Tuli ajatusleikkinä mieleen, kuinka vaikea mahtaa olla päivittää E46 316i 318i:ksi? Pikaisesti vilkaisin N42 tietoja ja en huomannut mitään muuta eroa kuin iskun pituuden. Vaaditaanko siihen muuta kuin mäntien vaihto ja moottorin uudelleenohjelmointi vai onko työmäärä massiivinen? (Ja selviääkö matalalla nelinumeroisella summalla.)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 316i -> 318i?
Collapse
X
-
Originally posted by Tuhis View PostTuli ajatusleikkinä mieleen, kuinka vaikea mahtaa olla päivittää E46 316i 318i:ksi? Pikaisesti vilkaisin N42 tietoja ja en huomannut mitään muuta eroa kuin iskun pituuden. Vaaditaanko siihen muuta kuin mäntien vaihto ja moottorin uudelleenohjelmointi vai onko työmäärä massiivinen? (Ja selviääkö matalalla nelinumeroisella summalla.)
Valitset tuolta moottorin ja klikkaat sen osan numeroa joka kiinnostaa niin näet eimerkiksi, että autosi kampiakselia ja kiertokankia käytetään vain 316i mallissa mutta vaikkapa mäntiä käyttää 316i ja 318i jne...
On siellä uusien osien hinnatkin joihin lsäämällä noin 30% on usein maahantuojan hinta suomessa.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Kiitos tästä. Työpäivän lomassa tehty pikavilkaisu kertoi minulle että kampiakselin vaihto näyttäisi piisaavan kun jarrutkin ovat samat. Noh, onpahan fiilisteltävää talven synkkiin öihin. Kuinka perkeleellinen työ tuon kampiakselin vaihto on? (Sellaiselta joka sen osaa tehdä hyvin.)Ex:
E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
E46 316i "Baijerin Neekeri"
Comment
-
-
Jos öljypohjan kautta onnistuukin tekemään, joutuu laatikon silti pudottamaan, joten ei mikään ihan parin tunnin homma.
Tuota 10-15hp eroa et enää viikon jälkeen huomaa, joten älä tee, ellet halua "harrastaa".
Jos taas nostat koneen pois, vaihdat kampuran ja täysremppaat kannen samalla ja vaihdat tiukemman nokan, saat jotain luonnettakin siihen pannuun. Tässäkin 1000e varmasti lähellä, ellei mene yli, vaikka itse tekisi kaiken.
Comment
-
Comment