E46 330i ei käy kunnolla

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Netsk
    replied
    Originally posted by Risto113 View Post
    Mulla oli imuvuodon kanssa juuri noin!
    Eli valo syttyy vasta hetken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta ajoon lähtiessä ei enää syty, jos ei ole ehtinyt syttyä... Sammuu uudella startilla.

Eiköhän, kun vuoto kasvaa tarpeeksi suureksi, syty se valo ajaessakin sitten...
    Mulla OLI vaikka mitä ilmuvuotoa entisen omistajan jäljiltä joka oli sitä autosalvassa käyttänyt huohotinvaihdossa missä he olivat mokailleet oikeen olan takaa (huohotinletkut ristissä, yks letku puuttui kokonaan) sekä pari ihapettunutta letkua oli ratkeillut. Tais olla jopa 4-5 eri kohdassa imuvuotoa. Sillon autossa oli vaikka mitä vikakoodia ja kierrokset ramppas edes-takas.

Käytin autoa laakkosella kaksi kertaa ja sanoivat korjanneensa kaikki imuvuodot. Näköjään eivät löytäneet kaikkia.

Autokeskuksen huoltomies puhkuu itseluottamusta että kyseessä on puolat tällä kertaa syypää. Mutta sanoi kuitenkin että tarkistavat imusarjan koska se pitää nostaa puolien tieltä (?).

Onko mitään muuta mitä minun kannattais heitä muistuttaa huomioida?

(Auto -03 e46 330CiA)

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Syttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?

Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.

Mullakin vikakoodit on siis Misfire cylinder 2&4
    Mulla oli imuvuodon kanssa juuri noin!
    Eli valo syttyy vasta hetken päästä kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta ajoon lähtiessä ei enää syty, jos ei ole ehtinyt syttyä... Sammuu uudella startilla.

Eiköhän, kun vuoto kasvaa tarpeeksi suureksi, syty se valo ajaessakin sitten...

Leave a comment:

• Hemi
    replied
    Originally posted by Netsk View Post
    Syttyykö teillä moottorivalo heti käynnistyksen yhteydessä vai vasta jos antaa seisoa?

Mulla kestää noin 5min että syttyy moottorivalo kylmänä, jonka jälkeen se sammuu jos käynnistää uudelleen. Jos lähtee siis suoraan ajamaan ei valo koskaan syty. Auto käy todella tasaisesti, paitsi pientä värinää ihan jääkylmällä koneella.

Eli 100% varmuudella imuvuoto.

Leave a comment:

• Netsk
    replied

Last edited by Netsk; 16-02-2010, 10:10.

Leave a comment:

• Kapanos
    replied
    Originally posted by Petteri80 View Post
    Täälläkin täsmälleen samat oireet..

Mulla tuo haitari-imuputki on uusittu pari vuotta takaperin ja huohotinputket vaihdettu cold country -versioon viime kesänä että niistä vuoto ei johdu.

Pitää varmaan seuraavaksi ottaa imusarja irti ja tutkia se läpikotaisin.. :(
    Viittais ainakin sinne suuntaan,että joku letku/tiiviste vuotais :think

Leave a comment:

• Petteri80
    replied
    Originally posted by creative 22 View Post
    Lisäksi heti auton sammuttua kuuluu pieni suhaus ja parin sekunnin päästä toinen selvästi voimakkaampi suhaus..
    Täälläkin täsmälleen samat oireet..

Mulla tuo haitari-imuputki on uusittu pari vuotta takaperin ja huohotinputket vaihdettu cold country -versioon viime kesänä että niistä vuoto ei johdu.

Pitää varmaan seuraavaksi ottaa imusarja irti ja tutkia se läpikotaisin.. :(

Leave a comment:

• creative 22
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Jep, täytyy kokeilla.

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Originally posted by creative 22 View Post
    Nyt tästä ei tarvi enää "neuvotella" vaan miten ihmeessä paikallistan, missä tuo vuoto on?

Leave a comment:

• creative 22
    replied
    No niin, kyllähän se vaan imuvuoto on tuossa omassakin koslassa.Nyt kun tuli taas vähän enemmän pakkasta, lähdin autolla liikkeelle niin se vinkui kuin pieni
    sika.Vinkuna laski ja nousi kierrosten mukana, loppui kuitenkin kun auto lämpeni.
    Nyt tästä ei tarvi enää "neuvotella" vaan miten ihmeessä paikallistan, missä tuo
    vuoto on?

Kumma kyllä katsastuksessa päästöt on olleet ihan ok ja laihasta seoksestakaan
    ei ole vikakoodeja tullut kuten kait näissä yleensä tapahtuu.Lisäksi heti auton sammuttua kuuluu pieni suhaus ja parin sekunnin päästä toinen selvästi voimakkaampi suhaus..

Leave a comment:

• creative 22
    replied
    Omasta autosta olen repinyt irti kaikki osat tuonne Edk:n asti enkä löytänyt
    mitään vikoja putkista letkuista tai huohottimesta, myös se Edk oli kunnolla kiinni ja tiivistekin ehjä.Onkohan imusarja halki jostakin.Mitä enemmän pakkasta, sitä huonommin käy...Huohotinputkea käynnin aikana irroittamalla ei autoa saa käymään vajaalla eikä liioin vikavaloa syttymään.

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Originally posted by fastandfurious View Post
    Kai muistat kiittää hyvästä työstä? Hieno homma, että sait autosi kuntoon!
    Eipä tuosta viitti enää "kiittää", mennyt jo sen verran aikaa siitä, ja edellisen omistajan aikana vielä.
    Tiedänpähän minne EN vie autoa koskaan itse.

Leave a comment:

• fastandfurious
    replied

Kaasuläppäkotelo oli herttoniemen laakkosen huohotinrempan jäljiltä 2 pultilla kiinni, nekin löysällä. Olisivat kohta pudonneet nekin.

Kai muistat kiittää hyvästä työstä? Hieno homma, että sait autosi kuntoon!

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Nyt on omasta m54-kattilasta imuvuodot fiksattu, kylmänä ei tarvitse kuin käyttää avainta starttiasennossa ja heti käy nätisti.

Kaasuläppäkotelo oli herttoniemen laakkosen huohotinrempan jäljiltä 2 pultilla kiinni, nekin löysällä. Olisivat kohta pudonneet nekin.

Koko imusarja haisi tosi voimakkaasti bensalle, tainnut yrittää korjata seosta aika rankasti...

Aika hankalassa paikassa on kyseinen palikka, edestä sai repiä suodatinboksin, imm:n, 2 haitariputkea, disan, tyhjäkäyntimoottorin ja "junction box":n, josta imusarjan puolen sähköt haarautuu. Tulipahan putsattua kaikki samalla, tyhjäkäyntimoottori oli aika karstassa.

Muille jotka imuvuotojen kanssa painii, vaikutti aika herkälle paikalle alempi haitariputki/ sen haara tyhjäkäyntimoottorille. kannattaa tarkistaa ottamalla ihan käteen, taskulampulla kurkkimalla tuskin näkee mitään.

Leave a comment:

• Risto113
    replied
    Vika löytyi.

Imusarjan päällä kulkevaa putkea tutkiessani, kone käydessä, satoin kokeilemaan vielä haitariputkeakin. Kun putkea nostaa, kuuluu massiivinen suhaus ja kone sammuu! (Ilmeisesti kone heilahtaa aamuisin käynnistettäessä sen verran, että sama tilanne syntyy...)

Putki on ehjä ja hyvin kiinni, mutta koko kaasuläppäkotelo liikkuu ja kolahtelee, ilmeisesti ei ainakaan kaikki kiinnitysosat ole paikallaan

Vuoto on siis läppäkotelon ja imusarjan välissä. Se on irroitettu viimeksi 2008 Laakkosella huohotinremontissa, ilmeisesti pultit unohtunut kyydistä, koska olin löytävinäni kaasuläppäkotelosta korvakkeen missä on tyhjä reikä.:think

Jos olen oikeassa, niin aivan mahtavaa toimintaa merkkiliikkeessä taas.

Mitä mun täytyy purkaa, että saan kaasuläppäsysteemin käteen?
    Onko sen kiinnitys pulteilla, vai muttereilla (jos mutterit, on rikki kyllä muutakin sitten...)?

P.S.: outo homma että lämpimänä toimii ihan ok. Luulisi vuotavan vedättäessä? Tai en vain huomaa tehonpuutetta liukkailla...:think
    komppaan itseäni, tää meni porukalta ehkä vähän ohi.

Eli, miten käsiksi kaasuläppään?

Leave a comment:

• AMP
    replied
    Tarkista imuputket imm--kaasuläppä. Itellä juuri talvella ratkesi imu putki viimeisestä haitarista (tarkemmin viimesen haitariputken sivuhaara halki) ja syttyi moottori valo ja kuulosti niinkuin olisi käynyt vajailla pytyillä. Vaihdoin haitari putken ja poistin lambdoilta tulleen vikakoodin ja taas kuulostaa 6 pyttyseltä ja päästöt kohdillaan...

Ei mennyt päästöistä läpi ennen vikavalon syttymistäkään koska ilmeisesti vuoti jos silloin jonkun verran ja heitti tyhjäkäynti arvot hanurilleen (päästöjä mittaavan korjaamo hemmon mukaan tyjäkäynti happi tai joku oli perseellään).

Ja koneena m54b22 tai joku sinneppäin...

Leave a comment:

Working...