Auttakee miestä hädässä.. Ongelma seuraavanlainen. Omistan vm.99 316 1.9 bemun.(ei ilmastointia) Talvella autossa tahtoo olla hiukan kylmä kyyti. Lämmityslaitteesta puskee vain lämmintä ilmaa kun kierroksia nostetaan tai jos käytetään maksimissaa puhallinta 2-nopeudella niin tulee edes hiukan lämmintä. Mitä enemmän kierroksia ----> kuumempaa ilmaa ja jos puhallinta laittaa isommalle niin heti haalenee. Seuraavat toimenpiteet tehty: Nesteet vaihdettu 3 kertaa ja ilmattu. Kerran ajettu puhdistusaine järjestelmään. Asennettu kiertovesipumppu tulipellin eteen kennolle menevään letkuun. Termostaatti,kiertovesipumppu sekä paisuntasäiliönkorkki vaihdettu. Viimeinen havainto oli että hallissa puhalsi kaikilla nopeuksilla kuumaa vaan heti kun vei pakkaseen niin rupes haaleeta pukkaan :( Kennolle menevä ja palaava letku ovat yhtä kuumia joten neste kiertää kyllä. Myöskin kiertovesipumpun toiminta on todettu olevan kohdallaan. Ostin kylläkin tarvikepumpun mutta näkyy toimivan. Mikä siis voisi olla vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hytissä palelee (e46)
Collapse
X
-
Originally posted by jaksu81 View PostAuttakee miestä hädässä.. Ongelma seuraavanlainen. Omistan vm.99 316 1.9 bemun.(ei ilmastointia) Talvella autossa tahtoo olla hiukan kylmä kyyti. Lämmityslaitteesta puskee vain lämmintä ilmaa kun kierroksia nostetaan tai jos käytetään maksimissaa puhallinta 2-nopeudella niin tulee edes hiukan lämmintä. Mitä enemmän kierroksia ----> kuumempaa ilmaa ja jos puhallinta laittaa isommalle niin heti haalenee. Seuraavat toimenpiteet tehty: Nesteet vaihdettu 3 kertaa ja ilmattu. Kerran ajettu puhdistusaine järjestelmään. Asennettu kiertovesipumppu tulipellin eteen kennolle menevään letkuun. Termostaatti,kiertovesipumppu sekä paisuntasäiliönkorkki vaihdettu. Viimeinen havainto oli että hallissa puhalsi kaikilla nopeuksilla kuumaa vaan heti kun vei pakkaseen niin rupes haaleeta pukkaan :( Kennolle menevä ja palaava letku ovat yhtä kuumia joten neste kiertää kyllä. Myöskin kiertovesipumpun toiminta on todettu olevan kohdallaan. Ostin kylläkin tarvikepumpun mutta näkyy toimivan. Mikä siis voisi olla vikana?
Jaa niin olikos ongelmaa jo ennen kiertovesipumppua ?
-
-
Mitä ne moottorin lämmöt on salavalikosta katsottuna?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostJotenkin vaikuttaa että ilmaa olisi :think
onko koneen lämmöt normaalissa?
kerääkö painetta?
joutuuko lisäämään nestettä?
alkoivatko oireet ,kun jotain tehty vaihdettu v-pumppu ,termari , v-letku jnejne?
kerro miten ilmattu?G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by 324tdic2d View PostSamat sanat, miten ilmattu?
Hyvä laite kunnon ilmaukseen on alipaine täyttölaite. Näissä kun kulkee letkuja paisuntasäiliötä korkeammalla.
Comment
-
-
Originally posted by jaksu81 View PostOnko myöskään normaalia kun ylävesiletku on kuin imastu kasaan kun moottori on kylmä? Sellastakin juttua on. Oikenee kyllä piakoin kun moottori lämpenee.
Comment
-
-
Originally posted by jaksu81 View PostKiertovesipumppu on kyllä asennettu oikein päin. Ilmaamista ollaan kokeiltu ihan tasasella lisäämällä nestettä kiertoon reilusti ja poistamalla ilmaa ilmausruuvista. Myös on kokeiltu nostaa keulaa hieman ilmaan ja samalla ilmattu. Moottorinlämpötila on normaali ja ei hävitä nestettä. Kummastuttaa vaan kun lämpimässä hallissa puhaltaa kuumaa ilmaa ihan normaalisti kaikilla nopeuksilla moottorin kierroksista riippumatta mutta heti kun vie pihalle niin rupee isommilla nopeuksilla haaleneen. Voisiko kyseessä olla jokin raitisilmaläppä joka jumittunut? Elikkäs ottaa kokoajan ilmaa ulkoilmasta puhaltimen lämpimän ilman sekaan? Kumma homma.. Onko myöskään normaalia kun ylävesiletku on kuin imastu kasaan kun moottori on kylmä? Sellastakin juttua on. Oikenee kyllä piakoin kun moottori lämpenee.
Mulla ainakin 330d:ssä on letkuja "korkeammalla" kuin paisuntanestesäiliö/säiliön max. nestepinta, eli pelkästään nestesäiliöön kaatamalla letkuja ei saa täytettyä kunnolla. Jos jää ilmataskuja, neste ei välttämättä kierrä kunnolla.
Etenkin 330d:ssä sisälämmittäjän kennolle kulkevat letkut on korkealla.
Mikä malli kyseessä?325iA Cabriolet 3/1987
330d 6/2003
Comment
-
-
Originally posted by 324tdic2d View PostEdelleen olen sitä mieltä, että oikea oppinen ilmaus.
Mulla ainakin 330d:ssä on letkuja "korkeammalla" kuin paisuntanestesäiliö/säiliön max. nestepinta, eli pelkästään nestesäiliöön kaatamalla letkuja ei saa täytettyä kunnolla. Jos jää ilmataskuja, neste ei välttämättä kierrä kunnolla.
Etenkin 330d:ssä sisälämmittäjän kennolle kulkevat letkut on korkealla.
Mikä malli kyseessä?
Comment
-
Comment