Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -02 ihme vika,apuja? [TOIMII TAAS]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jahvat
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 34
    • Suomi, Turku

    #16
    Joo eli rele tuli mikä tietenkin oli väärä (vanha sininen ja uus vihree ja yks pinni liikaa) kuullostelin sitä ni ei siinä taida vika olla, aattelin seuraavaks mittailla sen nokka-akselin tunnistimen resistansseja ja selvittää mikä se ohjearvo on...Niistä läpistä mitä tääläki on puheeks tullu ni kattelin sinne imusarjan alle ja näytti et ne vivustot on ainaki paikalla et tarkottaaks se ettei niitä oo poistettu, kun tosiaan 280 000 km melkein lykätty ni tod.näk imusarja ainaki uusittu tai hyvä tuuri ollu vaan??:think

    Comment

    • Baggio77
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 99
      • Pirkanmaa

      #17
      Mulla menee huomenna läppien poistoon pirssi, infoan sitten missä kunnossa oli?
      F31 320d xDrive -13
      -------------------------
      ex e39 523 -96
      ex e46 320d touring -03
      ex e28 518 -82

      Comment

      • Jisv
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 461
        • Pori

        #18
        Originally posted by Jahvat View Post
        Joo eli rele tuli mikä tietenkin oli väärä (vanha sininen ja uus vihree ja yks pinni liikaa) kuullostelin sitä ni ei siinä taida vika olla, aattelin seuraavaks mittailla sen nokka-akselin tunnistimen resistansseja ja selvittää mikä se ohjearvo on...Niistä läpistä mitä tääläki on puheeks tullu ni kattelin sinne imusarjan alle ja näytti et ne vivustot on ainaki paikalla et tarkottaaks se ettei niitä oo poistettu, kun tosiaan 280 000 km melkein lykätty ni tod.näk imusarja ainaki uusittu tai hyvä tuuri ollu vaan??:think
        Vivuston olemassaolo ei kerro mitään, voi olla jätetty poiston yhteydessä paikalleen. Enkä myöskään luottais siihen, että imusarja on joskus vaihdettu. Tai siis oikeammin sanottuna, en uskaltais luottaa.
        e46 non m-sport touring
        Dieselin kulutus

        Comment

        • Jahvat
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 34
          • Suomi, Turku

          #19
          Originally posted by Jisv View Post
          Vivuston olemassaolo ei kerro mitään, voi olla jätetty poiston yhteydessä paikalleen. Enkä myöskään luottais siihen, että imusarja on joskus vaihdettu. Tai siis oikeammin sanottuna, en uskaltais luottaa.
          Joo kyllä se täytyy ens viikolla kun vaan on aikaa ni varman päälle aukasta ja kattoo, kun käsittääkseni ja mitä kattelin sitä ni ei pitäsi olla hirveen paha homma..

          Comment

          • Baggio77
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 99
            • Pirkanmaa

            #20
            Nyt on läpät pois, ainakin yks niistä oli vähän vääntynyt. Autolla ajettu 156tkm
            F31 320d xDrive -13
            -------------------------
            ex e39 523 -96
            ex e46 320d touring -03
            ex e28 518 -82

            Comment

            • Jahvat
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 34
              • Suomi, Turku

              #21
              Jaaha pakkaset alko ja vika tulee esiin jo aamusinkin, pikkusen sahaustuokion jälkeen lähtee käymään...Paljon mahtaa maksaa se nokka-akselin tunnistin Metrosa, jos sen vaihtas varmuudeks vai saako niitä jostain halvemmalla kun Metrosta? Vai osaisko joku kertoo sen nokka-akselin tunnistimen jotain ohjearvo resistanssejä tai jotain millä vois testata toimiiko se oikein?

              Comment

              • Sampza
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1398
                • Rovaniemi

                #22
                ohi aiheen mutta...

                mulla on läpät kiinni autossa ja hyvinmenee. tuossa 10tkm sitten katsoin ne läpi ja hyvältä näytti. Nyt on mittarissa 307000km.

                Taidan omaan piikkiin kapinoida kun en ota läppyröitä pois.:think. En ole kuullut että kellään olis menny 320d:stä läpät koneeseen.
                320d touring M-sport -09
                320d -02
                1250 Bandit S

                Comment

                • Baggio77
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 99
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Sampza View Post
                  ohi aiheen mutta...

                  mulla on läpät kiinni autossa ja hyvinmenee. tuossa 10tkm sitten katsoin ne läpi ja hyvältä näytti. Nyt on mittarissa 307000km.

                  Taidan omaan piikkiin kapinoida kun en ota läppyröitä pois.:think. En ole kuullut että kellään olis menny 320d:stä läpät koneeseen.
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193 tuossa ketjussa oli yhdeltä menny myös 320d:stä, mutta ilmeisesti yleisempi vika 6 koneisissa. Itse poistatin, eipä tarvi niistä enää huolehtia.
                  F31 320d xDrive -13
                  -------------------------
                  ex e39 523 -96
                  ex e46 320d touring -03
                  ex e28 518 -82

                  Comment

                  • Jahvat
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 34
                    • Suomi, Turku

                    #24
                    En oo imusarjaa vielä kerenny avaan ku tarvis toi varsinainen vika saada pois päiväjärjestyksestä ensin...Tänään tuli semmonen ajatus et olisko tosa vehkeessä virran syötössä jotain vikaa kun töistä lähin ja oli joku -2 astetta pakkasta ja kun starttas ni kone pyöri helvetin laiskasti ja otin kaikki valot ja radiot pois päältä ja kun nappasin puhaltimen pois päältä ni rupes starttaan paljon ilosemmin ja heti lähti...meinasin vaan kun sillon viime talvena suutimen vaihdon yhteydesä tohon vaihdettiin akku et siinä tällä hetkellä Optiman Yellow Top en oo varma mut oisko 75h...voiskohan se vaikuttaa siihen kun kumminki pakkasella se akun teho kait laskee hiukan ja diiselihan tarvii aika paljon virtaa starttauksessa? Jos toi akku on huono tohon autoon tai sit jotku liitokset on huonosti kiinni tai hapettunu...voisko tää mystinen vika olla sittenki jotain tohon liittyvää?

                    Comment

                    • Pete83
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 120
                      • Raahe

                      #25
                      Minusta tuo 75Ah akku ainakin kuulostaa pieneltä diesel-autoon jos siellä siis sen kokoinen on. Ainahan on mahdollista että auto purkaa akun jonkin laitteen kautta. Senhän voi tarkistaa ihan kotosalla yleismittarilla että siinä mielessä kannattaa tarkistaa jos selviäis niin halvalla remontilla. Puhaltimen siilihän on parissa tapauksessa ruvennut purkamaan akkua vikaantuessaan:think
                      Toyota Avensis (=huoleton)
                      ex: E46 320D Touring

                      Comment

                      • Jahvat
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 34
                        • Suomi, Turku

                        #26
                        Täytyy vielä tarkistaa mikä se akku on ja ongelmahan ei ole siinä että akku tyhjenisi vaan tuntuu että virtaa ei tule riittävästi startatessa, jossain vaiheessa kävi mielessä myös startin osuus tähän vikaan:think

                        Comment

                        • Jahvat
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 34
                          • Suomi, Turku

                          #27
                          Originally posted by Jahvat View Post
                          Täytyy vielä tarkistaa mikä se akku on ja ongelmahan ei ole siinä että akku tyhjenisi vaan tuntuu että virtaa ei tule riittävästi startatessa, jossain vaiheessa kävi mielessä myös startin osuus tähän vikaan:think
                          Joo tosiaan toi Optima on 55Ah mikä siä nyt on, mun mielestä tuntuu aika pieneltä akulta tohon...mimmonen mahtaa olla ton vakio akku ja mikä tohon kannatas laittaa kun taitaa olla akun osto edessä

                          Comment

                          • katajism
                            Newbiemmer
                            • Sep 2004
                            • 23
                            • hämeenkyrö

                            #28
                            Kaverilla samaa käynnistymisongelmaa(e46 -02 320 d). Vaihdettu rele ja pa siirtopumppu.Surisee n 10-15 s. kun virrat päällä. Ei apuja. Kylmänä lähtee hienosti , mutta lämpöisenä ei. Myös "lohko"lämppärin käyttö on myrkkyä.
                            Bosch testerillä katsottu vikakoodeja, mutta ainoat viat on tunnistamattomia koodeja.

                            Saisikos tuon jotenkin sellaiseen vikatilaan, että ecu unhoittaisi tuon nokan asentotunnsitimen(jos vika olisi siinä) ja pistäs auton käyntiin jollain fail safe asetuksilla??
                            e46 330d t -00

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              #29
                              akku !! ja pa pumpun rele??

                              moro
                              akku kuuluisi olla väh 88 Ah joka on alkuperäisenä.
                              saat mahtumaan 100Ah akun kun poistat akkutelineen pohjalta sen valkoisen muovipalikan
                              ja pujottelet uuden 100Ah akun paikoilleen.

                              olisiko tästä viestiketjusta sinulle apuja ??? outoon satunnaiseen vikaan.


                              t:e46touring



                              Originally posted by Jahvat View Post
                              Joo tosiaan toi Optima on 55Ah mikä siä nyt on, mun mielestä tuntuu aika pieneltä akulta tohon...mimmonen mahtaa olla ton vakio akku ja mikä tohon kannatas laittaa kun taitaa olla akun osto edessä
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Jukka_
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 156
                                • finland Keski-suomi

                                #30
                                Ominausuus tämä tuntuu olevan. Ongelmia tosiaan kovilla pakkasilla lohkolämmittimistä otettaessa starttuuttaa älyttömän kauan pariin otteeseen akkutyhjennetty, eipä tuo hehkun valokaan kauan viihdy mittaristossa kun on lämmityksessä. kylmänä sitten hehkuttaa normaalisti.
                                Lämpösenä sitten ihan normaalisti ekoilla pyöräytyksillä käyntiin.

                                Koodit luettu suuttimet vaihettu, hehkut pitäs olla ehjät testerin mukaan, Akku vaihettu 100ah/830A

                                Aamuisin kovilla pakkasilla pikkasen jänniittää mennäänkö tänään töihin.
                                Bmw X5 3.0DA 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎