Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    320d kylmäkäynnistysongelma

    Pitää kaverin puolesta kysyä josko täältä sais apuja...

    Eli auto on e46 320d vm-02.

    Käynnistyy lämpösenä ihan normaalisti,kylmänä ei.Eli startti kyllä pyörittää mutta ei meinaa lähteä. Akku on just vaihdettu uuteen ja suuttimet on ok.Mitähän seuraavaksi?
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    Originally posted by tuomkiti81 View Post
    Pitää kaverin puolesta kysyä josko täältä sais apuja...

    Eli auto on e46 320d vm-02.

    Käynnistyy lämpösenä ihan normaalisti,kylmänä ei.Eli startti kyllä pyörittää mutta ei meinaa lähteä. Akku on just vaihdettu uuteen ja suuttimet on ok.Mitähän seuraavaksi?
    hehkut?
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1526
      • TaNpere

      #3
      Hehkuja epäilisin itsekkin, ollut samoja oireita joskus 530d:ssä. Ja NGK:n hehkut sitten tilalle

      G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Jaska.T View Post
        Hehkuja epäilisin itsekkin, ollut samoja oireita joskus 530d:ssä. Ja NGK:n hehkut sitten tilalle
        Hehkut on vaihdettu n. vuosi sitten...
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9130
          • Oulu

          #5
          Ja vikakoodit on luettu; nokka-akselin asentotunnistin?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • vaviah
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 632
            • Turku

            #6
            Mitenkäs käynnistyvyys "kesäkylmällä" koneella esim. tallista? Eli siis niin, että kone kylmä, mutta ilma niin lämmmin ettei hehkut mene päälle? Tuolla luulisi saavan aika varmasti suljettua hehkuongelman pois.
            X1 18d sDrive -18
            320i GT xDrive -13
            i3 BEV -13
            X1 18dA xDrive -16
            X5 3.0iA -00
            320d Touring -00
            528iA Touring -97
            325 CiA -93
            316i -94
            316 -88

            Comment

            • Lipe
              Newbiemmer
              • May 2009
              • 20
              • Helsinki

              #7
              320d kylmäkäynnistysongelma

              Auto on siis 320da -02 touring ja koneena M47N

              Vikana on siis käynnistyminen kylmänä. Vika ilmenee yli -8 asteen pakkasissa ja ilmenee seuraavasti...

              Kun autoon laittaa avaimesta virrat päälle, niin auton alta ei kuulu hurinaa, eli siirtopumppu ei lähde käyntiin ja tietenkään auto ei myöskään lähde startatessa käyntiin.

              Mutta, kun rassaa virtoja päälle ja pois tarpeeksi monta kertaa (ehkä 20-40 kertaa), niin siirtopumppu herääkin henkiin ja auto myöskin starttaa normaalisti. Kunhan auton on saanut käyntiin, niin mitään ongelmia ei esiinny vaan auto toimii todella hyvin.

              Olisikohan vian aiheuttaja siirtopumppu vai kenties jokin muu? Vikakoodina antaa vain liian alhaisen polttoainepaineen, eikä mitään muuta.

              Mielellään ei osia vaihtaisi randomina, niin jos joku vain voisi auttaa TÄMÄ VIKA VIE HERMOT kun tarvitsee jokaisena aamuna pelätä töihin lähtöä

              Ps: Kun auto on lämmin, niin saa olla vaikka -25 pakkasta ja siirtopumppu/auto toimii normaalisti käynnistettäessäkin...
              Last edited by Lipe; 27-12-2009, 07:15. Reason: Tarkennuksia...

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #8
                Kokeile vaikka että laitat virrat päälle, jos surinaa ei kuulu hakkaa vaikka lumiharjalla auton alta kohtaa missä pumppu on.

                Jos pumppu herää henkiin vika on siellä.

                Comment

                • M-T2
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 733
                  • Sawo

                  #9
                  Mulla oli startti loppu. Samallailla satunnaisesti joskus kun avaimesta käänti niin ei tapahtunut mitään ja kun aikansa rumppas tosiaan 20-40 kertaa niin sitten lähti.

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by M-T2 View Post
                    startti loppu.
                    Eikös tässä tapauksessa startti kuitenkin pyöritä normaalisti?

                    Comment

                    • M-T2
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 733
                      • Sawo

                      #11
                      Originally posted by Rubu View Post
                      Eikös tässä tapauksessa startti kuitenkin pyöritä normaalisti?
                      Ei minulla ainakaan pyörittänyt. Tosiaan avainta sai rumpata useaan otteeseen ennenkö heräs startti ja luonnollisesti heti siitä käyntiin. Uuden laitatin niin ei ole enää sen jälkeen ollut ongelmia. Mutta kannattaa tarkastaa ainakin startin liitokset ensi alkuun.

                      Comment

                      • Lipe
                        Newbiemmer
                        • May 2009
                        • 20
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by M-T2 View Post
                        Ei minulla ainakaan pyörittänyt. Tosiaan avainta sai rumpata useaan otteeseen ennenkö heräs startti ja luonnollisesti heti siitä käyntiin. Uuden laitatin niin ei ole enää sen jälkeen ollut ongelmia. Mutta kannattaa tarkastaa ainakin startin liitokset ensi alkuun.
                        Joo, startissa ei ongelma tällä kertaa kyllä ole, siinä ei ole mitään vikaa...

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1321
                          • Tornio

                          #13
                          polttoaine pumpun rele ??

                          moro

                          sulla on melkovarmasti yksi tyyppivioista päällä, elikkä rikkinäinen polttoaine pumpun RELE
                          eli hanskalokero purettava pois tieltä.
                          sulake taulu irroiteltava kiinnikeistään.(kohtuu hankala operaatio tee vain läpimissä olosuhteissa)

                          sulaketaulun takana lähinnä kuskinpaikkaa oleva rele on polttoaine pumpuille hox 2kpl

                          toinen on tankin sisällä toinen auton alla kuskinpenkin paikalla.
                          katso releen liitin n:o 30 ja 2kpl liittimiä 87

                          30 liittimestä kun yhdistät vuoronperään hetkeksi virran suoraan 87 liittimeen niin ao pumppu todennäköisesti lähtee käyntiin

                          jos sulla on virtamittari kytkeä tuohon 30 ja 87 liittimenväliin niin tankin pumppu ottaa noin 2A virtaa ja auton alla oleva siirto pumppu noi 7A VIRTAA

                          t: timo
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • Lipe
                            Newbiemmer
                            • May 2009
                            • 20
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by e46touring View Post
                            moro

                            sulla on melkovarmasti yksi tyyppivioista päällä, elikkä rikkinäinen polttoaine pumpun RELE
                            eli hanskalokero purettava pois tieltä.
                            sulake taulu irroiteltava kiinnikeistään.(kohtuu hankala operaatio tee vain läpimissä olosuhteissa)

                            sulaketaulun takana lähinnä kuskinpaikkaa oleva rele on polttoaine pumpuille hox 2kpl

                            toinen on tankin sisällä toinen auton alla kuskinpenkin paikalla.
                            katso releen liitin n:o 30 ja 2kpl liittimiä 87

                            30 liittimestä kun yhdistät vuoronperään hetkeksi virran suoraan 87 liittimeen niin ao pumppu todennäköisesti lähtee käyntiin

                            jos sulla on virtamittari kytkeä tuohon 30 ja 87 liittimenväliin niin tankin pumppu ottaa noin 2A virtaa ja auton alla oleva siirto pumppu noi 7A VIRTAA

                            t: timo
                            Moi!

                            Kuinka sulaketaulun saa ehjänä irti ???

                            Ilman, että tätä irroittaa ei ole mitään toivoa päästä käsiksi releisiin.

                            Hanskalokeron sainkin jo irti, mutta sulaketaulu onkin jo haastavampi...

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Joko ne releet/siirtopumppu. Ilmainen ja varma tieto tulee kun, mittaa ensin siirtopumpulle tulevasta liittimestä tuleeko sinne jännite. Virrat päälle... Jos pumppu ei pyöri, sitten mittari kiinni. Jos tulee jännite, releet kunnossa ja pumpussa vika. Jos ei tule jännitettä vika releellä joka ei jaksa vetää, sitten releet vaihtoon. Testaa useamman kerran niin saat varmemmin selville.
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎