Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    #16
    sulaketaulun irroitus ??

    moro

    sulaketaulun irroitus
    1. sulaketaulu ensin auki ts. normaaliin aukiasentoon

    2. sulaketaulun molemmilla sivuilla muoviset pyöreät tapit jonka varassa taulu on
    käännät taulua "sopivaan" asentoon ja nostat hahloilta pois.

    3 on pikkuisen hankalampi pujoiteltava niiltä kiinnikeiltä pois , mutta lähtee
    nostamisen jälkeen taaksepäin ja sitten alas jolloin pääsee releisiin käsiksi.

    4. muistaakseni noston jälkeen pitää kääntää hiukan vinoon sulaketaulua jotta mahtuu
    hahloista laskeutumaan alas ja pois releiden edestä

    5. aikaa ja hermoja kyllä se sieltä lähtee (nim.saman releongelman kokeneena.)

    t: timo




    Originally posted by Lipe View Post
    Moi!


    Kuinka sulaketaulun saa ehjänä irti ???

    Ilman, että tätä irroittaa ei ole mitään toivoa päästä käsiksi releisiin.

    Hanskalokeron sainkin jo irti, mutta sulaketaulu onkin jo haastavampi...
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Lipe
      Newbiemmer
      • May 2009
      • 20
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by e46touring View Post
      moro

      sulaketaulun irroitus
      1. sulaketaulu ensin auki ts. normaaliin aukiasentoon

      2. sulaketaulun molemmilla sivuilla muoviset pyöreät tapit jonka varassa taulu on
      käännät taulua "sopivaan" asentoon ja nostat hahloilta pois.

      3 on pikkuisen hankalampi pujoiteltava niiltä kiinnikeiltä pois , mutta lähtee
      nostamisen jälkeen taaksepäin ja sitten alas jolloin pääsee releisiin käsiksi.

      4. muistaakseni noston jälkeen pitää kääntää hiukan vinoon sulaketaulua jotta mahtuu
      hahloista laskeutumaan alas ja pois releiden edestä

      5. aikaa ja hermoja kyllä se sieltä lähtee (nim.saman releongelman kokeneena.)

      t: timo
      Kiitos ohjeista!!!

      Rele vaihdettu riikkarin kanssa ristiin ja nyt jäädään odottamaan pakkasta, jotta vika ilmenee uudestaan (toivottavasti ei ilmene pumpussa vaan nyt riikkarissa

      Ps: Kuinkahan kännissä saksalainen insinööri on ollut suunnitellessaan releiden sijainnin

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        #18
        saksalainen iggenjööri !!!

        Saksalainen insinööri on monessa asiassa ollut syntymä kännissä.
        vedäppä itse 2litran kolpakossa kaljaa ja syö pratvurstia. päihtyy siinä selvempikin

        Todennäköisesti riikkarisi ei oikuttele tuolla releellä.(pienenpi virtakuorma)

        Oliko muuten riikkarin releessä 2kpl 87 napoja eli lähteviä virtaliittimiä ???
        Missä kohden tuo riikkarinrele on siinä relerivistössä ???
        voisi olla hyvä tietää, jos sattuu näillä korpitaipaleilla metsäremontti kohdalle.

        t:timo

        Originally posted by Lipe View Post
        Kiitos ohjeista!!!

        Rele vaihdettu riikkarin kanssa ristiin ja nyt jäädään odottamaan pakkasta, jotta vika ilmenee uudestaan (toivottavasti ei ilmene pumpussa vaan nyt riikkarissa

        Ps: Kuinkahan kännissä saksalainen insinööri on ollut suunnitellessaan releiden sijainnin
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Lipe
          Newbiemmer
          • May 2009
          • 20
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by e46touring View Post
          Saksalainen insinööri on monessa asiassa ollut syntymä kännissä.
          vedäppä itse 2litran kolpakossa kaljaa ja syö pratvurstia. päihtyy siinä selvempikin

          Todennäköisesti riikkarisi ei oikuttele tuolla releellä.(pienenpi virtakuorma)

          Oliko muuten riikkarin releessä 2kpl 87 napoja eli lähteviä virtaliittimiä ???
          Missä kohden tuo riikkarinrele on siinä relerivistössä ???
          voisi olla hyvä tietää, jos sattuu näillä korpitaipaleilla metsäremontti kohdalle.

          t:timo
          Moi!

          Töötin rele on oikealta laitimmainen ja vastaavasti pumpunhan oli vasemmalta ensimmäinen.

          Molemmissa releissä on sama osanumero, joten ristiin vaihto käy näppärästi.

          RealOem paljastaa hienosti sijainnit ja osanumerot:

          Comment

          • Lipe
            Newbiemmer
            • May 2009
            • 20
            • Helsinki

            #20
            Vika korjaantui !!!

            Nyt lähtee käyntiin -29 asteesta ilman lämmitystä !!!

            Eli vika oli pumpun releessä ja vaihto töötin releen kanssa ristiin poisti ongelman.

            Ps: Töötti toimii myös moitteetta:think

            Comment

            • Ikuinen aloittelija
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 336
              • maa

              #21
              Kuuluuko tuon siirtopumpun pyöriä koko ajan vaikka auto ei käykkään?
              Tänään auto oli lähtenyt vasta kunnon sahaamisen jälkeen käyntiin parin seisomispäivän jälkeen. Yön yli olleena lähtee kohtuullisen nätisti, joskaan ei ollenkaan kuin uutena.
              G30 520d Xdrive Sport -18
              F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1321
                • Tornio

                #22
                pa pumppu

                Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
                Kuuluuko tuon siirtopumpun pyöriä koko ajan vaikka auto ei käykkään?

                Tänään auto oli lähtenyt vasta kunnon sahaamisen jälkeen käyntiin parin seisomispäivän jälkeen. Yön yli olleena lähtee kohtuullisen nätisti, joskaan ei ollenkaan kuin uutena.
                pumppu käy n 1min virtojen päälle kytkemisen jälkeen jos autoa ei startata.
                pystytkö mittaamaan siirtopaineen ennen korkeapaine pumppua ??

                TIS ohjeen mukaan mitataan suodattimen jälkeisestä liitoksesta korkeapainepumpun suuntaan
                siirtopaineen kuuluisi olla n. 6 bar
                TIS OHJEARVO 3 - 7 BAR

                T: e46touring
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • qizmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 234

                  #23
                  Alkaahan tuo jo hermo mennä ku koko ajan perse hiessä että toimiiko vai ei. Puolilämpimänä esim kaupanpihasta käynnistyy kyllä mutta yleensä muutaman sekunnin käy ryskyttäen. Tekee joskus kylmänäkin.. Hehkut vaihettu talvea vasten/suuttimet tarkistettu ja vasta polttoainesuodatin/pumppujen releet. Joulukuussa kokeilin ampeerimittarilla tuolta reletaulusta Tankin pumppu otti 2-3A ja siirtopumppu n.8A pakkasta oli vajaa 20ast.

                  Tänään ei sit lähteny käyntii vaik oli pitkään lämmityksessä.. oli yhen päivän ajamatta ja +20 pakkasta ollu. Muistaakseni kerran aiemminkin kovilla pakkasilla työn takana että sai käyntiin jos ajamatta päivän pari. Kuulostelin auton alta niin pumpun ääni kuuluu vaan n.10sek ku virrat päälle.

                  -02 150hp
                  Last edited by qizmo; 14-02-2011, 15:09.

                  Comment

                  • JML
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 112
                    • Jämsä

                    #24
                    Ei se mullakaan aina kovin kauaa käy se pumppu, vaikka just 20 tkm sitten vaihdettu. Vika ei siis välttämättäoo siinä. Kannattaa lukea suuttimien korjausarvoja ja tehdä ohivuototesti. Myös kp-pumppu voi vuotaa tai sitten asentoanturit. Vikakoodot???

                    Tänään ei sit lähteny käyntii vaik oli pitkään lämmityksessä.. oli yhen päivän ajamatta ja +20 pakkasta ollu. Muistaakseni kerran aiemminkin kovilla pakkasilla työn takana että sai käyntiin jos ajamatta päivän pari. Kuulostelin auton alta niin pumpun ääni kuuluu vaan n.10sek ku virrat päälle.

                    -02 150hp[/QUOTE]

                    Comment

                    • qizmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 234

                      #25
                      Siirtopumppu vaihettu viimetalvena ja 2 uutta suutinta/2 korjattu. marraskuussa tehty ohivuotomittaus ja paluuletkuja vaihettu ku oli vuotoja. Voiko tuo maf vaikuttaa siihen käynnistyksen jälk ryskytykseen. Kun tuossa on myös ollu tyhjäkäynnin seilailua/raskaan oloista käyntiä jonkun verran ja ne hävisi muutamaksi päiväksi kun putsasin sitä mittaria samalla kun vaihdoin ilmansuodattimen eikä ryskyttäny olipa kone kylmä taikka kuuma.

                      No ens viikolla aika huoltoon. ois ollu vaihteistoöljyn vaihto, mut mitää sanoo että kahtoovat koodit ja vuodot ja onko siellä tarpeeksi painetta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎