Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -02 ihme vika,apuja? [TOIMII TAAS]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka_
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 156
    • finland Keski-suomi

    #31
    Eipä ole imusarjassa läppiä ei edes läppien reikiä.
    ilmeisesti tehtaalta lähtiessään jo jätetty pois.
    Bmw X5 3.0DA 2005

    Comment

    • _Hämis_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 238
      • Raahe

      #32
      Originally posted by Jukka_ View Post
      Ominausuus tämä tuntuu olevan. Ongelmia tosiaan kovilla pakkasilla lohkolämmittimistä otettaessa starttuuttaa älyttömän kauan pariin otteeseen akkutyhjennetty, eipä tuo hehkun valokaan kauan viihdy mittaristossa kun on lämmityksessä. kylmänä sitten hehkuttaa normaalisti.
      Lämpösenä sitten ihan normaalisti ekoilla pyöräytyksillä käyntiin.
      Onko letku- vai säteilylämmitin?
      M47 vai M47N moottori?
      320d -02
      Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
      Astra 1.6 -00

      Comment

      • Jukka_
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 156
        • finland Keski-suomi

        #33
        Originally posted by _Hämis_ View Post
        Onko letku- vai säteilylämmitin?
        M47 vai M47N moottori?
        Calix letkulämmitin. Taitaa tuo kone olla N47.
        Bmw X5 3.0DA 2005

        Comment

        • _Hämis_
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 238
          • Raahe

          #34
          Tuli vain mieleen, että voisiko tuo letkulämmitin sekoittaa jollain tapaa moottorinohjausta... :think
          Täyttä mutua, asiaan sen kummemmin perehtymättä;
          Letkulämmitin ei lämmitä tasaisesti (eli ei kierrätä nestettä kuten webasto) -> moottorinlämpötila-anturi lämpenee, mutta muualta kone on vielä kylmä -> liian lyhyt hehku -> ei starttaa.

          Omassa 320d:ssä (-00) on säteily lämmitin, ja hehkutus on piiitkä kovilla pakkasilla, vaikka auto on ollut lämmityksessä 5tuntia. Ja aina on käyntiin lähtenyt.
          320d -02
          Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
          Astra 1.6 -00

          Comment

          • Pred
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 442
            • E-Pohjanmaa

            #35
            Omassa on nyt ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä saa sahata käyntiin vaikka on ollut webastolla lämmityksessä 30min. Hyvin pyörittää (uusi akku) ja polttoaineen siirtopumppukin lähtee surisemaan kun laittaa virrat. Hehkuista ei ole vikakoodeja. Lämpöisenä starttaa heti. Ideoita?
            Tesla Model 3 Performance
            EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
            EX: VW Touran 2.0 TDI
            EX: VW R6 Polo GTI
            EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
            EX: BMW E91 325dA M-sport
            EX: BMW E46 320d touring M-sport
            EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
            EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
            EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
            EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

            Comment

            • miccou
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 488
              • Iisalmi

              #36
              Originally posted by Pred View Post
              Omassa on nyt ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä saa sahata käyntiin vaikka on ollut webastolla lämmityksessä 30min. Hyvin pyörittää (uusi akku) ja polttoaineen siirtopumppukin lähtee surisemaan kun laittaa virrat. Hehkuista ei ole vikakoodeja. Lämpöisenä starttaa heti. Ideoita?
              Joku suutin rikki?
              VW Passat 1.8t -04


              X1 20Da X-Drive -13
              E39 530Da Touring -01
              E39 525iA Touring -01
              E46 325iA Sedan -01
              E46 320D Touring -00
              Audi A3 1.9TDI -01
              VW Multivan 2.5 TDI -05

              Comment

              • Jahvat
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 34
                • Suomi, Turku

                #37
                Originally posted by e46touring View Post
                moro
                akku kuuluisi olla väh 88 Ah joka on alkuperäisenä.
                saat mahtumaan 100Ah akun kun poistat akkutelineen pohjalta sen valkoisen muovipalikan
                ja pujottelet uuden 100Ah akun paikoilleen.

                olisiko tästä viestiketjusta sinulle apuja ??? outoon satunnaiseen vikaan.


                t:e46touring
                Tulee takuuna uusi optima et koitan sillä kun Turun akkupojilla sanoivat että optimassa 55Ah vastaa 160Ah et toivottavasti vanhasa vaan joku valmistusvika :think Mittailin yleismittarilla tota akkua ni lataa sen 14.3V ja kun starttaa ni tippuu 10.6V et noi arvothan on ihan hyvät...Yks päivä kaupan parkkipaikalla kun oli jo hiukan lämmenny aamun ekan starttauksen jälkeen ni kun starttasin ni pyöritti pirun hyvin mut ei vaan käynnisty ja lykkäsin sit mielenkiinnosta toisen akun (apuakku 180Ah takaluukusa) kaapeleilla kii ni ei tarvinnu kun näyttää avainta ni lähti käymään, et siitä vois vaan päätellä ettei se akku riitä. Ja nyt viikon verran joutunu aamulla (10-15 C pakkasta) pistään sen tolla apuakulla käymään kun niin virrat vähisä aina aamulla et kun kääntää avainta ni kestää joku 1sek ennen ku edes rupee startaa ja niin onnetomasti pyörittääki.

                Comment

                • Jahvat
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 34
                  • Suomi, Turku

                  #38
                  Joo pärjätty on ton kans tähän saakka kun on vaan se apustartti akku ollu takaluukussa mukana. Hehkut vaihdoin pari viikko sitten ja yks vissiin oli pimee kun nyt lähteny aamusin hyvin (kun vaan käymään saa) kaikilla käymään. Vikakooditkin tuli luettu ja sieltä ilmeni muutama vanha tuttu ja uusikin vika mikä vois viitata tohon sahaus ongelmaan. Eli tossa alla ne vikakoodit mitä tuli.

                  43F1 Sähkökäyttöinen lisälämmitin
                  4AB2 Unknown fault code
                  4501 EGR järjestelmä
                  4B90 Polttoaineen yhdysputken paineen ohjaus käynnistyksessä
                  4212 Unknown fault code

                  Eli todennäkösesti tolla polttoaineen yhdysputken paineen ohjaus käynnistyksessä-vikakoodilla on jotain yhteyttä tähän vikaa, et voisko toi viitata siihen polttoaine kiskon päässä olevaan anturiin, tai sen anturin johtoon kun se näyttää hiukan siltä että sitä olis räpelletty joskus kun sen liittimen juuressa on kutiste sukat johdon päällä?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎