Ominausuus tämä tuntuu olevan. Ongelmia tosiaan kovilla pakkasilla lohkolämmittimistä otettaessa starttuuttaa älyttömän kauan pariin otteeseen akkutyhjennetty, eipä tuo hehkun valokaan kauan viihdy mittaristossa kun on lämmityksessä. kylmänä sitten hehkuttaa normaalisti.
Lämpösenä sitten ihan normaalisti ekoilla pyöräytyksillä käyntiin.
Onko letku- vai säteilylämmitin?
M47 vai M47N moottori?
Tuli vain mieleen, että voisiko tuo letkulämmitin sekoittaa jollain tapaa moottorinohjausta... :think
Täyttä mutua, asiaan sen kummemmin perehtymättä;
Letkulämmitin ei lämmitä tasaisesti (eli ei kierrätä nestettä kuten webasto) -> moottorinlämpötila-anturi lämpenee, mutta muualta kone on vielä kylmä -> liian lyhyt hehku -> ei starttaa.
Omassa 320d:ssä (-00) on säteily lämmitin, ja hehkutus on piiitkä kovilla pakkasilla, vaikka auto on ollut lämmityksessä 5tuntia. Ja aina on käyntiin lähtenyt.
Omassa on nyt ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä saa sahata käyntiin vaikka on ollut webastolla lämmityksessä 30min. Hyvin pyörittää (uusi akku) ja polttoaineen siirtopumppukin lähtee surisemaan kun laittaa virrat. Hehkuista ei ole vikakoodeja. Lämpöisenä starttaa heti. Ideoita?
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Omassa on nyt ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä saa sahata käyntiin vaikka on ollut webastolla lämmityksessä 30min. Hyvin pyörittää (uusi akku) ja polttoaineen siirtopumppukin lähtee surisemaan kun laittaa virrat. Hehkuista ei ole vikakoodeja. Lämpöisenä starttaa heti. Ideoita?
moro
akku kuuluisi olla väh 88 Ah joka on alkuperäisenä.
saat mahtumaan 100Ah akun kun poistat akkutelineen pohjalta sen valkoisen muovipalikan
ja pujottelet uuden 100Ah akun paikoilleen.
olisiko tästä viestiketjusta sinulle apuja ??? outoon satunnaiseen vikaan.
Tulee takuuna uusi optima et koitan sillä kun Turun akkupojilla sanoivat että optimassa 55Ah vastaa 160Ah et toivottavasti vanhasa vaan joku valmistusvika :think Mittailin yleismittarilla tota akkua ni lataa sen 14.3V ja kun starttaa ni tippuu 10.6V et noi arvothan on ihan hyvät...Yks päivä kaupan parkkipaikalla kun oli jo hiukan lämmenny aamun ekan starttauksen jälkeen ni kun starttasin ni pyöritti pirun hyvin mut ei vaan käynnisty ja lykkäsin sit mielenkiinnosta toisen akun (apuakku 180Ah takaluukusa) kaapeleilla kii ni ei tarvinnu kun näyttää avainta ni lähti käymään, et siitä vois vaan päätellä ettei se akku riitä. Ja nyt viikon verran joutunu aamulla (10-15 C pakkasta) pistään sen tolla apuakulla käymään kun niin virrat vähisä aina aamulla et kun kääntää avainta ni kestää joku 1sek ennen ku edes rupee startaa ja niin onnetomasti pyörittääki.
Joo pärjätty on ton kans tähän saakka kun on vaan se apustartti akku ollu takaluukussa mukana. Hehkut vaihdoin pari viikko sitten ja yks vissiin oli pimee kun nyt lähteny aamusin hyvin (kun vaan käymään saa) kaikilla käymään. Vikakooditkin tuli luettu ja sieltä ilmeni muutama vanha tuttu ja uusikin vika mikä vois viitata tohon sahaus ongelmaan. Eli tossa alla ne vikakoodit mitä tuli.
43F1 Sähkökäyttöinen lisälämmitin
4AB2 Unknown fault code
4501 EGR järjestelmä
4B90 Polttoaineen yhdysputken paineen ohjaus käynnistyksessä
4212 Unknown fault code
Eli todennäkösesti tolla polttoaineen yhdysputken paineen ohjaus käynnistyksessä-vikakoodilla on jotain yhteyttä tähän vikaa, et voisko toi viitata siihen polttoaine kiskon päässä olevaan anturiin, tai sen anturin johtoon kun se näyttää hiukan siltä että sitä olis räpelletty joskus kun sen liittimen juuressa on kutiste sukat johdon päällä?
Comment