Joo eli rele tuli mikä tietenkin oli väärä (vanha sininen ja uus vihree ja yks pinni liikaa) kuullostelin sitä ni ei siinä taida vika olla, aattelin seuraavaks mittailla sen nokka-akselin tunnistimen resistansseja ja selvittää mikä se ohjearvo on...Niistä läpistä mitä tääläki on puheeks tullu ni kattelin sinne imusarjan alle ja näytti et ne vivustot on ainaki paikalla et tarkottaaks se ettei niitä oo poistettu, kun tosiaan 280 000 km melkein lykätty ni tod.näk imusarja ainaki uusittu tai hyvä tuuri ollu vaan??:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 320d -02 ihme vika,apuja? [TOIMII TAAS]
Collapse
X
-
Originally posted by Jahvat View PostJoo eli rele tuli mikä tietenkin oli väärä (vanha sininen ja uus vihree ja yks pinni liikaa) kuullostelin sitä ni ei siinä taida vika olla, aattelin seuraavaks mittailla sen nokka-akselin tunnistimen resistansseja ja selvittää mikä se ohjearvo on...Niistä läpistä mitä tääläki on puheeks tullu ni kattelin sinne imusarjan alle ja näytti et ne vivustot on ainaki paikalla et tarkottaaks se ettei niitä oo poistettu, kun tosiaan 280 000 km melkein lykätty ni tod.näk imusarja ainaki uusittu tai hyvä tuuri ollu vaan??:think
Comment
-
-
Originally posted by Jisv View PostVivuston olemassaolo ei kerro mitään, voi olla jätetty poiston yhteydessä paikalleen. Enkä myöskään luottais siihen, että imusarja on joskus vaihdettu. Tai siis oikeammin sanottuna, en uskaltais luottaa.
Comment
-
-
Jaaha pakkaset alko ja vika tulee esiin jo aamusinkin, pikkusen sahaustuokion jälkeen lähtee käymään...Paljon mahtaa maksaa se nokka-akselin tunnistin Metrosa, jos sen vaihtas varmuudeks vai saako niitä jostain halvemmalla kun Metrosta? Vai osaisko joku kertoo sen nokka-akselin tunnistimen jotain ohjearvo resistanssejä tai jotain millä vois testata toimiiko se oikein?
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View Postohi aiheen mutta...
mulla on läpät kiinni autossa ja hyvinmenee. tuossa 10tkm sitten katsoin ne läpi ja hyvältä näytti. Nyt on mittarissa 307000km.
Taidan omaan piikkiin kapinoida kun en ota läppyröitä pois.:think. En ole kuullut että kellään olis menny 320d:stä läpät koneeseen.F31 320d xDrive -13
-------------------------
ex e39 523 -96
ex e46 320d touring -03
ex e28 518 -82
Comment
-
-
En oo imusarjaa vielä kerenny avaan ku tarvis toi varsinainen vika saada pois päiväjärjestyksestä ensin...Tänään tuli semmonen ajatus et olisko tosa vehkeessä virran syötössä jotain vikaa kun töistä lähin ja oli joku -2 astetta pakkasta ja kun starttas ni kone pyöri helvetin laiskasti ja otin kaikki valot ja radiot pois päältä ja kun nappasin puhaltimen pois päältä ni rupes starttaan paljon ilosemmin ja heti lähti...meinasin vaan kun sillon viime talvena suutimen vaihdon yhteydesä tohon vaihdettiin akku et siinä tällä hetkellä Optiman Yellow Top en oo varma mut oisko 75h...voiskohan se vaikuttaa siihen kun kumminki pakkasella se akun teho kait laskee hiukan ja diiselihan tarvii aika paljon virtaa starttauksessa? Jos toi akku on huono tohon autoon tai sit jotku liitokset on huonosti kiinni tai hapettunu...voisko tää mystinen vika olla sittenki jotain tohon liittyvää?
Comment
-
-
Minusta tuo 75Ah akku ainakin kuulostaa pieneltä diesel-autoon jos siellä siis sen kokoinen on. Ainahan on mahdollista että auto purkaa akun jonkin laitteen kautta. Senhän voi tarkistaa ihan kotosalla yleismittarilla että siinä mielessä kannattaa tarkistaa jos selviäis niin halvalla remontilla. Puhaltimen siilihän on parissa tapauksessa ruvennut purkamaan akkua vikaantuessaan:thinkToyota Avensis (=huoleton)
ex: E46 320D Touring
Comment
-
-
Originally posted by Jahvat View PostTäytyy vielä tarkistaa mikä se akku on ja ongelmahan ei ole siinä että akku tyhjenisi vaan tuntuu että virtaa ei tule riittävästi startatessa, jossain vaiheessa kävi mielessä myös startin osuus tähän vikaan:think
Comment
-
-
Kaverilla samaa käynnistymisongelmaa(e46 -02 320 d). Vaihdettu rele ja pa siirtopumppu.Surisee n 10-15 s. kun virrat päällä. Ei apuja. Kylmänä lähtee hienosti , mutta lämpöisenä ei. Myös "lohko"lämppärin käyttö on myrkkyä.
Bosch testerillä katsottu vikakoodeja, mutta ainoat viat on tunnistamattomia koodeja.
Saisikos tuon jotenkin sellaiseen vikatilaan, että ecu unhoittaisi tuon nokan asentotunnsitimen(jos vika olisi siinä) ja pistäs auton käyntiin jollain fail safe asetuksilla??e46 330d t -00
Comment
-
-
akku !! ja pa pumpun rele??
moro
akku kuuluisi olla väh 88 Ah joka on alkuperäisenä.
saat mahtumaan 100Ah akun kun poistat akkutelineen pohjalta sen valkoisen muovipalikan
ja pujottelet uuden 100Ah akun paikoilleen.
olisiko tästä viestiketjusta sinulle apuja ??? outoon satunnaiseen vikaan.
t:e46touring
Originally posted by Jahvat View PostJoo tosiaan toi Optima on 55Ah mikä siä nyt on, mun mielestä tuntuu aika pieneltä akulta tohon...mimmonen mahtaa olla ton vakio akku ja mikä tohon kannatas laittaa kun taitaa olla akun osto edessä__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Ominausuus tämä tuntuu olevan. Ongelmia tosiaan kovilla pakkasilla lohkolämmittimistä otettaessa starttuuttaa älyttömän kauan pariin otteeseen akkutyhjennetty, eipä tuo hehkun valokaan kauan viihdy mittaristossa kun on lämmityksessä. kylmänä sitten hehkuttaa normaalisti.
Lämpösenä sitten ihan normaalisti ekoilla pyöräytyksillä käyntiin.
Koodit luettu suuttimet vaihettu, hehkut pitäs olla ehjät testerin mukaan, Akku vaihettu 100ah/830A
Aamuisin kovilla pakkasilla pikkasen jänniittää mennäänkö tänään töihin.Bmw X5 3.0DA 2005
Comment
-
Comment