtipyörässä yhtään käsin liikuteltavaa "klappia"?
kun sitä sormilla kääntää on n. 1cm klappia, sitten vähän jotain joustoa ja stop.
Comment
-
-
Hei,
kuinka ilmenee jos vauhtipyörä on tullut tiensä päähän. Oma auto jyristää/ täristää kiihdytettäessä, kunnes täristää hellittää kierrosten noustua yli 3000. Kovinta 2000- 3000 akselilla. Sekä esim jos vakkarilla lähtee kiihdyttämään 6- vaihteella vauhdin ollessa alhainen, niin täristää kovastikin. Lisäksi kytkimen toiminta on alkanut oireilemaan, pitää selvää korahdusta/ jyrinää. Auton ollessa vapaalla jos laitan kytkimen pohjaan ja nostan, niin tuntuu lopussa pieni täristys?
Kun tulee vedettyä kuormaa, niin tämä ongelma on kiusallinen. Ongelman aiheuttaja on tarkoitus vaihtaa, kunhan se selviää?
Mistäs porukka on tilaillut vauhtipyörät, ja pitääkö kytkinasetelma vaihtaa aina samalla?
Kiitos!
Comment
-
Comment