Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i -> 318i?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuhis
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 125
    • Stadi

    E46 316i -> 318i?

    Tuli ajatusleikkinä mieleen, kuinka vaikea mahtaa olla päivittää E46 316i 318i:ksi? Pikaisesti vilkaisin N42 tietoja ja en huomannut mitään muuta eroa kuin iskun pituuden. Vaaditaanko siihen muuta kuin mäntien vaihto ja moottorin uudelleenohjelmointi vai onko työmäärä massiivinen? (Ja selviääkö matalalla nelinumeroisella summalla.)
    Ex:
    E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
    E46 316i "Baijerin Neekeri"
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16413
    • Asikkala

    #2
    Ei muutu iskunpituus mäntien vaan kampiakselin vaihdolla.

    Comment

    • JD
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1195
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Tuhis View Post
      Tuli ajatusleikkinä mieleen, kuinka vaikea mahtaa olla päivittää E46 316i 318i:ksi? Pikaisesti vilkaisin N42 tietoja ja en huomannut mitään muuta eroa kuin iskun pituuden. Vaaditaanko siihen muuta kuin mäntien vaihto ja moottorin uudelleenohjelmointi vai onko työmäärä massiivinen? (Ja selviääkö matalalla nelinumeroisella summalla.)
      Osaluetteloista ne selviää nopeasti:


      Valitset tuolta moottorin ja klikkaat sen osan numeroa joka kiinnostaa niin näet eimerkiksi, että autosi kampiakselia ja kiertokankia käytetään vain 316i mallissa mutta vaikkapa mäntiä käyttää 316i ja 318i jne...

      On siellä uusien osien hinnatkin joihin lsäämällä noin 30% on usein maahantuojan hinta suomessa.
      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

      Comment

      • antti79
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 2499
        • Littoinen

        #4
        Hieman off-topiccia, mutta joku kuitenkin kysyy kohta myös tätä. Eli vanhemman M43 koneen päivitys 316i -> 318i onnistuu näinkin yksinkertaisesti. ->
        sigpic
        Originally Posted by jari kihlman
        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

        Comment

        • Tuhis
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 125
          • Stadi

          #5
          Kiitos tästä. Työpäivän lomassa tehty pikavilkaisu kertoi minulle että kampiakselin vaihto näyttäisi piisaavan kun jarrutkin ovat samat. Noh, onpahan fiilisteltävää talven synkkiin öihin. Kuinka perkeleellinen työ tuon kampiakselin vaihto on? (Sellaiselta joka sen osaa tehdä hyvin.)
          Ex:
          E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
          E46 316i "Baijerin Neekeri"

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Jos öljypohjan kautta onnistuukin tekemään, joutuu laatikon silti pudottamaan, joten ei mikään ihan parin tunnin homma.

            Tuota 10-15hp eroa et enää viikon jälkeen huomaa, joten älä tee, ellet halua "harrastaa".

            Jos taas nostat koneen pois, vaihdat kampuran ja täysremppaat kannen samalla ja vaihdat tiukemman nokan, saat jotain luonnettakin siihen pannuun. Tässäkin 1000e varmasti lähellä, ellei mene yli, vaikka itse tekisi kaiken.

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Mulla on ollut useampi noita autoja, joissa on valvetronic 1.8 ja 2.0 koneita 316i ja 318i malleista. Ei kannata kyllä tehojen takia tehdä, tuo 1.8 tuntuu muutenkin iloisemmalta kuin tuo 2.0 kone.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Tuhis
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 125
                • Stadi

                #8
                Ahaa, hyvä tietää.
                Ex:
                E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
                E46 316i "Baijerin Neekeri"

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Tuhis View Post
                  Kiitos tästä. Työpäivän lomassa tehty pikavilkaisu kertoi minulle että kampiakselin vaihto näyttäisi piisaavan
                  No pitäähän tässä tapauksessa ne kiertokangetkin vaihtaa.

                  Eli moottori pois ja osiksi.
                  Olli.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎